Kertoisiko joku paljonko kissan flunssarokote/ruttorokote mahtaa maksaa? Viime yönä kuoli taas yksi pentu kotihoidosta huolimatta flunssaan. Takapihalla on jo 12 pientä puista ristiä enkä halua niitä lisää. Meillä on paljon kissoja, joten täytyisi tietää vähän kustannuksista ennekuin hyökkään eläintohtorille. Tuon kissoja opiskelukämpälleni pari kerrallaan "syyshuoltoon" että ne pärjäävät taas kotona. Ymmärtänette että kovin yksilöllistä hoivaa ne eivät kotona saa, niitä kun on tosiaan päälle parikymmentä. Tämä opiskelijan rahatilanne ei ole kovinkaan kummoinen, joten jos tiedätte jotain kotikonsteja kissaflunssan hoitoon niin olen siitäkin tooosi kiitollinen!!! Vastatkaa pian, pelastatte pieniä kissanpentuja!
Kissaflunssa vie pentuja!? =(
15
2582
Vastaukset
- ootko
hullu. parikymmentä kissaa kotona ja " kun ne eivät saa siellä kovin yksilöllistä hoitoa " jokainen kissa jonka itse otan huolehdittavakseni saa yksilöllistä hoitoa. säännölliset rokotukset ym. niin ja jos et tienny niitä kissoja ei voi rokottaa jos ne on sairaita. sä oot kyllä tosi taukki kun täältä kyselet kotihoito ohjeita kissojes flunssaan. mä ainakin soittaisin eläinlääkärille.
- kissanystävä
ootko koskaan edes kuullu pihakissoista? mun mielestä on mahtavaa jos joku viitsii välittää pihakissoistaan edes jotain, niitä nimittäin paleltuu ja kuolee sairauksiin ihan sairaan paljo ja tosi monilla maatiloilla kissoja voi olla parikin kymmentä. ja jos kerran tiedät rokotuksista ynnä muista, niin mikset vastannu tolle millalle mitä se kysy, vaan valitit tilanteesta, ihan niinkun valittamalla voisit auttaa jotain....??? ajattele eka ja nalkuta vasta sitte... itse en rokotuksista tiedä kun en kissoja omista, joten vastaa sinä joka tiedät kissoistas kaiken niin hyvin...!!!
- Milla
olet oikeassa, kissoja on paljon. hyvin ne voivat ja pääsevät lämpimään nukkumaan ja saavat ruokansa, en vaan ole ennemmin tiennyt rokotuksista ja kissaflunssasta vaan olen ihmetellyt syksyistä "kissakatoa" jolloin pennut kuolevat. aikuiset kissat pärjäävät, mutta piennimmät eivät selviä epidemiasta. eläinlääkärille olen jo soittanut kaksikin kertaa, mutta olen tähän asti jutellut vastaajan kanssa ja jättänyt soittopyyntöjä. ajattelin vain, että täältä netistä saisi nopeammin vastauksia, mutta ilmeisesti saan vain moralisointia. olis kiva saada vinkkejä ja hintatietoa nyt eikä silloin kun taas pari pentua menehtyy flunssaansa.
- joo
rokotukset maksaa 10 - 20 euroa kpl. ja ootko ikinä kuullu pihakissoista!! öö en . meillä on kotona pihakissoja ja ne on rokotettu, leikattu ym. huolehdittu tosi hyvin toisin kuin siellä päässä.niinkun sanoit: hyvä että joku edes viitsii huolehtia pihakissoista. voi jeesus. eiks ne pihakissat sitten oo yhtä arvokkaita kuin esim. rotukissat. kyllä tästä asiasta pitää nalkuttaa koska ootte niin vitun idiootteja! menkääpä lemmikkipalstat.net keskusteluihin mukaan niin teiät heitetään pihalle sieltä. siellä sentään välitetään kissoista ym. perseestä koko touhu. ja toi toinen ei edes tienny rokotusten hintoja.. joo o
- vielä
yks asia. sulla on 20 ulkokissaa etkä tiedä rokotuksista!!! ei helvetti sullakaan hyvin mene. kannattaisko harkita uudelleen tota kissan pitämistä kun et tiedä sellasia normaalijuttuja kuten rokotus. älä nyt vaan sano ettet oo madottanut niitä!
- Milla
joo kirjoitti:
rokotukset maksaa 10 - 20 euroa kpl. ja ootko ikinä kuullu pihakissoista!! öö en . meillä on kotona pihakissoja ja ne on rokotettu, leikattu ym. huolehdittu tosi hyvin toisin kuin siellä päässä.niinkun sanoit: hyvä että joku edes viitsii huolehtia pihakissoista. voi jeesus. eiks ne pihakissat sitten oo yhtä arvokkaita kuin esim. rotukissat. kyllä tästä asiasta pitää nalkuttaa koska ootte niin vitun idiootteja! menkääpä lemmikkipalstat.net keskusteluihin mukaan niin teiät heitetään pihalle sieltä. siellä sentään välitetään kissoista ym. perseestä koko touhu. ja toi toinen ei edes tienny rokotusten hintoja.. joo o
pointti on nyt se, että yritän huoltaa meidän kotikissat kuntoon kun en enää asu kotona niistä huolehtimassa vaan opiskelen toisella paikkakunnalla. siksi kyselin tietoa täältä, kuten sanottu eläinlääkäriä en oo tavoittanut. kissat on madotettu ja tyttökissat on leikattu, meille vaan eksyy naapureidenkin kissoja samojen ruokakuppien äärelle ja sitten tulee pentuja. emme asu taajamassa missä kissat on sisällä tai aitauksissa vaan täällä maalla kissat juoksee ympäri kyliä, ne on niinsanottuja maalais/villikissoja. sellaisiakin on, tiedoksi vain kaupunkilaistytöille. meillä on vielä heinälatojakin joihin villikissat mielellään pesiytyvät. sellaisia toimenpiteitä ei vielä kukaan ole keksinyt jolla villikissat saataisiin maastamme poistettua. joten yritän tässä hoitaa kuntoon sellaisiakin kissoja joista muuten ei kukaan, varsinkaan niiden alkuperäiset omistajat välittäisi. minulla ei ole varaa perustaa mitään yleistä kissahoitolaa jossa annetaan joka kissalle kaikki mahdollinen hoito. perustaisin kyllä sellaisen jos olisin muutaman tuhat euroa rikkaampi. siksi yritän pelastaa edes niitä muutamia joita voin. että haukkukaapa vain, laskin tuossa juuri rokotushinnoista päätellen (kiitos niistä) että 40 euron viikon ruokarahastani (ainut raha mitä saan mistään) menee 20-40 euroa niiden kissojen rokotuksiin mitä minulla nyt täällä kämpälläni on mukana. yhteensä kissojen rokotuksiin menee ainakin 200 euroa. että miettikää nyt hetki ennekuin alatte moralisoimaan kissojeni hoidosta! Voinhan tietty jättää loput kissat hoitamatta ja keskittyä vain yhden tai kahden kissan täydelliseen hoitamiseen. jos joku maksaa kaikkien omieni ja kylän kissojen täyshoidon, niin lahjoituksia otan vastaan. parempia ideoita???
- mary
Milla kirjoitti:
pointti on nyt se, että yritän huoltaa meidän kotikissat kuntoon kun en enää asu kotona niistä huolehtimassa vaan opiskelen toisella paikkakunnalla. siksi kyselin tietoa täältä, kuten sanottu eläinlääkäriä en oo tavoittanut. kissat on madotettu ja tyttökissat on leikattu, meille vaan eksyy naapureidenkin kissoja samojen ruokakuppien äärelle ja sitten tulee pentuja. emme asu taajamassa missä kissat on sisällä tai aitauksissa vaan täällä maalla kissat juoksee ympäri kyliä, ne on niinsanottuja maalais/villikissoja. sellaisiakin on, tiedoksi vain kaupunkilaistytöille. meillä on vielä heinälatojakin joihin villikissat mielellään pesiytyvät. sellaisia toimenpiteitä ei vielä kukaan ole keksinyt jolla villikissat saataisiin maastamme poistettua. joten yritän tässä hoitaa kuntoon sellaisiakin kissoja joista muuten ei kukaan, varsinkaan niiden alkuperäiset omistajat välittäisi. minulla ei ole varaa perustaa mitään yleistä kissahoitolaa jossa annetaan joka kissalle kaikki mahdollinen hoito. perustaisin kyllä sellaisen jos olisin muutaman tuhat euroa rikkaampi. siksi yritän pelastaa edes niitä muutamia joita voin. että haukkukaapa vain, laskin tuossa juuri rokotushinnoista päätellen (kiitos niistä) että 40 euron viikon ruokarahastani (ainut raha mitä saan mistään) menee 20-40 euroa niiden kissojen rokotuksiin mitä minulla nyt täällä kämpälläni on mukana. yhteensä kissojen rokotuksiin menee ainakin 200 euroa. että miettikää nyt hetki ennekuin alatte moralisoimaan kissojeni hoidosta! Voinhan tietty jättää loput kissat hoitamatta ja keskittyä vain yhden tai kahden kissan täydelliseen hoitamiseen. jos joku maksaa kaikkien omieni ja kylän kissojen täyshoidon, niin lahjoituksia otan vastaan. parempia ideoita???
tiedän että maalaiskissojen lisääntymistä on vaikea hallita, itse asun maalla. meillä ei ole pihakissoja (ainoastaan yksi sisäkissa, jota ei vapaana päästetä ulos) ja silti ulkorakennuksissa pesii muitten ihmisten kissoja ja villikissojakin. tiedän tapauksia joissa kissapoikueita tapetaan kirveellä, hukuttamalla ja kuulin tapauksesta jossa kissanpentuja oli yritetty tappaa aspiriinin yliannostuksella (on yhtäkuin tuskallinen kuolema), mutta ei asialle voi mitään. aina joku jossain tekee sellaista, ja meneppä sanomaan naapurinsetälle että älä tee sellaista niin sulle nauretaan päälle ja saat "hullun eläinaktivistin" maineen ja lapiollisen lehmänpaskaa autosi katolle. niinkin on käynyt, ei tosin minulle. jos soitat eläintensuojeluviranomaisille niin sillä välin kun joku heistä ehtii paikalle, on jo monta kissaa kokenut hukkumiskuoleman. naapurin setä saa sakot ja siinä se. ymmärtäisitte miten yleistä eläinten väkivaltainen ja brutaali kohtelu on ja miten vähän on tehtävissä, niin kiittäisitte jotakuta joka vielä jaksaa yrittää pitää ulkokissoja (jopa vieraita) hyvässä kunnossa. tervetuloa tänne maalle rajoittamaan kissakantoja ja rokottelemaan jokaista löytämäänne kissaa. Jos teillä riittää siihen varat ja aika, niin minä voin osoittaa heti muutaman paikan mihin voitte mennä sitä tekemään.
- Kissa
joo kirjoitti:
Tuo kommenttisi ei nyt ollut oikein asiallinen. Mitä väliä sillä on, jos hän kysyy täällä palstalla rokotusten hintoja? Hän ei ole saanut eläinlääkäriä kiinni, ja haluaa jonkunlaisen hinta-arvion rokotusten hinnoista että osaa varautua. Jos hän kysyy täällä rokotusten hintoja, ei se todellakaan tarkoita sitä että hän olisi jotenkin välinpitämätön; päinvastoin. Ajattele vähän mitä kirjoitat...
Milla tekee hienoa työtä kun jaksaa hoitaa näitä kodittomia kissoja vähistä opiskelijan rahoistaan. Jaksaisitko itse tehdä näin suuria uhrauksia kodittomien kissojen vuoksi? - Mietiskelevä kissa
vielä kirjoitti:
yks asia. sulla on 20 ulkokissaa etkä tiedä rokotuksista!!! ei helvetti sullakaan hyvin mene. kannattaisko harkita uudelleen tota kissan pitämistä kun et tiedä sellasia normaalijuttuja kuten rokotus. älä nyt vaan sano ettet oo madottanut niitä!
tai joku muu esim kodittomista eläimistä huolehtiva voisi antaa vähän rahallista avustusta kissojen rokotukseen?
- MiukuMauku
vielä kirjoitti:
Miten kaupunkilaisen on niin vaikea ymmärtää tilannetta maalla. Ulkona oleva madotettu kissa on vähän kuin tyhjän kanssa. Madotuskuuri on hyvä antaa, mutta se pitäisi toistaa useasti ja säännöllisin väliajoin, että siitä olisi jotain hyötyäkin. Vapaana olevat kissat syövät mitä sattuu ja tartunnan voi saada myös vierailta kissoilta.
Miksi pitää kritisoida toisia niin ahkerasti jos ei tiedä tilannetta. Olen ylpeä siitä, että joku jaksaa huolehtia omien ulkokissojen lisäksi myös muiden kissoista.
Eikä täältä kukaan apua tai neuvoa kyselisi jollei kissoistaan välittäisi! - Topaz
vielä kirjoitti:
Minä ymmärsin ja olin saavani aivan selkeän käsityksen Millan kirjoituksesta, että pihakissat eivät ole hänen omiaan, vaan ilmeisesti hänen kotipaikallaan olevia kissoja...? Korjaa Milla, jos olen väärässä. Mielestäni jos asia näin on, ei ole Millan pääasiallinen tehtävä rokotuttaa ja hoidattaa kissat kuntoon, mutta silti hän niin tekee hyväsydämisyyttään ja yrittää pelastaa edes osan kissoista. Kissan omistajien tehtävähän se on huolehtia kissoistaan!!
Olen käynyt eräässä tällaisessa paikassa, jossa on kissoja liki 30 (pelastin sieltä kaksi). En usko, että perhe jossa on niin paljon kissoja pystyy huolehtimaan niistä - saati että ne saisivat säännöllisen määrän paijausta ja huolenpitoa kukin yksilö. Poikkeuksia voi tosin olla, mutta se vaatii paljon rahaa ja ennen kaikkea aikaa. Mielestäni Millan (tai jonkun muun läheisen) pitäisi yrittää puhua järkeä näille kissan omistajille, ettei niin paljon kissoja samassa talossa ole hyvä, ellei niistä sitten todellakin pidä huolta. Kissat pitäisi leikata, etteivät ne pääse lisääntymään holtittomasti ja vieläpä "suvun sisäisesti", rokotukset, madotukset ym. perusterveydenhoito pitäisi myös hoitaa kuntoon ja ehkäpä osalle kissoista voisi etsiä uuden kodin, jossa he saisivat enemmän huomiota ja huolenpitoa osakseen.
Toivon todella, että asiaan löytyisi jokin ratkaisu.
- hiinuli
toivottavasti nyt ei sitten enempää pentuja menehdy! puhu vanhemmilles tai missä lie ne kissat nyt ovatkaan että ne pitää rokottaa
- miuku
...juuri onkin, että saahan ihmisille puhua ja yrittää kehottaa rokotuksiin ja leikkauksiin. Monetkaan eivät viitsi panna rahaa eläinlääkärillä käyntiin, maksaahan rokotus n. 15 euroa per kissa. Lisäksi asenteet varsinkin maalla kissan leikkauksia kohtaan ovat kivikaudelta: eihän nyt kissaa, varsinkaan kollikissaa passaa mennä leikkaamaan, sehän on luonnotonta kun viedään halut ja kyvyt... menepä selittämään jollekin miehelle kollikissan leikkauksen etuja niin saat lähinnä naurua palkaksesi!
- Kidi
miuku kirjoitti:
...juuri onkin, että saahan ihmisille puhua ja yrittää kehottaa rokotuksiin ja leikkauksiin. Monetkaan eivät viitsi panna rahaa eläinlääkärillä käyntiin, maksaahan rokotus n. 15 euroa per kissa. Lisäksi asenteet varsinkin maalla kissan leikkauksia kohtaan ovat kivikaudelta: eihän nyt kissaa, varsinkaan kollikissaa passaa mennä leikkaamaan, sehän on luonnotonta kun viedään halut ja kyvyt... menepä selittämään jollekin miehelle kollikissan leikkauksen etuja niin saat lähinnä naurua palkaksesi!
=DDDD
- jesarifiu
Ja toiseks, jos kysyy rokotusten hintoja nii toisaalta ne vaihtelee niiiiiiin paljon, riippuen paikasta.. Hintahaarukka 40-100 e ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä921949Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2781781Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3081584Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1851460Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em921053- 511007
- 56987
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤56978- 67954
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40941