Omistan Wharfedale 7.2 jotka aikanaan voitti arvostelun HIFI-lehdessä pienten kauttimien vertailussa. Olen tyytyväinen, mutta on alkanut mietityttään alapään toisto josko se tarvitsisi lisä tukea (muuten pehmeä soundi), koska yläpää kuuluu kauniisti ja hyvin. Eli löytääkö 200euron budjetilla, miel. alle, subbaria joka vain antaisi hieman tukea. En ole hakemassa kotiteatteria, en ryminää vaan kontrolloitua 30-35hz nurkilta lähtevää toistoa musiikin kuunteluun. Mikä subbari ajaisi asian?
Hyvät kaiuttimet ! +sub?
8
1222
Vastaukset
- ....
Mun mielestä wharfedalen SW150 on loistava subukka hintaluokassaan musiikille.
Kontrolli pysyy hyvin, mutta alimmat taajuudet ei kyllä toistu. Eli en kyllä suosittele sitä kotiteatterijärjestelmiin.
Taitaa tosin mennä hieman budjetin yli. Itse päädyin kuitenkin hieman arvokkaampaan kun rakentelin kotiteatteria (vertigo XLS).
Ei muutakuin liikkeitä kiertelemään ja kuuntelemaan!! - tohon
hintaan saat kovin laadukasta pönttöö.
- HiFi-sivuille hukkunut
Tiedetään, että halvalla saa vain paskaa kilohintaan, mutta en olekkaan hakemassa mitään hifisteliän unelmaa vaan siedettävää toistoa hieman alempaa kuin 40hz. Pienellä elementillä vain musiikin kuunteluun ja edes jonkin verran kontrolloitu, pehmeä, jämäkkä omalla taajuudellaan. Haluaisin vain jatkaa muutamalla hertsillä muuten kohtuu kauniin pehmeästi alapäätä toistavia kaiutimia.
On ollu pirun hankala löytää subbaria netistä, joka ei lupaa mahottomia ts. 100eurolla 20hz asti ulottuvaa toistoa tai perkeleen kallista.
- onnistu
Halvalla subbarilla ei saa yleensäkään 30 Hz:iin ulottuvaa toistoa, puhumattakaan kontrollista. Moni halpa "subbari" toistaa hädin tuskin 40 Hz:n taajuuksia, riippumatta siitä mitä spekseissä lukee. Yhtälö ei vain toteudu. Ehkäpä käytettyjen puolelta löytyisi jotakin?
- saat
kotikuunteluun jostain niin voisit kokeilla jotakin Yamahan halvemman pään pönttöä. Itselläni oli joitakin vuosia sitten vehje malliltaan yst sw160 ja kyllä se selvästi jatkoi chorus compact 66:ten bassopäätä. Ääntä siitä ei hirveästi alimmilla saanut eikä se hirveän tarkkakaan toistoltaan ollut mutta ei se hintaisekseen ollut ollenkaan paha. Jakotaajuus vain piti olla minimissään, jos toisto meni edes vähänkin pääkaiuttimien päälle niin se vain pilasi ääntä. Kooltaan se kyllä oli melko iso, korkeus taisi olla n. 60 cm, leveys 25 ja syvyys 40-50 cm. Käytettynä tuollaisen varmaankin saisi satasella tai hieman yli.
Uutena suosittelen vaikkapa bk electronicsin geminiä, hinta pomppaa tosin 360 erkkiin. Tuota myy mareks.fi. Pitäisi olla hyvä peli musalle kerrostaloon.
- Vaihtoehto
Yritän esittää asian hionovaraisesti: Vaatimuksesi supparilta ja hintaluokka tuottaa ongelmia jo käytetyissäkin vehkeissä.
"Paremman" luokan vehkeissä supparia ei edes tarvittas harvemmassa musiikkilajissa herzit ylettyy niin alas leffoissa on eriasia.. Halvalla saa vaikka mitä mutta ero on siinä mitä spekseissä lukee ja mihin laite sitten todellisuudessa kykenee onkin jo toinen juttu..
Ei sitä "Hifiä" turhaan sanota tosi kalliiksi harrastukseksi toinen juttu on se, kullakin on oma gategoriasa mihin hifi kuuluu sekä oma korva sen parhaiten kertoo..
Valitettavasti en osaa auttaa alapään toistimen valitsemisessa hintaluokassani. Kuitenkin sen verran osaan kyllä auttaa että kuuntelet eri vaihtehtoja erimerkeiltä hintaluokassasi ja otat sen joka tuntuu sekä soi parhaiten omaan korvaan. - yyy
joku simexin subbari.. on ainakin halpoja!
- rahalla saa
kuin audiopron ja sitä huonommat ei edes ole subbareita. Audio prokin on lisä-basso, mutta hintaisekseen hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740