Apaattinen kani

Hanna

Kanini ei ole nyt pariin päivään syönyt oikeastaan mitään, eikä myöskään juonut. Muutenkin vain möllöttää paikoillaan. Normaalisti hyökkää heti kupille ruuan annettuani ja hyppää häkistä, kun luukun aukaisee. Ihan terveeltä pupu ulospäin näyttää.

Olin pääsiäistä viettämässä muualla ja kävin vain pari kertaa päivässä kotona antamassa pupulle ruuan, vaihtamassa veden, päästämässä sen ulos häkistä ja laittamassa sisään. Voisikohan pupu olla vain masentunut/möksähtänyt, kun en ole sitä tarpeeksi huomioinut, vai onkohan se mahdollisesti kipeä?

Täytyy tarkkailla tilannetta nyt kun palaan taas normaaliin päiväjärjestykseen. Jos muutosta ei tapahdu, niin kannattaa varmaan ottaa yhteyttä eläinlääkäriin?

Kiitoksia vastauksista.

10

5399

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kanin omistaja

mulla on samn laisia kokemuksia.
      se saattaa olla masentunu tai sitä ei olla huomioitu, ja se on nyt ''surullinen''

• yksi vaihtoehto..

on ummetus... sillä voi olla ummetusta jos se vaan möllöttää yhessä kohin.. onhan nyt karvan lähtöaika ja kani nuolee varmaan 9 kertaa päivässä turkkinsa jos ei enemmänkin.. niin karvathan tukkivat suolen.. anna ananasmehua,,

• kakedemus
        yksi vaihtoehto.. kirjoitti:

on ummetus... sillä voi olla ummetusta jos se vaan möllöttää yhessä kohin.. onhan nyt karvan lähtöaika ja kani nuolee varmaan 9 kertaa päivässä turkkinsa jos ei enemmänkin.. niin karvathan tukkivat suolen.. anna ananasmehua,,

jos ananas mehu ei auta niin anna parafiini öljyä ruiskulla suoraan suuhun.. maksaa apteekissa alle 5euroo..

• Hermanni75

Kani on niin pieni ja herkkä eläin, että jos se on syömättä päivänkin pitää herätyskellojen soida.

Jos ei itsellä ole taitoa tehdä mitään, niin pikapikaa lääkäriin.

Syömättömyys voi johtua mm. hammaspiikeistä. Jos kani taas ei myöskään ulosta, on sillä luultavasti ummetus. Hoito aloitettava välittömästi.

• Hanna

Elikkä muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Äsken sain ruiskulla annettua sitä ananasmahua ja kohta lähden ostamaan sitä parafiinia. Kahdelle eläinlääkärille olen soittanut. Toinen ei osannut sanoa mitään, hoitavat vain koiria ja kissoja, toinen sanoi ettei mitään hoitokeinoa ole. Toinen olisi antibiootit määrännyt, mutta lähin aika olisi parin viikon päästä. Seuraavaksi pitää yrittää soittaa toisen paikkakunnan lääkäreille, jos vaikka edes puhelinreseptin saisi.

• Hanna
        Hanna kirjoitti:

Elikkä muutosta parempaan ei ole tapahtunut. Äsken sain ruiskulla annettua sitä ananasmahua ja kohta lähden ostamaan sitä parafiinia. Kahdelle eläinlääkärille olen soittanut. Toinen ei osannut sanoa mitään, hoitavat vain koiria ja kissoja, toinen sanoi ettei mitään hoitokeinoa ole. Toinen olisi antibiootit määrännyt, mutta lähin aika olisi parin viikon päästä. Seuraavaksi pitää yrittää soittaa toisen paikkakunnan lääkäreille, jos vaikka edes puhelinreseptin saisi.

Noniin, sain ajan eläinlääkäriin huomiselle klo:16. Alan olemaan tosi huolissani. Kokeilen kyllä sitä parafiinia vielä.

• se söpö

voisko se olla sairas?!? ku eihä kanit saa olla syömättä eikä juomatta sillä on niin herkkä ruoansulatus .. mun kani ei myöskää syöny yms. ( ja se on tyttö ) ni sillä oli valeraskaus. se nyppi karvaa ja kyyhötyti mut näytti ihan terveeltä.. joten mene ihmeessä ja heti lääkäriin!! sen pitää syödä ja juoda anna sille vaikka ananasmurskaa niin mun kani alko vähitellen syömään enemmmän..

• Idalam

Mun kani uros leikattu 3,5vuotta ei ole nyt päivään syönyt eikä juonut eilen tappeli veljensä kanssa voisiko johtua siitä??????????????????
      AUTTAKAAAA?????

• Anonyymi

Tal ssi on havaittu malaaual

• Anonyymi

Kokemus sillä on ummetus nuollut itseään josta irronnut karva on maha laukussa. Se tukkii peräsuolen .. Paska ei tule. Eläin lääkäritä jotain löyhytys lääkettä. Muista harjata sen turkki kun siitä irtoo se karva että sama ei toistuisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      140
      7879
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      30
      3087
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      364
      2113
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1714
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      146
      1529
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1301
    7. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1229
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1142
    9. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1108
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      1086
    Aihe