Tötteröni VW Transporterin moottori sammuu, jos ajan liian suurella vaihteella tai pienillä kierroksilla. Onko se vain minun vikani vai auton säätö vai auton ominaisuus? Manuaalivaihde autossa on tietenkin.
Olen aika aloitteleva taksissa, 4 kk kokenut ajaja. Muuten olen ajanut autoja ympäri maailmaa pari kymmentä vuotta, enkä ole tuota koskaan huomannut, päin vastoin, dieselit ovat ryömineet vaikka puuhun.
Transporter sammuu
8
1268
Vastaukset
- Renkinä minäkin aloitin
Mullekkin silloin tällöin omia mokiahan ne on.
joka kerta kun on suurempi rasitus koneelle?
esim. jos lähdet vedättää ylämäkee nelosella kierrosten ollessa mäen alapäässä alle 1500rpm. ja pitäs jaksaa nousta, sammuu yli 1500rpm. ?
meillä oli viimevuonna VW LT35 taksina, se tuppas sammahtelee mm motarilla jos erehty laittaa vitosen pääle. (syöttö vaan katkes => kone sammu) vikaa etittiin pitkään vaihdettiin mootorin ohjaus, johtosarjat, ties mitä muuta, viaks paljastu väärät suuttimet, anto liian vähän naftaa, ja ku seos oli tarpeeks laiha ni tietokone katkas syötön.- Renki
Tuossa eilen kuulin, että tässä uudessa Transporterissa ei ole tehonnoususta huolimatta ihan kaikki kotona, eli meno on aika tukkoista entiseen verrattuna. Omakohtaista kokemusta ei ole.
- CabMan
Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.
- jasu
CabMan kirjoitti:
Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.
sulla on vika siinä että olet investoinut huonoon kalustoon. Mikä on kyllä hieno niin kuin taxin pitääkin eihä köyhä kansa rumilla autoilla liiku kun taksat on jo pilvissä ja varmasti hyvä ajaa kun sattuu käymään(moottori)
CabMan kirjoitti:
Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.
sil LTllä ei pystyny käyttää vitosta lähes ollenkaan, pelkästään motarilla, kolmosella ja nelosella piti olla vähintään 2200rpm, jos halus olla smmuttamatta, vaikkaisin suutimia.
- renki
ei sillä voi edes ajaa sammuilooooo
- Pakettiautoilija
Kyllä alaväännön puute nykydieseleissä perustuu paljolti kertakaikiaan päästöjen ja kulutuksen pienuuteen ja vaivaa esimerkiksi Transittiakin, joka minulla oli ennen.
Liikkeelle lähdettäessä sammuu tosi helposti ja esimerkiksi peruuttaminen peräkärryllä syö kyllä kytkintä. Vikaa on myös aavikkovälityksissä.
Vanhanaikaisilla dieselkoneilla, kuten Hiacessa tai Nissanissa ei mitään vaivaa, kulutus kyllä oli 10 litran luokkaa ja savua tuli putkesta.
Ajossa sitten turbo kyllä puhaltaa voimaa pannuun Transporterissakin, mutta ei sitä voimaakaan niin paljon jotenkin ole kuin ohjekirjassa lukee.
Transportterin tekeminen Puolassa on mielestäni laskenut myös laatua, uusikorinen Transportterini on ainakin ollut korjaamolla useasti.
Kavereilla on myös Vitoja ja vikoja heilläkin tuntuu riittävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Täytyi haukkuu sut lyttyyn
En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti621735SINÄ nainen hyvin läheltä
Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä681064- 451035
Et voi olla loputtomasti hiljaa
Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto63980Ajatus aamuun
Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen71939Nainen mitä tekisit
Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa158909- 44860
Martina kauniina lehtihaastattelussa
Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.182815- 58798
Minä en luota sinuun yhtään nainen
ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki34762