Apaattinen kani

Hanna

Kanini ei ole nyt pariin päivään syönyt oikeastaan mitään, eikä myöskään juonut. Muutenkin vain möllöttää paikoillaan. Normaalisti hyökkää heti kupille ruuan annettuani ja hyppää häkistä, kun luukun aukaisee. Ihan terveeltä pupu ulospäin näyttää.

Olin pääsiäistä viettämässä muualla ja kävin vain pari kertaa päivässä kotona antamassa pupulle ruuan, vaihtamassa veden, päästämässä sen ulos häkistä ja laittamassa sisään. Voisikohan pupu olla vain masentunut/möksähtänyt, kun en ole sitä tarpeeksi huomioinut, vai onkohan se mahdollisesti kipeä?

Täytyy tarkkailla tilannetta nyt kun palaan taas normaaliin päiväjärjestykseen. Jos muutosta ei tapahdu, niin kannattaa varmaan ottaa yhteyttä eläinlääkäriin?

Kiitoksia vastauksista.

8

4755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanin omistaja

      mulla on samn laisia kokemuksia.
      se saattaa olla masentunu tai sitä ei olla huomioitu, ja se on nyt ''surullinen''

      • yksi vaihtoehto..

        on ummetus... sillä voi olla ummetusta jos se vaan möllöttää yhessä kohin.. onhan nyt karvan lähtöaika ja kani nuolee varmaan 9 kertaa päivässä turkkinsa jos ei enemmänkin.. niin karvathan tukkivat suolen.. anna ananasmehua,,


      • kakedemus
        yksi vaihtoehto.. kirjoitti:

        on ummetus... sillä voi olla ummetusta jos se vaan möllöttää yhessä kohin.. onhan nyt karvan lähtöaika ja kani nuolee varmaan 9 kertaa päivässä turkkinsa jos ei enemmänkin.. niin karvathan tukkivat suolen.. anna ananasmehua,,

        jos ananas mehu ei auta niin anna parafiini öljyä ruiskulla suoraan suuhun.. maksaa apteekissa alle 5euroo..


    • Hermanni75

      Kani on niin pieni ja herkkä eläin, että jos se on syömättä päivänkin pitää herätyskellojen soida.

      Jos ei itsellä ole taitoa tehdä mitään, niin pikapikaa lääkäriin.

      Syömättömyys voi johtua mm. hammaspiikeistä. Jos kani taas ei myöskään ulosta, on sillä luultavasti ummetus. Hoito aloitettava välittömästi.

      • Hanna

        Elikkä muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Äsken sain ruiskulla annettua sitä ananasmahua ja kohta lähden ostamaan sitä parafiinia. Kahdelle eläinlääkärille olen soittanut. Toinen ei osannut sanoa mitään, hoitavat vain koiria ja kissoja, toinen sanoi ettei mitään hoitokeinoa ole. Toinen olisi antibiootit määrännyt, mutta lähin aika olisi parin viikon päästä. Seuraavaksi pitää yrittää soittaa toisen paikkakunnan lääkäreille, jos vaikka edes puhelinreseptin saisi.


      • Hanna
        Hanna kirjoitti:

        Elikkä muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Äsken sain ruiskulla annettua sitä ananasmahua ja kohta lähden ostamaan sitä parafiinia. Kahdelle eläinlääkärille olen soittanut. Toinen ei osannut sanoa mitään, hoitavat vain koiria ja kissoja, toinen sanoi ettei mitään hoitokeinoa ole. Toinen olisi antibiootit määrännyt, mutta lähin aika olisi parin viikon päästä. Seuraavaksi pitää yrittää soittaa toisen paikkakunnan lääkäreille, jos vaikka edes puhelinreseptin saisi.

        Noniin, sain ajan eläinlääkäriin huomiselle klo:16. Alan olemaan tosi huolissani. Kokeilen kyllä sitä parafiinia vielä.


    • se söpö

      voisko se olla sairas?!? ku eihä kanit saa olla syömättä eikä juomatta sillä on niin herkkä ruoansulatus .. mun kani ei myöskää syöny yms. ( ja se on tyttö ) ni sillä oli valeraskaus. se nyppi karvaa ja kyyhötyti mut näytti ihan terveeltä.. joten mene ihmeessä ja heti lääkäriin!! sen pitää syödä ja juoda anna sille vaikka ananasmurskaa niin mun kani alko vähitellen syömään enemmmän..

    • Idalam

      Mun kani uros leikattu 3,5vuotta ei ole nyt päivään syönyt eikä juonut eilen tappeli veljensä kanssa voisiko johtua siitä??????????????????
      AUTTAKAAAA?????

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      133
      3457
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1369
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1310
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1189
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1104
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1071
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1009
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      996
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      988
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      48
      890
    Aihe