Konepelti maalattu, maali lohkesi?

Toivoako?

Elikkäs mulla maalattiin konepelti kolme viikkoa sitten ilkivallan vuoksi. Nyt ilmeisesti kiveniskusta on lohjennut n.8mmX7mm palanen pois siten, että pelkkä pelti näkyy ja pohjamaali lähtenyt pinnan kanssa pois. Lisäksi sen lohkeaman ympärillä on semmoinen ympyrä eli varmaan siihen asti maali lohjenut.
Kysymys onkin, että voinko vaatia maalauksen tehnyttä liikettä vastuuseen tästä? Eli olisiko pohjat tehty huonosti tai yms. ???

7

1128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helkkarissa! Eihän se uusi maali ole kiinni ollenkaan pellissä kun tuolla lailla lohkeilee ja irtoilee. Ei muuta kuin liikkeeseen yhteyttä ja jos ei tehoa, niin kuluttaja-asiamieheltä lisää pontta!

• anna 2 vaihtoehtoa kirjalli...

Itsellä käsi vastaava juttu hyvin monta vuotta sitten - oli hirvikolari, auto korjattiin ja maalattiin vakuutusyhtiön laskuun.

Ei mennyt montakaan kuukautta kun konepellistä lensi vauhdissa maaalia pois. Mitään kiveä arvattavasti ei osunut ( toisalta mistäs minä sen tiedän). Mutta spakkelilastalla saattoi kuoria maalia irti siitä irroneen alueen reunoilta eli ei se pohjamaali ollut edes koskaan kunnolla tarttunut.

Vaan ei tahtonut maalausliike Torniossa millään alkaa korjaamaan työnsä jälkeä ... selitteli vaikka mitä. Sitten hain "virkamíehen paikalle" ja maalarilla oli 2 vaihtoehtoa - joko heti korjaa työnsä tai sitten lähtee asia käräjille. Hän valitsi korjaamisen.

Syytti pohjamaalin heikkoutta, mutta minua se ei kiinnostanut - kun on rahan saanut niin sillä pitää saada vastinetta - ja veikkaan että laskutti vak.yhtiötä "apteekin taksalla" - mutta yritti tehdä autooni pelkän "myyntimaalauksen".

SIIS - mene ITSE todistajien läsnäollessa ko. maalausliikkeeseen ja anna 2 vaihtoehtoa -joko heti korjaa tai käräjille.

Kuluttasuoja-asiamiehet ovat aivan hampaattomia ja v e l l i h o u s u j a - ei ne saa mitään aikaiseksi. Pelkkiä "joo joo" miehiä.

Vieläkin ottaa koppaan huijausyritys jota minulle yritettiin - muuten: maali pysyi sen korjauksen jälkeen hyvin ja jopa käyntireissut auton hakemiset se liike maksoi, kun laitoin laskun ja sille eräpäivän. Tiesi mitä seuraa jos yrittää vedättää. Sain varmaan aina v-mäisen maineen mutta itseppä yritti vedättää.

Veikkaan että kyseessä on samantapainen juttu sinulle - ei muuta kuin hopi hopi ja todistajat mukaan.

• Kannattaisi ehkä rauhassa mennä sinne maalaamoon näyttämään sitä vauriota ja kysymään mistä se mahdollisesti voisi johtua ja miten sen voisi korjata. Hyvin monesti maalaamo korjaa sen omana takuuna, vaikka syy ei olisikaan huonossa maalauksessa. (Korjaavat siksi,että huono maine kuuluu kauaksi) Turha sinne on mennä, suu vaahdossa huutamaan, että olette kusettaneet minua! Nyt tuli käräjä reissu. Se ei auta sinun asiaasi yhtään.
      Tuosta sinun vauriokuvauksesta voisi päätellä, että et välttämättä olisi vahvoilla, jos riitelyksi menee.

• Toivoako?

...ajattelin mennä sinne heti huomenna puhumaan. Vakuutusyhtiö tonkin maksoi. Maalattiin tosin vähän muutakin samalla omasta pussistani. Tunnen sen väen jotenkin ja tuli siellä jo kolmekertaa aiemmin tuosta reklamoitua kun ei ollut maalaus hyväksyttävää (roskia jne.)
        Aluksi kyllä tarvii yrittää puhua ja toivottavasti toimii. Ja mä valitsin ton liikkeen siksi kun se minne vakuutusyhtiö ois suositellut niin olin kuulluut huonoa heidän maalaustaidostaan.

• Toivoako? kirjoitti:

...ajattelin mennä sinne heti huomenna puhumaan. Vakuutusyhtiö tonkin maksoi. Maalattiin tosin vähän muutakin samalla omasta pussistani. Tunnen sen väen jotenkin ja tuli siellä jo kolmekertaa aiemmin tuosta reklamoitua kun ei ollut maalaus hyväksyttävää (roskia jne.)
        Aluksi kyllä tarvii yrittää puhua ja toivottavasti toimii. Ja mä valitsin ton liikkeen siksi kun se minne vakuutusyhtiö ois suositellut niin olin kuulluut huonoa heidän maalaustaidostaan.

Tuosta sinun vaurio kuvauksesta päättelisin, että siihen on osunut kohtuulisen kokoinen kivi, tai jokin muu kova esine aika voimakkaasti. Eli hienosti sanottuna, vaurio on aiheutunut ulkoisen voiman vaikutuksesta. "näin se luultavasti lukisi arviointi pöytäkirjassa" Niin paha siitä on maalaamoa mennä syyttämään. Voi olla joudut tekemään uuden vahinko ilmoituksen, jos sulla on kasko siinä autossa.
        Suosittelen samaa mitä Kallo tuossa aiemmin.

• Kallo

Ensimmäisenä tietysti tervehenkinen keskustelu korjausliikkeen kanssa. Mikäli asia ei etene, pyydät arvion työn laadusta korjauksen maksaneen vakuutusyhtiön vahinkotarkastajalta tai viime kädessä viralliselta tavarantarkastajalta.
      http://www.kauppakamari.fi/kkk/search/fi_FI/htt/

• Toivoako?

..roskien takia takaisin viedessäni ne hioi ne ja auringonpaisteessa näkyi kivat jäljet. No hioivat toisenkerran ja muka nyt ei ollut mitään, mutta olihan niitä ja lakkasivat tämän jälkeen uudelleen. Nyt ei jälkiä ollut mutta muutaman roskan löysin. Kyse oli juuri konepellistä ja etulokarista.

Mutta nyt ton on pakko mennä niiden piikkiin taikka valitan sitten kaikesta muustakin. Omien kokemusten perusteella noin ei kiveniskusta voi käydä ja kun tuota jälkeä katsoo niin siitä näkee, että lisälohkeamiselle on mahdollisuus. Liekö ilmakupla taikka roska jäänyt siihen kohtaankin tai silikoonia yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      71
      1690
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe