HAPOTON MAHA

HAPPOA

Minulla on ns. hapoton maha. Ylävatsakipuja, röyhtäilyä, etoava olo.

Nyt on ilmaantunut syönnin jälkeen kipua oikean kylkikaaren alapuolelle. Paino vaihtelee viikossa 8 kg.

Terkkariin on turha mennä (tai eihän sinne pääsekään, ennen kuin on puolikuollut). Yksityiseen ei ole varaa mennä. Kysynkin teiltä, onko vastaavia oireita ja mahdollista HOITOA.

15

24786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KKK

Itelläni samanlaisia vaivoja ollut jo 1,5 kk. Onko sun kohdalla jollain tutkimuksella todettu että mahassa onkin liian vähän happoja kun lääkäri taas puhuu liikahappoisuudesta...

• HAPPOA

Niin tutkimuksia ei ole tehty, mutta liikahappoisuuteen (apteekki) tark. lääkkeet ei auta. Jonkun verran on auttanut sitruunan mehu laimentamattomana (yök). Pitää vaan muistaa huuhdella suu (hampaiden kiillevaurio).

• Testeihin ensin!
        HAPPOA kirjoitti:

Niin tutkimuksia ei ole tehty, mutta liikahappoisuuteen (apteekki) tark. lääkkeet ei auta. Jonkun verran on auttanut sitruunan mehu laimentamattomana (yök). Pitää vaan muistaa huuhdella suu (hampaiden kiillevaurio).

http://www.antioxidant.fi/art_hapotonm.html

• HAPPOA
        Testeihin ensin! kirjoitti:

http://www.antioxidant.fi/art_hapotonm.html

Kiitos kovasti. Oli valaiseva linkki. Kyllä kai sitä täytyy mennä jonnekin...jos vain pääsee..tarkoitan lähinnä terkkaria. Kiitos vielä kerran!!!!! :)

• minullakin..

Mitä tarkoitat painon vaihtelulla? Johtuuko se turvotuksesta tai siis onko sellaista?

• HAPPOA

Niin turvotusta on vähän (kuukautiskierto) vaikuttaa. Mutta tosiaan paino vaihtelee n.8 kg viikon sisällä. Sitä vaan tuntuu jatkuvan, ruokavalio normaali.

En syö suolaista.

• Aromisuolaa

"Koska hapon eritys mahalaukussa tulisi olemaan pysyvästi liian matala, olisi erityksen stimulaatiota (=kiihotusta, piristystä) syytä kokeilla.

Siihen soveltuu hyvin glutamiinihappohydrokloridivalmiste (Hypochylin), joka sekä stimuloi hapon eritystä että vapauttaa suolahappoa... Tähän tarkoitukseen voi kokeilla myös.. natriumglutamaattia.

...vaikuttaa, kuten Hypochylinkin nostamalla suolahapon eritystä stimuloivan gastriinin pitoisuutta seerumissa. Molemmat valmisteet ovat hyvin siedettyjä ja ruoansulatusta edistäviä."
      -Erkki Antila A.Heikkilän kirjassa "Täydentävä hoito"

Liikakäytöstä voi tulla ripuli (ruoansulatusta edistävä) ja sitä myötä haitata ruoan imeytymistä. Jos sulla on anemia, älä kokeile edes.

• HAPPOA

Kiitos neuvosta todella paljon. Saako noita mainitsemiasi lääkkeitä luontaistuotekaupasta vai apteekista?

• Migreeni mulle siitä:-(
        HAPPOA kirjoitti:

Kiitos neuvosta todella paljon. Saako noita mainitsemiasi lääkkeitä luontaistuotekaupasta vai apteekista?

Apteekkitavaraa - niiden testien jälkeen:

http://spc.nam.fi/humspc/h/123691.xml?Template=/html/spctemplate.html

Jos tulee pää kipeäksi aromisuolasta, älä ainakaan särkylääkettä ota. Varmaankaan ei ole silloin happovajausta, vaan todennäköisesti joku muu vaiva, jonka takia on kuitenkin mentävä lääkäriin. Vaarallista hommaa jos arvailla täytyy:-(

• tai liian vähän
        Migreeni mulle siitä:-( kirjoitti:

Apteekkitavaraa - niiden testien jälkeen:

http://spc.nam.fi/humspc/h/123691.xml?Template=/html/spctemplate.html

Jos tulee pää kipeäksi aromisuolasta, älä ainakaan särkylääkettä ota. Varmaankaan ei ole silloin happovajausta, vaan todennäköisesti joku muu vaiva, jonka takia on kuitenkin mentävä lääkäriin. Vaarallista hommaa jos arvailla täytyy:-(

happoa on maistaa sitruunaa. Jos happoa on mahassa liian vähän, niin sitruuna ei maistu happamalta. Olen omaa hapotonta mahaani hoitanut syömällä sitruunoita. Lisäksi minulla matkoilla apteekista saatavia Hypochylin tabletteja.

• maha

kuulostaa siltä että sappesi oireilee. Mene terveyskeskukseen ja pyydä ultraan lähete, sillä se selviää. Jos on kiviä sappirakossa se hoituu leikkauksella.

• suolahappoa

Minulla todettu hapoton vatsa,gastroskopia sekä ,olen syönyt haponestolääkkeitä
      enempi,kuin lääkäri määrännyt.
      Paino pudonnut 10kg 5vuodessa olen laiha muutenkin,ruoka ei ole sulannut,uloste
      kokeessa todettu,että rasvat ei ole sulanneet.
      Nyt olen ominpäin hankkinut teveyskaupasta suolahappo valmistetta,saa nähdä nouseeko paino.

• Hapoton vatsa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3996
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1899
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1364
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1306
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1195
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1051
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      951
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      333
      924
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      911
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      902
    Aihe