Millainen on geologin työllisyystilanne?
Entä minne muualle heitä työllistyy kuin ympäristökeskuksiin?
Kysyn ammatinvalintaa suunnittelevan ujon nuoren puolesta.
Geologi?
5
949
Vastaukset
- *JP^^
Työllisyys ei ole mitenkään kauhean hyvä. Tunnen muutaman naispuolisen geologin, ja he ovat valittaneet myös siitä että joihinkin paikkoihin halutaan valita vain miehiä. Pätkätöitä taitavat useimmat tehdä, kuten monella muullakin akateemisella alalla. Valitettavasti.
- tek-man
TKK:lla rakennustekniikan osastolla voi suuntautua kalliotekniikkaan. DI-tutkinnolla saa paremmin töitä kuin filosofian maisterina.
- tek-man
Geologeja on töissä mm kaivoksilla ja louhoksilla asiantuntijatehtävissä, suurimmalta osin siistiä sisätyötä.
- geologian opiskelija
kyllä geologille nyt töitä on.
Juuri tänään luennolla eräs ansioitunut geologian professori mainosti, että emme voi tarjota tarpeeksi työvoimaa esim. malminetsintään. Työtilanteesta varmaan kertoo myös, että itse pääsin täksi kesäksi töihin kokonaiseksi 3 kuukaudeksi ja OLEN VASTA YKKÖSVUODEN MIEHIÄ.Joten nyt suu kiinni siitä huonosta työtilanteesta..( tiedoksi, että Suomi on ulkomaisten kaivosfirmojen suosikki)!!!
- geologian opiskelija
niin geologi ei ole pelkkä kiven tutkija vaan tähän laaja alaiseen luonnontieteeseen kuuluu mm.
- Geotekninen tutkimustyö
- kaivostoiminta
- yliopistot ( geologinen ura)
- ympäristöpuolen geologia
- seismologia ( maanjäristykset)
- vulganologia ( magmaattinen toiminta)
- glasiologia ( ilmastonmuutokseen ja jäätiköitymiseen liittyvät tutkimusprojektit)
- luonnonhistorian asiantuntija tehtävät kuten,
- paleontologia ( kuten nisäkäs ja dinosaurusfossiilien tutkintatyö)
Jos haluaa rahaa niin lukee vaikka öljy ja kaasugeologiaa niin eiköhän ne kyseisten alojen yritykset hiukan palkkaakin anna kun näytät missä ne viimeiset öljytipat ovat....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576