Nainen haluton - Miehen vika?

kepa

Valtakunnan johtava seksologi (mies) kertoo käsiini sattuneessa naistenlehdessä suomalaisten suurimman seksiongelman olevan sen, että nainen ei halua - ainakaan niin usein kuin mies. Voin hyvin kuvitella, että näin on (vaikka tälläkin palstalla on poikkeustilanteita). Lisäksi hän jatkaa, että syy tähän on yleensä miehen suorasukaisuus: mies ei osoita hellyyttä, kauniita sanoja, hyväilyjä jne, kuin vain halutessaan seksiä. Tällöin naisen on (pakko?) suojautua torjumalla. Nainen voi olla todellisuudessa hyvinkin halukas.

Itse teen varmasti kaikki nuo hellittelyt, siivoukset, huomioinnit ja hyväilyt myös silloin kuin tilannekin on sellainen, ettei seksi ole mahdollista. Ei auta. Tämä johtaa siihen, etten enää pitemmänpäälle viitsi, mikä aiheuttaa etääntymistä ja seksielämä siirtyy aina vain kauemmas haaveisiin. Tämä on siis eräänlainen noidankehä, mistä pääsee vain ulos kai sillä, että jaksan jatkaa täysipainoisesti kaikilla muilla parisuhteen alueilla, mutta seksi nyt sitten jää. Sitten joskus kun planeetat ovat suosiollisessa asennossa ja nainen suostuu seksiin (pyytämättä, koska seksin pyytäminen taas sekoittaa nuo "planeetat") ja kenties tarjoaa niin ulospääsyn tästä tilanteesta.

Itse vain mietin, mikä olisi niin vastenmielinen lyhehkö toimenpide, että en tekisi sitä vaikka vaan kahta kertaa kuukaudessa, vaikka saisin kumppanini sillä tavoin lähemmäksi, paremmalle tuulelle, motivoituneemmaksi parisuhteeseen, tyytyväisemmäksi jne.. Ilmeisesti seksin harrastaminen on kuitenkin sellainen hänelle. Fyysisesti en usko olevani mitenkään vastenmielinen, enkä muutenkaan - ainakaan aina.

12

6872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myy^

      Naisena (kyllä, kärjistän ja lokeroin) huomasin viestissäsi sävyn, joka antaa ymmärtää, että sinusta seksi tulee "ansaita". Tämä on osin tottakin, sillä female-merkkinen sukupuoli on hyvin vaativa tässä asiassa, mutta sinuna pitäisin parisuhteessanne omana tietonasi tämän näkökantasi, muutoin pesänne naaras saattaa nostaa asiasta äläkän - ja sitähän emme tahdo?
      Mielipiteeni on, että molempien osapuolien tulee olla valmiita joustamaan toisen vuoksi. Kuvaamassasi tilanteessa sinun täytyy vain onnistua hämäämään kumppanisi lemmekkääseen välinäytökseen, kuten eräässä lehdessä asia ilmaistiin, sillä kyse ei yleensä ole todellakaan siitä, etteikö nainen HALUAISI seksiä. Kyse on vain siitä, kuinka mies näyttää tunteensa, kuten ihailun, halun ja rakkauden(!!!), tälle. "Vastenmielinen lyhehkö toimenpide" ei todennäköisesti ole sitä, minä naisesi rakastelua/seksiä pitää, hänestä sinä vain saatat antaa vääränlaisia signaaleja häneen suuntaansa. Tässä on oltava huolellinen, sillä naiset ovat useiden tutkimustenkin mukaan äärimmäisen tarkkasilmäisiä siinä, millä tavoin mies asiansa esittää; käyttääkö karkeita ilmauksia, kuten pano tai nainti vai helliä sanoja näiden sijaan ("rakastelu" on aina hyvä juttu). Myös hienovarainen antautuminen naisen tahtoon saattaa tepsiä ja tällä on myös päinvastainen vaikutus suhteessa - kun mies haluaa antaa, nainen aivan anelee lisää lemmiskelyä ja tahtoo itsekin tehdä palveluksia.
      Romantiikka ja pitkäjänteisyys ovat avainsanoja, vaikka ne sinut hullunkurisiinkin tekoihin saattavat ajaa. Myös huumori on seksiterapiaa parhaimmillaan, sillä se vapauttaa saman kaltaisia hyvän olon hormoneja kuin seksikin. Saattaa hyvinkin olla, että jos nainen esimerkiksi esittää, ettei hänellä ole aikaa seksuaaliselle kanssakäymiselle, hän pohjimmiltaan toivoo, että sinä ottaisit hänet syliisi ja viettelisit pois töiden äärestä.

      • kepa

        Melkein tiesin tuon kaiken jo, mutta silti ihan valaiseva vastaus. Kysymys on siitä, kuinka paljon viitsin ja jaksan ymmärtää tätä perhosta. Kuinka hankalaa elämä saa olla. Itsehän kukin sen rajan vetää jonnekin. Parisuhteesta pitäisi kuitenkin saada enemmän energiaa kuin siihen upottaa (tämä ei noudata fysiikan energiaperiaatetta, vaan molemmat saavat enemmän kuin antavat), sen takiahan se on olemassa. Jos suhteen ylläpitäminen on kuin yrittäisi tahdonvoimalla kouluttaa kissaa, voi alkaa miettimään, kannattaisiko lopettaa koko touhu ja ottaa sitten joskus koira...


      • myy^
        kepa kirjoitti:

        Melkein tiesin tuon kaiken jo, mutta silti ihan valaiseva vastaus. Kysymys on siitä, kuinka paljon viitsin ja jaksan ymmärtää tätä perhosta. Kuinka hankalaa elämä saa olla. Itsehän kukin sen rajan vetää jonnekin. Parisuhteesta pitäisi kuitenkin saada enemmän energiaa kuin siihen upottaa (tämä ei noudata fysiikan energiaperiaatetta, vaan molemmat saavat enemmän kuin antavat), sen takiahan se on olemassa. Jos suhteen ylläpitäminen on kuin yrittäisi tahdonvoimalla kouluttaa kissaa, voi alkaa miettimään, kannattaisiko lopettaa koko touhu ja ottaa sitten joskus koira...

        Olet täysin oikeassa, ei seksielämän ole tarkoitus raastaa, vaan antaa suhteelle sisältöä. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että jos naisella on jokin muu elämän osa-alue vinksallaan, hän saattaa oirehtia juuri seksin välttelemisenä (mikä sinänsä on todella vaarallinen juttu koko suhteen kannalta). Tämä on ehkä traagisin ero miehen ja naisen välillä: miehen stressiä seksi helpottaa, kiireinen nainen ei halua edes ajatella sitä, sillä se sotkee mainitsemiasi planeettoja hänen mielestään entisestään. Nainen haluaisi puhua asiat auki, mieheltä se vie viimeisetkin halut.


    • kuin vain haluaa

      mulle asiantuntija sanoi kerran...ei ihmisissä ja seksihaluissa mitään vikaa ole, on vain kyse kenen kanssa on,seksi maittaa kun on itselleen oikean ihmisen kanssa.

      • makke25

        ..kaikki saa ja kaikilta saa, mutta kaikki ei saa kaikilta. kö?


      • sitä itteensä
        makke25 kirjoitti:

        ..kaikki saa ja kaikilta saa, mutta kaikki ei saa kaikilta. kö?

        *putkiajattelua*, johon vain miehet pystyy....


      • makke25
        sitä itteensä kirjoitti:

        *putkiajattelua*, johon vain miehet pystyy....

        ..oikeaoppinen tulkinta sitten menee? Tarkoitetaanko ihmisillä kahta ihmistä parisuhteessa jossa toinen ei koe toista seksuaallisesti haluttavana vai noin ylipäätään,että jokaiselle löytyy jostain joku joka haluaa? Entä "itselleen oikealla"? Onko kyse rakkaudesta vai seksuaallisesta sopivuudesta?


    • myy^

      Jahas. Enpä ole yrittänytkään löytää vastausta otsikossasi esittämääsi kysymykseen, vasta huomasin... Pahoittelen.
      Mutta mielipiteeni on se, ettet sinä ole syypää naisen haluttomuuteen. Miten se oikeastaan olisikaan mahdollista? Hän on halunnut suhteeseen kanssasi, jakaa elämäänsä. Itse olen nähnyt monia esimerkkejä siitä, kuinka naisen "pihtarius" turmelee suhdetta ja tämän jälkeen itketään miehen jättäneen.
      Itse olen suhteellisen tasapuolisessa suhteessa seksin saralta, vaikka tämä pahamaineinen naistentauti "en jaksa, väsyttää/päätä särkee" joskus meinaa ottaa vallan minustakin. Mietin, miltä tuntuisi, jos mies sanoisi ettei hän halua minua - pettyisin, suuttuisin? Kyllä. Sitä paitsi, jos joskus on laiskottanut, mutta mies on onnistunut saamaan minut myöntymään vaakamamboon, jälkeen päin on ollut ihana olo.
      Toivottavasti löydät ratkaisun, vaikka olosi mahtaakin olla toivoton. Ja toivon mukaan en ole sekoittanut ajatuksiasi enempää.

      • Armias

        Asiahan on niin, että naisen halukkuus on niin pienestä kiinni esim. lasku jäänyt rästiin, ei koe ITSEÄÄN haluttavaksi(ehkä muka tullut pari kiloa lisää...), eikä niillä ole mitään tekemistä miehen seksikkyyden kanssa. Edelleenkin jos on halunnut suhteeseen ko. miehen kanssa muuten asiat ovat mallillaan.

        Tsemppiä, kyllä ne himot vielä pintaan nousee.


      • edelliseen
        Armias kirjoitti:

        Asiahan on niin, että naisen halukkuus on niin pienestä kiinni esim. lasku jäänyt rästiin, ei koe ITSEÄÄN haluttavaksi(ehkä muka tullut pari kiloa lisää...), eikä niillä ole mitään tekemistä miehen seksikkyyden kanssa. Edelleenkin jos on halunnut suhteeseen ko. miehen kanssa muuten asiat ovat mallillaan.

        Tsemppiä, kyllä ne himot vielä pintaan nousee.

        Ai niin, kyllähän ne e-pilleritkin himoja vie, jotkut merkit ainakin...


      • niinpä niin
        edelliseen kirjoitti:

        Ai niin, kyllähän ne e-pilleritkin himoja vie, jotkut merkit ainakin...

        Eli me ollaan oltu nyt poikaystäväni kanssa n. kaksi vuotta ja jotenkin viimisen puolen vuoden aikana ei ole huvittanut, ehkä kerran kahdessa kuukaudessa.. en voi tajuta mistä tämä johtuu.. ehkä en välitä enää niin paljon miehestäni tai.. on niin vaikeaa, koska jos ei saada asiaa kuntoon, niin suhde on ilmeisesti sitten tässä..


    • JEEEEES

      Kirjoitit juuri minun ajatukseni. Kyllä itse olisin valmis tekemään kumppanille jotain sellaista mistä hän tykkää vaikka itsestä ei "superhyvälle tuntuisikaan. Mulla on juuri samatilanne kuin sinulla. Ei sitä jaksa näyttää kiintymystä jatkuvasti, jos ei mitään siitä vastineeksi saa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe