Pillerien vaikutus kuukautisiin

Olen käyttänyt monta (10?) vuotta Mercilonia ja kuukautiset ovat olleet todella säännölliset.

Otan liuskan viimeisen pillerin tiistai iltana. Ja uuden liuskan aloitan seuraavan viikon keskiviikkona. Vuodon pitäisi siis tulla tässä välissä.

Muutamia vuosia sitten menkat alkoivat kellon tarkasti aina perjantaina. Sittemmin menkkojen alkupäivä on siirtynyt ja siirtynyt pikkuhiljaa eteenpäin.

Nykyään ne alkaa vasta tiistaina eli viikon päästä viimeisestä pilleristä. Uuden liuskan aloitan siis seuraavana vuotopäivänä. Vuoto loppuu jo perjantai iltana eli kestää nelisen päivää.

Kysyin tästä lääkäriltäkin ja eipä tuo mitään ihmeitä sanonut. Sanoi vain että kyllähän elimistö muuttuu ajan myötä.

Ihmetyttää vain tämmöinen ja onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?
2424
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

alkoi 7 vuotta sitten tyhjennysvuoto 3. päivänä, nykyään 5. päivänä.

Äänestä

Ei johdu elimistön muuttumisesta sinänsä, vaan pillerien pitkästä syönnistä. Tuon ne aiheuttivat minullekin. E-pillereillä on vaikutuksia, jotka tulevat kumulatiivisesti vasta pitkän ajan kuluessa, vaikka lääkärit saattavat väittää muuta. Luin, että pillerien synteettinen hormoni varastoituu rasvakudokseen, josta sitä vapautuu vielä pitkään pillerien lopettamisen jälkeen. En tiedä, onko totta, mutta kuulostaa järkeenkäyvältä. Tuli vain mieleeni, että pillerien joillain kumulatiivisilla vaikutuksilla voi olla jotain tekemistä tämän kanssa. Kun aloitat taukoviikon, rasvakudos vapauttaa hormoneita vielä pidempään, ja vasta kun tietty taso on alitettu, menkat alkavat. Tämä oli sitten vain oma spekulaationi. Noh, itse en enää käytä hormoneita. Meni hermo kaikenlaisiin oireisiin, jotka tulivat ajan kanssa, ja vaihdoin kierukkaan.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mytterö kirjoitti:

Olen käyttänyt monta (10?) vuotta Mercilonia ja kuukautiset ovat olleet todella säännölliset.

Otan liuskan viimeisen pillerin tiistai iltana. Ja uuden liuskan aloitan seuraavan viikon keskiviikkona. Vuodon pitäisi siis tulla tässä välissä.

Muutamia vuosia sitten menkat alkoivat kellon tarkasti aina perjantaina. Sittemmin menkkojen alkupäivä on siirtynyt ja siirtynyt pikkuhiljaa eteenpäin.

Nykyään ne alkaa vasta tiistaina eli viikon päästä viimeisestä pilleristä. Uuden liuskan aloitan siis seuraavana vuotopäivänä. Vuoto loppuu jo perjantai iltana eli kestää nelisen päivää.

Kysyin tästä lääkäriltäkin ja eipä tuo mitään ihmeitä sanonut. Sanoi vain että kyllähän elimistö muuttuu ajan myötä.

Ihmetyttää vain tämmöinen ja onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu