MSM:n annostuksesta

Saija.

Olen vieläkin epätietoinen minkä verran MSM:ää voi ottaa. NOVO MSM paketin kyljessä lukee että: 1 tbl 2-3 kertaa päivässä. Annostusta voidaan nostaa vähitellen tarpeen mukaan. Suositellaan käytettäväksi vähintään 2 viikon ajan. Ohjeen mukaista annostusta ei saa ylittää. Siis missä kulkee yliannostuksen raja kun sanotaan että voi nostaa vähitellen annostusta, mutta ei sanota mikä on se yläraja. Voiko käyttää jatkuvasti vai täytyykö pitää taukoja?

13

10330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Otan

      Otan 20 grammaa vuorokaudessa. Kerroppa, paljonko yhdessä kapselissa on ?

      Niin, ja mihin vaivaan Sinä sitä aiot ottaa ?

      • hullua!?

        HIRVEÄ MÄÄRÄ


      • 1 per päivä

        ja siinä 400-1000mg msm:ää... mä otan sitä polvikipuun..

        en tiedä, mutta aluksi ainakin tuntui vatsa menevän sekaisin ja tuntu koko ajan turvottavan


      • Hullua on
        hullua!? kirjoitti:

        HIRVEÄ MÄÄRÄ

        Hullua tosiaan on huutaa. Lopeta huutaminen.


      • Saija.
        1 per päivä kirjoitti:

        ja siinä 400-1000mg msm:ää... mä otan sitä polvikipuun..

        en tiedä, mutta aluksi ainakin tuntui vatsa menevän sekaisin ja tuntu koko ajan turvottavan

        sitä NOVO MSM:ää 1 tbl/päivä? En tiedä paljonko yhdessä kapselissa on kun ei purkissa lue. Purkissa on vain et 120 metyylisulfonyylimetaanitablettia, 124,5 g. Tarkoittaako se että koko purkillinen on yhteensä 124,5 g MSM:ää? Jos tarkoittaa, niin yksi kapseli sisältäisi n. 1,037g eli n.1 g:n MSM:ää. Siis 1g =1000mg. Ja esim. 2 tbl/pv olisi 2000 mg jne. Miten mittaat sellaisen 400 mg?
        Syötkö joka päivä vai vain kuureina?


      • käyttäjä
        Saija. kirjoitti:

        sitä NOVO MSM:ää 1 tbl/päivä? En tiedä paljonko yhdessä kapselissa on kun ei purkissa lue. Purkissa on vain et 120 metyylisulfonyylimetaanitablettia, 124,5 g. Tarkoittaako se että koko purkillinen on yhteensä 124,5 g MSM:ää? Jos tarkoittaa, niin yksi kapseli sisältäisi n. 1,037g eli n.1 g:n MSM:ää. Siis 1g =1000mg. Ja esim. 2 tbl/pv olisi 2000 mg jne. Miten mittaat sellaisen 400 mg?
        Syötkö joka päivä vai vain kuureina?

        Novon MSM pakkauksen pahvikotelossa lukee, että yksi tabletti sisältää 1000 mg = 1 g MSM:ää. Lääkärilehden artikkelissa todettiin, että annoksella max 6 g/pv lyhyinä kuureina ei pitäisi olla haittaa.


      • käyttäjä
        käyttäjä kirjoitti:

        Novon MSM pakkauksen pahvikotelossa lukee, että yksi tabletti sisältää 1000 mg = 1 g MSM:ää. Lääkärilehden artikkelissa todettiin, että annoksella max 6 g/pv lyhyinä kuureina ei pitäisi olla haittaa.

        Otan päivittäin, tosin en ole vielä päättänyt, syönkö MSMää jatkuvasti vai vain kuureina. Pian kolme viikkoa olen syönyt ja reumaperäiset kivut hellittivät jo 5 päivän käytön jälkeen. Syömäni annokset ovat vaihdelleet 2-6 g/pv välillä.


      • Otan
        käyttäjä kirjoitti:

        Otan päivittäin, tosin en ole vielä päättänyt, syönkö MSMää jatkuvasti vai vain kuureina. Pian kolme viikkoa olen syönyt ja reumaperäiset kivut hellittivät jo 5 päivän käytön jälkeen. Syömäni annokset ovat vaihdelleet 2-6 g/pv välillä.

        Olen syönyt vuoden tuota 20 grammaa päivässä, eikä ole ollut haittoja. Maha on löysempi, mutta sittenpä ei tartte ähkyröidä kovan mahan ja peräpukamien kanssa.


      • Saija.
        Otan kirjoitti:

        Olen syönyt vuoden tuota 20 grammaa päivässä, eikä ole ollut haittoja. Maha on löysempi, mutta sittenpä ei tartte ähkyröidä kovan mahan ja peräpukamien kanssa.

        siis n. 20 kapselia päivässä NOVO MSM:ää koska yksi kapseli on 1 g! On kyllä tosi paljon. Sillä on verta ohentava vaikutus joten luulisi että on haitallista.
        Etkö ole saanut mustelmia herkemmin tai haavat vuotaneet pitempään tms. Ajattele jos joudut äkillisesti johonkin leikkaukseen niin sillä voi olla kohtalokkaat seuraukset. Ei kai sitä varoitusta annostuksen ylittämisestä turhaan ole laitettu.


      • Otan
        Saija. kirjoitti:

        siis n. 20 kapselia päivässä NOVO MSM:ää koska yksi kapseli on 1 g! On kyllä tosi paljon. Sillä on verta ohentava vaikutus joten luulisi että on haitallista.
        Etkö ole saanut mustelmia herkemmin tai haavat vuotaneet pitempään tms. Ajattele jos joudut äkillisesti johonkin leikkaukseen niin sillä voi olla kohtalokkaat seuraukset. Ei kai sitä varoitusta annostuksen ylittämisestä turhaan ole laitettu.

        Minulla on lisäksi ollut Marevan eteiskammiovärinän vuoksi jo vuosia. Olen ollut isossa leikkauksessa, eikä mitään ongelmia ole ollut. Ei 20 g ole mikään yliannos


    • Mihin tarkoitukseen

      Se tietenkin määrää, mihin tarkoitukseen sinä sitä otat ? Annokset ovat sen mukaisia. En minä millaan muutamalla grammalla tullut miksikään, söin vuoden muutamia grammoja, muttei se minnekkään auttanut, ennenkuin olin lääkärin luennolla, ja kuulin sen käytöstä ja sen vaikutuksista, tajusin, että annokseni pitää olla kymmenkertainen.

    • ...............

      Orgaaninen rikki on yksi maailmankaikkeuden turvallisimmista aineista ihmiselle, joten sitä voi kyllä halutessaan popsia vaikka sata grammaa päivässä ilman vaaraa. Kiloa en ehkä ottaisi.

      LD50-arvo rikille on 20 grammaa painokiloa kohti, joten jos painat esimerkiksi 70 kiloa, joudut syömään rikkiä kerralla 1,4 kiloa, jotta henki lähtee 50% todennäköisyydellä. Kannattaa muistaa, että paljon enempää et turvallisesti voi nauttia vettäkään yhdellä kertaa.

    • Paremmaksi

      Käy lukemassa asiallista tietoa annostuksesta ja muustakin MSM: ään liittyvästä.www.pihtipudas.net/kuntositi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4228
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3564
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      30
      2499
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2439
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      140
      2097
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1936
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1811
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1535
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1413
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      20
      1328
    Aihe