HAPOTON MAHA

HAPPOA

Minulla on ns. hapoton maha. Ylävatsakipuja, röyhtäilyä, etoava olo.

Nyt on ilmaantunut syönnin jälkeen kipua oikean kylkikaaren alapuolelle. Paino vaihtelee viikossa 8 kg.

Terkkariin on turha mennä (tai eihän sinne pääsekään, ennen kuin on puolikuollut). Yksityiseen ei ole varaa mennä. Kysynkin teiltä, onko vastaavia oireita ja mahdollista HOITOA.

15

23384

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKK

Itelläni samanlaisia vaivoja ollut jo 1,5 kk. Onko sun kohdalla jollain tutkimuksella todettu että mahassa onkin liian vähän happoja kun lääkäri taas puhuu liikahappoisuudesta...

• HAPPOA

Niin tutkimuksia ei ole tehty, mutta liikahappoisuuteen (apteekki) tark. lääkkeet ei auta. Jonkun verran on auttanut sitruunan mehu laimentamattomana (yök). Pitää vaan muistaa huuhdella suu (hampaiden kiillevaurio).

• Testeihin ensin!
        HAPPOA kirjoitti:

Niin tutkimuksia ei ole tehty, mutta liikahappoisuuteen (apteekki) tark. lääkkeet ei auta. Jonkun verran on auttanut sitruunan mehu laimentamattomana (yök). Pitää vaan muistaa huuhdella suu (hampaiden kiillevaurio).

http://www.antioxidant.fi/art_hapotonm.html

• HAPPOA
        Testeihin ensin! kirjoitti:

http://www.antioxidant.fi/art_hapotonm.html

Kiitos kovasti. Oli valaiseva linkki. Kyllä kai sitä täytyy mennä jonnekin...jos vain pääsee..tarkoitan lähinnä terkkaria. Kiitos vielä kerran!!!!! :)

• minullakin..

Mitä tarkoitat painon vaihtelulla? Johtuuko se turvotuksesta tai siis onko sellaista?

• HAPPOA

Niin turvotusta on vähän (kuukautiskierto) vaikuttaa. Mutta tosiaan paino vaihtelee n.8 kg viikon sisällä. Sitä vaan tuntuu jatkuvan, ruokavalio normaali.

En syö suolaista.

• Aromisuolaa

"Koska hapon eritys mahalaukussa tulisi olemaan pysyvästi liian matala, olisi erityksen stimulaatiota (=kiihotusta, piristystä) syytä kokeilla.

Siihen soveltuu hyvin glutamiinihappohydrokloridivalmiste (Hypochylin), joka sekä stimuloi hapon eritystä että vapauttaa suolahappoa... Tähän tarkoitukseen voi kokeilla myös.. natriumglutamaattia.

...vaikuttaa, kuten Hypochylinkin nostamalla suolahapon eritystä stimuloivan gastriinin pitoisuutta seerumissa. Molemmat valmisteet ovat hyvin siedettyjä ja ruoansulatusta edistäviä."
      -Erkki Antila A.Heikkilän kirjassa "Täydentävä hoito"

Liikakäytöstä voi tulla ripuli (ruoansulatusta edistävä) ja sitä myötä haitata ruoan imeytymistä. Jos sulla on anemia, älä kokeile edes.

• HAPPOA

Kiitos neuvosta todella paljon. Saako noita mainitsemiasi lääkkeitä luontaistuotekaupasta vai apteekista?

• Migreeni mulle siitä:-(
        HAPPOA kirjoitti:

Kiitos neuvosta todella paljon. Saako noita mainitsemiasi lääkkeitä luontaistuotekaupasta vai apteekista?

Apteekkitavaraa - niiden testien jälkeen:

http://spc.nam.fi/humspc/h/123691.xml?Template=/html/spctemplate.html

Jos tulee pää kipeäksi aromisuolasta, älä ainakaan särkylääkettä ota. Varmaankaan ei ole silloin happovajausta, vaan todennäköisesti joku muu vaiva, jonka takia on kuitenkin mentävä lääkäriin. Vaarallista hommaa jos arvailla täytyy:-(

• tai liian vähän
        Migreeni mulle siitä:-( kirjoitti:

Apteekkitavaraa - niiden testien jälkeen:

http://spc.nam.fi/humspc/h/123691.xml?Template=/html/spctemplate.html

Jos tulee pää kipeäksi aromisuolasta, älä ainakaan särkylääkettä ota. Varmaankaan ei ole silloin happovajausta, vaan todennäköisesti joku muu vaiva, jonka takia on kuitenkin mentävä lääkäriin. Vaarallista hommaa jos arvailla täytyy:-(

happoa on maistaa sitruunaa. Jos happoa on mahassa liian vähän, niin sitruuna ei maistu happamalta. Olen omaa hapotonta mahaani hoitanut syömällä sitruunoita. Lisäksi minulla matkoilla apteekista saatavia Hypochylin tabletteja.

• maha

kuulostaa siltä että sappesi oireilee. Mene terveyskeskukseen ja pyydä ultraan lähete, sillä se selviää. Jos on kiviä sappirakossa se hoituu leikkauksella.

• suolahappoa

Minulla todettu hapoton vatsa,gastroskopia sekä ,olen syönyt haponestolääkkeitä
      enempi,kuin lääkäri määrännyt.
      Paino pudonnut 10kg 5vuodessa olen laiha muutenkin,ruoka ei ole sulannut,uloste
      kokeessa todettu,että rasvat ei ole sulanneet.
      Nyt olen ominpäin hankkinut teveyskaupasta suolahappo valmistetta,saa nähdä nouseeko paino.

• Hapoton vatsa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7219
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3821
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3420
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2552
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      2356
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2342
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2236
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2149
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1878
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      40
      1799
    Aihe