Via baltia

Europe.

Paljonko rahtia menee/tulee eurooppaan baltian kautta?

18

5793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene

      Ollenkaan sitä kautta!

      • näin varmaan on. Mut juttelin yhden tsekkiläisen autokuskin kanssa talvella, ja se kyllä sano että käyttää kyseistä reittiä.


      • muuten

        Mikä on suurin tämän hetkinen ongelma, nythän pitäisi päästä EU:ta pitkin vaivattomasti läpi. Onko rajoilla edelleen jonot kontrollin vuoksi, kun eivät sentään ole "shengen aluetta".


      • Balti
        muuten kirjoitti:

        Mikä on suurin tämän hetkinen ongelma, nythän pitäisi päästä EU:ta pitkin vaivattomasti läpi. Onko rajoilla edelleen jonot kontrollin vuoksi, kun eivät sentään ole "shengen aluetta".

        Luulis olevan edullinen reitti? Rajoilla on vain passintarkastus, tosi nopee.


      • sitten
        Balti kirjoitti:

        Luulis olevan edullinen reitti? Rajoilla on vain passintarkastus, tosi nopee.

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille


      • joskus kuullut
        sitten kirjoitti:

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille

        Muutamia vuosia sitten kuulin, että homma olisi edelleen paperinpyörittelyä henkilöautollakin. Jos joku paperi jää saamatta edellisestä tarkastuspisteestä, niin ei kuulemma auttanut muu kuin ajaa takaisin hakemaan se. Tästä syystä luulen sen olevan byrokraattista rahtipuolellakin. Toinen syy varmaankin lienee se, että vaikka reitin maine onkin noussut, niin se koetaan varmasti vieläkin turvattomaksi.


      • Mafia
        joskus kuullut kirjoitti:

        Muutamia vuosia sitten kuulin, että homma olisi edelleen paperinpyörittelyä henkilöautollakin. Jos joku paperi jää saamatta edellisestä tarkastuspisteestä, niin ei kuulemma auttanut muu kuin ajaa takaisin hakemaan se. Tästä syystä luulen sen olevan byrokraattista rahtipuolellakin. Toinen syy varmaankin lienee se, että vaikka reitin maine onkin noussut, niin se koetaan varmasti vieläkin turvattomaksi.

        Puolinukkuvia rajamiehiä, ei mitään paperirumpaa, Euroopasta löytyy varmasti vaaralisempia paikkoja.


      • stycke
        sitten kirjoitti:

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille

        Laivoja käytettäessä kuskit saavat pakolliset lepoajat samalla kun auto liikkuu laivan mukana lähemmäs määränpäätä. Tehostaa hommaa osaltaan.


      • on!
        sitten kirjoitti:

        miksi rahti ei ole siirtynyt reitille

        Eestin välin laivat! kalliita,aina täynnä ja ovat menettäneet myös poltto-aine hinta etunsa


      • Serkei.
        on! kirjoitti:

        Eestin välin laivat! kalliita,aina täynnä ja ovat menettäneet myös poltto-aine hinta etunsa

        Ei Vironlaivat kallita ole, vertaa Turun ja Naantalin yölaivoihin, ja on polttoaine vielä halvenpaa Baltiassa.


      • pönttö
        Serkei. kirjoitti:

        Ei Vironlaivat kallita ole, vertaa Turun ja Naantalin yölaivoihin, ja on polttoaine vielä halvenpaa Baltiassa.

        Ainakin Viron osalta polttoaineen hinta menee niin, että jos tulee vuodessa alv-takaisinhaun omavastuu täyteen, niin kannattaa tankata Virosta. Eli Viron alvillinen hinta on kalliimpi kuin Suomen alviton. Latviasta ja Liettuasta en tiedä, kun siellä ei ole tarvinnut tankkailla.

        Laivojahan on Suomen ja Viron välillä monenhintaisia. Jos lännempää lähtee, niin Transfennicalla Hangosta Paldiskiin on hyvä vaihtoehto. Pääsee kahdesti samalla rahalla kuin kerralla Helsingistä. Idempää vaihtoehtona nykyään on sitten tämä Kotka-Sillamäe -linja, sen hintatasosta en ole kuullut mitään.


    • Suomesta/meen Paljon

      via balticaa pitkin. Mutta vain yksi suomalainen kylmäkuljetusperä, virolainen vetää. Unkarilaiset.Kroatit.Slovakit,Romanit, Polakit, Lituskat ja Latuskat menee kokoajan. Jos Vironlaivoilla kulkee 200 rekkaa suuntaansa, puoletmenee/tulee balticalta. MM Paperia puolaan/mänttään edestakaisin kulkee paljon. Joo'o Paperia molempiin suuntiin. Rajat on helpot,joskus lauantai-iltaisin rajat ryypiskelevät ja kiukuttelevat, silloinkin korkeintaan tunnin. baltica vetää. Suomalaisia ei näy. Joku huonekalurekka harvakseltaan.

      • Suomesta/meen Paljon

        Rahtia kulkee enemmän via baltikaa suomeen/mesta, kuin ruattinkautta. 2-3 ruattalaista autookin päivässä nousevat itäeuroopasta(alhaaltakin)Tallinnaan ja edelleen Stoholmiin. (Kaik Belttien lautat/sillat jää pois.)halpaa. Suomalaisia ei näy ja Virolaisetkin jo kertovat että "etelänmiehet" vievät ajot. Meno Puolan kapeilla teillä on hurjaa ja autoja kumossa silloin tällöin. Ja liikenne Suomeen/sta lisääntyy kokoajan, Romanialaiset ovat jo aloittaneet!! Peitot ja tyynyt lähtee lautoilta. Tied. Vironfinski


      • Vulkan
        Suomesta/meen Paljon kirjoitti:

        Rahtia kulkee enemmän via baltikaa suomeen/mesta, kuin ruattinkautta. 2-3 ruattalaista autookin päivässä nousevat itäeuroopasta(alhaaltakin)Tallinnaan ja edelleen Stoholmiin. (Kaik Belttien lautat/sillat jää pois.)halpaa. Suomalaisia ei näy ja Virolaisetkin jo kertovat että "etelänmiehet" vievät ajot. Meno Puolan kapeilla teillä on hurjaa ja autoja kumossa silloin tällöin. Ja liikenne Suomeen/sta lisääntyy kokoajan, Romanialaiset ovat jo aloittaneet!! Peitot ja tyynyt lähtee lautoilta. Tied. Vironfinski

        E67-tiellä mentäessä Baltia on ihan hyvä pätkä, mutta Puola on aika paha. Liikennettä on melko julmetusti. Tiet ovat siellä ylikuormitettuja, etenkin Varsovan ja Krakovan väli missä on pelkkä maantie. Liikenne matelee valillä jotain 60...70 km/h.

        Via Baltica on ehkä ihan hyvä vaihtoehto jos kulkee Puolaan, Tšekkiin, Slovakiaan, Unkariin, Itävaltaan tms. Sinnehän se on kaikkein suorin tie. Muuten kyllä varmaan lauttavaihtoehto on kustannuksiltaan edullisempi, olkoonkin että Saksassa on nykyään käytössä tietullit.

        E67-tiestä on kyllä olemassa jokin hulppea kehitysprojekti suunnilleen reitiltä Tallinna - Riika - Kaunas - Varsova - Katowice - Bratislava - Wien - Maribor - Ljubljana - Trieste. Silloin Suomenkin rahtarit varmaan hakisivat kontteja Triesten satamasta. Vaan saapa nähdä milloin se toteutuu...


      • Baltia
        Vulkan kirjoitti:

        E67-tiellä mentäessä Baltia on ihan hyvä pätkä, mutta Puola on aika paha. Liikennettä on melko julmetusti. Tiet ovat siellä ylikuormitettuja, etenkin Varsovan ja Krakovan väli missä on pelkkä maantie. Liikenne matelee valillä jotain 60...70 km/h.

        Via Baltica on ehkä ihan hyvä vaihtoehto jos kulkee Puolaan, Tšekkiin, Slovakiaan, Unkariin, Itävaltaan tms. Sinnehän se on kaikkein suorin tie. Muuten kyllä varmaan lauttavaihtoehto on kustannuksiltaan edullisempi, olkoonkin että Saksassa on nykyään käytössä tietullit.

        E67-tiestä on kyllä olemassa jokin hulppea kehitysprojekti suunnilleen reitiltä Tallinna - Riika - Kaunas - Varsova - Katowice - Bratislava - Wien - Maribor - Ljubljana - Trieste. Silloin Suomenkin rahtarit varmaan hakisivat kontteja Triesten satamasta. Vaan saapa nähdä milloin se toteutuu...

        http://www.balticroads.net/fi/


      • ajan
        Vulkan kirjoitti:

        E67-tiellä mentäessä Baltia on ihan hyvä pätkä, mutta Puola on aika paha. Liikennettä on melko julmetusti. Tiet ovat siellä ylikuormitettuja, etenkin Varsovan ja Krakovan väli missä on pelkkä maantie. Liikenne matelee valillä jotain 60...70 km/h.

        Via Baltica on ehkä ihan hyvä vaihtoehto jos kulkee Puolaan, Tšekkiin, Slovakiaan, Unkariin, Itävaltaan tms. Sinnehän se on kaikkein suorin tie. Muuten kyllä varmaan lauttavaihtoehto on kustannuksiltaan edullisempi, olkoonkin että Saksassa on nykyään käytössä tietullit.

        E67-tiestä on kyllä olemassa jokin hulppea kehitysprojekti suunnilleen reitiltä Tallinna - Riika - Kaunas - Varsova - Katowice - Bratislava - Wien - Maribor - Ljubljana - Trieste. Silloin Suomenkin rahtarit varmaan hakisivat kontteja Triesten satamasta. Vaan saapa nähdä milloin se toteutuu...

        rakentavat kyseistä tietä, ja monissa kohtaa. kesällä hidasta monien tietöiden takii.


      • Tollo Tahvo

        Suomalaiset ei tajua tätäkään mahdollisuutta, jälkijunassa joka asiassa!!


      • Ei,niin tollo
        Tollo Tahvo kirjoitti:

        Suomalaiset ei tajua tätäkään mahdollisuutta, jälkijunassa joka asiassa!!

        Kyl kuule suomalainen isäntä on keksiny jo kaikki keinot millä hintaa polkee alemmaks! meeppä kyseleen eurooppalaisilta kuljetus liikkeiltä pistääkö ne sukutilansa mettät matalaks,että saa vielä vuoden ajettua halvemmalla,ku muut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2121
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2068
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1367
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      145
      1170
    5. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1166
    6. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1122
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      876
    8. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      171
      853
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      62
      821
    10. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      811
    Aihe