Transporter sammuu

CabMan

Tötteröni VW Transporterin moottori sammuu, jos ajan liian suurella vaihteella tai pienillä kierroksilla. Onko se vain minun vikani vai auton säätö vai auton ominaisuus? Manuaalivaihde autossa on tietenkin.

Olen aika aloitteleva taksissa, 4 kk kokenut ajaja. Muuten olen ajanut autoja ympäri maailmaa pari kymmentä vuotta, enkä ole tuota koskaan huomannut, päin vastoin, dieselit ovat ryömineet vaikka puuhun.

8

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renkinä minäkin aloitin

      Mullekkin silloin tällöin omia mokiahan ne on.

    • joka kerta kun on suurempi rasitus koneelle?
      esim. jos lähdet vedättää ylämäkee nelosella kierrosten ollessa mäen alapäässä alle 1500rpm. ja pitäs jaksaa nousta, sammuu yli 1500rpm. ?

      meillä oli viimevuonna VW LT35 taksina, se tuppas sammahtelee mm motarilla jos erehty laittaa vitosen pääle. (syöttö vaan katkes => kone sammu) vikaa etittiin pitkään vaihdettiin mootorin ohjaus, johtosarjat, ties mitä muuta, viaks paljastu väärät suuttimet, anto liian vähän naftaa, ja ku seos oli tarpeeks laiha ni tietokone katkas syötön.

      • Renki

        Tuossa eilen kuulin, että tässä uudessa Transporterissa ei ole tehonnoususta huolimatta ihan kaikki kotona, eli meno on aika tukkoista entiseen verrattuna. Omakohtaista kokemusta ei ole.


      • CabMan

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.


      • jasu
        CabMan kirjoitti:

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.

        sulla on vika siinä että olet investoinut huonoon kalustoon. Mikä on kyllä hieno niin kuin taxin pitääkin eihä köyhä kansa rumilla autoilla liiku kun taksat on jo pilvissä ja varmasti hyvä ajaa kun sattuu käymään(moottori)


      • CabMan kirjoitti:

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.

        sil LTllä ei pystyny käyttää vitosta lähes ollenkaan, pelkästään motarilla, kolmosella ja nelosella piti olla vähintään 2200rpm, jos halus olla smmuttamatta, vaikkaisin suutimia.


    • renki

      ei sillä voi edes ajaa sammuilooooo

      • Pakettiautoilija

        Kyllä alaväännön puute nykydieseleissä perustuu paljolti kertakaikiaan päästöjen ja kulutuksen pienuuteen ja vaivaa esimerkiksi Transittiakin, joka minulla oli ennen.
        Liikkeelle lähdettäessä sammuu tosi helposti ja esimerkiksi peruuttaminen peräkärryllä syö kyllä kytkintä. Vikaa on myös aavikkovälityksissä.
        Vanhanaikaisilla dieselkoneilla, kuten Hiacessa tai Nissanissa ei mitään vaivaa, kulutus kyllä oli 10 litran luokkaa ja savua tuli putkesta.
        Ajossa sitten turbo kyllä puhaltaa voimaa pannuun Transporterissakin, mutta ei sitä voimaakaan niin paljon jotenkin ole kuin ohjekirjassa lukee.
        Transportterin tekeminen Puolassa on mielestäni laskenut myös laatua, uusikorinen Transportterini on ainakin ollut korjaamolla useasti.
        Kavereilla on myös Vitoja ja vikoja heilläkin tuntuu riittävän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1248
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      914
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      884
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      22
      818
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      283
      723
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      33
      617
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      125
      540
    Aihe