YTK vai ammattiliitto?

tuntematon työntekijä

Kuuluuko joku teistä YTK:hon? Sinne on maksu kerran vuodessa n. 65 euroa. Menetänkö jotakin tärkeitä etuja jos liityn sinne ja eroan liitosta (JHL)?

http://www.ytk.fi/default.asp?id=89

82

6976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut

      aikaisempia kirjoituksia??
      Tästä asiasta on väännetty peistä paljon.

      Selaa aikaisempia.

      • Vinkkejä?

        Yritin selata, mutta en otsikoitten perusteella löydä. Muistatko missä keskusteluissa asiasta puhuttiin?


    • +++

      ajaa julkisen hallinnon etua, ei maksavien jäsenten

    • Mimma

      itsekunnioituksesi...
      En mä kehtais työkavereita kattoo silmiin jos he maksasivat mun TES:ini...

      • Miten niin?

        ZZZZjoo,menetät
        Mimma 16.4.2006 klo 15.36

        itsekunnioituksesi...
        En mä kehtais työkavereita kattoo silmiin jos he maksasivat mun TES:ini...ZZZZ

        - siis siinäkö tapauksessa että liittyisin YTK:hon?


      • riku2345

        No kuinka sä kehtaat kattoo työkavereita silmiin, kun ne maksaa esim. sun sairasvakuutuksen ja muut yhteiskunnan palvelut.. heh kaikkee sitä kuulee


      • kummastunut
        riku2345 kirjoitti:

        No kuinka sä kehtaat kattoo työkavereita silmiin, kun ne maksaa esim. sun sairasvakuutuksen ja muut yhteiskunnan palvelut.. heh kaikkee sitä kuulee

        Miten ne työkaverit maksavat järjestäytyneen sairausvakuutuksen ja muut yhteiskunnan palvelukset???

        MAksut on samat, tuppaa vain olemaan niiden palveluksien turvaaminen järjestäytyneitten voiman takana.


      • pasweq
        kummastunut kirjoitti:

        Miten ne työkaverit maksavat järjestäytyneen sairausvakuutuksen ja muut yhteiskunnan palvelukset???

        MAksut on samat, tuppaa vain olemaan niiden palveluksien turvaaminen järjestäytyneitten voiman takana.

        Politiikalla ja rikollisuudella ei ole mitään eroa.


      • ????????
        pasweq kirjoitti:

        Politiikalla ja rikollisuudella ei ole mitään eroa.

        Tuolla "mielipiteellä" ei taida olla mitään yhtymäkohtaa mihinkään täällä puhuttuun.


    • sitä

      Se on kuule ihan sama- pääasia on ,että ansiosidonnainen juoksee tarpeen vaatiessa.
      Mitä muka nykyinen ammattiliitto pystyy tekemään?

      • eläkkeellä

        mutta kuuluin monta, monta vuotta YTK:hon. Ei ole pahaa sanottavaa. Nuoruudessani kuuluin Suomen teollisuustoimihenkilöliittoon (muistaakseni nimi oli tämä, ainakin Prusi oli pääjehu). Joskus -80 luvulla konttoristien piti mennä lakkoon, mutta koska olin ainoa liittoon kuuluva työpaikallani, ei tarvinnut mennä lakkoon, mutta jouduin maksamaan lakkosakkoa, tai jotain sinne päin. Lakko ei olisi minua hyödyttänyt, minulla oli jo paljon parempi palkka kuin mitä liitto vaati. Katsoin kyllä liittoa karsaasti ja erosin siitä heti kuin mahdollista, eli kun YTK tuli. Sen jälkeen olen inhonnut koko ammattiliitoja. Onko kukaan muu joutunut maksamaan siitä, ettei tarvinnut mennä lakkoon? Tässä oli siis liitto takana.


      • Anonyymi

        Kuka neuvottelee alasi TES sin. Ota vaikka senverran selvää. Se voin sanoa YTK ei neuvottele työehtosopimuksia eikä palkoja. Herrojen keksimä, heille hyvä koska neuvottelevat liitot näin heikkenevät.


      • Anonyymi
        eläkkeellä kirjoitti:

        mutta kuuluin monta, monta vuotta YTK:hon. Ei ole pahaa sanottavaa. Nuoruudessani kuuluin Suomen teollisuustoimihenkilöliittoon (muistaakseni nimi oli tämä, ainakin Prusi oli pääjehu). Joskus -80 luvulla konttoristien piti mennä lakkoon, mutta koska olin ainoa liittoon kuuluva työpaikallani, ei tarvinnut mennä lakkoon, mutta jouduin maksamaan lakkosakkoa, tai jotain sinne päin. Lakko ei olisi minua hyödyttänyt, minulla oli jo paljon parempi palkka kuin mitä liitto vaati. Katsoin kyllä liittoa karsaasti ja erosin siitä heti kuin mahdollista, eli kun YTK tuli. Sen jälkeen olen inhonnut koko ammattiliitoja. Onko kukaan muu joutunut maksamaan siitä, ettei tarvinnut mennä lakkoon? Tässä oli siis liitto takana.

        Mulla parempi palka kaikki hyvin🤣
        Herrojen kehittämä liito YTK nauravat paskaista naurua. Kun neuvottelevat liitot menettävät voimansa. Oliko liitos syy että talo täynnä tyhmiä.


    • liitoton

      YTK:hon. Olin tässä juuri muutaman kuukauden työttömänä ennen kun sain nykyisen työpaikan. Täytyy sanoa, että työttömyyskorvausasia hoitui YTK:ssa hienosti, sain korvaukset tosi nopeasti (toisin kuin eräät ammattiliittoon kuuluvat).

      En aio enää liittyä ammattiliittoon (olen kyllä joskus nuorempana kuulunut pariinkin eri liittoon), mitään mainittavia etuja en koe menettäneeni.

    • KÄDE

      Liittymällä YTK.n et menetä mitään, mutta tienaat jo jäsenmaksu säästönä satoja euroja vuodessa. Sinullla ei myöskään ole pakollisia lakkopakkoja, eikä siten "lakkosakkojakaan"? (ei ole vielä vastaan moiset tulleet)tarvitse maksaa.

      Liitot ei elä tässä ajassa,vaan ovat jämähtäneet tuonne -60-70 luvulle.

      • Mestaaja

        Eihän ne liitot taas mitään ole tehneetkään, ainoastaan taas saaneet neuvoteltua esim. äitys-jaisyyspäivärahan noston. Jos katotaan mitä yhteiskunnalisia etuja on liitto ajanmittaan sopinut, niin voisi vaan kysyä olisiko ilman kolmikantaa saatu tuollaisia sopimukaia aikaan työelämässä. Ei ytk tähän pystyisi. Liitot siis neuvottelee ja luuserit beesaan ne neuvotellut edut.


    • T_Tekijä

      YTK on anti-ammattiliitto.

      Liitto neuvottelee työehtosopimukset kunhan on riittävän vahva. Ja niin hyvät sopimukset kuin voima riittää. Mitä enemmän työntekijöitä lipeää siitä ulos, sen vahvemmilla on työnantajat niisä asioissa missä menee työnantajan ja työntekijän edut ristiin.

      Erimielisyysasioissa olet aivan yksin ellet kuulu liittoon. Luottamusmiesjärjestelmä toimii liittojen varassa, luottamusmiesten koulutus on liittojen varassa ja työntekijöiden oikeusapu on liittojen varassa ellei työntekijällä sitten ole riittävän paksu lompakko maksaa sitä itse. Tosin työmarkkinalakimiehet ovat aika harvassa ja kunkin toimialan TES-tuntemus vielä harvemmassa.

      Niin kauan kun ristiriitoja ei synny ja niin kauan kun on riittävän paljon muita saman alan työntekijöitä jotka ainakin jäsenmaksullaan pitävät liittoa ja sen toimintaa pystyssä, voit periaatteessa olla huoleti vain YTK:n jäsen. En sitten tiedä kuinka hyvältä tuntuu loisia toisten kustannuksella. Toisaalta tönantajat jotka pelaavat reilua peliä eivät kärsi työntekijöittensä järjestäytymisestä mitenkään, päinvastoin, työmaalla toimii neuvotteluorganisaatio minkä taustalla on molemmin puolin tukena asiantuntijaorganisaatio ja vankkaa kokemusta.

      Pitää aina muistaa, että YTK nostettiin työntekijöiden työttömyyskassojen rinnalle tavoitteena murentaa liittojen painoarvoa; kenen etua se tavoite ajaa?

      • ainakaan aja

        Jäsenistönsä etua, siis siksi läksin loimaan kassan.
        Eroaahan ihmiset kirkostakin, jos ei koe saavansa " jäsenmaksulleen" vastiketta. Mulla oli sama juttu Metalliliiton kanssa...en kokenut saavani tarpeeksi rahoilleni vastiketta.En enää lihot liiton plösöjä.
        Niin ja turha sitä on mitään huonoa omaatuntoa kokea, ei enää olla punaisella seitkyluvulla. Miksei siis duunarikin jo saisi ajatella omalla päällään ja istua reilusti kuorman päällä. Ei kai kukaan enää usko siihen että ongelmatilanteessa saisi liitosta jotaan apua ?????


      • T_Tekijä
        ainakaan aja kirjoitti:

        Jäsenistönsä etua, siis siksi läksin loimaan kassan.
        Eroaahan ihmiset kirkostakin, jos ei koe saavansa " jäsenmaksulleen" vastiketta. Mulla oli sama juttu Metalliliiton kanssa...en kokenut saavani tarpeeksi rahoilleni vastiketta.En enää lihot liiton plösöjä.
        Niin ja turha sitä on mitään huonoa omaatuntoa kokea, ei enää olla punaisella seitkyluvulla. Miksei siis duunarikin jo saisi ajatella omalla päällään ja istua reilusti kuorman päällä. Ei kai kukaan enää usko siihen että ongelmatilanteessa saisi liitosta jotaan apua ?????

        Metallinkin kautta saa useampi sata henkeä oikeusapua vuosittain. Ristiriitatilanteissa yhteydenottoja otetaan sinne missä osataan vastata = liittoon. Luottamusmiehet ja työsuojelumiehet saavat liiton piikkiin koulutuksen ja asiantuntija-avun, ja kun paikallisesti ei päästä sopimukseen siirtyy neuvottelut liittojen välisiksi jos ta on järjestäytynyt tai mennään oikeuteen.

        Liitto on ainoa paikka mistä saa apua ongelmatilanteissa.

        Duunarit kun rupeavat istumaan "reilusti kuorman päällää" vähän laajemminkin, niin siinä vaiheessa alkaa kuorma olla mätälä ja löysät housuissa. Kyllä se omalla päällään ajatteleva duunari pitää kiinni joukkovoimasta.


      • joukkovoimaa
        T_Tekijä kirjoitti:

        Metallinkin kautta saa useampi sata henkeä oikeusapua vuosittain. Ristiriitatilanteissa yhteydenottoja otetaan sinne missä osataan vastata = liittoon. Luottamusmiehet ja työsuojelumiehet saavat liiton piikkiin koulutuksen ja asiantuntija-avun, ja kun paikallisesti ei päästä sopimukseen siirtyy neuvottelut liittojen välisiksi jos ta on järjestäytynyt tai mennään oikeuteen.

        Liitto on ainoa paikka mistä saa apua ongelmatilanteissa.

        Duunarit kun rupeavat istumaan "reilusti kuorman päällää" vähän laajemminkin, niin siinä vaiheessa alkaa kuorma olla mätälä ja löysät housuissa. Kyllä se omalla päällään ajatteleva duunari pitää kiinni joukkovoimasta.

        Mitä se sellanen on ?
        Mitä hyvää tässä maassa on lakkoilemalla saavutettu ?
        Viimeaikoina ei mitään. Ja ennen oli ennen ja nyt on nyt....ei ne kommarien kapinat enää muutakun naurattaa...eihän niitten muustakaan touhusta ole tullut mitään.....mitäs niitä nyt olikaan STS Elanto ymymym mitäs niille nyt kuuluu ? Missäskohtaa sitä joukkovoimaa käytettiin kun niitä oltiin pelastamassa...


      • kertoo
        joukkovoimaa kirjoitti:

        Mitä se sellanen on ?
        Mitä hyvää tässä maassa on lakkoilemalla saavutettu ?
        Viimeaikoina ei mitään. Ja ennen oli ennen ja nyt on nyt....ei ne kommarien kapinat enää muutakun naurattaa...eihän niitten muustakaan touhusta ole tullut mitään.....mitäs niitä nyt olikaan STS Elanto ymymym mitäs niille nyt kuuluu ? Missäskohtaa sitä joukkovoimaa käytettiin kun niitä oltiin pelastamassa...

        siitä, että johtoportaan jehut mellastavat täällä miten haluavat. Miten kehtaavat, siinäpä kysymys.


      • T-tekijä
        joukkovoimaa kirjoitti:

        Mitä se sellanen on ?
        Mitä hyvää tässä maassa on lakkoilemalla saavutettu ?
        Viimeaikoina ei mitään. Ja ennen oli ennen ja nyt on nyt....ei ne kommarien kapinat enää muutakun naurattaa...eihän niitten muustakaan touhusta ole tullut mitään.....mitäs niitä nyt olikaan STS Elanto ymymym mitäs niille nyt kuuluu ? Missäskohtaa sitä joukkovoimaa käytettiin kun niitä oltiin pelastamassa...

        Tässä maassa lakkoillaan hyvin vähän. Enimmäkseen siksi, koska on olemassa vahva ay-liike jossa on joukkovoimaa niin että ei tarvitse lakkoilla vaan liike on ilman lakkoakin tasavertainen tai lähes tasavertainen neuvotteluosapuoli jonka mielipidettä kuunnellaan.

        Työtaisteluun ajautuminen on aina osoitus epäonnistumisesta tai heikkoudesta. Jos ay-liike heikkenee, niin lakot aivan taatusti yleistyvät ja tulevat raaemmiksi.

        Viimeaikojen lakot ovat olleet paria poikkeusta lukuunottamatta hyväosaisten kapinoita kuten lääkärilakko. Paperityönantaja on se, joka on viimeksi pistänyt pystyyn pitkän ja vakavan työnseisauksen teollisuudessa. AKT pystyi joukkovoimalla estämään liikennealan valumisen pätkätöyvoiman käytössä samaan missä kaupan ala on tänäpäivänä.


      • YTK:n jäsen
        T-tekijä kirjoitti:

        Tässä maassa lakkoillaan hyvin vähän. Enimmäkseen siksi, koska on olemassa vahva ay-liike jossa on joukkovoimaa niin että ei tarvitse lakkoilla vaan liike on ilman lakkoakin tasavertainen tai lähes tasavertainen neuvotteluosapuoli jonka mielipidettä kuunnellaan.

        Työtaisteluun ajautuminen on aina osoitus epäonnistumisesta tai heikkoudesta. Jos ay-liike heikkenee, niin lakot aivan taatusti yleistyvät ja tulevat raaemmiksi.

        Viimeaikojen lakot ovat olleet paria poikkeusta lukuunottamatta hyväosaisten kapinoita kuten lääkärilakko. Paperityönantaja on se, joka on viimeksi pistänyt pystyyn pitkän ja vakavan työnseisauksen teollisuudessa. AKT pystyi joukkovoimalla estämään liikennealan valumisen pätkätöyvoiman käytössä samaan missä kaupan ala on tänäpäivänä.

        Voitat maksuissa etkä menetä mitään. Harmittaa että AY-liike vuosikaudet väitti että edut saa vain kuulumalla heihin.


      • kettuuntunut

        tästä kuin sinä. Itse kuulun YTK:n ja se on totta että eihän siellä ole esim. oikeusapua. Tällä hetkellä minulla ei olisi mitään iloa maksaa liittoon kallista maksua (ja saada sieltä oikeusapua) koskapa mikään laki ei määrää työnantajaani noudattamaan minkään liiton työehtosopimusta! Eli työnantaja menee lakimiesten mukaan eteenpäin: sairaspäiväkarenssit, palkatonta lääkärissäkäynti, ei lomaltapaluurahoja, ei arkipyhäkorvauksia yms. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        Olisin riemumielin liitossa ja haastaisin sen paskan oikeuteen mutta näin on asiat!


      • salwdfo
        kettuuntunut kirjoitti:

        tästä kuin sinä. Itse kuulun YTK:n ja se on totta että eihän siellä ole esim. oikeusapua. Tällä hetkellä minulla ei olisi mitään iloa maksaa liittoon kallista maksua (ja saada sieltä oikeusapua) koskapa mikään laki ei määrää työnantajaani noudattamaan minkään liiton työehtosopimusta! Eli työnantaja menee lakimiesten mukaan eteenpäin: sairaspäiväkarenssit, palkatonta lääkärissäkäynti, ei lomaltapaluurahoja, ei arkipyhäkorvauksia yms. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

        Olisin riemumielin liitossa ja haastaisin sen paskan oikeuteen mutta näin on asiat!

        No nyt jos kuuluisit liittoon ja hakisit oikeusapua ja saisit sitä niin saisit aika paljon hyötyä siitä.

        Kaikilla työaloilla ei ole työehtosopimusta, mutta siloin noudatetaan kirjaimellisesti työlakia, työaikalakia ja kaikkia muitakin työelämää saateleviä lakeja ja asetuksia. Ilman TES:siä ei ole mitään joustoja kirjoitetusta laista.

        Liity nyt hyvä ihminen liittoon mitä pikimmin ja ota selvää oikeuksistasi. Et sinä heti oikeusapua saa, mutta suoja-ajan jälkeen kyllä.


      • kettuuntunut
        salwdfo kirjoitti:

        No nyt jos kuuluisit liittoon ja hakisit oikeusapua ja saisit sitä niin saisit aika paljon hyötyä siitä.

        Kaikilla työaloilla ei ole työehtosopimusta, mutta siloin noudatetaan kirjaimellisesti työlakia, työaikalakia ja kaikkia muitakin työelämää saateleviä lakeja ja asetuksia. Ilman TES:siä ei ole mitään joustoja kirjoitetusta laista.

        Liity nyt hyvä ihminen liittoon mitä pikimmin ja ota selvää oikeuksistasi. Et sinä heti oikeusapua saa, mutta suoja-ajan jälkeen kyllä.

        suurennuslasin ja lakimiehen kanssa tutkii kyllä lakia ja lukee sitä sitten meille kiukuspäissään kun yritetään pitää oikeuksista huolta. Mistä saan itse netistä haettua kunnon tietoa kaikista laeista?? Mä uskon vakaasti että kusettaa se ja pahasti!


      • Zupi
        YTK:n jäsen kirjoitti:

        Voitat maksuissa etkä menetä mitään. Harmittaa että AY-liike vuosikaudet väitti että edut saa vain kuulumalla heihin.

        Ei siinä liittoon kuuluminen auta.Saat YTK :a saman työttömyysturvan kun liitosta.
        Ei se liittoon kuuluminen pidä sitä geelipään firmaa suomessa.Se vie sen sinne missä se saa rahoilleen parhaan katteen.
        Ja YTK :a saat 13 eurolla vakuutuksen ongelmatilanteisiin...niin että saa sitä apua muualtakin , kun ylihinnoitellusta liitosta.


      • äwadejfoiwae
        kettuuntunut kirjoitti:

        suurennuslasin ja lakimiehen kanssa tutkii kyllä lakia ja lukee sitä sitten meille kiukuspäissään kun yritetään pitää oikeuksista huolta. Mistä saan itse netistä haettua kunnon tietoa kaikista laeista?? Mä uskon vakaasti että kusettaa se ja pahasti!

        Lain lukeminen on vähän sellaista hommaa, että siinä tarvitaan jonkinsortin asiantuntemusta. Finlex pitää sisällään valtaosan kirjoitetusta laintasoisesta säädöstekstistä ja liittojen sivuilla on rajallinen määrä tulkintoja.

        Mutta edelleenkin, ainoa toimiva tapa on ottaa yhteyttä liittoon. Siellä on työmiesten ja -naisten palkkaamat työelämän asiantuntijat ja lakimiehet jotka voi laittaa työnantajaa ja työnantajan lakimiestä vastaan säädännän tuntemuksessa ja tulkinnassa. Ja jos asiat menevät kinkisiksi, niin liitto voi myöntää suoran oikeusavun ja viedä asian omalla kustannuksellaan tuomioistuimiin.

        Järjestäytykää hyvät ihmiset, muuten sen luontoiset pomot joilla on taipumus kusettaa kusettaa aivan varmasti.

        Mikä sen firman toimiala on?


      • ösaoijfåiwe
        Zupi kirjoitti:

        Ei siinä liittoon kuuluminen auta.Saat YTK :a saman työttömyysturvan kun liitosta.
        Ei se liittoon kuuluminen pidä sitä geelipään firmaa suomessa.Se vie sen sinne missä se saa rahoilleen parhaan katteen.
        Ja YTK :a saat 13 eurolla vakuutuksen ongelmatilanteisiin...niin että saa sitä apua muualtakin , kun ylihinnoitellusta liitosta.

        YTK ei anna mitään muuta apua kuin sen mitä se on velvoitettu antamaan l. työttömyyskassan maksut määräajan. "oikeusturvavakuutus työsuhteen päättämistä koskevia riitoja varten" on jotain aivan muuta kuin liittojen oikeusapu. "Yhdistys ei tarjoa jäsenilleen juridista neuvontaa työsuhdeasioissa" kertoo jo paljon, ja olisikin aika veikeää pyytää työnantajien käsikassaralta apua työnantajaa vastaan. Muistakaa nyt hyvät ihmiset että tämä YTK toimii aatteellisesti työntekijöiden oikeusturvan murtamiseksi.

        Työriidan kaäsittelyn valmistelussa, jos on mitään aikomuksia pärjätä, pitää olla takana vähän muutakin kuin kotivakuutuksen liitännäinen.

        Merkillistä miten lyhytnäköisesti jotkut ihmiset toimivat oman etunsa vastaisesti näissä asioissa.


      • Ronald McDonald
        ösaoijfåiwe kirjoitti:

        YTK ei anna mitään muuta apua kuin sen mitä se on velvoitettu antamaan l. työttömyyskassan maksut määräajan. "oikeusturvavakuutus työsuhteen päättämistä koskevia riitoja varten" on jotain aivan muuta kuin liittojen oikeusapu. "Yhdistys ei tarjoa jäsenilleen juridista neuvontaa työsuhdeasioissa" kertoo jo paljon, ja olisikin aika veikeää pyytää työnantajien käsikassaralta apua työnantajaa vastaan. Muistakaa nyt hyvät ihmiset että tämä YTK toimii aatteellisesti työntekijöiden oikeusturvan murtamiseksi.

        Työriidan kaäsittelyn valmistelussa, jos on mitään aikomuksia pärjätä, pitää olla takana vähän muutakin kuin kotivakuutuksen liitännäinen.

        Merkillistä miten lyhytnäköisesti jotkut ihmiset toimivat oman etunsa vastaisesti näissä asioissa.

        SAK toimii aatteellisesti SDP:n etujen ajamiseksi.
        Jos kuulut liittoon, tuet rahallisesti SDP:tä.
        Siksi YTK.


      • T-Tekijä
        Ronald McDonald kirjoitti:

        SAK toimii aatteellisesti SDP:n etujen ajamiseksi.
        Jos kuulut liittoon, tuet rahallisesti SDP:tä.
        Siksi YTK.

        Kyllä SAK toimii aatteellisesti jäsentensä etujen ajamiseen niinkuin toimii myös EK ja MTK ja AKAVA yms. etujärjestö. SAK:n jäsenet ovat SAK-laisia liittoja joiden jäsenet ovat työntekijöitä. Jos kuulut liittoon, tuet itseäsi.

        Ammattiliittokentässä tuntuu poliittiset voimasuhteet keikkuvan alasta riippuen millon kokoomuksen milloin sdp:n puolella. Liitoissa on demokraattinen hallinto niin että se muuttunee jos kentän poliittiset kannat muuttuvat.


      • kettuuntunut
        äwadejfoiwae kirjoitti:

        Lain lukeminen on vähän sellaista hommaa, että siinä tarvitaan jonkinsortin asiantuntemusta. Finlex pitää sisällään valtaosan kirjoitetusta laintasoisesta säädöstekstistä ja liittojen sivuilla on rajallinen määrä tulkintoja.

        Mutta edelleenkin, ainoa toimiva tapa on ottaa yhteyttä liittoon. Siellä on työmiesten ja -naisten palkkaamat työelämän asiantuntijat ja lakimiehet jotka voi laittaa työnantajaa ja työnantajan lakimiestä vastaan säädännän tuntemuksessa ja tulkinnassa. Ja jos asiat menevät kinkisiksi, niin liitto voi myöntää suoran oikeusavun ja viedä asian omalla kustannuksellaan tuomioistuimiin.

        Järjestäytykää hyvät ihmiset, muuten sen luontoiset pomot joilla on taipumus kusettaa kusettaa aivan varmasti.

        Mikä sen firman toimiala on?

        ja tällä alalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta joten mikään laki ei pakota noudattamaan työehtosopimuksia, eli eikös liitonkin kädet ole aika lailla sidottuja.


      • T-tekijä
        kettuuntunut kirjoitti:

        ja tällä alalla ei ole yleissitovaa työehtosopimusta joten mikään laki ei pakota noudattamaan työehtosopimuksia, eli eikös liitonkin kädet ole aika lailla sidottuja.

        Jahas,
        Se on STTK:n Erto johon ala järjestäytyy. Yleissitovuus näyttää olevan siinä haarukassa että jotkut ennustavat sen astuvan voimaan lähiaikoina. Avainsana on järjestäytymisasteen nousu.

        Yhtä kaikki, jos ei noudateta työehtosopimusta niin sitten noudatetaan piiruakaan muuttamatta työlainsäädäntöä. Ja jos niin, silloin ei tehdä minuuttiakaan ylityötä ilman ylityökorotuksia. Jos työnantaja on asiasta erimielinen, niin liitto ajaa jäsenen etua vedoten lakiin työehtosopimuksen sijaan.

        Ei muuta kuin Ertoon vain ottamaan asiasta selvää.


      • kettuuntunut
        T-tekijä kirjoitti:

        Jahas,
        Se on STTK:n Erto johon ala järjestäytyy. Yleissitovuus näyttää olevan siinä haarukassa että jotkut ennustavat sen astuvan voimaan lähiaikoina. Avainsana on järjestäytymisasteen nousu.

        Yhtä kaikki, jos ei noudateta työehtosopimusta niin sitten noudatetaan piiruakaan muuttamatta työlainsäädäntöä. Ja jos niin, silloin ei tehdä minuuttiakaan ylityötä ilman ylityökorotuksia. Jos työnantaja on asiasta erimielinen, niin liitto ajaa jäsenen etua vedoten lakiin työehtosopimuksen sijaan.

        Ei muuta kuin Ertoon vain ottamaan asiasta selvää.

        toivottavasti saan työmotivaation nousuun ja kyllähän tästä täytyy tämän työnantajan aikana sitten kunnon liittoonkin liittyä. Aikaisempi noudatti niin hyvin työehtosopimusta että YTK kävi vallan hyvin.

        Kiitoksia ja hyvää kevättä :)


    • Anonyymi

      Ansiosidonnaisen takia pitää vielä ennen lakimuutoksia kuulua työttömyyskassaan. Ei tarvitse kuulua liittoon, mutta pitää kuulua työttömyyskassaan.

      YTK on yleinen työttömyyskassa. Sen jäseninä on lähes 500.000 ihmistä eri aloilta. Jäsenmaksu on luokkaa 120 euroa vuodessa. Jos haluaa, voi liittyä myös YTK ry:hyn, jäsenmaksu luokkaa 18 euroa vuodessa. Sitä kautta saa lakiapua, jos tarvis.

      Liitosta eroaminen ja liittyminen YTK:hon on helppoa. YTK auttaa. Muista varmistaa palkkahallinnosta, että liiton jäsenmaksua ei enää peritä suoraan palkasta. YTK maksetaan eri laskua vastaan ihan ite. Se on vapautta sekin, kun tietää, kuinka paljon maksaa.

      On liitossa tai ei, palkat maksetaan yleissitovuuden perusteella työnantajan valitseman liiton mukaan. Työsopimuksessa työnantajan ja työntekijän välillä sovitaan palkka. Liitoilla ei ole mitään tekemistä työsopimusten kanssa.

      • Anonyymi

        Ammattiliitot ja työnantajat sopivat muun muassa minimipalkoista, työajoista ja palkan lisistä.itse voi sitten pyytää lisää vaikkapa paikallisesti sopien


      • Anonyymi

        Duunarina miettisin miksi ytk on perustettu ja ketkä sitä suosittelevat.ketkä ytk:ta johtavat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Duunarina miettisin miksi ytk on perustettu ja ketkä sitä suosittelevat.ketkä ytk:ta johtavat

        YTK on perustettu sen takia, että ansiosidonnaisen takia pitää vielä kuulua työttömyyskassaan. Katsot kukaan muu kuin lakkokiimainen ay-mies, ei halua lakkoilla. Sen takia liitto on jäänyt monen taakse. Sitä paitsi ansiosidonnaisturva YTK:sta maksaa jotain 400 euroa vähemmän vuodessa kuin liiton kautta. Siksi perustettu. Lähes puoli miljoonaa jäsentä YTK;ssa eivät voi olla väärässä. Suomessa liittoon kuuluminen on laskemassa, nuorisosta alle puolet kuuluu liittoon. Vanhat vasemmistopierut kun kuolevat, niin SAK kuihtuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Kukaan ei halua lakkoilla. Työt eivät ole koskaan lakossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YTK on perustettu sen takia, että ansiosidonnaisen takia pitää vielä kuulua työttömyyskassaan. Katsot kukaan muu kuin lakkokiimainen ay-mies, ei halua lakkoilla. Sen takia liitto on jäänyt monen taakse. Sitä paitsi ansiosidonnaisturva YTK:sta maksaa jotain 400 euroa vähemmän vuodessa kuin liiton kautta. Siksi perustettu. Lähes puoli miljoonaa jäsentä YTK;ssa eivät voi olla väärässä. Suomessa liittoon kuuluminen on laskemassa, nuorisosta alle puolet kuuluu liittoon. Vanhat vasemmistopierut kun kuolevat, niin SAK kuihtuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Kukaan ei halua lakkoilla. Työt eivät ole koskaan lakossa.

        Ei pidä vertailla ammattiiiton ja työttömyyskassan jäsenmaksuja keskenään.

        Oman ammattiliiton työttömyyskassan jäsenmaksu on 0.33% bruttopalkasta. Jos tienaa alle 36 000euroa vuodessa on liiton ylläpitämä työttömyyskassa edullisempi kuin YTK. Eli, ihan kohtuu hyvillä palkoillakin tulee ammattiliiton työttömyyskassa edullisemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YTK on perustettu sen takia, että ansiosidonnaisen takia pitää vielä kuulua työttömyyskassaan. Katsot kukaan muu kuin lakkokiimainen ay-mies, ei halua lakkoilla. Sen takia liitto on jäänyt monen taakse. Sitä paitsi ansiosidonnaisturva YTK:sta maksaa jotain 400 euroa vähemmän vuodessa kuin liiton kautta. Siksi perustettu. Lähes puoli miljoonaa jäsentä YTK;ssa eivät voi olla väärässä. Suomessa liittoon kuuluminen on laskemassa, nuorisosta alle puolet kuuluu liittoon. Vanhat vasemmistopierut kun kuolevat, niin SAK kuihtuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Kukaan ei halua lakkoilla. Työt eivät ole koskaan lakossa.

        No ammattiliittojen jäsenmaksut ovat verovähennyskelpoisia. Eli jos maksat 400 e vuodessa ammattiliitoille, saat suurimman osan rahoista takaisin, mitkä voit sijoittaa vaikka osakkeisiin. Plus saat apua työasioissa, urapalveluissa, lakiasioissa sekä voit käydä ammattiliittojen jäsenristeilyillä ja käydä urheilemassa halvemmalla(riippuen miten osastosi on asioita sopinut paikallisten urheilukeskusten kanssa)

        Joten on turhaa puhua että ammattiliitot ovat kalliita, koska jos osaa hoitaa verotusasioita ja pysyy kartalla ammattiliittojen toiminnasta, niin jäät voitolle joka vuosi ja voit verkostoitua uusiin ihmisiin. YTK:n jäsenillä ei tiettävästi ole mitään näitä etuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YTK on perustettu sen takia, että ansiosidonnaisen takia pitää vielä kuulua työttömyyskassaan. Katsot kukaan muu kuin lakkokiimainen ay-mies, ei halua lakkoilla. Sen takia liitto on jäänyt monen taakse. Sitä paitsi ansiosidonnaisturva YTK:sta maksaa jotain 400 euroa vähemmän vuodessa kuin liiton kautta. Siksi perustettu. Lähes puoli miljoonaa jäsentä YTK;ssa eivät voi olla väärässä. Suomessa liittoon kuuluminen on laskemassa, nuorisosta alle puolet kuuluu liittoon. Vanhat vasemmistopierut kun kuolevat, niin SAK kuihtuu kuin pyy maailmanlopun edellä. Kukaan ei halua lakkoilla. Työt eivät ole koskaan lakossa.

        YTK on perustettu sen takia, että ansiosidonnaisen takia pitää vielä kuulua työttömyyskassaan. siansaksaa,eikös aikojen alusta lähtien liittojen kautta maksut menneet työttömyyskassaan.Lähes puoli miljoonaa jäsentä YTK;ssa eivät voi olla väärässä?säästävät kyllä maksuissa entäs muutaman vuoden päästä kun toi ytk ei ole mikään liitto joka sopii palkoista ym. eduista ja palkat on pohjamudissa,ei paljoo lohduta jos saat tonnin kuukausipalkasta sen 60%.nuorisosta alle puolet kuuluu liittoon.jos vähänkin tulevaisuuttan ajattelee kannattaisi miettiä.Suomen Yrittäjät muistuttaa, että irtisanomissuojan keventäminen on yksi keino vahvistaa työllisyyttä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YTK on perustettu sen takia, että ansiosidonnaisen takia pitää vielä kuulua työttömyyskassaan. siansaksaa,eikös aikojen alusta lähtien liittojen kautta maksut menneet työttömyyskassaan.Lähes puoli miljoonaa jäsentä YTK;ssa eivät voi olla väärässä?säästävät kyllä maksuissa entäs muutaman vuoden päästä kun toi ytk ei ole mikään liitto joka sopii palkoista ym. eduista ja palkat on pohjamudissa,ei paljoo lohduta jos saat tonnin kuukausipalkasta sen 60%.nuorisosta alle puolet kuuluu liittoon.jos vähänkin tulevaisuuttan ajattelee kannattaisi miettiä.Suomen Yrittäjät muistuttaa, että irtisanomissuojan keventäminen on yksi keino vahvistaa työllisyyttä,

        Irtisanomissuojan heikentäminen on kaksiteräinen miekka.

        Jos työttömyysturvaan ei tehdä samalla muutoksia, voi edessä olla tilanne, että potkut saadessaan voi edessä olla pidempikin karenssijakso jos potkut on merkitty henkilöstä johtuvasta syystä. Siinä mitkään "helpommat työllistymismahdollisuudet" lämmitä, jos edessä on kolmenkin kuukauden karenssi työttömyyskorvauksissa.

        Yllättäen yksikään työnantajapuolen edustaja ei ole julkisuudessa kertomassa, miksi YTK aikoinaan perustettiin. Se perustettiin vain heikentämään ammattiliittoja, ja näköjään ilmeisen onnistuneesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Irtisanomissuojan heikentäminen on kaksiteräinen miekka.

        Jos työttömyysturvaan ei tehdä samalla muutoksia, voi edessä olla tilanne, että potkut saadessaan voi edessä olla pidempikin karenssijakso jos potkut on merkitty henkilöstä johtuvasta syystä. Siinä mitkään "helpommat työllistymismahdollisuudet" lämmitä, jos edessä on kolmenkin kuukauden karenssi työttömyyskorvauksissa.

        Yllättäen yksikään työnantajapuolen edustaja ei ole julkisuudessa kertomassa, miksi YTK aikoinaan perustettiin. Se perustettiin vain heikentämään ammattiliittoja, ja näköjään ilmeisen onnistuneesti.

        Miksi työnantajapuolen pitäisi kertoa mitään ytk:n perustamisesta? Ei niillä ole mitään tekemistä sen kanssa. Eivät he kerro mitään muidenkaan kassojen perustamisista.


    • Anonyymi

      Työttömyyskassa ja liitto ovat täysin eri asioita. Ammattiliitot mielellään sotkevat asiat keskenään yhteen nippuun.

      Voit kuulua liittoon, mutta työttömyyskassa kannattaa vertailla minkä verran missäkin maksaa.

    • Anonyymi

      Yli puoli miljoonaa kuuluu YTK:hon. Se on toimialoista vapaa työttömyyskassa. Pitää olla kassan jäsen, että saa ansiosidonnaisen. Liitoilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Ansiosidonnainen tulee valtion budjetista kassojen kautta.

      Suomessa on liittymisen vapaus. Saa kuulua liittoon tai olla kuulumatta.

      Työt eivät ole koskaan lakossa, vain siihen pakotetut liittojen jäsenet.

      • Anonyymi

        Liitossa parempi korvaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitossa parempi korvaus.

        Kassatoiminta on säädetty lailla. Ei poikkeuksia korvauksissa.

        Liitossa kymmenkertainen vuosimaksu. Kannattaa katsoa kuinka lihavia elättejä liitoissa on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kassatoiminta on säädetty lailla. Ei poikkeuksia korvauksissa.

        Liitossa kymmenkertainen vuosimaksu. Kannattaa katsoa kuinka lihavia elättejä liitoissa on..

        Soopaa puhut.
        YTK ei esim lakkorahaa maksa latin latia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa puhut.
        YTK ei esim lakkorahaa maksa latin latia.

        Miksi pitäisi maksaa?

        Ei liittokaan maksa latin latia. Liiton jäsenten maksamista maksuista pieni osa menee lakkokassaan, sieltä sitten saa mahdollisesti jotain takaisin. Ja verojen kera.. Hyvinkin erilaisista syistä, eikös sähkärit olleet joku vuosi sitten lakossa kun käytiin puheenjohtajan paikasta valtataistelua..
        No onhan siinä se hyvä puoli ettei liiton tarvitse maksaa veroa positiivisesta tuloksesta. Jos joku näkee verojen välttelyn hyvänä asiana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi maksaa?

        Ei liittokaan maksa latin latia. Liiton jäsenten maksamista maksuista pieni osa menee lakkokassaan, sieltä sitten saa mahdollisesti jotain takaisin. Ja verojen kera.. Hyvinkin erilaisista syistä, eikös sähkärit olleet joku vuosi sitten lakossa kun käytiin puheenjohtajan paikasta valtataistelua..
        No onhan siinä se hyvä puoli ettei liiton tarvitse maksaa veroa positiivisesta tuloksesta. Jos joku näkee verojen välttelyn hyvänä asiana.

        Oma kokemus on Yhtä Tyhjän Kanssa.
        Kehutaan mutta kun tulee aika lunastaa
        lupaukset niin,,,, Ytk =yhtä tyhjän kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemus on Yhtä Tyhjän Kanssa.
        Kehutaan mutta kun tulee aika lunastaa
        lupaukset niin,,,, Ytk =yhtä tyhjän kanssa

        Mikäs lupaus on jäänyt saamatta? Vai olitko vaan innokas liitto-orava?

        Sinänsä ytk ja muut kassat voitaisiin korvata yhdellä kattavalla kassalla, hoitajana esimerkiksi työministeriö. Palvelu voitaisiin käytännössä ostaa vaikka ytk:lta kun se on kuitenkin isoin ja toimivin kassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liitossa parempi korvaus.

        Väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin.

        No johan tuossa tuli ilmi, että ytk ei maksa lakkokorvausta ollenkaan.

        Eikä taida neuvotella sopimuksiakaan....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No johan tuossa tuli ilmi, että ytk ei maksa lakkokorvausta ollenkaan.

        Eikä taida neuvotella sopimuksiakaan....

        Miksi maksaisi? Maksaako joku liiton kylkiäiskassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi maksaisi? Maksaako joku liiton kylkiäiskassa?

        Alkuperäinen kysymys olikin, mitä menettää jos eroaa ammattiliitosta ja liittyy pelkkään työttömyyskassaan. Eli silloin menettää mahdollisuuden saada lakkotilanteessa lakkoavustusta. Merkittävintä tämä on siinä tilanteessa, että työnantajapuoli julistaa sulun eikä pelkkään työttömyyskassaan kuuluvalla ole oikeutta minkäänlaiseen korvaukseen sulun ajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymys olikin, mitä menettää jos eroaa ammattiliitosta ja liittyy pelkkään työttömyyskassaan. Eli silloin menettää mahdollisuuden saada lakkotilanteessa lakkoavustusta. Merkittävintä tämä on siinä tilanteessa, että työnantajapuoli julistaa sulun eikä pelkkään työttömyyskassaan kuuluvalla ole oikeutta minkäänlaiseen korvaukseen sulun ajalta.

        Työsulun kohdatessa kassan jäsen saa ansiosidonnaista jos sulku ei koske jäsenen työehtoja. Eikä tuo ole kovin relevantti asia, työsulku on erittäin harvinainen Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen kysymys olikin, mitä menettää jos eroaa ammattiliitosta ja liittyy pelkkään työttömyyskassaan. Eli silloin menettää mahdollisuuden saada lakkotilanteessa lakkoavustusta. Merkittävintä tämä on siinä tilanteessa, että työnantajapuoli julistaa sulun eikä pelkkään työttömyyskassaan kuuluvalla ole oikeutta minkäänlaiseen korvaukseen sulun ajalta.

        Ihmetyttää tuo huoli lakkokorvauksesta, itse teen omat sopimukset eikä kävisi edes mielessäkään lakkoilla omaa sopimusta vastaan. Jos työnantaja sattuisi olemaan vastahangassa niin siirryn sitten seuraavaan paikkaan.


    • Anonyymi

      Vastaus on YTK. Sieltä saa ansiosidonnaisen, eikä tarttee lakkoilla.

    • Anonyymi

      Lakkoilulta et välty, kuuluit sitten mihin tahansa tai olit kuulumatta.
      Jos töihin pyrit työtaistelun aikana, sinut ruutataan siankusella iinä portilla jo.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Näin käy joka kerta niille jotka niskuroi ja rikkuroi, kuten Taavetti toteaa.

    • Anonyymi

      YTK, niin sairaanhoitajanakin saat pitää työpaikkasi. Tehy pakottaa eroamaan.

    • Anonyymi

      Mikään ei ole pakko, mutta se on pakko vaikka YTK kuuluisitkin, jos lakkotilanne tulee, niin rikkurin on pakko pysyä poissa töistä jollei halua ehdointahdoin tulla ruiskutetuksi siankusella !!!

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Vastaus aloittajan kysymykseen: YTK. Jo oli 500.000 palkansaajaa eri aloilta ovat YTK:n jäseniä. Pitää kuulua kassaan, että asaa ansiosidonnaisen. Liitton kuuluminen on vapaaehtoista. Palkka on kaikille sama kuului liittoon tai ei. YTK:n etu on, ettei tarvitse lakkoilla. YTK:n jäsenmaksu on jotain 100-120 euroa vuodessa, riippuu siitä onko myös YTK ry:n jäsen, jolloin saa lakimiesneuvoja tarvittaessa.

      Ansiosidonnainen maksetaan valtion budjetista, liitoilla ei ole sen kanssa mitään tekemistä.

    • Anonyymi

      Kyllä YTK lainen lakkoilee siinä kuin toisetkin.
      Muuten saa kusiruutasta lakkoportilla oikein kunnon siankusta päällensä !

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Tärkein ero yleisen työttömyyskassan ja ammattiliiton jäsenyyden välillä on lähinnä se, että ammattiliitosta saa myös lakimiespalveluja riita-asioissa. Työttömyyskassa hoitaa vain ansioturvan eikä muuta.

      Liitolle maksettava suurempi vuosihinta siis osaltaan rahoittaa niitä kuluja, mitä tulee kun liitto voi ottaa hoitaakseen jäsentensä oikeusturvaa, jota pitää varmistaa myös lainoppineiden avulla ja mahdollisissa oikeudenkäynneissä.

      Se, onko siitä hyötyä jäsenelle tai ei, siitä saattaa olla erilaisia kokemuksia, mutta on kuitenkin hyvä juttu että lakimiespalvelujen olemassaolonkin voi siis halutessaan valita.

      • Anonyymi

        Tuo on oikeastaan täyttä sumutusta. Esim PAM sanoo omilla sivuillaan että lakiapua annetaan vain jos on 100% varma että riitatilanne voitetaan eikä liitolle tule kuluja. Epävarmoissa tapauksissa apu rajataan ”onnea vaan” -vietiin.

        Ytk-yhdistyksen erittäin kattava paketti maksaa 22€ vuodessa, sieltä saa oikeasti myös apua. Sivuilla on myös kattavasti selvitetty mitä tarjotaan ja mitä ei.


    • Anonyymi

      et menetä mitään, etkä maksa näille ähkyille liittopomoille.

    • Anonyymi

      Rakennusliitto perii työttömältä jäseneltä 25 euroa kuussa. Lähdin pois siitä aikaansaamattomasta liitosta.

    • Anonyymi

      Mutta jos lakko tulee ja yrität lakonalaisiin töihin, niin siankusella täytettyä kusiruuttaa et pakoon pääse.

      Talkoo-Taaavetti

    • Anonyymi

      Ei pääse ei kukaan rikkuri.
      Nähtiin viime keväänäkin usein.

      • Anonyymi

        Kevään viileinä lakkopäiviltä ainakin luottamusmiehillä oli lämmintä, hiki valui karvaista selkää pitkin kun lakkoneitseitä piti suolivihkiä liiton jäseniksi.


    • Anonyymi

      ammattiliitto tietenkin, saavat liittopomot taas lisää liksaa,,

    • Anonyymi

      Kyllä sitä suolivihkimis-asiaa jauhavaa mahtaa vituttaa kun asiat kuitenkin menevät niin että vihintää tai ei, mutta rikkurit ei lakkoporteilla lakkovahtien silmille hypi.
      Saavat sellaisen siankusi-ja sianlietekuorrutuksen ette ei kahteen kolmeen viikkoon haju lähde kropasta.
      Hikoile siinä sitten...Suolivihkimisen haikailija.

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Ensimmäiset viikot lomien jälkeen onkin jo palauteltu muistiin ihan perus suolivihkimistä.

        Liittojen puoleltakaan ei ole jääty tuleen makaamaan vaan ollaan lanseeraamassa uutta ristiinsuolivihkimistä. Tekniikka on hieman sama kuin ristiinkuseminen mutta toimenpiteenä tehdään vain sitä minkä luottamusmies osaa.


    • Anonyymi

      YTK, niin ei tarttee lakkoilla. Työt eivät ole koskaan lakossa, vain jotkut ay-vajaat. Lakkoon pakottaminen on rikos.

    • Anonyymi

      Rikollista tai ei, mutta lakon aikana et töihin kyllä mene. Siitä pitävät lakkovahtiemme tukiryhmät, kusiruuttapartiot huolen ja saat siankusta päällesi. Mene vaan tekemään rikosilmoitus, on poliiseillakin hauskaa ja voit saada täällä kirjoittelevalta joltakulta sen suolivihkimisenkin kaupan päälle.

      Talkoo-Taavetti

      • Anonyymi

        Töihin menon estäminen on rikos.


      • Anonyymi

        Lomilta paluut ovat nostaneet esiin vanhan ongelma.

        Jäsenten keskuudessa suoritettujen kyselyiden perusteella moni jäsen arvelee että luottamusmiehet ovat erittäin pienimunaista porukkaa, yleinen keskivartalolihavuus vielä korostaa tätä piirrettä ja moni jäsen kokee jääneensä ilman suolivihkimistä. Osaltaan selittävänä tekijänä nostetaan esille myös ns paksuperseisyys joka on selkeästi yliedustettuna jäsenten keskuudessa.

        Liittojen johtoryhmässä ollaankin mietitty josko pienimunaiset saisivat strap on-tyyppiset lisävarusteet. Seuraavassa lakossa asiaa ollaan testaamassa, luottamusmiesten kertauskurssilla valitaan heti miten välineet joilla kadonnutta vaikuttavuutta tavoitellaan takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lomilta paluut ovat nostaneet esiin vanhan ongelma.

        Jäsenten keskuudessa suoritettujen kyselyiden perusteella moni jäsen arvelee että luottamusmiehet ovat erittäin pienimunaista porukkaa, yleinen keskivartalolihavuus vielä korostaa tätä piirrettä ja moni jäsen kokee jääneensä ilman suolivihkimistä. Osaltaan selittävänä tekijänä nostetaan esille myös ns paksuperseisyys joka on selkeästi yliedustettuna jäsenten keskuudessa.

        Liittojen johtoryhmässä ollaankin mietitty josko pienimunaiset saisivat strap on-tyyppiset lisävarusteet. Seuraavassa lakossa asiaa ollaan testaamassa, luottamusmiesten kertauskurssilla valitaan heti miten välineet joilla kadonnutta vaikuttavuutta tavoitellaan takaisin.

        Tälleen juuri liittoon liittyneenä esittäisin toiveen että otettaisiin kansainvälisempää otetta ja valittaisiin useampaa väriä. Ainakin mustaa olisi kiva testata. Miksi ei myös jotain itämaista sävyä.


    • Anonyymi

      Varmasti kaikkea löytyy ja sitä saa rikkuri mitä tilaa.
      Suolivihkimisestä lähtien ihan kusiruuttapartion ruuttaukseen asti.
      Vaikeimpia tapauksia satamassa ahtaajalakonkin aikana käsiteltiin myös voitelemalla munat tärpätillä. Rikkuri juoksi ainakin 2km pysähtymättä. Ei tehnyt rikosilmoitusta.

      Talkoo-Taavetti

    • Anonyymi

      Yli puoli miljoonaa on valinnut YTK:n. He eivät voi olla väärässä.

    • Anonyymi

      Huomaavat olevansa väärässä vasta sitten kun on myöhäistä.
      Sitten kun apua tarvitsevat, niin eivät sitä saakaan ja ovatkin yksinään työnantajaa vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe