Vishnu ja hänen avataransa..

Lakshmi..

Maailmankaikkeuden järjestyksen säilyttäjänä Vishnun on usein laskeuduttava maan päälle voittamaan paha,palauttamaan sopusointu ja pelastamaan ihmiset heidän pahuudestaan.

Tunnetuimmat näistä ovat Krishna ja Rama.Vishnun palvonta kohdistuukin useimmiten varsinaisesti jompaankumpaan näistä kahdesta jumalallisesta sankarista sekä Krishnan puolisoon Radhaan tai Raman puolisoon Sitaan.

Matsya nimisenä kalana hän ilmestyi pelastamaan ihmiskunnan sekä vedat suuresta tulvasta,joka sattui pian luomisen jälkeen.

Vishnu oli Kurma-nimisenä kilpikonnana mukana kirnuttaessa maidosta muodostunutta valtamerta,josta maailma syntyi.

Varaha nimisenä villikarjuna hän taas kerran pelasti maailman vedenpaisumuksesta.

Neljännen kerran Vishnu tuli maan päälle Narasimha-nimisenä ihmisleijonana.

Viidennen maallisen ilmestyksensä aikana Vishnu tuli maan päälle Vamana-nimisenä kääpiönä.

Tuohon aikaan demonikuningas Bali oli sekoittanut maailman järjestyksen niin pahoin, etteivät jumalat mahtaneet hänelle mitään.

Bali lupasi kääpiölle maata niin suuren alueen kuin tämä pystyisi ylittämään kolmella askeleella.Kääpiö muutti itsensä jättiläiseksi,otti kolmella askeleella valtaansa manalan,maan ja taivaat ja voitti näin demonien kuninkaan.

Kuudes avatara Parashurama oli sotasankari,joka kosti brahmanoiden luokkaan kuuluneen isänsä kuoleman.Tämän oli surmannut muuan kshatriya-luokkaan kuuluva soturi.

Nyt Parashurama palautti oikeaoppiset brahmanat yhteiskunnan korkeimpaan arvoasemaan.

Seitsemäs avatara Rama voitti demoni Ravanan,joka symboloi maailmaa hallitsevia pahoja voimia.

Kahdeksas avatara Krishna korjasi monia vääryyksiä ja toi maailmaan iloa ja rakkautta.

Vishnun yhdeksäs ruumiillistuma Buddha on toisin kuin edeltäjänsä-verraten vähän aikaa sitten päättyneen historiallisen ajanjakson henkilö.

Buddhaa pidetään kuten Vishnuakin pelastajana,joka opetuksellaan ja esimerkillään oli johdattamassa ihmiskuntaa oikealle tielle.

Vishnun kymmenes avatara ei vielä ole ilmestynyt.Ennustusten mukaan Kalki on saapuva valkoisen hevosen selässä.(tai esiintyen itse hevosen hahmossa.)415 000 vuoden päästä.

5

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baabel

      415 000 vuotta on melkoinen aika. Mahtaako olla ihmisen poika näkemässä sitä paluuta.

    • Villikarjusta

      Pelasti maailman vedenpaisumuksesta.

      Pitääkö paikkaansa että villikarju on todella syntynyt Brahman nenästä.? Tarinassahan kerrotaan.

    • Anonyymi

      Shrila Bhaktivinod Thakur

      Durlabha mānava-janma


      durlabha manava-janma labhiya samsare
      krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]

      (1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?

      'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
      labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]

      (2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.

      kisera samsara ei chhayabaji praya
      ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]

      (3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.

      e deha patana ha'le ki rabe amara?
      keha sukha nahi dibe putra paribara [4]

      (4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.

      gardabhera mata ami kari parisrama
      kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]

      (5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!

      dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
      nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]

      (6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.

      bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
      nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]

      (7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.

      deha-geha-kalatradi-chinta avirata
      jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]

      (8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.

      haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
      jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]

      (9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?

      smasane sarira mama padiya rahibe
      vihanga-patanga taya vihara karibe [10]

      (10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!

      kukkura srgala saba anandita ha'ye
      mahotsava karibe amara deha la'ye [11]

      (11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.

      ye dehera ei gati, tara anugata
      samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]

      (12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!

      ataeva maya-moha chhadi buddhimana
      nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]

      (13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!








      kjö

      • Anonyymi

        Śrī Īśopaniṣad
        Mantra yksi:
        Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.



        ugv


    • Anonyymi

      Matsya 1500 tohtori Luther. Aletaan kuljettaa kasveja valtamerten yli ja eläintarhat perustetaan.

      Kurmat 1600-1900 aloittavat kaivostoiminnan ja muun alisten paikkojen kirnuamisen. Potkuri laivoihin. Polttomoottori.

      Varanha 1940 lyö hirviökuninkaan joka oli Hitler.
      Eli jokin 5 voittajavallasta maailmansodan.

      Narasimha 2000 Venäjä , joka taistelee toista hirviötä vastaan , jolla on aikomus tuhota Vishnun palvonta. Tuo toinen hirviö ehkä USA tms. Prahlada saattaa olla esim raketeista tuttu Elon Musk? Pilari jota lyödään on suomesta Ukrainaan ulottuva pituusvyöhyke. Pilaria kun lyödään astuu esiin Narasimha eli ehkä Putin. Pilari saattaa olla myös Itä Euroopan slaavilaiset kansat.

      Vamana 2100 on Vyasadeva jne.


      Rama 2500.
      Krishna 2700.
      Buddha 3000.

      Mä oon aiemmin esittänyt muita arvioita vuosista ja avatar hahmoista , mutta Intialaiset ovat tarkentaneet YouTube videoiden avulla kuvaa huomattavasti.

      Profeetta Daniel kertookin ymmärrys lisääntyy loppua kohden.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe