Jos lapsen hoitoajaksi on sovittu klo 7-15 ja lapsen vie poikkeuksellisesti hoitoon esim. puolta tuntia myöhemmin, niin jääkö lapsi tällöin ilman aamiaista vaikka hoitosopimuksessa on kirjattuna aamiainen, lounas ja välipala?
Hoitoaika ja ruokailu
6
4866
Vastaukset
- aada
en oikein ymmärrä kysymystäsi?!
Aamupala, lounas ja välipaa ovat tiettyyn aikaan päivästä. Jos lapsi on tarjoilun aikaan hoidossa niin tottakai hän saa sitä.
Jos lapsi esimerkiksi tulee hoitoon sen jälkeen kun aamupala on jo tarjoiltu niin hän ei saa aamupalaa (tällöin se kuuluu tarjota kotona).
Jos taas hoitopaikassa tiedetään etukäteen, että lapsessa on aamupäivällä vaikka neuvola ja tulee hieman jälkeen lounas tarjoilun, niin tällöin voidaan säästää lapselle annos ja lämmittää se jälkikäteen. - aamupala on klo 8.00
Jos lapsi on hoidossa aamupala-, lounas- ja välipala-aikaan niin hän saa ruokaa!
- mimmu
Pph:lla on tiukka lista ruoka-ajoista tullut ihan toimistolta... Eli aamupala on 7:30-8:00 ja jos lapsi tulee esim. 8:15 ei hänelle aamupalaa kuulu, koska emme saa siitä korvausta.
Sama päivällinen... Alkaa vasta 17:31 ( eikö ole hassua?) Joten jos lapsi on 17:30 ei ruokaa kuulu hänelle antaa. Tämä on totuus... Mutta itse teen esim. näin. Sovimme vanhempien kanssa haluavatko vanhemmat että ruokin lapsen, jos haluavat, laitamme hakemisajaksi vaikkapa 17:45 niin sitten hoitaja saa siitä korvauksen... Pieni raha, mutta elintärkeä :) - ohjaajasi
mimmu kirjoitti:
Pph:lla on tiukka lista ruoka-ajoista tullut ihan toimistolta... Eli aamupala on 7:30-8:00 ja jos lapsi tulee esim. 8:15 ei hänelle aamupalaa kuulu, koska emme saa siitä korvausta.
Sama päivällinen... Alkaa vasta 17:31 ( eikö ole hassua?) Joten jos lapsi on 17:30 ei ruokaa kuulu hänelle antaa. Tämä on totuus... Mutta itse teen esim. näin. Sovimme vanhempien kanssa haluavatko vanhemmat että ruokin lapsen, jos haluavat, laitamme hakemisajaksi vaikkapa 17:45 niin sitten hoitaja saa siitä korvauksen... Pieni raha, mutta elintärkeä :)Hups heijakkaa, on kyllä onnesi ettet ole yksi ohjattavistani. Tuollainen päivähoidon väärinkäyttö sekä hoitajan toiminta on mielestäni törkeää. Johonkinhan päivällisen kuulumisen raja on vedettävä ja ei ole hoitajan asia omien intressiensä mukaan muuttaa sääntöjä saati sitten yllyttää vanhempia tuollaiseen.
- ~~~~
Mihin aikaan lapsesi päiväkodissa on aamupala?
Aamiaisen saaminenhan riippuu pitkälti siitä, mihinkä aikaan se tarjoillaan. Meidän päiväkodissa aamiainen on klo 8-8.30 välisenä aikana ja jos tällä aikavälillä on päiväkodilla saa aamiaisen, mutta jos tulee myöhemmin kuin 8.30, pitää syödä kotona.
En usko, että lapsesi päiväkosiaa aamupala tarjoillaan klo 7.00, joten eiköhän lapsi saa aamiaisensa päiväkodilla, jos olette siellä vasta klo 7.30. - juuuuuu
Tarhassamme välipala on ainakin puoli yhdeksään asti esillä ja jos siihen ei kerkeä, niin jää siitä ilman, vaikka sopimukseen se kuuluisikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232