Maan valitus...

Avioero....

Anteeksi...en ole mistään kertakaikkiaan saanut/löytänyt Pate mustajärven esittämän "Maan valitus" tai Fredin aikoinaan esittämän biisin "lyrigsiä" haluasin epätoivoisesti saada sen tietooni..."Ettekö te kuule kuinka maan nyt valittaa"...liittyy avioerooni .Avioliitto kesti reilut 13 vuotta..Laitakaa jotain viestiä mistä ko.biisin sanat saa...TODELLA KIITOLLINEN OLISIN ...(Kyyneleet virtaa juuri parastaaikaa)...

7

4968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Savusuudelma

      On kauan seissyt päällä maan, niin vakaana ja paikallaan,on nähnyt enemmän kuin mikään muu, tuo vanha seetripuu. Nähnyt ihmisrodun lapsuusajan maahan piirrettävän rajan puisen nuijan iskuun nousevan.

      Ihmiskunta sitten varttui rautamiekkaan käsi tarttui miehet komennettiin aseisiin ja sitten taisteltiin, päätti hiljainen tuo todistaja vanhan puun on kerrottava ihmisistä ehkä joku ymmärtää.

      Ettekö te kuule kuinka maa nyt valittaa
      Ettekö te kuule kuinka pellot huokaa
      valtameret, metsät, vuoret tuuleen kirjoittaa lepohetki hetkiseksimeille suokaa
      maa nyt huokaa, valittaa.

      Kun riittänyt ei keihäs pistin pystyttivät puisen ristin kohtalonsa siihen nauliten ja vielä pilkaten ja niin piirrettiin taas uudet rajat syntyi uudet puhdistajat uskon vuoksi toista vainottiin.

      Ja kansa nousi kansaa vastaan turhaan itki äidit lastaan uskottiin vain tykinpuheisiin ja jälleen taisteltiin, katsoi tuota puu kuin kauhu-unta onko tämä ihmiskunta? Alkoi hiljaisesti laulaa lauluaan

      Chorus..

      Vanha puu nyt seuraa hiljaa kuinka sade ruokkii viljaa ihmisveljiin vielä uskoen ja yhä toivoen, että vältettäisiin uusi uhka ettei peittäis' musta tuhka Luojan luomaa lahjaa ihmisen

      Chorus...

      • ...Paljon

        ....


    • Nimetön

      Toi Maan valitus sopii hyvin tohon surulliseen tilanteeseen. Kaikista sopivin "erobiisi" on kyllä mielestäni Kotiteollisuuden Tuonen Joutsen. Se kuvaa just tota tilannetta, ja fiiliksiä..Tsemppiä T Samankokenut

    • popedalta

      Jos mulle tulisi ero, ja jos surisin sitä. Niin biisi jota luukuttaisin olisi Paten tuhkaa.

      Kun katse tottu hämärään, vain tyhjän huoneen nään.
      Pöytä orpo yksin seisoo, ja sen pintaan painan pään.
      En tuhkaa ensin huomaa, se lauseen muodostaa.
      Jotain sentään pöydän pintaan, hän ehti kirjoittaa.

      On turha meidän jatkaa, en kestä kaumpaa, on mennyt kaikki tuhka, enää kääntymään et mua saa.

      Kun katson tumppaan savukkeen, käy muistot eiliseen.
      Oli kerran tilanne lämmin, kun mä uskoin rakkauteen. On tuhkaa, nyt kaikki unelmain ja huone niin tyhjillään. Vain pöydällä on tuhkaa ja nuo sanat siinä nään.

      On turha meidän jatkaa, en kestä kauempaa, on mennyt kaikki tuhka, enää kääntymään et mua saa.

      --""--

      --""--

      Sitten on vielä Apen ja Riitan surullinen tarina, Minä, sinä ja Mannerheim, Punaista ja makeaa.
      Varmasti muitakin, mutta Tuhkaa on paras.

    • ..... :(

      Mustajärven soolo puolelta, " verhotkin veit, omaisuutta kun taas jaettiin , eroa haettiin..."

      • noin se menee

        Aivan mielettömän loistavat sanat. Mua ei ainakaan kiinnosta mitkäään verhot sentin vertaa, enkä niitä ole edes ajatellut ennen tätä biisä.


      • tuota
        noin se menee kirjoitti:

        Aivan mielettömän loistavat sanat. Mua ei ainakaan kiinnosta mitkäään verhot sentin vertaa, enkä niitä ole edes ajatellut ennen tätä biisä.

        Mamban Jäähyväiset on kyllä aika itkuntuhruinen biisi myös...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      153
      10980
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3083
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2922
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1603
    10. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      49
      1584
    Aihe