Hanakulmat Kahi-tiiliseinässä

Pulma

Suihkun hanakulmat pitäisi saada vaakaan, seinän suuntaisesti ja oikealle syvyydelle
(= laattapinnan tasoon).
Miten tuon putkien päässä venkoilevan hanakulman saisi helpoiten kiinnitettyä oikeaan asentoon ja asemaan? Menee helposti nokalleen.

Vesiputket siis menevät seinän sisässä, seinässä kolo hanakulmaa varten suurinpiirtein kohdallaan.
Hanakulma pitää saada tukevasti paikalleen, minkä jälkeen laastia päälle niin pysyy.

9

7982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan

miten vain.

• -matti

... jos on auttaakseen.

Meillä putkari jätti vanhan hanarungon työmaalle ja sanoi, että ruuvaa tuo hana kiinni vesiputkiin ja tue se laudalla lattiasta ja tarvittaessa muualtakin. Oli meinaan helppo passata hanakulmat sitten vaakatasoon, seinän tasoon eli korkeaan tasoon ja tuli vielä oikea väli hanaliitynnöillekin - vaikka saahan niitä epäkeskoja tarvittaessa, mutta kuitenkin.

-m

• jepulis

pönkäämällä, kiilamalla jne. ja sitte ensin uretaanilla kiinni anna urkun kuivua ja pönkä pois ja laastilla loput. kannatta tuoda hanakulma 5mm laatta pinnasta ohi niin saa silikonin hyvin sen ympärille.

• Pulma

Jep, noinhan ne sain paikalleen värkättyä.

Proppasin ruuvilla kiinni keskimmäisestä reiästä, säädin syvyyden ruuvaamalla em. ruuvia. Kiilasin naulanpätkillä yms. oikeaan asentoon, ruuvit molempiin laitoihin ja siinä pysyi. 2*2 vielä pönkkänä että pysyy varmasti paikallaan. Uretaanilla putket paikoilleen ja tiilen reiät tukkoon. Uretaanin kovetuttua laastia päälle.

Aikaa kahden hanakulman virittelyyn meni yht. noin 2,5 tuntia. Aika hyvin amatöörin tekemäksi.

• putki-mies

käytä välipalaa suihkuissa pysyy oikea leveys 150mm..syvyyden ei oo niin tarkkaa niihin tulee jatko joka katkaistaan sopivaan mittaan,kunhan saat sen suhtkoht vaateriin..niishän on valusuojat ja vesieristys laipat jotka auttaa kyllä..muut kulmat onkin sit helpommat jo laittaa.terv.p-jussit

• t34t43t34t

Tämä työvaihe itselläni meneillään ja tuohon hommaan on olemassa joku muurausholkki/asennusholkki.

Nyt on ohjuri lautaa poratut reiät, mitoitettu niin tarkalleen kuin mahdollista (150mm väi ja 50mm halkaisija reiät ja keskelle lautaa niin että voi vesivaakalla katsoa vaakaan.)

Onko tuollainen muurausholkki vielä parempi hommaan? MIllainen se on? Mistähän löytyy kuva?

• r5tbwriu
        123456787555 kirjoitti:

http://www.meriser.fi/tuoteinfo.php?tu_koodi=7037052

toi muuraustuki on aivan ehdoton, kaikenmaailman viritykset menee enempi ja vähempi persseelleen ja sitten itketään kun hanat on vinossa yms.
        tolla kun laittaa niin kiinnitys vie 10 min. putkimieheltä olen lainannut

• efqwewe
        r5tbwriu kirjoitti:

toi muuraustuki on aivan ehdoton, kaikenmaailman viritykset menee enempi ja vähempi persseelleen ja sitten itketään kun hanat on vinossa yms.
        tolla kun laittaa niin kiinnitys vie 10 min. putkimieheltä olen lainannut

Meidän putkimiehellä ei tuollaista ollut, ei ollut kuullutkaan.

No tein sitten itse niin että mitoitin mahdollisimman suoraan lautaan timmit reiät ja säätelin sen ja kulmat kohdalleen ja proppasin seinään kiinni.

Mutta suosittelen kyllä tuollaista käyttämään kun mitä järkeä alkaa sepittämään jos on oikeat vehkeetkin olemassa. Óttaa päähän kun tuli tyrittyä ja palkattua sellainen LVI-mies joka hosuu ja häslää eikä edes tuollaista yksinkertaista työkalua ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe