V70 bensan kulutus...

miksu

Viisaammilta ja kokeneilta Volvokuskeilta kyselisin että minkämoiset bensankulutukset
on/tulisi olla V70 2.5 20v (vm. 1998) bensakoneessa?...matka-ajossa kone on kuluttanut n. 8 l/100 km...

27

21964

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuluttaa minulla pikällä matkalla 9,4 ja sekalaisella ajolla 10 litra sadalla. Olen kyllä ihan tyytyväinen pitäähän ison auton kuluttaa,mutta pensa on kyllä kallista.

      • Anonyymi

        Olen sama mielta, ja näyttävä limusiinillä ajetaan!!!!!!


    • volle81

      joo....eli itsellä on automaatti, kaupunkiin kevyellä kaasujalalla tuollaiset 11.4 litraa ja maantielle noin 8 litraa (vauhdista riippuen).olen huomannu että tasaista 120:n vauhtia ajotietokone näyttää että auto syö ainakin puoli litraa vähemmän kuin 80:n ajossa.johtuu vissiin niistä automaattilootan välityksistä???

      • S70,

        vuodelta 1999, myös automaatti, ajoin juuri Espoosta Jyväskylään, keskinopeudella 71km/h ja keskikulutuksella 6,7l/100km. Täällä Espoossa pyöritellen 10...11l/100km.


      • Anonyymi

        Juu näin se on, kannattaa ajaa mahdollisimman suurta nopeutta niin silloin auto syö vähemmän bentsiiniä. Kai tyhmäkin ymmärtää, että jos vähemmän aikaa juo niin vähemmänhän se juo. Auutomaattilootan välityksistä tuskin on kyse.

        On teitä moneen junaan!


    • sgjsjglj

      Kaikki on palanut mitä on tankkiin pannut ! - ei ole koskaan tarvinnut liikoja ulos laskea.

      • TekniikkaGuru

        Itsellä (S70 2,5-20V) kuluu n. 8 l/100km maantieajossa (100km/h) ja n. 11 l/100km kaupungissa.


      • st1
        TekniikkaGuru kirjoitti:

        Itsellä (S70 2,5-20V) kuluu n. 8 l/100km maantieajossa (100km/h) ja n. 11 l/100km kaupungissa.

        viim 5kk keskikulutus 9.9/100km...


    • Sorry vaan, että häiritsen, mutta noista vastauksista päätellen Volvot lienevät tosi janoisia kokoon ja tehoon nähden.

      Minulla 5.0 V12 bemari menee 100 km 7,9 litralla tasaisella 90:n nopeudella. Ei ole kierroksia tuolloin paljonkaan koneessa. Eikä kulutus merkittävästi nouse nopeuden noustessa, mutta kaupunkiajossa menee 20.

      • naatin mossesta

        En tiedä mitä kuluttaa kun aina tankkaan satasella ja haluan nauttia ajosta , vaikka volvon velaksi hankkineet valittavatkin bensan kalleutta, niin minä en seuraa, suhteessa palkkoihin on se viel lähes ilmaista, kun vertaa mitä mihen kk palkalla sai bensa joskus 60 luvulla ja mitä nyt sa, et huudattakaa vaan palkojanne pilviin, kun joku nousee on heti muut perässä!


    • volvo 98

      mulla vie maantiellä 8-9 litraa satasella ja kaupunkiajossa 12-13 satasella

    • automies

      9,2 l/100km viimeiset puol vuotta

    • autonero

      Mitähän sieniä ovat syöneet nuo, jotka sanovat vollen menevän ilman hinausapua alle 8 litran yhtään mihinkään?

    • TRAKTORI

      Talvella minun v70 metsäteillä vie 15litraa ,kesällä pitkässä ajossa myötätuulessa olen pääsyt 8.5 litralla .

    • Dilleri

      Mulla menee kaikki mitä tankiin laitan :)

    • Moi, aloittajan volvossa on normaali kulutus, en tiedä pidätkö kulutusta pahana, vai pienenä, mutta isot volvot vievät bensaa yleensä 8-14 litran väliltä sadalla.
      Maantiellä pääsee noin 8 litralla, kaupungissa menee talvella jopa 15 litraa sadalla, keskikulutus on noin 10 l sadalla, jos paljon matka-ajoa kulutus jää noin 9 litraan.
      Nämä vanhat 900- 800/70- sarjan volvot ovat kuitenkin aika halpoja autoja pitää nykyään, jos ei aja hirveän paljon, bensaa ne vievät, mutta eivät enenpää kuin muutkaan isot bensa-autot.

    • Solikka

      Mun 2,4 turbo vie keskimäärin 11 l satasella bensaa. Kun kytken asuntovaunun, niin 15 litraa menee satasella.

    • JalmariK

      vm. 2000 2,4l Bensakone 20V. Ajettu nyt 320 000km ja kuluttaa sekalaisessa ajossa kesällä 7,4l / 100km. Talvella 8-8,2l/ 100 km. Moisiin lukemiin päästään huoltamalla jarrut, huolehtimalla pyöränlaakereiden kunnosta sekä asianmukaisesta renkaiden ilmanpaineesta.

      • Anonyymi

        Vähällä menee! VALETTA!!!


      • Anonyymi

        JA oikealla ajokäyttäytymisellä eli ajotyylillä!


    • matka-ajuri

      Onkohan mulla jokin vika ajotyylissä tai autossa. Volvo V70/2.5 vm.-99. Meinaan kun kävin mutkan Oulussa ja matkaa edestaisin tuli 697 km, niin pensaa kului 46 litraa kaikkiaan. Ja laskelma 46:697x100 = 6.6 l/100km. Pitäskö käyttää raskaampaa kaasujalkaa, jotta pääsisi noihin 8-10 litran kulutuslukemiin.

    • Unelmia-pikkurahalla2
      • Unelmia-pikkurahalla

        Huomiona vielä että itsellä muutamasta kinneristä koko elinkaarelta omat statistiikat ja molemmissa 0,5l/100km pienemmät kulutukset kuin mitä ko. autoissa mediaanin tietämillä on


    • Anonyymi

      Bensa romuista ei oo kokemusta mutta v70 diesel vie sen 7l/100km

    • Anonyymi

      Minulla 850 T 5 kiihdytellessä näytti kulutusmittarinsa mukaan tasaista 50 litraa sadalle..

      • Anonyymi

        Mitä sitte? Kerro IHMEESSÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitte? Kerro IHMEESSÄ!

        Jos nyt vastataan aloittajan kysymykseen, niin viiden vuoden kokemuksella keskikulutus automaatti laatikolla sekalaisessa rauhallisessa ajossa pääasiassa 1-2 henkilön kuormalla 9 litraa satasella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe