Apua kiireesti kaipaava

Raskas valinta edessä

Eksyin vasta tänään tälle sivulle ja näin jotain joka sai mahalaukkuni heittämään volttia.
Eli tuo viestiketju "Kuinka kukaan voi väittää että abortti ei ole tappamista?" onko nuo filmit aitoja vai ollaanko niitä sörkitty?Meinasi laatta lentää kun niitä videoita katsoi.Voiko tuo olla edes mahdollista?!

Olen itse raskaana minut raiskattiin disko illanpäätteeksi
.Haluaisin nyt tietää oikeita faktoja abortista,sillä en tiedä mitä tekisin.Asun todella pienellä paikkakunnalla ja lääkärini on luultavasti abortti kiihkoilija.En saanut hänestä oikeen mitään irti kun kyselin vaan hän käänsi puheen aiheen aina huonoihin puoliin ja jäin totaaliseen pimentoon.Auttakaa ja kertokaa OIKEITA FAKTOJA.Koitin netistä etsiä kuvia sikiön kehitysvaiheista mutta en löytänyt voisiko joku laittaa linkin mistä niitä voin katsella.Olen rv 5 joten minulla on kiire.

-KIITOS JA ETUKÄTEEN-

24

5581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nolimit

      Kun olet viidennellä viikolla vasta, niin ei ole kauhea kiire.. Ihan faktatietoa tässä kertoilen, kun olen itse kait pikapuoliin menossa aborttiin.

      Eli: Raskaus voidaan keskeyttää lääkkeellisesti kun on kulunut alle 8 viikkoa. Siksi asia kyllä kannattaa hoitaa äkkiä, kun lääkkeellinen on kivuttomampaa ja helpompaa. Saat pari pilleriä vaan, ja homma on hetkessä ohi.

      12 viikkoa on keskeytyksen raja noin yleisesti.. 8 viikon jälkeen tosin tehdään kaavinnalla, mikä ei jutuista päätellen ollenkaan mukavaa.

      20 viikkoa on sitten se ehdoton raja jo, eli menet vaan reippaasti lääkäriin, niin hän täyttelee siellä paperit ja saat ajan aborttia varten.

      • Raskas valinta edessä

        Kysyisin tuosta lääkkeellisesti tapahtuvasta keskeytyksestä,eli

        -miten se tapahtuu?
        pitääkö jäädä sairaalaan ja jos pitää kuinka kauaksi aikaa? vai voinko lähteä saman tien pois?
        -saako vanhemmat tietää?
        -Paljonko maksaa?
        -Tuleeko sivuvaikutuksia?

        Toivottavasti jaksat vastata kysymyksiini en kuitenkaan ole viellä varma taankö abortin vai enkö.Pelottaa vanhempien reaktio toisaalta pelkään,että omatuntoni ei jätä minua rauhaan ja mahdolliset haitat.Kiitos kuitenkin vastauksistasi .


      • vaikken ole se keneltä kysyit
        Raskas valinta edessä kirjoitti:

        Kysyisin tuosta lääkkeellisesti tapahtuvasta keskeytyksestä,eli

        -miten se tapahtuu?
        pitääkö jäädä sairaalaan ja jos pitää kuinka kauaksi aikaa? vai voinko lähteä saman tien pois?
        -saako vanhemmat tietää?
        -Paljonko maksaa?
        -Tuleeko sivuvaikutuksia?

        Toivottavasti jaksat vastata kysymyksiini en kuitenkaan ole viellä varma taankö abortin vai enkö.Pelottaa vanhempien reaktio toisaalta pelkään,että omatuntoni ei jätä minua rauhaan ja mahdolliset haitat.Kiitos kuitenkin vastauksistasi .

        varaat aijan lääkärille joka kirjoittaa sinulle kesketyspaperit. Sen jälkeen menet naistentautien polille (saattaa olle eri paikkakunnista riippuen) jossa saat yhden tabletin joka keskeyttää alkion kehityksen. Siitä 2 pv päästä menet taas aamulla takaisin jolloin saat lisää tabletteja joko kohdunsuulle tai suun kautta. Riippuen siitä onko ensimmäiset tabletit jo aiheuttaneet vuotoa.

        Muutaman tunnin odottelun jälkeen alkaa vuoto, kipulääkitystä saa niin paljon kun tarvitsee. Kivun määrä riippuu jokaisen kipukynnyksestä. Kipu kesti minulla ainaki vain sen hetken kun alkio tuli ulos, olin silloin vessassa joten suurin veri määrä meni suoraan pönttöön. Iltapäivällä katsotaan ultralla että kaikki on kunnossa ja pääset sen jälkeen kotiin. Itse olin sairaalassa klo 8-14, eli ei tarvitse olla kauaa. Jälivuoto ei ole runsasta, sitä kestää noin 2-4 viikkoa.

        Vanhempasi eivät saa tietää jos et itse halua kertoa, asia on luottamuksellinen. Sivuvaikutuksia ei minulle ainakaan tullut, eikä abortin ole osoitettu aiheuttavan lapsettomuutta tai ongelmia saada lapsia. Tietysti keskeytyksen jälkeen tulee olla tarkkana tulehduksien varalta. Jos tulehduksia ilmenee, tulee ne hoitaa heti pois

        Lääkkeellinen keskeytys maksaa yhteensä noin 44 € eli 2 kertaa päiväpoli maksun.

        Itse en ole henkisesti päätöksestäni kärsinyt enkä ole päätöstäni katunut. Syyt keskeytykseen ovat yleensä oikeita ja jokainen päättää itse mitä asian kanssa tekee. Olen onnellinen, että saan käydä opiskeluni loppuun, nähdä maailmaa ja saamme kultani kanssa nauttia toisistamme vielä kahdestaan.


      • huhhei.

        mulla ainakin sattu niin paljon etten tienny miten päin olisin tai kenet hakkaisin. toinen tehään nukutuksessa,eli se kivuttomampi.


      • ris-ta
        Raskas valinta edessä kirjoitti:

        Kysyisin tuosta lääkkeellisesti tapahtuvasta keskeytyksestä,eli

        -miten se tapahtuu?
        pitääkö jäädä sairaalaan ja jos pitää kuinka kauaksi aikaa? vai voinko lähteä saman tien pois?
        -saako vanhemmat tietää?
        -Paljonko maksaa?
        -Tuleeko sivuvaikutuksia?

        Toivottavasti jaksat vastata kysymyksiini en kuitenkaan ole viellä varma taankö abortin vai enkö.Pelottaa vanhempien reaktio toisaalta pelkään,että omatuntoni ei jätä minua rauhaan ja mahdolliset haitat.Kiitos kuitenkin vastauksistasi .

        Itselleni on tehty lääkkeellinen keskeytys. Eli se tapahtuu näin:
        -Sairaalassa minulle annettiin tiistaina suun kautta pilleri, jonka jälkeen lähdin kotiin ja tulin takasin torstaina, jolloin emättimeen laitettiin 5(?) pilleriä ja siitä alkoi keskeytys. Alkio tuli verenä pihalle, pieniä hyytymiä oli joukossa. Aina tarvittaessa sain kipulääkettä, minulla ei kipuja oikeastaan ollut. Olin sairaalassa koko päivän, jonka jälkeen illalla tarkastettiin oliko raskaus keskeytynyt ja pääsin lähtemään kotiin.
        -Vanhemmat eivät saa tietää, lääkäreillä on vaitiolovelvollisuus
        -Poliklinikkamaksut, eli yht. 44€
        -Vuoto kestää 1-3 viikkoa, mun kohdalla tai olla joku n.2 viikkoa. 6(?) viikon päästä on vielä jälkitarkastus.

        Luin tuosta, että omatuntosi ei jätä sinua rauhaan. Kannattaa harkita asiaa, jos on pienikin ajatus että tahtoo pitää lapsen. Itselläni ei tullut se kertaakaan tosissaan mieleen, enkä ole katunut. Tee päätös harkiten, tsemppiä sulle kauheesti! =)


      • nolimit
        huhhei. kirjoitti:

        mulla ainakin sattu niin paljon etten tienny miten päin olisin tai kenet hakkaisin. toinen tehään nukutuksessa,eli se kivuttomampi.

        Mutta olet kai samaa mieltä, että asia kannattaa hoitaa mahdollisimman aikaisin? Ainakin se on helpompaa, mitä aikaisemmin..


    • kuvia alkionkehityksestä

      Ainakin minusta nuo seuraavassa linkissä olevat kuvat näyttivät aika realistisilta. Huomioi että raskausviikko 5 tarkoittaa sitä, että alkiosi on noin 3 viikkoa vanha ja tuossa ympyrässä puhutaan alkion iästä.

      http://www.visembryo.com/baby/index.html

      Sisälläsi oleva alkio on siis vielä hyvin pieni. En katsonut noita kyseisiä videoita. Itse olen tehnyt keskeytyksen lääkkeellisesti, jossa alkion kehittyminen lopetetaan suun kautta otettavilla lääkkeillä, minkä jälkeen laitetaan sairaalassa (joissain kaupungeissa myös kotona) kohdunsuulle muutama tabletti, jotka käynnistävät kohdun supistukset, joiden avulla kohdussa oleva "ylimääräinen aines alkioineen" "synnytetään" ulos. Tämä on siis luonnonmukaisempi tapa tuolle kaavinnalle, jota ilmeisesti noissa videoissa näytettiin. Lääkkeellisessä keskeytyksessä alkiota ei siis mitenkään paloitella.

    • .....

      En ole käynyt katsomassa noita filmejä, mutta faktaa on, että tosi myöhäisillä viikoilla tehty abortti ei ole kaunista katseltavaa. Tällä hetkellä sinun mahassasi kasvaa kasa soluja, jolla kohta alkaa sydän sykkiä (ei ihan vielä), ja sen jälkeen alkio alkaa kehittää pikkuhiljaa raajoja ja muuta siihen ympärille. Juuri nyt on vielä kasa soluja, ei ole keskushermostoa eikä kiputuntoa. Mitä pikemmin toimit, sitä vähemmän tarvitsee tuntea huonoa omaatuntoa asiasta. Jos aiot tehdä abortin joka tapauksessa, tee se heti. Jos mietit vielä, niin mieti sitten rauhassa! Tk-lääkäriltä saat lähetteen polille, jossa sinulle kerrotaan asiasta enemmän.

    • nainen kans

      Miksi sinun edes pitäisi noita kuvia katsella? Jos et halua äidiksi, on abortti ainoa vaihtoehto. Nyt ei voi jäädä tuleen makaamaan, vaan on toimittava heti!

      Varsinkin kun olet noin alkuvaiheessa, niin ei sieltä mitään tunnistettavaa tule kuitenkaan. Ja jos siitä lähdetään, niin ei synnytyskuvatkaan mitään kaunista katseltavaa ole.

      Mikäli olet oikeasti pyytänyt raskaudenkeskeytystä ja lääkärisi on kieltäytynyt tekemästä lausuntoa eikä myöskään lähettänyt sinua toiselle lääkärille, on hän tehnyt virkarikoksen. Mene toiselle lääkärille, tarvittaessa vaikka toiseen kaupunkiin ja kun olet tästä selvinnyt, laadi ko. lääkäristä valitus.

      Suosittelen, että kerrot tilanteestasi vanhemmillesi heti tai etsit muun/muita aikuisia tukihenkilöitä. Tarvitset myös terapiaa ja tukea kokemasi raiskauksen takia.

    • nolimit
    • katsoppa..

      sellanen osoite kuin www.tohtori.fi, niin löydät kuvia kehittyvästä sikiöstä. Abortti on jokaisen oma päätös, älä syyllisty tuomitsijoista?
      Minäkin olen äiti. Jos olisit tyttäreni, toivoisin että kertoisit minulle. Äiti ottaa nuo asiat yllättävän hyvin, ensishokista toivuttuaan.

      Teetpä minkä tahansa valinnan, mieti tarkkaan, mitä se elämääsi vaikuttaa?
      Jos Sinulla on kylliksi tukea antavia aikuisia, synnytä lapsi. Muussa tapauksessa abortti on mielestäni parempi valinta.
      Pahinta olisi synnyttää lapsi ja joutua luopumaan siitä rahanahneille sijaisperheille.
      Voimia ja jaksamista pieni enkelini!

      • sijaisperhe

        Valitan, että sijais- ja biovanhemmuuspalstalla
        häiriköi joku katkera ihminen, joka on ottanut elämäntehtäväkseen sijaisvanhempien haukkumisen.

        Nyt se väärä asenne on jo levinnyt tännekin.

        Sijaisperhe on vaihtoehto jos et itse pysty lapsesta huolehtimaan, mutta et halua kokonaan pois hänen elämästään.

        Kun aika on kypsä saatatte jakaa vanhemmuuden ja iloita yhdessä lapsen kasvusta ja kehityksestä.


      • ris-ta

        Äitini sai tietää, kun olin ottanut ensimmäiset pillerit. Pelkäsin että hän heittää kotoa pihalle, suuttuu silmittömästi, haukkuu tms. koska äitini ei ikinä oikeastaan ole hyväksynyt aborttia. Silti olen nyt onnellisempi kuin ikinä, kun äiti sai tietää. Olen saanut paljon tukea, en tiedä minkälaista elämä nyt olisi jos olisin aborttini salannut. Äiti ei tuominnut minua, kuten pelkäsin, vaan tekoni, mutta silti hän jaksoi olla vierelläni ja kuunnella.


      • kypsä äiti...
        ris-ta kirjoitti:

        Äitini sai tietää, kun olin ottanut ensimmäiset pillerit. Pelkäsin että hän heittää kotoa pihalle, suuttuu silmittömästi, haukkuu tms. koska äitini ei ikinä oikeastaan ole hyväksynyt aborttia. Silti olen nyt onnellisempi kuin ikinä, kun äiti sai tietää. Olen saanut paljon tukea, en tiedä minkälaista elämä nyt olisi jos olisin aborttini salannut. Äiti ei tuominnut minua, kuten pelkäsin, vaan tekoni, mutta silti hän jaksoi olla vierelläni ja kuunnella.

        suhtautuu. Kelle tahansa voi tulla tilanne eteen, jossa nyt elää tämä ketjun aloittaja. Meille aikuisemmillekin?
        Silti, äiti rakastaa yli rajojen. Ottaisin oman lapseni syliin ja itkisimme yhdessä, yhdessä..
        Sen jälkeen päätös olisi lapseni, nuoreni oma!


      • melkein murkkuna..
        sijaisperhe kirjoitti:

        Valitan, että sijais- ja biovanhemmuuspalstalla
        häiriköi joku katkera ihminen, joka on ottanut elämäntehtäväkseen sijaisvanhempien haukkumisen.

        Nyt se väärä asenne on jo levinnyt tännekin.

        Sijaisperhe on vaihtoehto jos et itse pysty lapsesta huolehtimaan, mutta et halua kokonaan pois hänen elämästään.

        Kun aika on kypsä saatatte jakaa vanhemmuuden ja iloita yhdessä lapsen kasvusta ja kehityksestä.

        vauvan. Hoidin sitä ihanaa kääröä ja äitini auttoi. Sitten loppui hänen voimat ja lopulta omanikin. Lapsi joutu sijaiskotiin. Jos nyt sitä ajattelen, en missään tilanteessa synnyttäisi ja antaisi sijoittaa.
        Tällasessa vahinko raskaudessa abortti on paras valinta. Jos saisin uudestaan valita, niin sen helvetin läpikäytyäni (sijoituksen) valitsisin ABORTIN.


    • Sinä päätät.

      Voit valita näistä:
      1. abortti
      2. pidät lapsen
      3. annat lapsen adoptioon

      Kuten jotku jo kirjoitti, jos päätyt aborttiin sinulla alkaa olla kiire.
      Jos päädyt pitämään lapsen sinulla ei ole mitään kiirettä.
      Jos päädyt antamaan lapsen sinulla ei ole kiirettä.

      Jos valitsit jonkun muun kuin abortin niin sinulla on aikaa miettiä ja voit vielä vaihtaa valitsemaasi ratkaisua monta kertaa odotusaikana. Samalla voit selvitellä mikä olisi sinulle sopivin ratkaisu nyt ja myöhemmin. Kun saa rauhassa miettiä valintaa niin harvemmin tekee väärää / epäsopivaa ratkaisua jota pitäisi myöhemmin katua.

      Olen pahoillani että olet joutunut raiskauksen uhriksi. Kuten joku kirjoitti niin hae apua! Asiaa ei kannata jättää selvittämättä, jos et halua selvittää asiaa oikeusteitse niin selvitä asia silti jonkun asiantuntijan kanssa, jotta voisit jatkaa elämääsi eteenpäin.

      Toivon sinulle voimia ja jaksamista!

      • juuri noin...

        Sinulla on tasan nämä kolme vaihtoehtoa. Ratkaisu on sinun.
        Olen lueskellut silloin tällöin tuota sijaisvanhempien palstaa ja näkisin sen vaihtoehdon kuitenkin mahdottomana? Alussa ne aina uskottelevat hoitavansa ja huolehtivansa hyvin. Sinulle luvataan tapaamisoikeudet, ynnä muut tuet.
        Jos olet suostunut sijoitukseen, käytännössä mikään ei toimi, kuten on sovittu?
        Alkaa mahdoton taistelu, kuka on äiti, kuka maksaa mitäkin ja lastasi et saa tavata kuin hyvin harvoin?
        Käypä tuolla sivulla, sijaisvanhemmuus, ja lue jos jaksat niitä kirjoituksia?
        Minä en ole mikään ketään neuvomaan, mutta jos omaisesi voivat auttaa lapsen hoidossa, pidä lapsi? Vieras ihminen ei auta, vaan huijaa sinua!
        Yritä jaksaa ja jos uskallat, kerro äidillesi tilanteestasi. Minä äitinä, jos oma tyttäreni kertoisi samasta asiasta, saattaisin aluksi säikähtää, mutta tukisin silti tyttäreni päätöstä.
        Nämä ovat kipeitä asioita ja olemme niistä tyttäreni kanssa jutelleet.
        Voimia ja rohkeutta tehdä pian päätös. Elät nyt aikaa, jossa tunteet myrskyävät, mutta tulee seesteisempääkin!! Asioilla on tapana järjestyä.


    • Raskas valinta edessä

      Kiitos kaikille tukevista ja rohkaisevista kommenteista.

      Kerroin vanhemmilleni,että olen raskaana.Aluksi huusivat sitten itkettiin.Päätin,että synnytän lapsen,mutta en pidä vaan annan adoptioon näin on peras meille molemmille.
      Kiitos viellä kerran teille kaikille autoitte päätöksen teossa paljon

      • Oikea valinta!

        Samoin olisin tehnyt asemassasi.
        Olet myös harvinaisuus epäitsekkyydessäsi.

        Voimia Teille molemmille! :)


      • ......

        onnea päätöksestä! olet rohkea ja sinulla on inhimillisyys tallella. olen sinusta ylpeä, tilnateesi ei ole helppo.

        muistathan kuitenkin että vain sinä olet oikeutettu päättämään siitä annatko lapsesi adoptioon tai mistä tahansa lapseen liittyvästä asiasta. ymmärrän että haluat vanhempiesi tuen mutta älä luovu lapsesta jos sinusta tuntuu vähänkin että haluat itse olla äiti ja pitää lapsen. kuuntele siis sydäntäsi ja tee täysin kuten itse haluat, sanon tämän siksi ettet kadu loppuelämää kun annoit lapsen pois. tiedän tälläisen tapauksen. adoptio on peruuttamaton sen jälkeen kun harkinta-aika on umpeutunut.

        paljon onnea sinulle odotukseen ja toivon sinulle ja vauvallesi kaikkea hyvää:)


      • kertoa äidillesi...
        Oikea valinta! kirjoitti:

        Samoin olisin tehnyt asemassasi.
        Olet myös harvinaisuus epäitsekkyydessäsi.

        Voimia Teille molemmille! :)

        Älä kuitenkaan unohda, että kohdussasi kasvava pieni taimi on lihaasi, luutasi, vertasi?
        Sitä mukaan, kun sikiö kasvaa, alat tuntea sen liikkeet. Ne ovat aluksi kuin kalan pyrstö huiskisi käsille. Ihanan tuntuisia ja voimistuvat koko ajan.
        Näet vauvasi ultraäänellä ja saat pienen kuvan mukaasi. Siinä vaiheessa voit kiintyä ja jopa rakastua lapseesi niin paljon, ettei elämässä mikään muu merkitse oikein mitään.
        Ota tämäkin mahdollisuus huomioon.
        Jos pidät lapsen itse, pyydä ajoissa apua jo neuvolakäynneillä. Suunnitelkaa sinulle sopiva tukiverkosto.
        Tärkeintä on, ettei lapsesi joudu sijoitukseen.
        Massusi kasvaa upeaksi ja äiti on maailman kaunein sana, kun sen lapsi sanoo omalle äidilleen. Voimia ja hyvää vointia sinulle!


      • TTT

        Hyvä, että olet saanut mielenrauhan. Ja että uskaltauduit kertomaan vanhemmillesi. Keskity nyt rauhassa tulevaan. Sinulla on vielä monta viikkoa aikaa miettiä asioita ja sitä, mitä haluat lapsellesi. Jos pysyt päätöksessäsi, niin voit esimerkiksi kerätä lapsellesi "elämän evääksi" kansion, jossa on valokuva/valokuvia sinusta raskaana. Ja kirje/päiväkirjamerkintöjä odotusajalta. Tms.

        Adoptioon liittyvistä asioista löydät paljon monenmoista kirjoitusta toiselta keskustelupalstalta.


    • apua

      kyselit abortista ja ajattelin kertoa sen mitä olen itse siitä nyt oppinut!
      abortin voi tehdä kahdella tavalla: lääkkeellisesti tai kirurgisesti. Lääkkeellinen abortti voidaan tehdä ennen 9rv ja kirurginen 12.rv:oon mennessä. Lääkkeellinen tapahtuu niin että otat ensin pillerin suun kautta ja sitten parin päivän kuluttua emättimeen laitettava lääke. Nämä aiheuttavat supistuksia, joiden seurauksena sikiö poistuu kohdusta. Tämän jälkeen vuotoa saattaa ilmentyä 1-2 viikon ajan. Kun operaatiosta on kulunut muutama viikko, tulisi tehdä raskaustesti jolloin sen pitäisi näyttää negatiivista. Kirurginen abortti on siis kaavinta, mikä tehdään nukutuksessa. Se vaatii useampiä lääkärikäyntejä ja on hieman kalliimpi, mutta ei ilmeisesti aiheuta niin paljon kipuja. Kivuthan ovat kuitenkin yksilöstä riippuvia. Toivottavasti tästä oli sinulle apua! Olen itsekkin tällä hetkellä samassa tilanteessa ja on täysin selvää ettei minulla ole mitään muuta vaihtoehtoa!

    • äiti88=)

      haluaisin itse jutella samankaltaisista asioista kanssasi. olen yrittänyt etsiä netistä tuttua/juttuseuraa jonka kanssa olisi helpompi puhua asiasta. mulla on poikaystävä mutta en pysty hänen kanssaan puhumaan.ottaisitko vaikka yhteyttä mun sähköpostiin joka on [email protected]. olisi erittäin kiva jos ottaisit...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe