kuinka nopeasti 85 tai 120 kuutoinen mikroauto kiihtyy sataseen? pärjääkö jokkisautolle?
mikroauton kiihtyvyys
73
42046
Vastaukset
- ne...
leikkiautot taida edes kulkea niin kovaa.
- 100cc
välistä?
- mie vuan
Esim. Rotaxmax:illa Mika Salo Circuitilla loppunopeudet suoran ovat olleet 150km/h paikkeilla ja kyseessä ei ole edes nopein moottori....
- mites muut?
mie vuan kirjoitti:
Esim. Rotaxmax:illa Mika Salo Circuitilla loppunopeudet suoran ovat olleet 150km/h paikkeilla ja kyseessä ei ole edes nopein moottori....
Onko oikeasti? Paljonko nopeemmat luokat sitten menee MSC:llä? ICA? FA?
- varma tieto
mites muut? kirjoitti:
Onko oikeasti? Paljonko nopeemmat luokat sitten menee MSC:llä? ICA? FA?
Kaanaassa huippuvauhdit on reilusti päälle 180kmh 250cc nelitahdilla ja samaan pääsee 125cc vaihteelisellakin. Että silleen. Itellä on Rotax Max 125, sekin kulkee ihan hienosti vaikka toi 0-20kmh on aika onneton. Mutta rpm on aina 3000 ja ylöspäin radalla niin siinä kun laitta talla pohjaan niin lähtee nätisti.
- F250
varma tieto kirjoitti:
Kaanaassa huippuvauhdit on reilusti päälle 180kmh 250cc nelitahdilla ja samaan pääsee 125cc vaihteelisellakin. Että silleen. Itellä on Rotax Max 125, sekin kulkee ihan hienosti vaikka toi 0-20kmh on aika onneton. Mutta rpm on aina 3000 ja ylöspäin radalla niin siinä kun laitta talla pohjaan niin lähtee nätisti.
Joo, Kaanaassa pääsee kyllä kovaa kun on tarpeeksi pitkät välitykset. Taitaa vaan olla niin että viereiselläkin lentokentällä 250cc nelarilla tuo 180km/h jää haaveeksi, kartingradasta puhumattakaan. Meinaan kun ei 450cc nelarikaan pääse tuohon Kaanaassa.
- kakspuokki
F250 kirjoitti:
Joo, Kaanaassa pääsee kyllä kovaa kun on tarpeeksi pitkät välitykset. Taitaa vaan olla niin että viereiselläkin lentokentällä 250cc nelarilla tuo 180km/h jää haaveeksi, kartingradasta puhumattakaan. Meinaan kun ei 450cc nelarikaan pääse tuohon Kaanaassa.
Mitä 250 mikroauto kulkee 13/17 (vai 16 en muista)välityksillä botniaringillä jossa pääsuora noin 550-600 metriä ja pääsuoralle voi ajaa jo aika reilulla nopeudella. Veikkaan ettei oo 180 kovin kaukana ellei jopa enemmän? Veikkauksia? Legendsit ainakin hakkaa kierrosajassa mutta kuinkahan formula fordit? Kuinkahan helposti tuollainen siivetön mutta katteellinen auto haukka ilmaa allensa ja kippaa ympäri? Onkohan moista vaaraa olemassa?
- F250
kakspuokki kirjoitti:
Mitä 250 mikroauto kulkee 13/17 (vai 16 en muista)välityksillä botniaringillä jossa pääsuora noin 550-600 metriä ja pääsuoralle voi ajaa jo aika reilulla nopeudella. Veikkaan ettei oo 180 kovin kaukana ellei jopa enemmän? Veikkauksia? Legendsit ainakin hakkaa kierrosajassa mutta kuinkahan formula fordit? Kuinkahan helposti tuollainen siivetön mutta katteellinen auto haukka ilmaa allensa ja kippaa ympäri? Onkohan moista vaaraa olemassa?
Itse en ole isolla radalla ajanut, mutta kaveri on. Kertoi vaan että 170 km/h menee kyllä helpostikin, mutta sen jälkeen alkaa ravistus olemaan 5" vanteilla aika kovaa luokkaa. Eli pienikin epätasapaino renkaissa korostuu noissa nopeuksissa. Käytännössä siis renkaiden ominaisuudet loppuvat kesken. Jos pääsisi ajamaan 6" vanteilla, niin homma olisi ihan erilaista. Eipä taida FF:lle pärjätä kun ne kuitenkin kulkee 220 km/h, toki en tiedä kuinka paljon tuolla on syheröä jossa voisi saada kiinni.
Jos sulla ei ole takasiipeäkään, niin ongelmia on tiedossa, mutta kokokatteilla ei mitään ilmaan lähtöä ole odotettavissa noissa nopeuksissa kun ei sulla ole edes yhtenäistä pohjalevyä. Eli kippaaminen voi kyllä tapahtua, mutta se tapahtuu sitten ulosajon jälkeen kun jarrut ylikuumenee ja ajat leveäksi. Noi jarrut eivät ole tarkoitettu kestämään tuollaisia nopeuksia.
Ja toisekseen, pistä ihmeessä isompaa eturatasta isolle radalle. Ei sitten tarvitse takarattaan olla niin pieni. Eihän se noilla välityksillä lähde kunnolla edes paikaltaan. - kakspuokki
F250 kirjoitti:
Itse en ole isolla radalla ajanut, mutta kaveri on. Kertoi vaan että 170 km/h menee kyllä helpostikin, mutta sen jälkeen alkaa ravistus olemaan 5" vanteilla aika kovaa luokkaa. Eli pienikin epätasapaino renkaissa korostuu noissa nopeuksissa. Käytännössä siis renkaiden ominaisuudet loppuvat kesken. Jos pääsisi ajamaan 6" vanteilla, niin homma olisi ihan erilaista. Eipä taida FF:lle pärjätä kun ne kuitenkin kulkee 220 km/h, toki en tiedä kuinka paljon tuolla on syheröä jossa voisi saada kiinni.
Jos sulla ei ole takasiipeäkään, niin ongelmia on tiedossa, mutta kokokatteilla ei mitään ilmaan lähtöä ole odotettavissa noissa nopeuksissa kun ei sulla ole edes yhtenäistä pohjalevyä. Eli kippaaminen voi kyllä tapahtua, mutta se tapahtuu sitten ulosajon jälkeen kun jarrut ylikuumenee ja ajat leveäksi. Noi jarrut eivät ole tarkoitettu kestämään tuollaisia nopeuksia.
Ja toisekseen, pistä ihmeessä isompaa eturatasta isolle radalle. Ei sitten tarvitse takarattaan olla niin pieni. Eihän se noilla välityksillä lähde kunnolla edes paikaltaan.tossa vähä kierrosaikoja, laskeskelin keskinopeuksia että jos 135 paikkeille pääsisi niin ois aika kova jo:
http://www.botniaring.com/kierrosennatykset.html
tarkoitus ei ookkaan ajaa ihan limiitillä henkensä kaupalla mutta tavoitteena on vähintään hakata legendsit. Ei taida -98 cr:n koneeseen saada 13 piikkistä isompaa eteen..? Vai oiskohan 14 listalla mutta ei myyjällä ollu hyllys ku 13 piikkisen hain. Koeajo on tehty ja tunnustettava on että välitykset ei tollasenaan oikein sovi pienelle mikroautoradalle jos haluaa vaihtaa jopa 2--->3 vaihteelle...mutta kyllä vetoja tuntuu olevan kun pitää ne ringit 5 tonnin paremmalla puolella. Hymy oli koeajolla korvissa :)
Tarkoitus on hakia eteen toinen ratas eli pienin mitä löytyy ja tehdä 2 valmista ketjua välityksen mukaan.
Ps. kysyin sulta silloin etujarruja ja sain sitte ostaa täydelliset sellaset "projektit" mitä etsinkin alle 200 eurolla - varma tieto
varma tieto kirjoitti:
Kaanaassa huippuvauhdit on reilusti päälle 180kmh 250cc nelitahdilla ja samaan pääsee 125cc vaihteelisellakin. Että silleen. Itellä on Rotax Max 125, sekin kulkee ihan hienosti vaikka toi 0-20kmh on aika onneton. Mutta rpm on aina 3000 ja ylöspäin radalla niin siinä kun laitta talla pohjaan niin lähtee nätisti.
riippuu kuka ajaa, heheh
- kfhufgufihi
Ei ne pienet mikroautot edes kulje niin lujaa. Onhan sitten nuo vaihteelliset erikseen.. joku 250cc mikroauto kiihtyy 0-100km/t n. 3s.
- kiihtyy
nollasta sataan noin 15 sekunnissa,
Kiihtyvyys on verrannollinen työntäjän juoksuvauhtiin.
Kytkimellisessä tilanne suurin piirtein sama, alle 7000 rpm koneessa ei oikein tapahdu mitään.
Kytkin vaan luistaa ekat 3 sekuntia ennenkuin ottaa kiinni kunnolla.
Vaihtellinen kiihtyy nollasta sataan noin 40 metrin matkalla. Aikaa menee alle 2.5sec.
Mika Salon 250ccm Yamaha keuli Jesse Kurkisuonion harjoitellessa lähtöjä, epäonnistuneessa lähdössä mustaa viiva tuli rataan noin 10m matkalle.
85 kuutioisella Raketilla ei päästä koskaan kilpailutilanteessa 100km nopeuksiin, 74:n takarattaalla pitäisi saada kone kiertämään yli 13.000, eipä taida onnistua 110kg:n painoilla.
Raket-85 kilpailuissa huippunopeudet ovat jotain 85km/h. Raket-120:ssä painoa on noin 160kg ja siinä tilanne sama, max 85km/h.
ICA-j:t menevät Porissa ja Lahdessa muistaakseni noin 105km/h suoran päässä, mutkan ulostulonopeus on noin 40 km/h. Nää on mutuja.- ex-kuski
Tässä lisää mutuja, osin tilastoistakin poimittavissa...
-100 cc syöttölevykone, max vauhti "normaalivälläreillä" suht'pitkän suoran päässä yli 140-150 kmh
-r120, max vauhti 77 takasella n. 105 kmh,tarvii nopian ja pitkän pääsuoran
Eli nopiampaa kyytiä kuin maanteillä koppiautoilla laillisena...? - 123
ex-kuski kirjoitti:
Tässä lisää mutuja, osin tilastoistakin poimittavissa...
-100 cc syöttölevykone, max vauhti "normaalivälläreillä" suht'pitkän suoran päässä yli 140-150 kmh
-r120, max vauhti 77 takasella n. 105 kmh,tarvii nopian ja pitkän pääsuoran
Eli nopiampaa kyytiä kuin maanteillä koppiautoilla laillisena...?Testattuja huippuja 120 raketilla 78 takarattaalla: (sigma 800)
-"loputon" suora 98 km/h
-Paimiossa märällä radalla slikseillä 90 km/h, (piti alkaa jarruttelemaan jo lähtöviivalla)
Lisää testejä tehdään kun kelit paranee... - O'boy
123 kirjoitti:
Testattuja huippuja 120 raketilla 78 takarattaalla: (sigma 800)
-"loputon" suora 98 km/h
-Paimiossa märällä radalla slikseillä 90 km/h, (piti alkaa jarruttelemaan jo lähtöviivalla)
Lisää testejä tehdään kun kelit paranee...Käsittääkseni Lievestuoreen radalla on ennen varikkokurvia mitattu käytännössä jokaisesta Old boys autosta yli satkun huippuja. Olen jopa kuullut niinkin kovia lukuja kuin 112 km/h (tutkalla). Suoralle saa kyllä hyvän vauhdin ja kiihdytyksen alamäkeen.
Saahan noita OB-autoja hiukan enempi viilata kuin muissa fossiili-sarjoissa... - raket-85
Laukaan ensimmäisissä kansallisissa kisoissa v.2002
päästiin 100 km/h nopeuteen minissä ja keskituntinopeus oli 70 km/h - 100%
123 kirjoitti:
Testattuja huippuja 120 raketilla 78 takarattaalla: (sigma 800)
-"loputon" suora 98 km/h
-Paimiossa märällä radalla slikseillä 90 km/h, (piti alkaa jarruttelemaan jo lähtöviivalla)
Lisää testejä tehdään kun kelit paranee...jos näin on niin mittauslaite on viallinen, varmaaan pääse yli 100
- jokaikinen
kartti päihittää jokkisauton kiihtyvyydessä ja huippunopeudessa
- O'boy
Taitaa rajoittua kuitenkin tuohon F250:een kartit, jotka päihittää nykyiset jokkisautot.
Nimim. 5 vuotta jokkista Escort 2150 cc (760 kg) Twincam (194 hv). - minikuski
O'boy kirjoitti:
Taitaa rajoittua kuitenkin tuohon F250:een kartit, jotka päihittää nykyiset jokkisautot.
Nimim. 5 vuotta jokkista Escort 2150 cc (760 kg) Twincam (194 hv).Jokkisauto jää jopa miniluokan autolle vähänkään mutkaisemmilla kartingradoilla. Kokeiltu on sitäkin.
- Fiat 133 TC
Fiat 133 ja perään lähes 200 hv 1600 TC, päihittää varmasti minkä tahansa leluauton.
- awefawef
Fiat 133 TC kirjoitti:
Fiat 133 ja perään lähes 200 hv 1600 TC, päihittää varmasti minkä tahansa leluauton.
Millä perusteella kutsut kartteja leluautoiksi?
- kasva isoksi
awefawef kirjoitti:
Millä perusteella kutsut kartteja leluautoiksi?
Kun on itse vielä palikka tulee tämmöstä textiä tuutista ulos
- vaan
Fiat 133 TC kirjoitti:
Fiat 133 ja perään lähes 200 hv 1600 TC, päihittää varmasti minkä tahansa leluauton.
että yhdessäkä jokkis 1600 TC:ssä ei ole lähellekkään 200 heppaa. mutta kyllä nuo kartit aika leluautoja ovat, hassua katsella kun isot miehet ajavat sellaisilla tosissaan.
- eipä
minikuski kirjoitti:
Jokkisauto jää jopa miniluokan autolle vähänkään mutkaisemmilla kartingradoilla. Kokeiltu on sitäkin.
jokkisautoilla kuulukka ajaa leluautoradoilla. Ei voi mitenkään verrata.
- prooh
vaan kirjoitti:
että yhdessäkä jokkis 1600 TC:ssä ei ole lähellekkään 200 heppaa. mutta kyllä nuo kartit aika leluautoja ovat, hassua katsella kun isot miehet ajavat sellaisilla tosissaan.
Minusta on taas hauskaa katsella kun aikuiset ajelee roskapöntöillä jotka just ja just pysyy kasassa ja vielä TOSISSAAN ja sit ollaan olevinaan jotain.
se pitää myöntää että jokkis kuskeilla riittää mielikuvitusta autojen rakentelussa.(oman turvallisuuden kustannuksella) - molempiparempi
prooh kirjoitti:
Minusta on taas hauskaa katsella kun aikuiset ajelee roskapöntöillä jotka just ja just pysyy kasassa ja vielä TOSISSAAN ja sit ollaan olevinaan jotain.
se pitää myöntää että jokkis kuskeilla riittää mielikuvitusta autojen rakentelussa.(oman turvallisuuden kustannuksella)Eiköhän tähän maahaan mahdu molempien lajien harrastajat.
Monet kartingissa aloittaneet siirtyy jokkikseen ja jokkikseen kyllästyneitä on siirtynyt kartingiin.
Kummassakin lajissa on oma viehätyksensä,väitän että kaveri joka on kokeillut molempia ei lähde vähättelemään toista lajia. - ei peltopöristelijä
molempiparempi kirjoitti:
Eiköhän tähän maahaan mahdu molempien lajien harrastajat.
Monet kartingissa aloittaneet siirtyy jokkikseen ja jokkikseen kyllästyneitä on siirtynyt kartingiin.
Kummassakin lajissa on oma viehätyksensä,väitän että kaveri joka on kokeillut molempia ei lähde vähättelemään toista lajia.En kyllä tiiä kovinkaan montaa, jotka siirtyneet kartingista kansaliselta tasolta jokkikseen "peltoautopöristelijöihin". Potta päähän ja kuvitellaan, ett ollaan jotain suurta, kun äänet on hirmuiset ja nurmi lentää. Ääni efektinä lisäksi päristellään vielä suuta, ett sylky lentää. Tästä peltoautopöristelijöiden heimosta ei tule koskaan mitään isoa, mutta eivät itse sitä huomaa.
- on...
ei peltopöristelijä kirjoitti:
En kyllä tiiä kovinkaan montaa, jotka siirtyneet kartingista kansaliselta tasolta jokkikseen "peltoautopöristelijöihin". Potta päähän ja kuvitellaan, ett ollaan jotain suurta, kun äänet on hirmuiset ja nurmi lentää. Ääni efektinä lisäksi päristellään vielä suuta, ett sylky lentää. Tästä peltoautopöristelijöiden heimosta ei tule koskaan mitään isoa, mutta eivät itse sitä huomaa.
turha siinä sössöttää kun et yhtään tiedä mitä puhut.
- ..tehoista
vaan kirjoitti:
että yhdessäkä jokkis 1600 TC:ssä ei ole lähellekkään 200 heppaa. mutta kyllä nuo kartit aika leluautoja ovat, hassua katsella kun isot miehet ajavat sellaisilla tosissaan.
Kyläkisa Fiateissa on jo tuon puolitoista sataa ja SM kunnossa on penkitetty jopa hieman yli tuon 200 hv. Toki riippuu vähän missä penkittää, onko teho 205 vai 185 hv. Riittävästi kuitenkin.
- kartinkuskeille
on... kirjoitti:
turha siinä sössöttää kun et yhtään tiedä mitä puhut.
Kerro montako huippukuskia kartingista on siirtynyt peltoautopäristelijöihin, sen tiedän, että muutama on semmosia siirtoja tehnytkin, kun tulosta ei ole vain kartingin puolelta tullut.
Jos kartingista siirrytään ylöspäin urallaan ja haetaan vauhtia, ei kyllä siirrytä peltoautoromuihin.
Yhtään esitettä kenestäkään kartkuskista en ole nähnyt, että karttingin jälkeen siirryn eteenpäin urallani ja alan ajamaan jokamiesluokkaa.
Tuo sinun , siis edellinen kommenttisi osoittaa oman tasosi. Toivonkin, että pysyisit niiden pöristelijöiden kastissa.
Saat kyllä kuvitella itsestäsi vaikka mitä- - väität
kartinkuskeille kirjoitti:
Kerro montako huippukuskia kartingista on siirtynyt peltoautopäristelijöihin, sen tiedän, että muutama on semmosia siirtoja tehnytkin, kun tulosta ei ole vain kartingin puolelta tullut.
Jos kartingista siirrytään ylöspäin urallaan ja haetaan vauhtia, ei kyllä siirrytä peltoautoromuihin.
Yhtään esitettä kenestäkään kartkuskista en ole nähnyt, että karttingin jälkeen siirryn eteenpäin urallani ja alan ajamaan jokamiesluokkaa.
Tuo sinun , siis edellinen kommenttisi osoittaa oman tasosi. Toivonkin, että pysyisit niiden pöristelijöiden kastissa.
Saat kyllä kuvitella itsestäsi vaikka mitä-että jokkiskuski luulee olevansa jotain suurta? ja sinähän hurja oot jos ajelet pellolla tuhansien eurojen vehkeillä.
Edelleenkin korostan, että ole vaiti, koska et tiedä mitä puhut. Tuskin olet jokkista harrastanut ja mikäli näillä leluautoilla ajelet, et tule koskaan sinäkään olemaan mitään, et yhtään mitään. Silti täällä uhoat ja kohotat heikkoa itsetuntoasi. - Lol
väität kirjoitti:
että jokkiskuski luulee olevansa jotain suurta? ja sinähän hurja oot jos ajelet pellolla tuhansien eurojen vehkeillä.
Edelleenkin korostan, että ole vaiti, koska et tiedä mitä puhut. Tuskin olet jokkista harrastanut ja mikäli näillä leluautoilla ajelet, et tule koskaan sinäkään olemaan mitään, et yhtään mitään. Silti täällä uhoat ja kohotat heikkoa itsetuntoasi.Kylläpäs otti joku leluautoharrastelija herneen nenään...=)
Kyllähän se tietysti harmittaa, kun tietää ettei itsekkään ole mitään eikä tule koskaan olemaan.
Kyllähän rallipuolella on tälläkin hetkellä kovia nimiä, jotka ovat uransa alkuaikoina jokkista harrastaneet.
Toiseksi, kaikilla ei ole edes halua olla mikään räkäräikkönen, siksi he ajavat esimerkiksi jokamiesluokkaa.
Kartingissa suuri osa onkin niitä jotka pyrkivät eteenpäin urallaan, kaikki eivät vaan siinä onnistu, eivätkä voikaan ja sit pitää tulla tänne itkemään ja näyttämään millaista porukkaa se leluautoporukka oikeen on...=) - lasi
..tehoista kirjoitti:
Kyläkisa Fiateissa on jo tuon puolitoista sataa ja SM kunnossa on penkitetty jopa hieman yli tuon 200 hv. Toki riippuu vähän missä penkittää, onko teho 205 vai 185 hv. Riittävästi kuitenkin.
Kaveri penkittää autoja ja tiedän varmasti että yhdestäkään 1600tc fiiatista ei lähe yli 200 heppaa.joku 180 "todellista" heppaa on ollu paras mitä on suomes penkitetty.
- lasi
lasi kirjoitti:
Kaveri penkittää autoja ja tiedän varmasti että yhdestäkään 1600tc fiiatista ei lähe yli 200 heppaa.joku 180 "todellista" heppaa on ollu paras mitä on suomes penkitetty.
Unohtui sen verran sanoa että on ollu jossain likelle 190hv mut se ei oo kestäny ku pari kiihdytystä ja sit on paukahtanu.
- molenpiparenpi
kartinkuskeille kirjoitti:
Kerro montako huippukuskia kartingista on siirtynyt peltoautopäristelijöihin, sen tiedän, että muutama on semmosia siirtoja tehnytkin, kun tulosta ei ole vain kartingin puolelta tullut.
Jos kartingista siirrytään ylöspäin urallaan ja haetaan vauhtia, ei kyllä siirrytä peltoautoromuihin.
Yhtään esitettä kenestäkään kartkuskista en ole nähnyt, että karttingin jälkeen siirryn eteenpäin urallani ja alan ajamaan jokamiesluokkaa.
Tuo sinun , siis edellinen kommenttisi osoittaa oman tasosi. Toivonkin, että pysyisit niiden pöristelijöiden kastissa.
Saat kyllä kuvitella itsestäsi vaikka mitä-Huippukuskia...?? mietipä hetkinen ja lue viesti vielä kerran ennenkuin lähdet kirjoittamaan vastinetta.
Ylöspäin urallaan..??eli Kv tasolle kun suomessa siirtyy neljä kuskia vuodessa kokeilemaan, joista kaksi jää sinne pyörimään.Tästä voikin älymystö hoksata että muut joko lopettaa tai siirtyy pois asfaltilta hieman haastavammalle alustalle kilpailemaan, heti kun ikä riittää.
Ketkä ei kaikkia rahojaan saanut menemään kartissa voi siirtyä ralli/sprint puolelle ja jotkut katsoo jokkiksen edullisemmaksi vaihtoehdoksi.
Mulle ei oikein selvinnyt mikä sun ongelma on, luetun ymmärtämisen lisäksi.Oletko sinä yksi niistä joka luulee saavansa tulevaisuudessa leipänsä ajamisesta,onko koskaan käynyt mielessä että et ehkä olekkaan riittävän taitava /varakas siihen. Sitten kun totuus valkenee, lopetatko autourheilun vai voisitko harkita kilpailla koppiautoilla? jos rahasi/taitosi ei riitä ralliin niin onko valintasi rata-auto vai jokkis - iso vitsi
molenpiparenpi kirjoitti:
Huippukuskia...?? mietipä hetkinen ja lue viesti vielä kerran ennenkuin lähdet kirjoittamaan vastinetta.
Ylöspäin urallaan..??eli Kv tasolle kun suomessa siirtyy neljä kuskia vuodessa kokeilemaan, joista kaksi jää sinne pyörimään.Tästä voikin älymystö hoksata että muut joko lopettaa tai siirtyy pois asfaltilta hieman haastavammalle alustalle kilpailemaan, heti kun ikä riittää.
Ketkä ei kaikkia rahojaan saanut menemään kartissa voi siirtyä ralli/sprint puolelle ja jotkut katsoo jokkiksen edullisemmaksi vaihtoehdoksi.
Mulle ei oikein selvinnyt mikä sun ongelma on, luetun ymmärtämisen lisäksi.Oletko sinä yksi niistä joka luulee saavansa tulevaisuudessa leipänsä ajamisesta,onko koskaan käynyt mielessä että et ehkä olekkaan riittävän taitava /varakas siihen. Sitten kun totuus valkenee, lopetatko autourheilun vai voisitko harkita kilpailla koppiautoilla? jos rahasi/taitosi ei riitä ralliin niin onko valintasi rata-auto vai jokkissellaista romurallia koko touhu , mitä ajamista toi rällästely on .
- ei peltopöristelijä
molenpiparenpi kirjoitti:
Huippukuskia...?? mietipä hetkinen ja lue viesti vielä kerran ennenkuin lähdet kirjoittamaan vastinetta.
Ylöspäin urallaan..??eli Kv tasolle kun suomessa siirtyy neljä kuskia vuodessa kokeilemaan, joista kaksi jää sinne pyörimään.Tästä voikin älymystö hoksata että muut joko lopettaa tai siirtyy pois asfaltilta hieman haastavammalle alustalle kilpailemaan, heti kun ikä riittää.
Ketkä ei kaikkia rahojaan saanut menemään kartissa voi siirtyä ralli/sprint puolelle ja jotkut katsoo jokkiksen edullisemmaksi vaihtoehdoksi.
Mulle ei oikein selvinnyt mikä sun ongelma on, luetun ymmärtämisen lisäksi.Oletko sinä yksi niistä joka luulee saavansa tulevaisuudessa leipänsä ajamisesta,onko koskaan käynyt mielessä että et ehkä olekkaan riittävän taitava /varakas siihen. Sitten kun totuus valkenee, lopetatko autourheilun vai voisitko harkita kilpailla koppiautoilla? jos rahasi/taitosi ei riitä ralliin niin onko valintasi rata-auto vai jokkisVastaampa sinullekkin tietämättömälle. MIETI euroopassa pyörii näissä kartingkisoissa tänäkin vuonna pari-kolkyt kuskii eri karting luokissa, yli kymmenen takavuosien kovaa kartingkuskia ajaa tälläkin hetkellä isompa formuloita ja koppiautoja siellä Euroopassa, osa ammattilaisina, kuten kartingissakin.
Viimeisin siirtyjä F 1:siin, aikoinaan suomalaisella kartinglisenssillä ajanut kansainvälinen kova kuski oli NICo ja Hessu saattaa ajaa jo syksyllä.
Olet kyllä yhdessä asiassa oikeassa sinäkin, eli rallin kansainvälisellä tasolla ajaa monta entistä kartinkuskia, hakeneet pohjan kartingista.
Ajamista minun ei tarvitse harrastaa, laipää riittää muutenkin. Lisukkeet leivänpäälle haetaan kyll autourheilusta. Seuraan kyll tiivistikkin autourheilua, siis AUTOURHEILUA, en peltoautopöristelijöitä. Oma taito ja raha riittää myös, ei tarvi siirtyy jokkikseen ja vetää paskasii haalareita niskaan.
Jokkis on köyhien iki oma potenssilääke, luulevat miehisyyden kasvavan ja kuvittelevat olevansa jotain isojakin tähtiä.
On hyvä, että jokunen peltopöristelijä on lötytänyt tän kartingpalstan, voitte kartuttaa jatkossakin tietojanne täältä. Missäs muuten on ne teidän ikiomat sivut, kiinnostus heräsi juuri nyt, pääsis jatkossa sinne vähän valistamaan teitä muitakin.
Näyttää se karting kiinnostavan teitäkin, tervetuloa vain kannustusjoukkoihin, rahat ei taida ihan riittä kisapeleihin. - jos alkaa enempikin lipsuun
O'boy kirjoitti:
Taitaa rajoittua kuitenkin tuohon F250:een kartit, jotka päihittää nykyiset jokkisautot.
Nimim. 5 vuotta jokkista Escort 2150 cc (760 kg) Twincam (194 hv).mitä vanhempi jokkiskuski sitä isommin isopyörä lyö tyhjää noilla hevosvoimamäärillä.
- katselija...
ei peltopöristelijä kirjoitti:
Vastaampa sinullekkin tietämättömälle. MIETI euroopassa pyörii näissä kartingkisoissa tänäkin vuonna pari-kolkyt kuskii eri karting luokissa, yli kymmenen takavuosien kovaa kartingkuskia ajaa tälläkin hetkellä isompa formuloita ja koppiautoja siellä Euroopassa, osa ammattilaisina, kuten kartingissakin.
Viimeisin siirtyjä F 1:siin, aikoinaan suomalaisella kartinglisenssillä ajanut kansainvälinen kova kuski oli NICo ja Hessu saattaa ajaa jo syksyllä.
Olet kyllä yhdessä asiassa oikeassa sinäkin, eli rallin kansainvälisellä tasolla ajaa monta entistä kartinkuskia, hakeneet pohjan kartingista.
Ajamista minun ei tarvitse harrastaa, laipää riittää muutenkin. Lisukkeet leivänpäälle haetaan kyll autourheilusta. Seuraan kyll tiivistikkin autourheilua, siis AUTOURHEILUA, en peltoautopöristelijöitä. Oma taito ja raha riittää myös, ei tarvi siirtyy jokkikseen ja vetää paskasii haalareita niskaan.
Jokkis on köyhien iki oma potenssilääke, luulevat miehisyyden kasvavan ja kuvittelevat olevansa jotain isojakin tähtiä.
On hyvä, että jokunen peltopöristelijä on lötytänyt tän kartingpalstan, voitte kartuttaa jatkossakin tietojanne täältä. Missäs muuten on ne teidän ikiomat sivut, kiinnostus heräsi juuri nyt, pääsis jatkossa sinne vähän valistamaan teitä muitakin.
Näyttää se karting kiinnostavan teitäkin, tervetuloa vain kannustusjoukkoihin, rahat ei taida ihan riittä kisapeleihin.Jokkis on autourheilulaji, Suomen suosituin sellainen. Mitenkäs se leluautoilu...?
Haalarit eivät näytä olevan sen paskasempia kuin leluautokisoissakaan.
Kuvittelevat olevansa tähtiä? Mihin perustat väitteesi? Kerro se.
Rahat riittäisi todellakin, mutta kukapa niitä laittaisi miehen kokoiseen leluautoon? Etenkin jos kisoja kiertää sinun kaltaisia luusereita.
Joten koitahan sinäkin pärjätä, on todella huvittavaa nähdä millaisia pellejä leluautomiehet oikeasti ovat, ajavat leikkiautoilla ja ainakin tämän palstan mukaan ne ovat leluautomiehet, jotka luulevat olevansa jotain tähtiä. Eiköhän se heikko itsetunto tälläkin tavalla kohennu...hyvä leluautoilijat! - perunasäkeillä
katselija... kirjoitti:
Jokkis on autourheilulaji, Suomen suosituin sellainen. Mitenkäs se leluautoilu...?
Haalarit eivät näytä olevan sen paskasempia kuin leluautokisoissakaan.
Kuvittelevat olevansa tähtiä? Mihin perustat väitteesi? Kerro se.
Rahat riittäisi todellakin, mutta kukapa niitä laittaisi miehen kokoiseen leluautoon? Etenkin jos kisoja kiertää sinun kaltaisia luusereita.
Joten koitahan sinäkin pärjätä, on todella huvittavaa nähdä millaisia pellejä leluautomiehet oikeasti ovat, ajavat leikkiautoilla ja ainakin tämän palstan mukaan ne ovat leluautomiehet, jotka luulevat olevansa jotain tähtiä. Eiköhän se heikko itsetunto tälläkin tavalla kohennu...hyvä leluautoilijat!muualla kuin Suomessa? Ei taida olla maailmanmestaruuskisoja kuten "leluautoilla".
- STARA eli tähti
katselija... kirjoitti:
Jokkis on autourheilulaji, Suomen suosituin sellainen. Mitenkäs se leluautoilu...?
Haalarit eivät näytä olevan sen paskasempia kuin leluautokisoissakaan.
Kuvittelevat olevansa tähtiä? Mihin perustat väitteesi? Kerro se.
Rahat riittäisi todellakin, mutta kukapa niitä laittaisi miehen kokoiseen leluautoon? Etenkin jos kisoja kiertää sinun kaltaisia luusereita.
Joten koitahan sinäkin pärjätä, on todella huvittavaa nähdä millaisia pellejä leluautomiehet oikeasti ovat, ajavat leikkiautoilla ja ainakin tämän palstan mukaan ne ovat leluautomiehet, jotka luulevat olevansa jotain tähtiä. Eiköhän se heikko itsetunto tälläkin tavalla kohennu...hyvä leluautoilijat!Ja mehän ei kuvitella mitään, en lähde myöskään väittelemään kanssasi ja perustelemaan sanomisiani, me olemme tähtiä jo nyt. Vaikka kutsutkin meitä leluautoilijoiksi, meidän itsetuntoamme se ei heikennä tippaakaan, kun tiedeämme kuka toisellapuolella kerehtii meitä suuresti, kun itsellä Teillä ei rahkeet riitä leluautoihin, on tainnut jäädä jo pienestä traumaa, kun ei ole saanut pukilta sitä pienen pientä leluautoakaan. On pitänyt leikeissäkin käyttää Isin aamutossua, joka muistuttaa kovin kupla WW:tä, Matot olivat sarkoja ja muu osa ojaa. Eli peltoautojahan ne oli ja on edelleen.
- kysymys .............
katselija... kirjoitti:
Jokkis on autourheilulaji, Suomen suosituin sellainen. Mitenkäs se leluautoilu...?
Haalarit eivät näytä olevan sen paskasempia kuin leluautokisoissakaan.
Kuvittelevat olevansa tähtiä? Mihin perustat väitteesi? Kerro se.
Rahat riittäisi todellakin, mutta kukapa niitä laittaisi miehen kokoiseen leluautoon? Etenkin jos kisoja kiertää sinun kaltaisia luusereita.
Joten koitahan sinäkin pärjätä, on todella huvittavaa nähdä millaisia pellejä leluautomiehet oikeasti ovat, ajavat leikkiautoilla ja ainakin tämän palstan mukaan ne ovat leluautomiehet, jotka luulevat olevansa jotain tähtiä. Eiköhän se heikko itsetunto tälläkin tavalla kohennu...hyvä leluautoilijat!oli autojen kiihtyvyydestä , tuollainen jokkiskasa jää jalkoihin , no ei se mitään ,pitää jäädäkkin ,rymyluokat on erikseen , ja pysykää vaan siellä "monttukisoissa" , jokisluokan sm :):):))))
miten jokkiskuskit eksyy tänne väitteleen kiihtyvyydestä ??? vaikka asia ei niitä kosketa eikä niillä ole mitään mahiksia pärjätä - O'boy
kysymys ............. kirjoitti:
oli autojen kiihtyvyydestä , tuollainen jokkiskasa jää jalkoihin , no ei se mitään ,pitää jäädäkkin ,rymyluokat on erikseen , ja pysykää vaan siellä "monttukisoissa" , jokisluokan sm :):):))))
miten jokkiskuskit eksyy tänne väitteleen kiihtyvyydestä ??? vaikka asia ei niitä kosketa eikä niillä ole mitään mahiksia pärjätäMeikäläinen kun on harrastanut moottoriurheilua laidasta laitaan, niin on jonkinlaista näkemystä asiasta. Kartingia olen harrastanut vain vanhemmalla iällä näissä fossiililuokissa vuosina 2000-2002 ja nyt tänä kesänä uudestaan. Huvikseen olen saanut ajaa ICA/Formula A autolla, Rotax Maxilla ja F250:llä.
Lisäksi jokkista tuli ajettua vuodet 1998-2002 alla pääasiassa Escort Fordin, Fiatin ja Lancian TC-koneilla. Viimeisestä Escortista (tehtiin Kardaanikunkkuun) jarrutettiin Harisen penkissä 194 pollea ja 225 nm vääntöä. Tuossa oli nelilinkkiperä lukolla sekä välitetty aski pitkällä ykkösellä. Tämä roskapönttö lahti hyvällä pidolla asfaltilta aivan varmasti eri tahtiin kuin ICA tai Rotax Max, mutta F250:lle taas ei mitään jakoja. Noiden 100/125 cc koneiden ongelmana on heikko alakierrosvääntö ja ne ei lähde pienestä vauhdista saati nollavauhdista yhtään mihinkään.
Lisäksi on tullut ajettua Endurancea kaudella 2004 ja rallia sekä sprinttiä vuosina 1998-2000 ja 2004 eteenpäin.
Uskoisin, että voin varsin hyvällä pohjatiedolla sanoa että kartingautoista vain F250 pärjää esim. Kemoran asfaltti JM-radalla nykyisille jokkisautoille. Fiatit lähtevät viivalta vieläkin paremmin kuin kardaaniautot, mutta häviävät muutoin asfalttiradoilla. Soralla puntit ovat tasan ja käytännössä nopein lähtijä voittaa (eli takatuupparit). - big A
Fiat 133 TC kirjoitti:
Fiat 133 ja perään lähes 200 hv 1600 TC, päihittää varmasti minkä tahansa leluauton.
Laita joskus Fiat 133 samalle radalle missä Rotaxit kiertää, tai toisinpäin, hurjia ne ovat molempia omalla radalla.
- ICA riittää ihan varmaan
O'boy kirjoitti:
Meikäläinen kun on harrastanut moottoriurheilua laidasta laitaan, niin on jonkinlaista näkemystä asiasta. Kartingia olen harrastanut vain vanhemmalla iällä näissä fossiililuokissa vuosina 2000-2002 ja nyt tänä kesänä uudestaan. Huvikseen olen saanut ajaa ICA/Formula A autolla, Rotax Maxilla ja F250:llä.
Lisäksi jokkista tuli ajettua vuodet 1998-2002 alla pääasiassa Escort Fordin, Fiatin ja Lancian TC-koneilla. Viimeisestä Escortista (tehtiin Kardaanikunkkuun) jarrutettiin Harisen penkissä 194 pollea ja 225 nm vääntöä. Tuossa oli nelilinkkiperä lukolla sekä välitetty aski pitkällä ykkösellä. Tämä roskapönttö lahti hyvällä pidolla asfaltilta aivan varmasti eri tahtiin kuin ICA tai Rotax Max, mutta F250:lle taas ei mitään jakoja. Noiden 100/125 cc koneiden ongelmana on heikko alakierrosvääntö ja ne ei lähde pienestä vauhdista saati nollavauhdista yhtään mihinkään.
Lisäksi on tullut ajettua Endurancea kaudella 2004 ja rallia sekä sprinttiä vuosina 1998-2000 ja 2004 eteenpäin.
Uskoisin, että voin varsin hyvällä pohjatiedolla sanoa että kartingautoista vain F250 pärjää esim. Kemoran asfaltti JM-radalla nykyisille jokkisautoille. Fiatit lähtevät viivalta vieläkin paremmin kuin kardaaniautot, mutta häviävät muutoin asfalttiradoilla. Soralla puntit ovat tasan ja käytännössä nopein lähtijä voittaa (eli takatuupparit).Laskeppa jokkiksen keskituntinopeus Kemoralla, ei ole iso, kaartilla pystyy vetään paljon kosempaa kurva osuuden, tietenkin pitää olla pitoa myös.
- LUE ja IHMETTELE
Fiat 133 TC kirjoitti:
Fiat 133 ja perään lähes 200 hv 1600 TC, päihittää varmasti minkä tahansa leluauton.
Toi Fiat (200hv) pianaa kuskin kanssa noin 800kg, 125cc (45hv) vaihteellinen kart n.175kg. Eli Fiat on 4,57 kertaa painavempi, siinä pitäis sitten olla sen verran enemmän hv:kin, onko näin? 4,57x45= 205,65 hv.....ooops kuinkas kävi. Ja paljonko toi Fiat kiertää mahtaako päästä 15000rpm asti? :)
- vetovoima
O'boy kirjoitti:
Meikäläinen kun on harrastanut moottoriurheilua laidasta laitaan, niin on jonkinlaista näkemystä asiasta. Kartingia olen harrastanut vain vanhemmalla iällä näissä fossiililuokissa vuosina 2000-2002 ja nyt tänä kesänä uudestaan. Huvikseen olen saanut ajaa ICA/Formula A autolla, Rotax Maxilla ja F250:llä.
Lisäksi jokkista tuli ajettua vuodet 1998-2002 alla pääasiassa Escort Fordin, Fiatin ja Lancian TC-koneilla. Viimeisestä Escortista (tehtiin Kardaanikunkkuun) jarrutettiin Harisen penkissä 194 pollea ja 225 nm vääntöä. Tuossa oli nelilinkkiperä lukolla sekä välitetty aski pitkällä ykkösellä. Tämä roskapönttö lahti hyvällä pidolla asfaltilta aivan varmasti eri tahtiin kuin ICA tai Rotax Max, mutta F250:lle taas ei mitään jakoja. Noiden 100/125 cc koneiden ongelmana on heikko alakierrosvääntö ja ne ei lähde pienestä vauhdista saati nollavauhdista yhtään mihinkään.
Lisäksi on tullut ajettua Endurancea kaudella 2004 ja rallia sekä sprinttiä vuosina 1998-2000 ja 2004 eteenpäin.
Uskoisin, että voin varsin hyvällä pohjatiedolla sanoa että kartingautoista vain F250 pärjää esim. Kemoran asfaltti JM-radalla nykyisille jokkisautoille. Fiatit lähtevät viivalta vieläkin paremmin kuin kardaaniautot, mutta häviävät muutoin asfalttiradoilla. Soralla puntit ovat tasan ja käytännössä nopein lähtijä voittaa (eli takatuupparit).Eiväthän nuo keskipakokytkimellä tai suoravedolla varustetut ole tarkoitettukaan paikaltaan lähetettäviksi eikä se suoravedolla ole mahdollistakaan ja keskipakokytkimelläkin vaivalloisesti ja siksi lähtö otetaan kisoissa lentävänä. Ajettuani jokkiksella sekä vaihdekeppi-kartilla liimarenkailla niin kyllä kaarrenopeuksien rutistus kartilla vie voimat kuskista ja äkkiä mutta jokkiksella on meno leppoisaa siihen verrattuna.
- JMTapsa
ICA riittää ihan varmaan kirjoitti:
Laskeppa jokkiksen keskituntinopeus Kemoralla, ei ole iso, kaartilla pystyy vetään paljon kosempaa kurva osuuden, tietenkin pitää olla pitoa myös.
No ne jokkiksen Rollsterit yms halpisrenkaat syö kyllä vauhdin aika hyvin. Olemme kokeilleet tuota Kemoran rataa slikseillä ja voin sanoa että kyllä jokkispirssin kierrosajat muuttuivat!!
- unen näit
Fiat 133 TC kirjoitti:
Fiat 133 ja perään lähes 200 hv 1600 TC, päihittää varmasti minkä tahansa leluauton.
fiat tc on heikompi kuin vastaavalla tavalla tehty lada samaran kone,ladan koneesta merkkiluokan kunnossa n.180hv,fiatista paljo vähemmän.
- totuus esiin
unen näit kirjoitti:
fiat tc on heikompi kuin vastaavalla tavalla tehty lada samaran kone,ladan koneesta merkkiluokan kunnossa n.180hv,fiatista paljo vähemmän.
ei noilla pulla-autoilla kartille pärjää , menkää viivalle nyt on keliä , tere ja hyv yöt
- Nimetön
katselija... kirjoitti:
Jokkis on autourheilulaji, Suomen suosituin sellainen. Mitenkäs se leluautoilu...?
Haalarit eivät näytä olevan sen paskasempia kuin leluautokisoissakaan.
Kuvittelevat olevansa tähtiä? Mihin perustat väitteesi? Kerro se.
Rahat riittäisi todellakin, mutta kukapa niitä laittaisi miehen kokoiseen leluautoon? Etenkin jos kisoja kiertää sinun kaltaisia luusereita.
Joten koitahan sinäkin pärjätä, on todella huvittavaa nähdä millaisia pellejä leluautomiehet oikeasti ovat, ajavat leikkiautoilla ja ainakin tämän palstan mukaan ne ovat leluautomiehet, jotka luulevat olevansa jotain tähtiä. Eiköhän se heikko itsetunto tälläkin tavalla kohennu...hyvä leluautoilijat!Kun vertaa jokkisautoa vaihteelliseen kartingautoon, ei jokkiksella ole mitään mahiksia. Itse olen 13 vuotias ja ajanut 7 vuotta kilpaa kartingia. Tällä hetkellä ajelen 250cc 5-vaihteisella kartilla, kiihtyvyys 100 km/h alle 3 sekuntia ja huiput aout 230 km/h. Että siinä kyydissä saa olla aika nopea jokkispeli, jos aikoo pysyä mukana =) Ei monella oo munaa lähtee jokkisautolla kisaan 250 cc:tä vastaan...
- jep jep
on... kirjoitti:
turha siinä sössöttää kun et yhtään tiedä mitä puhut.
oon ajanu molempia, karttia ja jokkista. jokkis on perseestä ja kallista, eikä mitään saumoja edetä mihinkään, autot on paskoja, eikä kulje mihinkään. yksikään jokkis romu ei pärjää esim 120 raket autolle. herätkää ny jokkismiehet. hakkaatte turhaan rahaa tollaseen paskalajiin..
- unknown
jep jep kirjoitti:
oon ajanu molempia, karttia ja jokkista. jokkis on perseestä ja kallista, eikä mitään saumoja edetä mihinkään, autot on paskoja, eikä kulje mihinkään. yksikään jokkis romu ei pärjää esim 120 raket autolle. herätkää ny jokkismiehet. hakkaatte turhaan rahaa tollaseen paskalajiin..
niiin no, sehän ei itse auton vika oo, jos SINÄ et saa sitä kulkemaan, saatika se, että SINÄ hakkaat rahaas oli se sitte jokkis tai kartinki, kannattaisko vaikka kattoa peiliin jos sieltä löytyis vastaus, rahalla ei saa kaikkea parasta! ja yhtyäkseni tähän vielä jotenkin, niin 120 raket ns. "autolla" sä et ikinä tulee lyömään jokkis autoa, oli se sitte viiatti tai sunbeami mis on se 1600 perushyvä fiatin tc perällä, esim kemoran radalla.. koita miettiä asiaa vähä uudestaa ja laskeutua sen jälkeen maan pinnalle, jos et ITE pysty esim jokamiesluokkaan tekemään muunlaisia autoja ku "paskoja,romuja ja huonosti kulkevia" AUTOJA, niin kenen vika?, sillon kannattaa tosiaan vaihtaa siihen nappulaliigan autojen pariin..!
- (//%DYHUOFHFHPOWUIQW
Fiat 133 TC kirjoitti:
Fiat 133 ja perään lähes 200 hv 1600 TC, päihittää varmasti minkä tahansa leluauton.
vitut sellasta konetta olekkaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 140-160 hp realistist
- aaa22222222221111111
ei peltopöristelijä kirjoitti:
En kyllä tiiä kovinkaan montaa, jotka siirtyneet kartingista kansaliselta tasolta jokkikseen "peltoautopöristelijöihin". Potta päähän ja kuvitellaan, ett ollaan jotain suurta, kun äänet on hirmuiset ja nurmi lentää. Ääni efektinä lisäksi päristellään vielä suuta, ett sylky lentää. Tästä peltoautopöristelijöiden heimosta ei tule koskaan mitään isoa, mutta eivät itse sitä huomaa.
No yksi peltoautopäristelijä on Mikko Hirvonen ,että en tiedä mikä on sitte isoa ja mikä pientä.........
- Anonyymi
vaan kirjoitti:
että yhdessäkä jokkis 1600 TC:ssä ei ole lähellekkään 200 heppaa. mutta kyllä nuo kartit aika leluautoja ovat, hassua katsella kun isot miehet ajavat sellaisilla tosissaan.
Meeppä kokeilee 150kmh perse 2cm tien pinnasta.. Gvoimat melkosetkohki jokkis kuplaa verrattuna🤣😇💪💪
- luokkia monia
Onhan noilla siivellisillä superkarteilla rikottu se 300 km/h.
- dd2
on tietääkseni ajettu aikoinaan 250cc leluautolla ja on edelleen voimassa. Vaatii muuten hyvää luottoa "leluun" ku ei oo noita turvakaaria hirveesti.
- ....
Tuolta löytyisi video kart vs corvette
http://www.kartattack.it/on_the_track/video/kart_corvette.wmv- videossa
mikroauto ei ainakaan pystynyt antamaan kaasua kunnolla ja silti alussa suti tyhjää.
- ohoh
videossa kirjoitti:
mikroauto ei ainakaan pystynyt antamaan kaasua kunnolla ja silti alussa suti tyhjää.
Minkä luokan masiina on kyseessä? tunnistaako kukaan? Renkaat joko poltettu kovaksi tai sitten
täysin väärälle lämpötilalle tarkoitetut. Vai onnistuuko tuollainen luisto ilman savua muilla konsteilla? Vähän myös näytti veten liian rauhallinen käytös varsinkin alkumatkasta kummalliselta... - F250
ohoh kirjoitti:
Minkä luokan masiina on kyseessä? tunnistaako kukaan? Renkaat joko poltettu kovaksi tai sitten
täysin väärälle lämpötilalle tarkoitetut. Vai onnistuuko tuollainen luisto ilman savua muilla konsteilla? Vähän myös näytti veten liian rauhallinen käytös varsinkin alkumatkasta kummalliselta...Jos nyt en ihan väärin muista, niin tuo oli se video jossa on 450cc Hondan CRF nelari eli Suomessa sillä saisi vakiona ajaa Formula 250-luokassa. Äänet ainakin täsmää omaan vastaavaan.
Tuohan oli tavallisella tiellä ajettuna, joten ei kartingrenkaat kylmänä voikaan pitää kunnolla likaisella tiellä. Siitä siis vaan puuttui pito renkaista, eikä luistoa tapahtunut tehojen takia. Kunnon pidolla tuollainen nelari ei juuri luistele, vaan lähtee eteenpäin varsin tehokkaasti. Jokainen kartingia kisoissa ajanut tietää mikä ero radalla on pitävällä linjalla ja puoli metriä sivussa.
Eipä tuo Vettekään kumia poltellut eli joko kuski oli todella rauhallinen tai sitten kuva hämäsi vaan tosi pahasti. - galant 2,5V6manuaali
0-100kmh
corvette 5 sek
kuvan 450cc kartti 2,5sek(pidon raja maantiellä)
polaris kelkka 650cc 1,5sek piikkimatolla
kartissa kylmät,pintakovat renkaat(suti asfaltin korkeimpien kivien päällä,ei heti savua vaan perä heilahtaa nopeasti puolelta toiselle)
- pcr kart
kiihtyvyydestä ei oikein osaa sanoa mutta huhmarin pääsuoranpäähän saa gps:llä mitattuna 98 km/h välityksillä 11/89
- Ois auto tiedossa
Ihan mukava ois tietää missä hintaluokassa 250 kuutioiset pyörii.
- jmk100
ongelmahan on siinä.ettei karting-autoa mitata 0-100km/h tunnissa vaan kierrosajoissa,,,,ongelman tuottaa rotax-vaihteisto(suora-vetoissa) ja pidon puute(vaihteellisissa).Kartingissa onkin tärkeämpää ajaa tasaisia kierrosaikoja,ilman suuria poikkeivaisuuksia ilman muista johtuen.
- einari ranne
200 heppaa autossa on sairaan vähän, sen verran on moottoripyörissä. Alle 500 heppaset on leluautoja.
- asdasd4
Lyödäämpä jokkis ja kartti soralle, leluauto taitaa jäähä ku vammanen makuupussiin, lyödään kyseiset autot (jälkimmäistä ei voi luokitella autoksi) asfaltille, saattaahan se nikkoauto kirmata vähän vauhikkaammin siinä asfaltilla ja niihin mutkiin mutta otetaampa fiiatin kanssa kylkikontaktia..... : D keh keh ^^
kaikille ketkä tänne tulee pätemään ja ylistämään tätä "leluautoilua" tälle palstalle, suosittelen lähettämään ne paskat vauvanrattaat takasin muropaketissa kellogsin tehtaalle =) fuckyea- sesiitä
taas joku pelle pätee.
jokkis on auto.... kartit on muskeleita siihen verrattuna ja turha on vedota (muropaketti karttiin)
jokkista ajaa aikuiset ja kun otetaan aikuisten kartti, niin kiihtyvyys 0-100=3,5sekuntia tai alle jokkis fiatti ei edes kiihdy sataseen, vaikkaolis asfaliitrata :D
kaikki kunnia jokkis kuskeille. toi pelle ei ole sellaista edes ajannu onnekseen
- Gebhard
Monakossa on vertailtu aikanaan F1 ja kartingauton kierroaikoja.500cm karting oli kierrosajoissa nopeampi,kuin F1 . Eli kartin täytyy olla jonkinlainen kiihtyjä.500 sen kuskit sanoo,että koko ajan on tunne,etta AUTO vie miestä.250 cm ei ol paljon 500cm hitaampi.
- Noooooh
Ei ikinä.
- liigamies
ei jokkis auto kesta eikä kulje sataseen asti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245