Selaimista/muistista

Eno

Löytyisiko linuxille semmoista selainta joka näyttäisi kaikki nettisivut sekä toimisi nopeammin kun mozilla firefox.
Tarviiko linux enemmän keskusmuistia kun windows käyttöjärjestelmä? sillä mulla on vain 512mt eikä se riitä XP:lle

14

824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaa-a

      Ettei vain olisi yhteydestä kiinni? Ja kyllä olen Linuxia oikein tyytyväisenä käyttänyt 512MB:llä.

      • Eno

        Niin,mulla toimii nopeammin tuo internet explorer ja mozilla firefoxia käytän epäilyttävien nettisivujen selailuun.
        Onko linuxilla jotain omaa selainta??


      • todella nopea
        Eno kirjoitti:

        Niin,mulla toimii nopeammin tuo internet explorer ja mozilla firefoxia käytän epäilyttävien nettisivujen selailuun.
        Onko linuxilla jotain omaa selainta??

        dillo, se on hyvä selain.


      • kanssa dilloilu
        todella nopea kirjoitti:

        dillo, se on hyvä selain.

        tolla dillolla ei tee mitään,se aukasee jonkun sivun kyllä salamana ,mut oma kokemus ei sillä selailessa mee ku hermot.Sivujen aukeaminen on ihan arpapeliä,ei motkottas jos ei ois sitä dilloo kokeillut.Selain mikä todella toimii linuxsissa on Opera toimii kuin salama eikä sivut kenkkuile,sama Fire Foxin kanssa se kans hyvä selain.


    • vaikka

      operaa. Se nyt on firefoxin kanssa melkein sama nopeudessa. Käynnistyy tosin nopeemmin.

      http://www.opera.com/

    • pöhö

      konqueror selainta joka on kde:n oma natiivi ja ihan hyvä selain

    • miksuh.

      Muita mieleentulevia on jo ehdotettu, mutta yksi vielä :) Testaa vaikka Epiphanya, joka on GNOME:n oma selain. Se pohjautuu firefox/mozilla -koodiin.

    • miksuh.

      " Löytyisiko linuxille semmoista selainta joka näyttäisi kaikki nettisivut"

      Linuxille on kyllä saatavilla IE:tä lukuunottamatta kaikki yleisimmät webbiselaimet, mutta silti ihan kaikki sivut ei näy millään niistä. Ongelmana on lähinnä ne sivut, jotka on tehty käyttäen MicroSoftin ASP tekniikkaa. Vain IE tukee ActiveX -komponentteja.

    • Meikä

      wörkki ainakin joskus nopeammin kuin firefox, mutta pakollisen bannerin takia vaihdoin Firefoxiin ja en oo perehtynyt sen jälkeen enää Operaan uudelleen...

      Nykyään siitä on muistaakseni se pakollinen bannerikin poistettu.

    • olisi links g optiolla terästettynä... Nopeutta pitäisi riittää!
      Ja se muistin kulutus on ihan ikkuna managerista kiinni... KDE/Gnome tarvitsee samaa luokkaa muistia kuin XP, kun taas vaikka xfce4 vain osan kuin em. ja kyllä tuo 512M riittää XP:lle!

    • mistä kyse

      ja taatusti muisti riittää Xp:lle,tässäkin koneella muistii 200meg eikä xp mitään ongelmia.Jopa live linux(Slax toimii loistavasti)
      sekä mandrake 2005 kansa eikä kiukuttele et ei muista muistii liika vähän.Oma super tietsikka toimii 200meg muistilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe