ystävä vai vihulainen, silmänurkan liikkujainen?

Tinalilja

Monilla minulle läheisillä ihmisillä on kokemuksia näkökentän rajamailla nopeasti vilahtelevista "näyistä", jotka tuntuvat joskus tutuilta joskus uhkaavilta. Itse olen usein havahtunut siihen että olen tehnyt mahtavan loikkauksen kun olen varonut astumasta jonkin ruskean ja matalan päälle.. Oletan että noihin loikkiini on syynä se että edesmennyt koirani oli pieni ja ruskea..hmmh..

Kyllä kyllä..olen lueskellut R. Holdstockin kirjoja varsin ahkerasti, mutta niillä ei ole vaikutusta tähän. ;)

Onko muilla kokemuksia näistä pienistä tai isoista vilahteluista?

1

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Itselläni siis ainakin vilahtelee. En ole päässyt selvyyteen siitä mistä mokomasta on kyse, olen silmänpainemittausissa ja silmälääkärin syynättävänä käynyt liittyen sokeisiin pisteisiin näkökentässäni ja noihin "vilahteluihin", mitään vikaa ei ole (vielä) löytynyt. Uskon jälkimmäisten liittyvän vahvasti väsymykseen (kaksi pientä lasta => ei kokonaisia yöunia) sillä ne näyttävät uupumuskausina lisääntyvän huomattavasti ja toisinaan lakkaavat lähes kokonaan. Kärsin myös migreenistä, sillä voi olla myös osuutta asiaan näkökenttähäiriöiden kohdalla!

Itse nimitän niitä hämyhäkeiksi, näyttävät juoksevan pakoon kun niiden suuntaan katsoo :D

Ihan varmuuden vuoksi käy mittauttamassa silmänpaine, kohonneena voi olla vaarallinenkin. Ja kerro mistä päin ajattelet niiden omien vilahduksiesi tulevan, liekö samaa ilmiötä (mitä siis onkaan) vai ei?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1846
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1282
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      109
      940
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      721
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe