Teknistä etumatkaa?

onko sitä

Maailman innovatiivisimmat yritykset:

http://www.businessweek.com/magazine/content/06_17/b3981413.htm

Toyota sijalla 4.
BMW sijalla 16.
Honda sijalla 23.
Porsche sijalla 26.
DaimlerChrysler sijalla 31.
Renault sijalla 49.
Nissan sijalla 57.
...
...
...
Audi sijalla 63.

Teknistä etumatkaa ei enää ole. Nelivetotekniikakin on jo aikansa elänyt, koska sillä juututaan jopa tasaiselle ja kuivalle pinnalle:

http://video.google.com/videoplay?docid=907288319754401 8466

Nyt voitaisiin keskustella Audin "teknisestä etumatkasta", josta tällä palstalla usein puhutaan. Onko sitä? Vai onko suurin osa lainattu emoyhtiöltä mm. dieseltekniikan muodossa, ja sitten omittu omiin nimiin? Nelivetokin on kehitetty ihan jossain muualla.

38

3503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai mitä?

      .... automerkki ja millä koneella ensimmäistä kertaa historiassa voitettiin american le mans?

      eikö se ole jo teknistä etumatkaa?

      • No haloo

        oli aikoinaan maailman kehittynein valtio, entäs nyt ?


    • Provo...

      Provo...

      Jatka ajamista sillä Toyotalla ja ole onnellinen
      valinnastasi ja jätä vierailusi vähemmälle Audi Threadiin,vaikka se merkkinä sinua edelleen kiihottaa ja aiheuttaa omistamisen halua.

      :D

      • n e

      • ajan BMW:llä
        n e kirjoitti:

        kiimaiset tojokollit saavat voimansa...


        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=581&posting=22000000015781548


        Ja silti se Audi K I I N N O S T A A.

        tojokollit ovat kuin Eeva paratiisissa...

        Se nyt ei auta yhtään, että yritä selitellä asiaa Tojopeelon kateelliseksi panetteluksi. Minä ajan tyytyväisenä BMW:llä.

        Businessweekin tutkimus ei kuitenkaan muuksi muutu, vaikka leimaisit kaikki Businessweekin lukijat "tojokolleiksi".


      • kuitenkin se
        ajan BMW:llä kirjoitti:

        Se nyt ei auta yhtään, että yritä selitellä asiaa Tojopeelon kateelliseksi panetteluksi. Minä ajan tyytyväisenä BMW:llä.

        Businessweekin tutkimus ei kuitenkaan muuksi muutu, vaikka leimaisit kaikki Businessweekin lukijat "tojokolleiksi".

        Audi kiinnostaa, kun sitä niin tarkasti seurailet. Heitit kivasti aloitukseesi listan, jossa kaikki yritykset ovat listattu. Miksi niin?

        Ja veikkaan, että sinä et lue BusinessWeek -lehteä, korkeintaan Aku Ankkaa ja sitäkin lippalakki päässä.


      • lakitus
        kuitenkin se kirjoitti:

        Audi kiinnostaa, kun sitä niin tarkasti seurailet. Heitit kivasti aloitukseesi listan, jossa kaikki yritykset ovat listattu. Miksi niin?

        Ja veikkaan, että sinä et lue BusinessWeek -lehteä, korkeintaan Aku Ankkaa ja sitäkin lippalakki päässä.

        audi miehet eivät osaa edes lukea aku ankkaa, kun luulevat sitä aina audin ohjekirjaksi.


      • hgfdhfghgf
        kuitenkin se kirjoitti:

        Audi kiinnostaa, kun sitä niin tarkasti seurailet. Heitit kivasti aloitukseesi listan, jossa kaikki yritykset ovat listattu. Miksi niin?

        Ja veikkaan, että sinä et lue BusinessWeek -lehteä, korkeintaan Aku Ankkaa ja sitäkin lippalakki päässä.

        aku ankka jyrää!


      • kiinnostaa...
        kuitenkin se kirjoitti:

        Audi kiinnostaa, kun sitä niin tarkasti seurailet. Heitit kivasti aloitukseesi listan, jossa kaikki yritykset ovat listattu. Miksi niin?

        Ja veikkaan, että sinä et lue BusinessWeek -lehteä, korkeintaan Aku Ankkaa ja sitäkin lippalakki päässä.

        Kaikki autoiluun ja automerkkeihin liittyvät ilmiöt kiinnostavat. Etenkin automerkkeihin liittyvät myytit ja kuvitelmat ovat usein hyvin utopistisia. Kun asiasta saadaan sitten tutkimustietoa, tilastoja ja raportteja, totuus on usein hyvin karua luettavaa.

        Audi ei tee tästä merkkinä mitään poikkeusta. Se vain sattuu kuulumaan sellaisten merkkien joukkoon, jolle määrätietoisesti rakennetaan mielikuvamarkkinoinnin avulla imagoa, joka ei kuitenkaan vastaa tuotteiden teknistä tasoa.

        Todella edistykselliset automerkit eivät pidä mitään erityistä meteliä "teknisestä etumatkasta", vaan ne keskittyvät käytännön työhön. Audi tavoittelee mielikuvamarkkinoinnin avulla lyhytkestoisia imagon kohennuksia, mutta ei kykene yhtä tasokkaaseen innovointiin kuin muut yritykset.

        Audia myydään ns. premium-autona, jolloin sen maine ja imago ovat hyvin tärkeitä. Jos asiakkaita ei jatkuvasti hellitä tällä "teknisen etumatkan" ajatuksella, perustelut ylihintaisen Volkkarin ostamiselle katoavat savuna ilmaan.


      • Suomalaiset...
        kiinnostaa... kirjoitti:

        Kaikki autoiluun ja automerkkeihin liittyvät ilmiöt kiinnostavat. Etenkin automerkkeihin liittyvät myytit ja kuvitelmat ovat usein hyvin utopistisia. Kun asiasta saadaan sitten tutkimustietoa, tilastoja ja raportteja, totuus on usein hyvin karua luettavaa.

        Audi ei tee tästä merkkinä mitään poikkeusta. Se vain sattuu kuulumaan sellaisten merkkien joukkoon, jolle määrätietoisesti rakennetaan mielikuvamarkkinoinnin avulla imagoa, joka ei kuitenkaan vastaa tuotteiden teknistä tasoa.

        Todella edistykselliset automerkit eivät pidä mitään erityistä meteliä "teknisestä etumatkasta", vaan ne keskittyvät käytännön työhön. Audi tavoittelee mielikuvamarkkinoinnin avulla lyhytkestoisia imagon kohennuksia, mutta ei kykene yhtä tasokkaaseen innovointiin kuin muut yritykset.

        Audia myydään ns. premium-autona, jolloin sen maine ja imago ovat hyvin tärkeitä. Jos asiakkaita ei jatkuvasti hellitä tällä "teknisen etumatkan" ajatuksella, perustelut ylihintaisen Volkkarin ostamiselle katoavat savuna ilmaan.

        ole menneet "lankaan"...

        Saksassa AMS:n lukijat valitsivat luokkiensa parhaiksi A3:n,A6:n ja A8:n,
        sekä A4:n luokkansa toiseksi parhaaksi.

        Myös Audin myynti sujuu loistavasti Saksassa,
        ovatkohan ne kaikki kymmenettuhannet ostajat
        harhaanjohdettuja ja sinä mielipiteinesi oikeassa ?
        Tuskin.


    • ..vai mitä?

      .. mitä vikaa siinä on, jos audi on osa vag-konsernia? katsoppa daimlerchrysler -kohtaa?

    • kommentointia

      Yksi sössöttää jostakin "american le mansista".
      Toinen syyttää provoksi.
      Kolmas puhuu seipäästä, kun puhe on aidasta.

      Tässä nyt kuitenkin on ihan asiallisen tietolähteen tekemä tutkimus maailman innovatiivisimmista yrityksistä. Audi ei todellakaan loista edes autonvalmistajien joukossa.

      Kun täällä hupipalstalla kuitenkin joka päivä jaksetaan muistuttaa, kuinka etevä ja ylivertainen Audi on, niin tässä on kyllä jokin ristiriita.

      Juuri saimme videonäytteen Audin nelivedon totaalisesta heikkoudesta, joka voitiin osoittaa yksinkertaisella testillä. Ei tarvita trikkikuvia, vaijereita eikä sopivasti leikatuita videoita. Katkeamaton kuvanauha osoittaa, että Audin huippumalli tarvitsee työntöapua jopa korjaamohallissa.

      Se, että Toyota sattuu olemaan peräti sijalla 4. oli kyllä minun mielessäni täysin epäolennaista, mutta näyttää sekin harmittavan eräitä...

      • aika selvästi

        tuon listan tason jos Tojo on sijalla 4. Eihän se ole saanut vielä tehtyä autoa joka olisi kelvollinen ajaa. Mitä innovaatista lie Tojossa, kaikenhan se tekee kopioimalla. Onko se innovatiivistä, että se on natiseva ja nitisevä rimpula?


      • Ajoon.
        aika selvästi kirjoitti:

        tuon listan tason jos Tojo on sijalla 4. Eihän se ole saanut vielä tehtyä autoa joka olisi kelvollinen ajaa. Mitä innovaatista lie Tojossa, kaikenhan se tekee kopioimalla. Onko se innovatiivistä, että se on natiseva ja nitisevä rimpula?

        Hae saman hintanen Lexus kuin A6-A8 Audi, samaa paskaa ne tarjoaa koristeltu toyota ja koristeltu volkkari.

        Ja tohon Toyon kopiointiin.. kattele nyt hyvä ihminen vaikka kuinka paljon patentteja tollanen Japsifirma suoltaa tänäpäivänä.. tolla rahareservillä ne pystyy ostaan vaikka VAG konsernin , puhu sitten kopioinnista.


    • Ja tapu tapun kera.

      Kuka on puhunut? Useasti?

      Heh, jostain oli sinunkin taas revittävä uusi provo ahdistuksen helpottamiseksi. Koetko sinäkin Audin jotenkin uhkaksi itsellesi? Vai venyikö pääsiäinen.

      Ajan Audilla. Olen tyytyväinen. Sinä et ilmeisesti.

      • ja tapu tapu

        sen verran vielä... Tiesitkö, että Audi käytännössä suunnittelee mm. Lamborghinin autot. Tuskinpa koneita lainataan "emoyhtiöltä", eiköhän se ole taas Audi, joka niitä kehittää, hyvänä esimerkkinä kuukauden takainen historiallinen ALM-voitto Diesel R10 TDI:llä.

        Innovaatioita:

        -Elektronisesti ohjattu ruisku
        -Viisisylinterinen bensakone sarjatuotannossa
        -Nelivetoinen sedan
        -Nelivetoinen ralliauto
        -Nelivetoinen edustusauto
        -Turbomoottorinen automaatti
        -Täyssinkitty kori henkilöautossa
        -Alumiinikori massatuotannossa
        -Procon-ten turvajärjestelmä
        -Suoraruiskudiesel henkilöautossa
        -Pietzosuuttimet henkilöautodieselissä
        -Pumppusuuttimet henkilöautodieselissä
        -DSG-vaihteisto
        -Ns. kolmen litran auto sarjatuotantoon
        -Useita edistyneitä teknisiä ratkaisuja, viisiventtiilitekniikka, bensiinin suorasuihkutus, Täyssähköinen moottorin ja vaihteiston ohjaus diagnostiikalla, portaaton vaihteisto, abs, esp,jne.

        Saavutuksia:

        -kolme maailmanmestaruutta rallin mm. sarjassa
        -2000 -luvulla viisi voittoa Le mans -sarjassa
        -Lähes joka sarjasta voittoja tai mestaruuksia, Trans-Am, Touring cars, DTM, jne.
        -Paras auto 2005 -palkinto.
        -Vähävikaisin auto useassa luokassa saksalaisissa testeissä.


      • Nimetön
        ja tapu tapu kirjoitti:

        sen verran vielä... Tiesitkö, että Audi käytännössä suunnittelee mm. Lamborghinin autot. Tuskinpa koneita lainataan "emoyhtiöltä", eiköhän se ole taas Audi, joka niitä kehittää, hyvänä esimerkkinä kuukauden takainen historiallinen ALM-voitto Diesel R10 TDI:llä.

        Innovaatioita:

        -Elektronisesti ohjattu ruisku
        -Viisisylinterinen bensakone sarjatuotannossa
        -Nelivetoinen sedan
        -Nelivetoinen ralliauto
        -Nelivetoinen edustusauto
        -Turbomoottorinen automaatti
        -Täyssinkitty kori henkilöautossa
        -Alumiinikori massatuotannossa
        -Procon-ten turvajärjestelmä
        -Suoraruiskudiesel henkilöautossa
        -Pietzosuuttimet henkilöautodieselissä
        -Pumppusuuttimet henkilöautodieselissä
        -DSG-vaihteisto
        -Ns. kolmen litran auto sarjatuotantoon
        -Useita edistyneitä teknisiä ratkaisuja, viisiventtiilitekniikka, bensiinin suorasuihkutus, Täyssähköinen moottorin ja vaihteiston ohjaus diagnostiikalla, portaaton vaihteisto, abs, esp,jne.

        Saavutuksia:

        -kolme maailmanmestaruutta rallin mm. sarjassa
        -2000 -luvulla viisi voittoa Le mans -sarjassa
        -Lähes joka sarjasta voittoja tai mestaruuksia, Trans-Am, Touring cars, DTM, jne.
        -Paras auto 2005 -palkinto.
        -Vähävikaisin auto useassa luokassa saksalaisissa testeissä.

        Miten V.... merkitystä jollain kilpa-autolla on ?

        Mistä niitä voi ostaa rahalla ?

        Nyt puhutaan kuluttajan rahalla kaupasta ostettavista uusista innovaatioista.

        Itse asiassa Venäläiset ovat huippuja verrattuna muihin Eurooppalaisiin. Avaruusteknologia.


      • matterii
        Nimetön kirjoitti:

        Miten V.... merkitystä jollain kilpa-autolla on ?

        Mistä niitä voi ostaa rahalla ?

        Nyt puhutaan kuluttajan rahalla kaupasta ostettavista uusista innovaatioista.

        Itse asiassa Venäläiset ovat huippuja verrattuna muihin Eurooppalaisiin. Avaruusteknologia.

        Itsellä pari vuotta vanha Audi a4 ja olen ollut siihen todella tyytyväinen, ei vian vikaa. Mutta seuraava auto sitten voikin olla jokin muu. Kyllä nämä tutkimustulokset puhuvat sen puolesta, että seuraavaksi voisi ostaa vaikka Volvon tai Lexuksen.


      • näköjään
        ja tapu tapu kirjoitti:

        sen verran vielä... Tiesitkö, että Audi käytännössä suunnittelee mm. Lamborghinin autot. Tuskinpa koneita lainataan "emoyhtiöltä", eiköhän se ole taas Audi, joka niitä kehittää, hyvänä esimerkkinä kuukauden takainen historiallinen ALM-voitto Diesel R10 TDI:llä.

        Innovaatioita:

        -Elektronisesti ohjattu ruisku
        -Viisisylinterinen bensakone sarjatuotannossa
        -Nelivetoinen sedan
        -Nelivetoinen ralliauto
        -Nelivetoinen edustusauto
        -Turbomoottorinen automaatti
        -Täyssinkitty kori henkilöautossa
        -Alumiinikori massatuotannossa
        -Procon-ten turvajärjestelmä
        -Suoraruiskudiesel henkilöautossa
        -Pietzosuuttimet henkilöautodieselissä
        -Pumppusuuttimet henkilöautodieselissä
        -DSG-vaihteisto
        -Ns. kolmen litran auto sarjatuotantoon
        -Useita edistyneitä teknisiä ratkaisuja, viisiventtiilitekniikka, bensiinin suorasuihkutus, Täyssähköinen moottorin ja vaihteiston ohjaus diagnostiikalla, portaaton vaihteisto, abs, esp,jne.

        Saavutuksia:

        -kolme maailmanmestaruutta rallin mm. sarjassa
        -2000 -luvulla viisi voittoa Le mans -sarjassa
        -Lähes joka sarjasta voittoja tai mestaruuksia, Trans-Am, Touring cars, DTM, jne.
        -Paras auto 2005 -palkinto.
        -Vähävikaisin auto useassa luokassa saksalaisissa testeissä.

        Tuo lista ei nähtävästi riitä mihinkään, sillä juuri julkaistun tutkimuksen mukaan Audi on selvästi jäljessä edistyksellisimpiä autonvalmistajia.

        Menneisyydessä tehdyt "innovaatiot" eivät riitä, kun tullaan nykyaikaan. Aika iso osa Audin "innovaatioista" ei muuten tule Audilta, vaan juuri emoyhtiöltä. Etenkin dieseltekniikan saralla kunnia kuuluu ihan muualle.

        Luettelemistasi "innovaatioista" osa on tekaistuja, mm. portaaton vaihteisto on kehitetty ihan jossain muualla. Myös alumiinikori on otettu muualla ensimmäisenä käyttöön. Ne eivät ole mitään innovaatioita Audille.

        Businessweekin tutkimukseen on hyvä palata myös tulevaisuudessa, kun Audi-hehkuttajat ryntäävät kehumaan jotakin Audin "teknistä etumatkaa" heidän mielestään osoittavaa kikotinta.

        Tässä näemme mainosmiesten voiman. Täällä seikkailevat kirjoittajat nielevät kaiken mainospupun, mitä heille syötetään. Kun aidosti iso ja puolueeton tietolähde antaa päinvastaista tietoa, herää ankara vastarinta.


      • naapuriautoilija
        näköjään kirjoitti:

        Tuo lista ei nähtävästi riitä mihinkään, sillä juuri julkaistun tutkimuksen mukaan Audi on selvästi jäljessä edistyksellisimpiä autonvalmistajia.

        Menneisyydessä tehdyt "innovaatiot" eivät riitä, kun tullaan nykyaikaan. Aika iso osa Audin "innovaatioista" ei muuten tule Audilta, vaan juuri emoyhtiöltä. Etenkin dieseltekniikan saralla kunnia kuuluu ihan muualle.

        Luettelemistasi "innovaatioista" osa on tekaistuja, mm. portaaton vaihteisto on kehitetty ihan jossain muualla. Myös alumiinikori on otettu muualla ensimmäisenä käyttöön. Ne eivät ole mitään innovaatioita Audille.

        Businessweekin tutkimukseen on hyvä palata myös tulevaisuudessa, kun Audi-hehkuttajat ryntäävät kehumaan jotakin Audin "teknistä etumatkaa" heidän mielestään osoittavaa kikotinta.

        Tässä näemme mainosmiesten voiman. Täällä seikkailevat kirjoittajat nielevät kaiken mainospupun, mitä heille syötetään. Kun aidosti iso ja puolueeton tietolähde antaa päinvastaista tietoa, herää ankara vastarinta.

        Kyllä tuossa on totuutta. Vanhat innovaatiot eivät paljoa auta jos uusia ei tule, enkä itse pidä Audia erityisen innovatiivisena muihin merkkeihin verrattuna. Ajan uudella A4:llä ja siitä tulee mieleen ainoana innovatiivisena asiana Multitronic vaihteisto.

        Laadukas ja hyvä auto kuitenkin. Seuraavakin voi olla samaa merkkiä.


    • etumatkaa

      ...on ihmisillä ollut kautta aikojen. Ja se oikeus heille suotakoon.

      Itse olen ajanut mersulla, fordilla, ladalla, bmw:llä, opelilla ja nyt audilla. Ja poikkeuksetta valmistajan suurimmalla mallisarjalla.

      Tällä hetkellä alla on A8, 335hv, 4-vetoinen automatti joka on mielestäni kaikkein paras auto mitä minulla on ikinä ollut. Se on ylivoimaisesti hiljaisin, ajo-ominaisuudet nopsemmassa ajossa samaa luokkaa bemarin kanssa, mutta jarrut ja ajovakaus liukkaalla aivan omaa luokkaansa.

      Liikennevalo härnääjiä aina löytyy, samoin kuin hanurissa kiinni ajajiakin. Niistä en yleensä provosoidu, ei tarvitse.

      Itse olen vakaasti sitä mieltä että A8 edustaa teknistä etumatkaa, vaikka joku muu muuta sanoisikin. Ja seuraava autonikin on jo valittu. Se on kanssa A8, mutta A8L sillä 6 litrasella koneella.

      Koeajakaa ja muodostakaa oma mielipide.

      • mutta mutta

        Niin, kerroit oman mielipiteesi omasta autostasi, mikäs siinä.

        Nyt oli kuitenkin puhe Audin teknisten innovaatoioiden määrästä ja tasosta. Suurehko kansainvälinen tutkimus osoittaa, että Audi on teknisissä innovaatioissa pahasti kilpailijoitaan jäljessä.

        Se ei tietenkään tarkoita sitä, etteivätkö Audit ole ihan hyviä autoja.


    • dasdas

      minun coupe quattro on kuitenkin ylivertaisin auto mitä löytyy. Bemarissa oli tyyliä joskus 15 vuotta sitten, mutta nuo uudet ovat niin koomisia kotteroita että ei niille voi muuta kuin nauraa.

    • heke

      Hondan uudet mallit on kuin suoraan 80 luvun huonosta scifi pätkästä ja vtec on ihan persiistä, Daimler Chrysler ei saa varmaan edes kojelaudan osia sopimaan kohdilleen, bemarit ovat vaan nykyään niin mauttomia ja renaultit ei kestä mitään. Hyvä oli tuokin lista.

      • tiedä..

        Soita ja kysy. Perustelut lienevät kuitenkin uskottavammat kuin sinulla.


      • heke
        tiedä.. kirjoitti:

        Soita ja kysy. Perustelut lienevät kuitenkin uskottavammat kuin sinulla.

        tietenkin jos innovatiivisuudella tarkoitetaan teknistä takapakkia, niin tuo lista voi pitää paikkaansa. Takapakkia audikin on ottanu, mutta ei niin pahasti kuin nuo muut.


    • Pelle Peloton

      Pepsi sijalla 41, Coca Cola sijalla 74
      Esim. Maailman johtavia lääkeaoneiden valmistaja
      ja kehittäjä Pfizer sijalla 55.
      Siemens 52 ja Boeing sijalla 70.
      En tiennytkään että esim PEPSIN valmistaminen
      on noin innovatiivista toimintaa.
      Tuosta listasta saa makeat naurut.

      • matti

        Pepsi Co on parissa vuodessa ohittanut Coca Colan markkina-arvossa. Yhtiö on tuonut markkinoille todella mullistavia diet-juomia.

        Innovatiivinen voi olla monella tapaa.


      • Pelle Peloton
        matti kirjoitti:

        Pepsi Co on parissa vuodessa ohittanut Coca Colan markkina-arvossa. Yhtiö on tuonut markkinoille todella mullistavia diet-juomia.

        Innovatiivinen voi olla monella tapaa.

        Innovatiivinen voi olla, mutta mutta.
        Esim. Singapore Airlines ( lentoyhtiö ) sijalla
        56. Maailman johtava lentokonevalmistaja yms.
        hävittäjät ja ilmailuteknologia sijalla 70(Boeing)
        Saattaapi olla että Singaporelaiset lentävät kys. yhtiön koneilla. Macquarie Bank sijalla 62.
        Listoja voidaan tarkastella monella tapaa, esim.
        voidaan tarkastella innovatiivisuuden / tuottavuuden tai kasvun näkökulmasta. Tällä palstalla monet ajattelevat listaa keksintöinä
        ja teknillisenä osaamisena. Väitän että esim.
        Boeing on teknisesti varmasti edistyneempi kuin
        Lentoyhtiö tai vaikkapa tuo Pankki.


    • jo vuodesta 1981

      Tekniikan saralla paikalleen jääminen tarkoittaa taantumusta! Audi on elävä esimerkki siitä.

      • Automaakari

        tuo antiikki kuitenkin suhteellisen hyvin myyvän ja jopa miellyttävän "arvioitsijoitakin"...


    • Heikki

      Jo 20 vuotta sitten Audi quattrolla noustiin Kaipolan hyppyrimäki. Milloin japanilaisella autolla? Ei koskaan!

      • sinulla on

        Sinulla se järki näyttää olevan kateissa. Miten Kaipolan hyppyrimäessä tehty mainostemppu liittyy Businessweekin tutkimukseen? Aivan niin, ei mitenkään.

        Ketjuun kirjoitetut Audia "puolustavat" näkemykset ovat lähinnä koomisia tölväisyjä, joissa täysin olemattomin perustein yritetään selitellä tapahtunutta.


      • kuitenkin
        sinulla on kirjoitti:

        Sinulla se järki näyttää olevan kateissa. Miten Kaipolan hyppyrimäessä tehty mainostemppu liittyy Businessweekin tutkimukseen? Aivan niin, ei mitenkään.

        Ketjuun kirjoitetut Audia "puolustavat" näkemykset ovat lähinnä koomisia tölväisyjä, joissa täysin olemattomin perustein yritetään selitellä tapahtunutta.

        koomisuus ole josain muualla, koska Audit näkyy porskuttavan eturivissä ja keräilevät kunniamainitoja sieltä sun täältä?
        Jos me kaikki sadattuhannet vuosittain Audin ostaneet olemme höynäytettyjä niin kaikesta huolimatta auton valmistaja on onnistunut siinä mitä se tekee, eli vakuuttanut meidät ja autojen "arvioitsijat" ja niin myyjä kuin käyttäjäkin ovat tyytyväisiä, myynti lisääntyy ja homma pelaa. En ole oman Audini kohdalla havainnut mitään sellaista "tapahtunutta" että lähtisin hukuttamaan murheitani muihin merkkeihin...


      • sai
        kuitenkin kirjoitti:

        koomisuus ole josain muualla, koska Audit näkyy porskuttavan eturivissä ja keräilevät kunniamainitoja sieltä sun täältä?
        Jos me kaikki sadattuhannet vuosittain Audin ostaneet olemme höynäytettyjä niin kaikesta huolimatta auton valmistaja on onnistunut siinä mitä se tekee, eli vakuuttanut meidät ja autojen "arvioitsijat" ja niin myyjä kuin käyttäjäkin ovat tyytyväisiä, myynti lisääntyy ja homma pelaa. En ole oman Audini kohdalla havainnut mitään sellaista "tapahtunutta" että lähtisin hukuttamaan murheitani muihin merkkeihin...

        Kyllähän Audi on saanut takkiinsa juuri tuosa Businessweekin tutkimuksessa. Myös yksinkertainen korjaamohallissa tehty testi osoitti nelivetotekniikassa piilevän puutteen.


      • osaa
        sai kirjoitti:

        Kyllähän Audi on saanut takkiinsa juuri tuosa Businessweekin tutkimuksessa. Myös yksinkertainen korjaamohallissa tehty testi osoitti nelivetotekniikassa piilevän puutteen.

        sanoa tuosta "testistä" mitään kun ei ole tarvinnut ajaa korjaamohalliin tai pois sieltä, voi olla että "testi" on tärkeäkin niille merkeille jotkaa vierailee useammin korjaamolla.
        Luulisin ettei "piilevä puute" ole aiheuttanut pienintäkään ongelmaa yhdellekään Audille enempää Businessweekin tutkimuksessa kuin monen muunkaan lehden vertailuissa ainakaan tuloksista päätellen...


      • 15 vuotta
        sai kirjoitti:

        Kyllähän Audi on saanut takkiinsa juuri tuosa Businessweekin tutkimuksessa. Myös yksinkertainen korjaamohallissa tehty testi osoitti nelivetotekniikassa piilevän puutteen.

        nelivetoaudeilla, enkä ole koskaan jäänyt kiinni. Minä en aja businessweekin "pepsi-innovaatio" tutkimuksella, vaan Audilla. Olen tyytyväinen ja merkkiä en vaihda. Suosittelen koittamaan sitä Audia, kun se tuntuu monelle olevan himojen kohde..

        ps. Mites tuo slogan "maailma tarvitsee esikuvia", siis tarvitseeko maailma ruostuvia ovia ja sähköongelmia.....

        No, aikuiset ja lapset on erikseen.


    • Surkea tekele.

      Audi on PASKA!


























      A3:


      "...the A3 drives like a TT with a back seat and a trunk, which is to say — way fun."

      —Motor Trend, November 2004

      "The A3 offers essentially the same utility as a small SUV, with a lot more driving satisfaction and, presumably, better mileage."

      —AutoWeek, August 2004

      "It's sporty, beautifully appointed, and its technology and build quality reflect the best efforts of Audi's studios and labs."

      —European Car, November 2004

      "The powerband is a wide one, the throttle sweetly tuned for quick tip-in, and the torque curve's as flat as can be expected from a turbo... the turbo four sounds and feels as silky as a six-cylinder."

      —TheCarConnection.com, August 2004

      "All in all, the A3 is a highly likable ride — high class, high content, and high quality."

      —AUTOMOBILE Magazine, October 2004

      Double "Best Pick"

      - Insurance Institute for Highway Safety


      Winner in the lower midsize category
      - auto, motor und sport, reader poll for best cars

      Winner in the compact class
      - Internet Auto Award, European Internet user poll

      http://www.auto-motor-sport.de/d/74856/d_ams_vtest_wertung



      A4:


      "...the A4 is marvelous...soaking up the bumps, mid-corner even, that would leave lesser cars bouncing."

      — AutoVision, Fall 2004

      "Audi's [interior] materials have been the best in the luxury segment for some years now.."

      — AutoVision, Fall 2004

      "....you'll develop instant affection for the two new jewels under the hood."

      — Motor Trend

      "...not a single hot-blooded young male on the mean streets of Palermo failed to stare and point as we passed."

      — Automobile, January 2005

      "...all the things that go into making an Audi's interior a wonderful place to be, especially from the driver's seat..."

      — European Car, January, 2005

      Double "Best Pick"
      -   Insurance Institute for Highway Safety



      One of the 10 Best Engines for 2005 (3.2 FSI V6)

      - Ward's Auto World


      Interior of the Year 2005
      - Ward's Auto World

      Pioneering technology and dynamic design winner
      - auto, motor und sport, reader poll for best cars

      Winner in the midsize class
      -Internet Auto Award, European Internet user poll


      A4 Avant:


      "...a fantastic daily driver. It's hard to imagine this little wagon being more enjoyable on a day-to-day basis, or this car being better built."

      — Edmunds.com, March 2005

      "...the A4 is marvelous...soaking up the bumps, mid-corner even, that would leave lesser cars bouncing."

      — AutoVision, Fall 2004

      "....you'll develop instant affection for the two new jewels under the hood."

      — Motor Trend

      "...fits like a tailor-made suit, accented with an optional crisp and clean Bose sound system."

      — Men's Fitness, July 2005

      "...all the things that go into making an Audi's interior a wonderful place to be, especially from the driver's seat..."

      — European Car, January, 2005


      Double "Best Pick"

      - Insurance Institute for Highway Safety

      One of the 10 Best Engines for 2005 (3.2 FSI V6)

      - Ward's Auto World

      Interior of the Year 2005

      - Ward's Auto World


      http://www.auto-motor-und-sport.de/d/72004/d_ams_vtest_wertung


      http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=9498&artikel_seite=3&A_SESS=054eb5fe6e065e2adc7c7193c1559e61





      A4 Cabriolet:


      "...a gorgeous car...stunning at sunset. It glides beautifully in mellow light, catches your eye and captures your heart."

      — Motor Sports Center.com, December 2004

      "If you're looking for a stylish, luxurious and fun-to-drive drop top, the A4 [Cabriolet] has few equals."

      — Edmunds.com, 2005

      The continuously variable transmission is ... a sweet partner to the refined and responsive 3.0-liter six [engine] ... that cabin is a gem."

      — Motor Trend, June 2004

      "...elegant and attractive...acquits itself nicely."

      — American Lawyer, October 2004

      Editors' Most Wanted Vehicles for 2005: Most Wanted Convertible Under $45,000

      - Edmunds.com

      Interior of the Year 2005

      - Ward's Auto World

      Motor Trend tested the A4 Cabriolet against the competition. Their conclusion: "Roof up or roof down . . . the A4 Cabriolet is tops."

      In choosing the A4 Cabriolet as one of its Most Wanted Vehicles for 2005, Edmunds.com said, "not only does it look good standing still, it feels good behind the wheel."

      http://www.auto-motor-und-sport.de/d/100490/d_ams_vtest_wertung_cars



      S4:


      "The car is a rocket ship with crisp handling...great brakes and an excellent interior."

      — AutoWeek, May 2005

      “The S4 has the advantage of quattro all-wheel drive. In combination with Audi's whiz-bang electronics, the four-wheel grip delivers maximum steering stability...."

      — New York Times, January 2005

      One of the 10 Best Engines for 2005 (4.2 V8)

      - Ward's Auto World

      Interior of the Year 2005

      - Ward's Auto World

      In their follow-up S4 test, Edmunds.com stated, "Every adjective you can think of seems like an understatement. Impressive, powerful, fast, quick — all of those words are accurate but none seems to capture the true essence of this car."

      "...performs beautifully on the highway, and it's very, very tempting to push the vehicle to its limits since the gears shift so smoothly."

      — Upscale Magazine, March 2005

      The S4 has the advantage of quattro all-wheel drive. In combination with Audi's whiz-bang electronics, the four-wheel grip delivers maximum steering stability...."

      — New York Times, January 2005


      RS4:

      http://www.autozeitung.de/images/cars/1429/az20_05_048_VTAudiRS6_6DEE4.pdf




      A6:


      "...a very lavish lifestyle for your luxury car dollars."

      —MotorWeek Drivers' Choice 2005: Best Luxury Sedan

      "The all-new A6 circles the luxury bases – beauty, performance, character, craftsmanship – better than anything in its class."

      —Money Best Car Values 2005: Best Luxury Car

      "Everything Audi has done to raise the bar in interior design continues with this vehicle. Note to competition: Here's your target. Good luck hitting it."

      —AutoWeek, 2004

      "...this car is incredibly confidence-inspiring because it... does a remarkable job of pairing stability and agility. Pushing hard - even very hard - involves neither drama nor squealing tires nor emphatic protests from the suspension."

      —Automobile Magazine, June 2004

      "We spent enough miles behind the wheel of each A6 model to know that both models gave us a competent, quick rush of power with smooth acceleration."

      —Edmunds.com, 2004

      "Audi excels at design. Its interiors are the best in the auto business... and its exteriors are sharp and purposeful. The new A6 may have a more aggressive grille, but the car is dignified and well-proportioned..."

      —Forbes.com, 2004

      Audi is among the sportiest of the luxury brands and the all-new 2005 Audi A6 kicks it up a notch with its dynamic excellence and exceptional comfort."

      —autoweb.lycos.com, 2004

      "The Audi A6 delivers a premium experience, and it marks you as a driver who appreciates both great design and great driving."

      —AUTOMOBILE Magazine, May 2005

      When you cannot hear the world outside pass by," writes the reviewer from AutoWeek, "it is a quiet reminder that you are in a car of substance."

      Motor Trend states, "For 2005, the A6 has been redesigned inside and out, is larger in every dimension, and contains stunning technology... it'll give its rivals something to think about."

      After test driving the 2005 A6, AUTOMOBILE Magazine had this to say: "Compared with its direct rivals, the Audi's packaging is up there, it musters the most powerful six-cylinder engine in its class, and the six-speed manu-matic transmission and Quattro drivetrain add to the appeal."

      In a test of 8 premium luxury sedans, AUTOMOBILE Magazine chose the Audi A6 as the winner: "...there's no reason to settle for less than the best."


      The Audi A6 quattro is the best "Four-Wheel-Drive Car of 2005" in the luxury class
      - AUTO BILD ALLES ALLRAD, readers poll

      World Car of the Year 2005

      Best Car Values 2005: Best Luxury Car
      - Money Magazine


      Best Exterior Design
      - Wheels Automotive Design Awards (WADA


      Winner in the full-size class
      - auto, motor und sport, reader poll for best cars


      http://automobilemag.com/reviews/sedans/0505_sport_sedans_comparo/index3.html

      http://www.autozeitung.de/images/cars/1336/az16_05_030_VT_O.MittelK.pdf

      http://www.autozeitung.de/images/cars/1262/az11_05_046_VT_Audi_low.pdf

      http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=6285&artikel_seite=4&A_SESS=eda6b6950b375e8fdf7bd1945f052a4c

      http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=6048&artikel_seite=6&A_SESS=90b7ce2df73f53497b66e5080de2d1af

      http://www.auto-motor-und-sport.de/d/92854/d_ams_vtest_wertung_cars

      http://www.auto-motor-und-sport.de/d/74314/d_ams_vtest_wertung

      http://www.autozeitung.de/images/cars/1640/vt_Oberkl.pdf







      A6 Avant:


      "[The A6 Avant's] striking dynamism is perhaps the best example yet of Audi's new styling idiom."

      — Edmunds.com, April 2005

      "…elegant, understated proof that sport can be smart and that utility doesn't have to be box-shaped."

      —Automobile, June 2005

      "…driving the A6 Avant was immensely enjoyable…it responded like a small sports sedan when tossed into those tight corners."

      — Toronto Sun, April 2005

      "The A6 Avant offers SUV shoppers a more stylish alternative…During a test drive through the twisting roads of the Dolomite Alps, the 3.2 [engine] easily conquers the power variations demanded."

      —Ward's Automotive, March 2005

      The A6 Avant's fragrant, tailored leather interior is typical Audi, meaning there is none better."

      —AutoWeek, March 2005

      Interior of the Year 2005

      - Ward's Auto World

      Double "Best Pick"

      - Insurance Institute for Highway Safety


      http://www.autozeitung.de/images/cars/1201/az08_05_032_0_VT_Audi_MC4.pdf

      http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=8427&artikel_seite=6&A_SESS=06c043c153863c2f89f50d8363e3a427

      http://www.auto-motor-und-sport.de/d/81321/d_ams_vtest_wertung





      A8:


      "The more I spend time in an A8, the more I wonder why anybody would choose something else in this price class."

      — AutoWeek, December 2004

      "The A8 L is impossible to ignore, to resist, or, for the foreseeable future, to surpass."

      — AUTOMOBILE Magazine, February 2005

      "In terms of design, cars don't get much better than the Audi A8, which has one of the most beautiful automotive interiors on earth."

      —Forbes.com, 2005

      "The W-12 is a technical wonder... beautifully finished... smooth, quiet, and subtle..."

      —Motor Trend, 2004

      "Already a winner in our book, the A8 finally gets the 12-cylinder power necessary to... stand out from its competitors."

      —edmunds.com, 2004

      America's Best Luxury Car 2004 and 2005 (A8 L)

      - AutoWeek

      All-Stars 2005: Luxury Sedan

      - AUTOMOBILE Magazine

      2005 Editor's and Consumer's Most Wanted Sedan Over $45,000

      - Edmunds.com

      One of the 10 Best Engines for 2005 (4.2 V8)

      - Ward's Auto World

      Winner in the upper midsize and luxury class

      - Internet Auto Award, European Internet user poll

      Luxury class winner

      - auto, motor und sport, reader poll for best cars


      http://www.autozeitung.de/images/cars/1226/az09_05_056_VT_Luxusklas.pdf

      http://www.autozeitung.de/images/cars/1450/az23_vz_luxusklasse.pdf

      http://www.autozeitung.de/images/cars/1279/az15_05_036_VTAudiBMW_VW.pdf

      http://www.autozeitung.de/images/cars/1532/az26_05_048_VT_Luxusklasse.pdf






      TT Roadster


      "...a great car with the top down. The TT still stands as a monument to great interior design."

      — AutoWeek, October 2004

      "[The TT] offers a driving experience quite unique from its rivals....never hinting that the fun wants to stop."

      — European Car, January 2005

      "...the TT's all-black interior provided the usual Audi Zen, upholding the company's reputation for ergonomic excellence, quality materials and faultless build."

      — thetruthaboutcars.com, October 2004

      "...a car that was produced to break the mold."

      — Canadian Driver, May 2005


      TT Coupe


      "...if you seek a coupe with a healthy dose of performance, a solid injection of luxury and an overflowing abundance of style, the TT has no competitors."

      — Edmunds.com, August 2004

      "From the moment I first drove the DSG-equipped coupe...I wanted one."

      — European Car, January 2005

      "...the TT's all-black interior provided the usual Audi Zen, upholding the company's reputation for ergonomic excellence, quality materials and faultless build."

      — thetruthaboutcars.com, October 2004

      Canadian Driver complimented everything from the TT's "unique styling" to its "refined ride and dynamic handling in a compact package."

      Though European Car admitted that "the TT competes in a tough league," they concluded that "it offers a driving experience quite unique from its rivals...never hinting that the fun wants to stop."

      Edmunds.com states, "In the five years that Audi's TT has been on sale, it has come to represent the pinnacle of advanced design and smart styling."

      The TT's DSG earned raves from thetruthaboutcars.com: "No other sports car offers such a fast and effective paddle shift system."


      http://www.autozeitung.de/images/cars/1489/az24_05_020_28_VT Porsche.pdf

      http://www.autozeitung.de/images/cars/486/AZ18_050-057.pdf


      Q7:


      "beautifully crafted, with lots of bright metal accents and high-quality leather."

      - automobilemag.com, January 2006

      http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=11101





      *** Three "Double Best Picks" for Safety in USA for Audi models A3, A4 and A6 ***

      In July, Audi became the first manufacturer ever to have two models named "Double Best Pick" by the IIHS in the same year - the A4 sport sedan and the A6 luxury performance sedan. And now the all-new Audi A3 compact luxury sedan extends Audi's lead with the same high marks in frontal offset and side impact crash tests. Three "Double Best Pick" safety ratings - three times more than any other manufacturer. It's greater to lead than follow


      http://www.weltzeituhr.com/reise/adac-pannenstatist1.shtml


      AMS:n lukijat valitsivat vuoden 2006 parhaimmat autot ja luokissaan voittajiksi selvisivät A3,A6 ja
      A8,sekä toisiksi luokissaan tulivat A4 ja Q7.

      http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_und_produkte/beste_autos_2006_audi_max.101128.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksköhän mä oon tuolla

      Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4461
    2. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

      Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2365
    3. Aamu on aina iltaa viisaampi.

      Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      14
      2357
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

      Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      51
      2118
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

      Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1677
    6. Saattaisimme olla yhdessä

      Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1471
    7. Se meidän sydänyhteys

      Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1466
    8. Vanhemmalle naiselle

      Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1274
    9. Epäiletkö että kaivattusi

      On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82
      1231
    10. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      40
      1104
    Aihe