Kampaajalla

Mummukutrit

Tämmöisessä muutaman tuhannen asukkaan kaupungissa on ainakin 15 kampaamoa. Kasvaako suomalaisen tukka tavallista nopeammin kun kaikki 15 näkyy kannattavan, halvatkin? Mihinkään et pääse ilman ajanvarausta, kaikista saa samanlaisen lähiöpermiksen mutta hinnat on 50-200 euron välillä. 200 euroa on täys riistohinta mummukiharoista, ei semmoinen voi perustua kuin ahneuteen. On kuulemma jonkun ketjun kampaamo ja amerikoissa käydään hakemassa oppia. Onko kampaamoilla mitään hintakattoa(tai tolkkua) ?

27

2550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että hinnat

parturipalveluista ovat karanneet käsistä. Pikkuhiljaa pitää turvautua kotipermanenttiaineisiin. Pelkkä hiuslatvojen 1cm;n tasaus maksoi viimeksi 15 euroa. joka oli kuulemma normaalia vähemmän. Aikaa ei mennyt kuin 20 min. Ensi viikolla menen permanenttiin saas nähdä mitä joudun pienestä työttömyyskorvauksestani pulittamaan tällä kertaa, minulla kun on ohuet ja lyhyet hiukset, joten aikaa ja aineita ei mene kovinkaan paljon.

• ja leikkauta

itsellesi lyhyet ja helppohoitoiset hiukset,nuorrut etkä tätimäisty,permis vanhentaa!

• ???

edullisempia?

• hans.ex
        ??? kirjoitti:

edullisempia?

Ja ainakin ammattitaitoisempia kuin nuo permiskampaamot:)

• Mummukutrit
        ??? kirjoitti:

edullisempia?

kylän ainoossa parturissa ja maksoi enempi kuin mun leikkaus kampaamossa. Ja tyrkyttivät miehelle jotain hiusmikroskooppijuttua että olis nähnyt onko tukka kunnossa (eri hintaan). Samalla lailla ne kait nylkee lyhyeksi molemmissa vaikkei haluaisikaan!

• Mummukutrit
        hans.ex kirjoitti:

Ja ainakin ammattitaitoisempia kuin nuo permiskampaamot:)

Mä muistelen että ainaskin kaavailtiin semmoista lakia että miesten tukanleikkuu ei sais maksaa enempää kuin naistenkaan, onkohan toteutettu?

• Jevel
        Mummukutrit kirjoitti:

Mä muistelen että ainaskin kaavailtiin semmoista lakia että miesten tukanleikkuu ei sais maksaa enempää kuin naistenkaan, onkohan toteutettu?

Ja onhan se epäoikeudenmukaista jos lyhyet naisen hiukset on kalliimpi leikkauttaa kuin miesten!

• hans.ex

ja heti sakset ja harja esiin kun siellä on taas tehty 10 vuotta vanhemman näköiseksi mummoksi:))

• tykkää yhtään kun kampaamossa nuilataan pää föönin ja lakan kanssa sellaiseksi luonnottoman siloitellun näköiseksi, tekisi mieleni ihan kysyä miksi he niin tekevät....vai pitääkö se olla jotenkin valmis tekele.

Yleensä pesen tukan heti kun tulen kotia ja laitan sen omani näköiseksi...

• hans.ex
        Pirrejuupas kirjoitti:

tykkää yhtään kun kampaamossa nuilataan pää föönin ja lakan kanssa sellaiseksi luonnottoman siloitellun näköiseksi, tekisi mieleni ihan kysyä miksi he niin tekevät....vai pitääkö se olla jotenkin valmis tekele.

Juuri se ihme ylenpalttinen föönäys ei sovi tyyliini

• Mummukutrit
        Pirrejuupas kirjoitti:

tykkää yhtään kun kampaamossa nuilataan pää föönin ja lakan kanssa sellaiseksi luonnottoman siloitellun näköiseksi, tekisi mieleni ihan kysyä miksi he niin tekevät....vai pitääkö se olla jotenkin valmis tekele.

eikä ykskään kampaaja ole sanonut että sulle sopisi toi ja toi, kokeillaanko, tai toinen värisävy. Kysyvät vaan kuin baaritiskillä että laitetaanko samanlainen. Sitten föönataan sellainen puolikas keilapallo päähän.
        Sentäs ei ole enää niin hurjia menetelmiä kuin ennen, kuulemma oli sähköpermiksiä sun muuta. :(

• Pirrejuupas kirjoitti:

Miten sattuikin...en näköjään olekkaan ainut,joka ei tykkää kampaajan loppusilauksista..en meinaa joskus kehdata tulla ulos sieltä,ku hiukset näyttää aivan karmeilta...

• paljas totuus

tuli esiin? kiäh kiähh..

• remmari
        Pirrejuupas kirjoitti:

Hän kävi alakerran parturissa. Parturi (,joka nimitti itseään toimitusjohtajaksi) ruiskutti lupaa kysymättä hänen päänahkaansa hiuksenpätkiä sisältävää "liimaa". Työtoverillani oli kiire asiakaskäynnille. Sen sijaan, että hän olisi valmitautunut asiakaskäynnille hänen piti pestä päänsä vessan lavuaarissa ja yrittää saada sitä töhnää irti päänahastaan. - Hän ei sen koommin käynyt sillä parturilla.

Se parturi yritti minulle samaa temppua, mutta kuultuani työtoverini kauhujutun osasin varoa, ja estin "toimitusjohtajaa" ruiskuttamasta päähäni yhtään mitään.

Koko ajatus tuntuu kamalalta: Päänahkaan ruiskutetaan hiuksenpätkiä, jotka tarttuvat kiinni ihoon. HUH! - Mieluummin sitä on kalju kuin suostuu moiseen. Harva mies häpeää kaljuaan.

• Mummukutrit
        remmari kirjoitti:

Hän kävi alakerran parturissa. Parturi (,joka nimitti itseään toimitusjohtajaksi) ruiskutti lupaa kysymättä hänen päänahkaansa hiuksenpätkiä sisältävää "liimaa". Työtoverillani oli kiire asiakaskäynnille. Sen sijaan, että hän olisi valmitautunut asiakaskäynnille hänen piti pestä päänsä vessan lavuaarissa ja yrittää saada sitä töhnää irti päänahastaan. - Hän ei sen koommin käynyt sillä parturilla.

Se parturi yritti minulle samaa temppua, mutta kuultuani työtoverini kauhujutun osasin varoa, ja estin "toimitusjohtajaa" ruiskuttamasta päähäni yhtään mitään.

Koko ajatus tuntuu kamalalta: Päänahkaan ruiskutetaan hiuksenpätkiä, jotka tarttuvat kiinni ihoon. HUH! - Mieluummin sitä on kalju kuin suostuu moiseen. Harva mies häpeää kaljuaan.

Pitäis kai tollaiseen ensin lupa kysyä? Joutuiko kaveriparka vielä maksamaan lisätukasta?

• toivontytär
        Mummukutrit kirjoitti:

eikä ykskään kampaaja ole sanonut että sulle sopisi toi ja toi, kokeillaanko, tai toinen värisävy. Kysyvät vaan kuin baaritiskillä että laitetaanko samanlainen. Sitten föönataan sellainen puolikas keilapallo päähän.
        Sentäs ei ole enää niin hurjia menetelmiä kuin ennen, kuulemma oli sähköpermiksiä sun muuta. :(

kun pääsin irti permanenttikierteestä ja kun löysin kampaajan joka sanoo myös mikä minulle sopii. Ehdottaa välillä jotain uudistustakin . kohtuu hintainenkin leikkaus värjäys 50-53 euroa

• toivontytär

200 euroa permanentistä ym.(n.1200 mummoa )täytyy olla todella hieno salonki jossa käy äveriäät madamet.Hintaan sisältyy varmaan jotain extraa. Itse olen maksanut 500mummoa täydellisestä muodon muutoksesta ja sekin oli hirveän paljon siihen aikaan...

• Mummukutrit

Mummunrahan aikaan tuttava kävi ottamassa siellä kalliissa paikassa raidat ja leikkauksen. Lompakossa oli 500 mk mutta puolet piti hakea lisää automaatilta. Ja tää on ihan totta!

• Kyllästynyt
        Mummukutrit kirjoitti:

Mummunrahan aikaan tuttava kävi ottamassa siellä kalliissa paikassa raidat ja leikkauksen. Lompakossa oli 500 mk mutta puolet piti hakea lisää automaatilta. Ja tää on ihan totta!

Nyt on Suomen rahayksikkö EURO€,unohtakaa jo ne mummunmarkat!

• toivontytär
        Kyllästynyt kirjoitti:

Nyt on Suomen rahayksikkö EURO€,unohtakaa jo ne mummunmarkat!

kun tapahtumat sijoittuvat mummon markkojen aikaan, siihen hyvään aikaan, kun vielä rahalla sai jotain...

• tuli 5 vuotta kun olen käynyt viimeksi kampaajalla. Ihan kivat rahat olen säästänyt:D Mulla on olkapäille hiukset, onneksi taipuisat joten permiksiä ei tarvita. Itse sävytän ne n. 4 kertaa vuodessa joten siitäkään ei paljon kuluja kerry. Leikkaan itse hiusten latvat melkein kerran kuukaudessa että pysyvät terveinä. Olen jo aikoja sitten päättänyt että kampaajien riistorahastukseen en alistu. Oli nimittäin muutaman vuoden lyhyet hiukset ja nopean hiustenkasvun takia piti rampata jatkuvasti kampaajalla jotta pysyi mallissa.
      Laitan hiukset siististi taakse tai pidän auki. Liian pitkät hiukset ovat rumat mutta sellaiset juuri ja juuri kaulan alaosaan on ihan ok. Taidan pitää vielä mummonakin hiuksissa paashikampausta. Sitäpaitsi permikset kuluttaa hiuksia. Monella mummelilla on päälaki paljaana liiallisista käsittelyistä.

• minullakin

itse sävytän.Latvat leikkuutan kyllä muutaman kerran vuodessa kampaajalla,mutta otsahiukset tasoitan itse. Tuli juuri tässä kuussa kolme vuotta,kun viimeksi kävin kampaajalla "isommassa toimenpiteessä".Leikkaus ja raidat n.85 euroa. Olihan tulos ihan nätti,mutta kesti vain muutaman viikon. Pitkä penni on säästynyt. Permistä en ole ottanut kuin joskus nuorena. Sehän vanhentaa takuuvarmasti.

• PikkuJäärä.

Tuli radioasta tistaina kampaamoiden hintavertailua.. Berliini, Pariisi, Italia, Helsinki, joka oli kallein, reippaastikin kallein. Vertailun voi varmaan suruttaa laajentaa maita koskevaksi, Suomen hinnat pääsevät varmaan kautta maan kärkipäähän.

Mutta kyllä meinasin revetä liitoksistani, kun kuuntelin mitä tapahtuu, kun kampaamojen arvonlisävero poistuu. Hyötyykö siitä kuluttaja, EI.
      Radiohaastattelussa 35 tuhannen asukkaan kotikaupunkini kampaajat kiiruhtivat heti kuorossa ilmoittamaan, ettei hintoja VOI laskea, kun niitä ei ole voinut tarpeeksi nostaa. Ja pitää investoida... ja uusi työpaikkoja luoda.
      Mitä helkuttia kampaaja investoi?
      Omaan taskuunsa ne sen palkankorotuksena vetävät. Takuujuttu.
      Se sijaan paikallinen pyöränhuoltofirma ilmoitti kyllä höylisti laskevansa vastaavasti hinotja.

Naisten pitäis vaan tehdä kertakaikkinen kampaajallakäyntilakko. Eli se tolkku pitäisi jo löytyä asiakkaitten päästä.

• vain

tilaamaan Biltemasta parturinsakset! Ei maksa kuin 6,50 euroa:)

• mie taas

ei se ole hullu,joka pyytää,vaan se joka maksaa.

• zz-ee

leikkaus, värjäys, parit raidat 22 euroa. Katselin netistä nintoja, menin halvimmalle ja tyytyväinen olen.

• Anonyymi00070

Korona, corona reiti rajoitukset virallinen taho.
      Desifioimis pakko kampaajat vaade käynti.
      Desifioimisaine hiukset kampaajan kautta niitä tulee hiuksiin aivan varmasti

Ketjusta on poistettu 47 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      131
      4681
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      74
      2692
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1705
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1176
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      47
      905
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      892
    7. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      873
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      863
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      70
      847
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      799
    Aihe