Kun asentaa PSI-boxin niin kannattaisiko samalla vaihtaa vapaavirtausilmansuodatin? Onko mitään vaikutusta? Tuntuisi että voisi kone tykätäkkin kun saa helpommin henkeä. Mitenkähän sitten pakopuoli. Kannattaako vaihtaa tai onko edes olemassa virityputkia dieseliin.
Halpoja hepoja tdi cordobaan?
14
2915
Vastaukset
- Antti
...nimittäin tehon kannalta ei ole merkitystä, ei suodattimella eikä putkella.
- seat
... vaan, niin venttiilit palaa ja vääntö katoaa.
- Vauhtia !!
Perusteluja kehiin! Miksi venat palaisivat?
- ripa
Vauhtia !! kirjoitti:
Perusteluja kehiin! Miksi venat palaisivat?
Minkäköhän takia sitten näitä kyseisiä vapaavirtaussuodattimia ja viriputkia myydään jos niistä ei ole mitään hyötyä?????????????????
Ja sitten vielä hajottaa koneen????
Supersprintiltä löytyy ainakin TDi cordobaan viriputkia, ja onhan noita muitakin merkkejä kun vaan etsii niin löytyy. - Antti
ripa kirjoitti:
Minkäköhän takia sitten näitä kyseisiä vapaavirtaussuodattimia ja viriputkia myydään jos niistä ei ole mitään hyötyä?????????????????
Ja sitten vielä hajottaa koneen????
Supersprintiltä löytyy ainakin TDi cordobaan viriputkia, ja onhan noita muitakin merkkejä kun vaan etsii niin löytyy.kauppias on ahne ja haluaa rahasi.
Myydäänhän Motor Up:piakin.
Mutta laittakaa rahanne mihin tykkäätte... - ni
Antti kirjoitti:
kauppias on ahne ja haluaa rahasi.
Myydäänhän Motor Up:piakin.
Mutta laittakaa rahanne mihin tykkäätte...... niin ! Edellinen kommentti oli asiaa.
No niistä virtauksista:
Kaikki koneeseen tehtävät muutokset, joilla pienennetään pakovastuksia ja parannellaan hengitystä yleensä aiheuttaa kyllä sen, että huipputehoja saadaan vähän nostettua, mutta eihän kukaan aja koskaan niillä kierrosluvuilla, joilla ne tehot saadaan ulos.
Pakovastuksen poistaminen puolestaan aiheuttaa pakoventtiilien palamisen. Ei välttämättä heti, mutta selvää pässinlihaa on, että moottorin käyttöikää lyhennetään noilla virityksillä, varsinkin, kun tasaisen käynnin aikaansaaminen kopeloidussa koneessa aiheuttaa usein liian laihan tai liian rikkaan seoksen käytön.
Eli venttiilit kärtsää tai katalysaattorit tukkeutuu. - Jotain tietävä
ni kirjoitti:
... niin ! Edellinen kommentti oli asiaa.
No niistä virtauksista:
Kaikki koneeseen tehtävät muutokset, joilla pienennetään pakovastuksia ja parannellaan hengitystä yleensä aiheuttaa kyllä sen, että huipputehoja saadaan vähän nostettua, mutta eihän kukaan aja koskaan niillä kierrosluvuilla, joilla ne tehot saadaan ulos.
Pakovastuksen poistaminen puolestaan aiheuttaa pakoventtiilien palamisen. Ei välttämättä heti, mutta selvää pässinlihaa on, että moottorin käyttöikää lyhennetään noilla virityksillä, varsinkin, kun tasaisen käynnin aikaansaaminen kopeloidussa koneessa aiheuttaa usein liian laihan tai liian rikkaan seoksen käytön.
Eli venttiilit kärtsää tai katalysaattorit tukkeutuu.Siis että pakovastuksien poisto alentaa moottorin tehoa.Nelitahtimoottorin hengenahdistukseen auttaa pakopuolelta ainoastaan pakosarjan muutokset ja pakoputkiston mahdollisemman vapaa virtaus.Pakosarjan pituudella voidaan oleellisesti muuttaa vääntöominaisuuksia.Suurempaan hyötysuhteeseen päästään tietysti nokka-akseleihin tehdyillä muutoksilla.
- bem
ni kirjoitti:
... niin ! Edellinen kommentti oli asiaa.
No niistä virtauksista:
Kaikki koneeseen tehtävät muutokset, joilla pienennetään pakovastuksia ja parannellaan hengitystä yleensä aiheuttaa kyllä sen, että huipputehoja saadaan vähän nostettua, mutta eihän kukaan aja koskaan niillä kierrosluvuilla, joilla ne tehot saadaan ulos.
Pakovastuksen poistaminen puolestaan aiheuttaa pakoventtiilien palamisen. Ei välttämättä heti, mutta selvää pässinlihaa on, että moottorin käyttöikää lyhennetään noilla virityksillä, varsinkin, kun tasaisen käynnin aikaansaaminen kopeloidussa koneessa aiheuttaa usein liian laihan tai liian rikkaan seoksen käytön.
Eli venttiilit kärtsää tai katalysaattorit tukkeutuu.No en kyllä ole ikinä kuullut, että venttiilit palaisivat tehoputkella. Olipa hölml kirjoitus, tai päivän piristys itseasiassa :D
Ei se pakovastus minnekkään katoa täydellisesti ja sitäpaitsi ainoastaan kaksitahtinen tarvitsee oikean vastapaineen toimiakseen. - ni !
bem kirjoitti:
No en kyllä ole ikinä kuullut, että venttiilit palaisivat tehoputkella. Olipa hölml kirjoitus, tai päivän piristys itseasiassa :D
Ei se pakovastus minnekkään katoa täydellisesti ja sitäpaitsi ainoastaan kaksitahtinen tarvitsee oikean vastapaineen toimiakseen... pakovastuksen puuttuminen vaikuttaa juuri niin, että huipputehoa hevosvoimissa mitattuna voi olla mahdollista saada enemmän, mutt vääntökäyrä kapenee ja se vääntökäyrän laajuus juuri tekee ajamisesta helppoa.
- tdipd ja xx
ni ! kirjoitti:
.. pakovastuksen puuttuminen vaikuttaa juuri niin, että huipputehoa hevosvoimissa mitattuna voi olla mahdollista saada enemmän, mutt vääntökäyrä kapenee ja se vääntökäyrän laajuus juuri tekee ajamisesta helppoa.
ole vaikutusta turbodieselissä pakopuolen/imupuolen muutoksilla. Vetoalue kun vain laajenee kun laittaa boxin/lastun ja siihen suodattimen pakoputken. Laittaisin kyllä mieluummin lastun. Se on turvallisempi, jos ottaa peruslastun. Jos taas haluaa, niin cortsun tdi:stä saa tod.näk. n. 130hepoa kun pistää kaikki tappiin. Kysele Wetterauerilta Suomilastua.
- seat
tdipd ja xx kirjoitti:
ole vaikutusta turbodieselissä pakopuolen/imupuolen muutoksilla. Vetoalue kun vain laajenee kun laittaa boxin/lastun ja siihen suodattimen pakoputken. Laittaisin kyllä mieluummin lastun. Se on turvallisempi, jos ottaa peruslastun. Jos taas haluaa, niin cortsun tdi:stä saa tod.näk. n. 130hepoa kun pistää kaikki tappiin. Kysele Wetterauerilta Suomilastua.
.. ihmettele sen jälkeen loppuelämäsi, miten saat moottorin toimimaan nykimättä.
- tdipd ja xx
seat kirjoitti:
.. ihmettele sen jälkeen loppuelämäsi, miten saat moottorin toimimaan nykimättä.
en ymmärrä? Miten niin nykimättä? Oma golfini toimii PAREMMIN kun se on lastutettu! Perusteluja!
tdipd ja xx kirjoitti:
en ymmärrä? Miten niin nykimättä? Oma golfini toimii PAREMMIN kun se on lastutettu! Perusteluja!
Itselläni oli Seat Cordoba Vario (90 hp) boksilla
n. 110 hp. Auto muuttui todellakin edukseen,
tehoa ja vääntöä oli todella mukavasti. Perheen
suurentuessa jouduin vaihtamaan isompaan
bensaautoon !!! Diesel on huomattavasti mukavampi
ja väännökkäämpi, harmittaa. Otin tietysti
vaihdossa boksin pois ja jos nyt joku todellakin
haluaa edullisia heppoja niin tehkää tarjous.
Boksi on Kueberlin valmistetta ja 5 kk käytetty
(ei ole kuluvia osia). Sopii vuoden 1999 TDI
Seatteihin (8-pinninen liitos). Helppo laittaa,
max 10 min. Suosittelen lämpimästi.- JHa
seat kirjoitti:
.. ihmettele sen jälkeen loppuelämäsi, miten saat moottorin toimimaan nykimättä.
Itselläni on PSI-poverbox ja tarkoitat ilmeisesti
ilmiötä joka esiintyy noin 1800 1/min alueella.
Mielestäni syy siihen on boxin säätötapa,
ajettaessa "pintakaasulla" noin 1800 1/min
älyboxi ei tiedä mitä tehdä --> antaa
polttoainetta vai eikö, siis katkoo syöttöä. Kun
kierroksia ja nopeutta on lisää mm. ilmanvastus
kasvaa niin nykiminenkin katoaa koska kone
tarvitsee polttoainetta.
Boxin käyttäytymisestä yleensä olen sitä mieltä,
että maantieajossa se on kelpo laite, ei muuten
telikärrykään tunnu missään. Polttoaineen-
kulutuskin mielestäni alenee kun ajaa max. 90
km/h, mutta nykii em. syystä. Mutta
kaupunkiajossa ajattelin kytkeä boxin pois
päältä, koska tykittää sen verran että heti
perään pitää painaa jo jarrrua. Paitsi kiusatessa
lippalakkipäisiä bemarikuskeja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2554664Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii793118- 472483
- 281923
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 911520
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851305PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894