Vikalistoja Carinoista

totuudenpuhuja puhuu

Kun tätä lukee, on täällä jotain Carinan vikoja. Oma vikalistani on poistettu tältä palstalta.

Jos joku jaksaa, kirjoitelkaa tänne Carinan vioista. Ylläpito poistaa ne kuitenkin.

16

5834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuudenpuhuja

      VM. -97, E-mallin Carina, 1,6 bens. ajettu 217 000 km.

      ABS-anturi 1 kpl,1 kpl muovinen kylkilista, katkennut 5 cm pala pois, takalasin pyyhkijän poori ( jäätyi pyyhkijä kiinni lasiin , yritin vääntää irti, jolloin vähän lipsahti).
      Polttimoita, 1 srj jarrupaloja eteen.
      Kuskinpuoleisen etuoven toppari vähän kulahtanut, ovi ei pysy varsinkin ylämäessä parkissa ollessa itse auki.
      Tämän verran ollut vikoja.

    • sulle

      Carina E 1.8GSi vm.97 aj. 155tkm
      -kallistuksenvakaajan tangot
      -etujarruremppa (jarrut laahas ja levyt piti sorvata)

      Polttimoita on myös vaihdettu joitakin, mutta niitä en laske vioiksi, kuten en myöskään pientä polttoaineenkulutusta.

      • elegance -97

        Itse olen harvoin kuullut että carinassa alkais jarrut laahaan, ootko muistanut kunnolla polkaista välillä, talvellahan abs:sin tärinä jo "herkistelee" männät kun välilä päräyttää.., itsellä nuo etulevyt vähän jo kierot pikkuisen tuntuu polkimessa mutta ei taida kannattaa sorvauttaa = eihän nuo pahanhintaiset ole ostaa uutenakaan.


      • surma
        elegance -97 kirjoitti:

        Itse olen harvoin kuullut että carinassa alkais jarrut laahaan, ootko muistanut kunnolla polkaista välillä, talvellahan abs:sin tärinä jo "herkistelee" männät kun välilä päräyttää.., itsellä nuo etulevyt vähän jo kierot pikkuisen tuntuu polkimessa mutta ei taida kannattaa sorvauttaa = eihän nuo pahanhintaiset ole ostaa uutenakaan.

        ja siksi en jarruja paljon käytä, mutta viime kesänä alkoi kuulua rahinaa kun renkaat käänsi ääriasentoon vasemmalle. Luulin vetoakselin valittavan, mutta jarrusylinterihän siellä olikin jumissa. Kengät olivat laahanneet jarrulevyllä jo pitkään ja jarrusylinteri ottanut itteensä lämpöä niin, ettei pelkkä herkistely riittänyt. Sylinterit uusiks ja jarrulevyt sorviin. Taas mennään ja bensaakin palaa entistä vähemmän.


    • TC-94

      Olen nyt ajanut n. 60tkm -94-vuoden 1,6-litraisella Carina E:llä. Yhteensä Kaarinalla on ajettu nyt 216tkm.

      -Takalasinpyyhkijän moottori on jumissa.
      -Toisen puolen etujarru jumittui viime keväänä.
      -Ohjaustehostimen hihna kiljuu pakkasella käynnistyksen jälkeen ennenkuin tehostin vähän lämpiää. Olen vaihtanut hihnan, se on kireellä, suihkuttanut hihnaspraytä, vaihtanut öljyt tehostimeen. Vieläkin kiljuu.

      • Lynyrd

        jumiutunut kerran minullakin farkusta. Uusi kallis, mutta purkaminen ja läpiviennin herkistely (öljyä reilusti ja sitten nitkutusta) auttoi. On pelannut nyt viisi vuotta tuolla korjauksella.


    • pelaa

      350 tkm ajettu dieseli carina vm.95.
      Alkuperäisen pakoputken vaihdoin 330tkm kohdalla. Jarrulevyt sorvattu kerran, jarrupaloja vaihdettu luonnollisesti
      350 tkm kohdalla etupyörien laakerit vaihdettu.

      Muuten pakolliset jakohihnan vaihdot ja öljynvaihdot tehty. Siinä kaikki.

      Kytkin varmaan seuraava. Sekin alkuperäinen, mutta alkaa olla jo hiukan jäykkä joten tietää että ei kauan kestä.

    • totuuden torvi

      Jospa porovosoivasti esität asiasi kas siinäpä syy !


      Totuuden muikaisesti carinoiden vikalista on ilmeisesti sinulle ärsyttävän lyhyt .

      On niissäkin vikoja kuten kaikissa ihmisten tekemissä mutta harmi vaan vähemmän kuin joissain muissa merkeissä.

      Jokainen neneänkaivaja ajakoon millä lystää ja mitä autossa arvostaa . SE ON VAIN KULKUVÄLINEN MUISTAKAAPA SE.

      • Kriinpiis

        Kulkuvälinehän se vain on mutta niin pirun kallis meille suomalaisille.
        Senkö takia meidän täytyy ajella tällaisilla paalaamoon kuuluville loppuunajetuilla ikälopuilla romuilla saastuttamassa jo muutenkin ylikuormitettua ympäristöämme.
        Oletko ylpeä vähävikaisesta yli-ikäisestä saastuttavasta romustasi?
        Sinuna minä päästäisin sen jo autojen taivaaseen lepoon ja kiertoon, kuittaisin romutuspalkkion ja marssisin autokauppaan ostamaan uuden ympäristöystävällisemmän vaihtoehdon. Etkö sinäkin?


      • vihrein
        Kriinpiis kirjoitti:

        Kulkuvälinehän se vain on mutta niin pirun kallis meille suomalaisille.
        Senkö takia meidän täytyy ajella tällaisilla paalaamoon kuuluville loppuunajetuilla ikälopuilla romuilla saastuttamassa jo muutenkin ylikuormitettua ympäristöämme.
        Oletko ylpeä vähävikaisesta yli-ikäisestä saastuttavasta romustasi?
        Sinuna minä päästäisin sen jo autojen taivaaseen lepoon ja kiertoon, kuittaisin romutuspalkkion ja marssisin autokauppaan ostamaan uuden ympäristöystävällisemmän vaihtoehdon. Etkö sinäkin?

        ajaa auton loppuun, eikä osta uutta, jonka valmistaminen kuluttaa luontoa enemmän kuin vanha pystyy koskaan pilaamaan.


      • -91
        Kriinpiis kirjoitti:

        Kulkuvälinehän se vain on mutta niin pirun kallis meille suomalaisille.
        Senkö takia meidän täytyy ajella tällaisilla paalaamoon kuuluville loppuunajetuilla ikälopuilla romuilla saastuttamassa jo muutenkin ylikuormitettua ympäristöämme.
        Oletko ylpeä vähävikaisesta yli-ikäisestä saastuttavasta romustasi?
        Sinuna minä päästäisin sen jo autojen taivaaseen lepoon ja kiertoon, kuittaisin romutuspalkkion ja marssisin autokauppaan ostamaan uuden ympäristöystävällisemmän vaihtoehdon. Etkö sinäkin?

        Kyllä, ylpeä ollaan kolmitoimikatalysaattorilla ja aktiivihiilisuodattimella varustetusta caarinasta. Hyvä se on rahamiesten puhua autokauppaan menosta, mutta niin kauan kun caarina pihisee ei puhettakaan uuden ostosta. Kyllä pesee mennen tullen saman ikäiset muun merkkiset "romut". Lippu korkealla onnelliset caarinan omistajat. Eikö vain?


    • pete_83

      kone 2C eli vapari diisseli.
      -kaikki jarruosat eli levyt, palat, rummut, kengät, tiivisteet ja asennussarjat vaihdettu 360 000.
      -edellisen jakohihnan yhteydessä vesipumppu vaihtoon varmuuden vuoksi.
      -370 000 laturin ja startin kunnostus
      -380 000 kytkin (ei ollu vielä paha täristämään, mutta kuitenki vaihtoon)
      -395 000 venttiilien säätö
      -400 000 uudet joudet (madallus) iskarit
      samalla kallistuksenvakaajan puslat ja koiranluut
      -normaalit suodattimien, nesteiden ja hihnojen vaihdot.
      -ainoa ylimääränen korjaus öljynsuodattimen jalan tiivisteen vaihto ja tankin vaihto.
      -kaikki toimii moitteetta. nyt on aika paljon laitettu 400 000 eli jos toiset nyt näillä lääkkeillä :)

    • Antsa

      Carinan vikalista väliltä 194 000km - 302 000km:
      - 198000km: jarrupalat lopussa, vaihdettu uudet
      - 202000km: eteen vaihdettu "koiranluu"
      - 238000km: lohkolämmittimen tiiviste vuotaa, vaihdettu.
      - 276000km: ajovalon poltin palanut, vaihdettu.
      - 300000km: vesipumppu vaihdettu jakohihnan vaihdon yhteydessä "varmuuden vuoksi"


      Että tämmöinen lista.
      Kertynyt 4 vuoden ajalta.

    • ei pahoja vikoja, mutta

      Kumma kun kukaan ei ole valittanut ruostumisesta. Mua ainakin tympii carina kakkosessa eniten tuo kaarien ja helmojen ruostuminen. Tiedetään, että huolellisella pidolla ei ruostu, mutta eipä tainnut edellinen omistaja huolehtia riittävästi, kun kukkaa pukkaa monestakin paikkaa

      • S.S

        Kakkosautona on tollanen caarina 2 gli ja toimii hyvin. Takana 30tkm (mittarissa yhteensä 340) Autoon ei tarvinnu VIELÄ leimassa pysymiseksi tehä takapyöränkotelon (iskarin juuressa) pikku hitsiä lukuunottamatta mitään ja konekkin toimii ko kello eikä tarvii lisäillä öljyä ja bensiiniäkin vain sillontällön! Tällähetkellä ainoat "pikku" ongelmat on että takakaaret tippuu kohta poijes (etulokarit just vaihoin uudet) ja takakonttiin vuotaa jostain tiivisteestä pikkusen vettä sekä on tyypillinen ripulikiikku ajaa eli hanurista, mutta kaikenkaikkiaan idioottivarma riisikippo jonka takia ei tarvii varaosatiskillä paljoa nojailla eikä hinaajaa soitella. Lyhyt vikalista autosta on ajo-ominaisuudet tai se ettei niitä ole ja se että maatuu pyörilleen


      • 5. ja viimeinen
        S.S kirjoitti:

        Kakkosautona on tollanen caarina 2 gli ja toimii hyvin. Takana 30tkm (mittarissa yhteensä 340) Autoon ei tarvinnu VIELÄ leimassa pysymiseksi tehä takapyöränkotelon (iskarin juuressa) pikku hitsiä lukuunottamatta mitään ja konekkin toimii ko kello eikä tarvii lisäillä öljyä ja bensiiniäkin vain sillontällön! Tällähetkellä ainoat "pikku" ongelmat on että takakaaret tippuu kohta poijes (etulokarit just vaihoin uudet) ja takakonttiin vuotaa jostain tiivisteestä pikkusen vettä sekä on tyypillinen ripulikiikku ajaa eli hanurista, mutta kaikenkaikkiaan idioottivarma riisikippo jonka takia ei tarvii varaosatiskillä paljoa nojailla eikä hinaajaa soitella. Lyhyt vikalista autosta on ajo-ominaisuudet tai se ettei niitä ole ja se että maatuu pyörilleen

        Tän se sheriffi poistaa, koska minun carinassa oli vikoja enemmän kuin lääkäri määrää. Vuosimalli 1995, uutena ostettu, englantilainen.. Pyörän kulmat, ei voinu ajaa yli 80km/h, aurinkolipat (kurttuiset ja pysyny ylhäällä), kallistuksenvakaimen nivelet kolisi, joka talvi uusiksi, edestä ja takaa, vänkärin ovenkahva hajosi pakkasella, ikkunat valui itsekseen alas, kuskin ikkunaan uudet tiivisteet ja kiristys systeemi, muita ikkunoita kiristeltiin, taka oven lukko vasemmalle puolelle, pakoputken resonanssin vaimennin, putki hakkasi pohjaan kaasua helättäessä pois, jarruvalokytkin, ovien rajoittimet.., täsä nyt jotakin mitä vielä muistan, vahdettiin pois 33000km ja kolmen vuoden jälkeen. Osia ei Suomessa ole, aina piti käydä näyttämässä ja sitten tilattiin, kesti kahdesta viikosta neljään kuukauteen..


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe