Kanini ei ole nyt pariin päivään syönyt oikeastaan mitään, eikä myöskään juonut. Muutenkin vain möllöttää paikoillaan. Normaalisti hyökkää heti kupille ruuan annettuani ja hyppää häkistä, kun luukun aukaisee. Ihan terveeltä pupu ulospäin näyttää.
Olin pääsiäistä viettämässä muualla ja kävin vain pari kertaa päivässä kotona antamassa pupulle ruuan, vaihtamassa veden, päästämässä sen ulos häkistä ja laittamassa sisään. Voisikohan pupu olla vain masentunut/möksähtänyt, kun en ole sitä tarpeeksi huomioinut, vai onkohan se mahdollisesti kipeä?
Täytyy tarkkailla tilannetta nyt kun palaan taas normaaliin päiväjärjestykseen. Jos muutosta ei tapahdu, niin kannattaa varmaan ottaa yhteyttä eläinlääkäriin?
Kiitoksia vastauksista.
Apaattinen kani
10
5086
Vastaukset
- kanin omistaja
mulla on samn laisia kokemuksia.
se saattaa olla masentunu tai sitä ei olla huomioitu, ja se on nyt ''surullinen''- yksi vaihtoehto..
on ummetus... sillä voi olla ummetusta jos se vaan möllöttää yhessä kohin.. onhan nyt karvan lähtöaika ja kani nuolee varmaan 9 kertaa päivässä turkkinsa jos ei enemmänkin.. niin karvathan tukkivat suolen.. anna ananasmehua,,
- kakedemus
yksi vaihtoehto.. kirjoitti:
on ummetus... sillä voi olla ummetusta jos se vaan möllöttää yhessä kohin.. onhan nyt karvan lähtöaika ja kani nuolee varmaan 9 kertaa päivässä turkkinsa jos ei enemmänkin.. niin karvathan tukkivat suolen.. anna ananasmehua,,
jos ananas mehu ei auta niin anna parafiini öljyä ruiskulla suoraan suuhun.. maksaa apteekissa alle 5euroo..
- Hermanni75
Kani on niin pieni ja herkkä eläin, että jos se on syömättä päivänkin pitää herätyskellojen soida.
Jos ei itsellä ole taitoa tehdä mitään, niin pikapikaa lääkäriin.
Syömättömyys voi johtua mm. hammaspiikeistä. Jos kani taas ei myöskään ulosta, on sillä luultavasti ummetus. Hoito aloitettava välittömästi.- Hanna
Elikkä muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Äsken sain ruiskulla annettua sitä ananasmahua ja kohta lähden ostamaan sitä parafiinia. Kahdelle eläinlääkärille olen soittanut. Toinen ei osannut sanoa mitään, hoitavat vain koiria ja kissoja, toinen sanoi ettei mitään hoitokeinoa ole. Toinen olisi antibiootit määrännyt, mutta lähin aika olisi parin viikon päästä. Seuraavaksi pitää yrittää soittaa toisen paikkakunnan lääkäreille, jos vaikka edes puhelinreseptin saisi.
- Hanna
Hanna kirjoitti:
Elikkä muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Äsken sain ruiskulla annettua sitä ananasmahua ja kohta lähden ostamaan sitä parafiinia. Kahdelle eläinlääkärille olen soittanut. Toinen ei osannut sanoa mitään, hoitavat vain koiria ja kissoja, toinen sanoi ettei mitään hoitokeinoa ole. Toinen olisi antibiootit määrännyt, mutta lähin aika olisi parin viikon päästä. Seuraavaksi pitää yrittää soittaa toisen paikkakunnan lääkäreille, jos vaikka edes puhelinreseptin saisi.
Noniin, sain ajan eläinlääkäriin huomiselle klo:16. Alan olemaan tosi huolissani. Kokeilen kyllä sitä parafiinia vielä.
- se söpö
voisko se olla sairas?!? ku eihä kanit saa olla syömättä eikä juomatta sillä on niin herkkä ruoansulatus .. mun kani ei myöskää syöny yms. ( ja se on tyttö ) ni sillä oli valeraskaus. se nyppi karvaa ja kyyhötyti mut näytti ihan terveeltä.. joten mene ihmeessä ja heti lääkäriin!! sen pitää syödä ja juoda anna sille vaikka ananasmurskaa niin mun kani alko vähitellen syömään enemmmän..
- Idalam
Mun kani uros leikattu 3,5vuotta ei ole nyt päivään syönyt eikä juonut eilen tappeli veljensä kanssa voisiko johtua siitä??????????????????
AUTTAKAAAA????? - Anonyymi
Tal ssi on havaittu malaaual
- Anonyymi
Kokemus sillä on ummetus nuollut itseään josta irronnut karva on maha laukussa. Se tukkii peräsuolen .. Paska ei tule. Eläin lääkäritä jotain löyhytys lääkettä. Muista harjata sen turkki kun siitä irtoo se karva että sama ei toistuisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2116531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 972164
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 801444
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3881261