Kertokaahan millaista seossuhdetta olette käyttäneet lasikuituveneen pesuun, apteekin arvio oli n. 1-5%
Oksaali
10
5863
Vastaukset
- Vanha happo
meinaat poistaa kellastumia, ei toi suhde riitä mihinkään. Laita jauheeseen sen verran vettä, että menee mössöksi ja sitten sivelet kellastuneisiin kylkiin, ei tarvii siis hangata. Odottelset vähän aikaa ja peset veneen normaalisti.
- veneilevä apteekkilainen
Onpa annettu tohelo ohje! Mulla on tässä edessäni 500g purkki oksaalihappoa, johon sekoitan palttiarallaa pari-kolme desiä vettä. Se pitää tosiaan olla siveltävissä. Tommosella 1%-5% laimennossuhteella ei tee mitään venehommissa.
veneilevä apteekkilainen kirjoitti:
Onpa annettu tohelo ohje! Mulla on tässä edessäni 500g purkki oksaalihappoa, johon sekoitan palttiarallaa pari-kolme desiä vettä. Se pitää tosiaan olla siveltävissä. Tommosella 1%-5% laimennossuhteella ei tee mitään venehommissa.
Samalla tavallako suosittelet asiakkaillesi lääkkeet?
Oksaalihapon tavanomainen konsentraatio kaupallisissa venehoitoon tarkoitetuissa tuotteissa on 3-5%.
Herra apteekkari puoskaroi hevoskuurilla!LonelyBird kirjoitti:
Samalla tavallako suosittelet asiakkaillesi lääkkeet?
Oksaalihapon tavanomainen konsentraatio kaupallisissa venehoitoon tarkoitetuissa tuotteissa on 3-5%.
Herra apteekkari puoskaroi hevoskuurilla!Se tavanomainen Hemppelin jauhe sisältää nimemomaan 3% oksaalihappoa.
- noudattaa
LonelyBird kirjoitti:
Se tavanomainen Hemppelin jauhe sisältää nimemomaan 3% oksaalihappoa.
tollaista ohjetta. Voit käyttää vaikka pelkkää vettä jos mielestäsi tiedät asian paremmin.
- edellinen
LonelyBird kirjoitti:
Samalla tavallako suosittelet asiakkaillesi lääkkeet?
Oksaalihapon tavanomainen konsentraatio kaupallisissa venehoitoon tarkoitetuissa tuotteissa on 3-5%.
Herra apteekkari puoskaroi hevoskuurilla!Lääkkeet ovat yksi asia, veneenhoito toinen. Olen vuosien mittaan arvostanut kirjoituksiasi näillä palstoilla, mm. kipakoita Sir BB-dissauksia mutta nyt meni riman alta! Soon moro!
- Mister HR
Kaksi ruokalusikallista apteekin jauhoa sekoitetaan 5 litraan vettä. Määrä riittää harjalla isommankin veneen kylkien pesuun. Alle kymmenessä minuutissa on kaikki kellastuma poissa. Ostin 6 vuotta sitten apteekista kilon purkin oksaalihappoa. Sitä on vielä yli puolet jäljellä. Käsittelyn teen kahdesti kesän aikana kumiveneestä käsin. Aikaa kuluu noin 15 min/kerta.
- vähän
Riippumatta alkulioksen väkevyydestä, vesi haihtuu nopeasti (happo ei haihdu sanottavasti) jolloin väkevyys nousee kunnes liuos on kyllästetty ("100 prosenttinen").
Minua mietittää mitä emulgointiainetta voisi käyttää jotta oksaalihappo ei valuisi niin nopeasti pois? Vettä täytyy olla mukana, muuten happo ei toimi. Saippualiuokset ei käy, ne ovat emäksisiä eli neutraloivat hapon. Mietin että voisiko käyttä tärkkelystä (perunajauhoja tms., raparperikiiselihän on tavallaan "oksaalihappokiiseli"). Toiminee, mutta poispeseminen turhaan hankalaa. Muita ehdotuksia?
Onko jotain vinkkejä? - Suti
vähän kirjoitti:
Riippumatta alkulioksen väkevyydestä, vesi haihtuu nopeasti (happo ei haihdu sanottavasti) jolloin väkevyys nousee kunnes liuos on kyllästetty ("100 prosenttinen").
Minua mietittää mitä emulgointiainetta voisi käyttää jotta oksaalihappo ei valuisi niin nopeasti pois? Vettä täytyy olla mukana, muuten happo ei toimi. Saippualiuokset ei käy, ne ovat emäksisiä eli neutraloivat hapon. Mietin että voisiko käyttä tärkkelystä (perunajauhoja tms., raparperikiiselihän on tavallaan "oksaalihappokiiseli"). Toiminee, mutta poispeseminen turhaan hankalaa. Muita ehdotuksia?
Onko jotain vinkkejä?Tuli mieleen tälläinen aine kuin tapetti liisteri.Kannattaisi testata toimiiko.
- mukaan
Suti kirjoitti:
Tuli mieleen tälläinen aine kuin tapetti liisteri.Kannattaisi testata toimiiko.
tapettiliisteri on nimenomaan tärkkelysseos (eli perunajauhoa, maissijauhoa, cmc yms).
ongelmana vaan sen poispeseminen jos se ehtii kuivua.
Ajattelin että pesussa ehkä voisi käyttää lipeäliusta. Pesu nopeutusi ja samalla se neutralisoisi happojäännökset (vaikka todennäköisesti pesuaine esim Fairy ajaisi saman asian).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683