Nyt on pähkinä.
Ostin auton Saksasta. Siinä oli alla Pirellin P6000 nakit, 205/55/16 kokoa. Pintaa vielä 6-7mm. Ajattelin niillä vielä tämän kesän autoilla.
Vaan kun auto vetää ihan perkeleesti oikealle. Talvirenkailla menee kuin juna suoraan. Paineet olen katsonut kotimittarilla, 6 eri huoltoasemalla ja vielä kaverin mittarilla. Olen kokeillut eri paineita, nyt on 2.6 joka renkaassa. Ja edelleen vaan vetää oikealle. Kulumat on mielestäni renkaissa samat kummallakin puolella.
Vaan se renkaan kuviointi...Renkaiden kuviointi on about tämä:
--- ---
|S| |S|
|S| |S|
|S| |S|
--- ---
--- ---
|S| |S|
|S| |S|
|S| |S|
--- ---
Eli siis menee kiekuroina alavasemmalta yläoikealle. Tuntuu vähän kummalta! Eikö toisella puolella pitäisi olla peilikuvana kuviointi? Vaan kun renkaissa ei ainakaan ulkopuolella näy mitään "outside" merkintää eikä nuolia yms.! Maalaisjärkenki mukaan tuollainen rengassatsi ei voi kulkea ainakaan vähän kuluneena suoraan. Vai voiko!?
Jos renkaissa lukee vain sisäpuolella "inside", niin voipi olla että joku apina on vetänyt pakettiin 4 vasenta rengasta? Vettä sataa, selkä on rikki eikä viitsisi irroittaa rengasta tsekkausta varten. Kuka osaa helppiä?
Jos ei tänään ratkea niin huomenna ajetaan pajalle ja alle vaihtuu Continentailn PC2:t.
...keleen pirellit....
Pirelli P6000 asymmetrinen?
10
1188
Vastaukset
- Dci19
Itsellä on näissä Pirellin renkaissa ~3mm pintaa jäljellä. Rengas toimii hyvin ja on yllättävän hiljainen verrattuna esim. vastaavasti kuluneeseen Micheliniin. Sivupito tuntuu hurjalta eikä oikein tiedä miten auton rakenteet kestävät mahdollisissa ääritilanteissa.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla kehuttua Hankook K105.- polpot
Jostain syystä hieno ASCII kuvani urituksista ei tullut palstalle ihan oikein.
Siis pointti oli että renkaissa on "S" kuvio. Ja se kuvio on sama sekä vasemmalla että oikealla. Ja tuntuisi loogiselta että tällöin auto vetäisi oikealle. Kuten nyt käykin.
Onko sinun Pirelleissä sama kuviointi? Vai onko vasemmalla puolla renkaat peilikuvat oikeasta puoliskosta?
Vetely ei johdu renkaan kuviosta.
Itellä oli -99 Escortissa samat kumit, tosin koko oli 185/60x14".
Muuten en tykännyt renkaista. Pintakovat ja jäykkärunkoiset. Asfalttipäällysteen poikkiraidat paukutteli ikävästi ja renkaat oli lisäksi meluisat.
On mahdollista että renkaat ovat käytettynä laitettu myyntiauton alle ja olleet edellisessä autossa eri kulmassa / pyörinyt toisin päin.
Voi olla myös epätasaisesti kulunut. Esim. etupyörät kuluneet sisäreunasta enemmän ja nyt on toinen rengas asennettu vanteelle väärinpäin elikkä toisella puolella on rengas joka kulunut sisäreunasta ja toisella puolella ulkoreunasta. Tällöin ainakin varmasti vetelee toiseen suuntaan.
Vaihda nyt kokeeksi taka- ja etupyörien paikkaa.- polpot
Taidan kokeesi heittää Pirellit kuikkaan ja hakea huomenna kaupasta alle uuden Continentalit :D
Hankala homma ostaa uusia renkaita. TM testaa ja voittajat löytyy. Silti melkein kaikkia renkaita kehutaan. Netistä kun etsit tietoa niin jokaista rengasta haukutaan ja kehutaan. Noista P6000:takin löytyy monta kaveria jotka väittävät ko. nakkeja maailman parhaiksi.
Aikaisemmassa autossani oli EcoContactit. Joten ostetaan samaa merkkiä tähänkin autoon sitten. - Jamppa1
polpot kirjoitti:
Taidan kokeesi heittää Pirellit kuikkaan ja hakea huomenna kaupasta alle uuden Continentalit :D
Hankala homma ostaa uusia renkaita. TM testaa ja voittajat löytyy. Silti melkein kaikkia renkaita kehutaan. Netistä kun etsit tietoa niin jokaista rengasta haukutaan ja kehutaan. Noista P6000:takin löytyy monta kaveria jotka väittävät ko. nakkeja maailman parhaiksi.
Aikaisemmassa autossani oli EcoContactit. Joten ostetaan samaa merkkiä tähänkin autoon sitten.renkaissa on mitä suurimmalla todennäköisyydellä runkovika. Se on sillä puolella mihin vetää, joko edessä tai takana.
Runkovian diagnosoi parhaiten vaihtamalla molemmat renkaat vasemmalta oikealle ja päinvastoin.
P6000 ei ole asymmetrinen vaan symmetrinen. Ei voi asentaa väärin vanteelle eikä alle. Ihan asiallinen, joskin äänekäs rengas. Vanha malli, eikä parasta mitä pirelliltä löytyy. Contin uudet mallit on varmaan paremmat, tosin itse ottaisin P6 tai P7. - maan tapa
Jamppa1 kirjoitti:
renkaissa on mitä suurimmalla todennäköisyydellä runkovika. Se on sillä puolella mihin vetää, joko edessä tai takana.
Runkovian diagnosoi parhaiten vaihtamalla molemmat renkaat vasemmalta oikealle ja päinvastoin.
P6000 ei ole asymmetrinen vaan symmetrinen. Ei voi asentaa väärin vanteelle eikä alle. Ihan asiallinen, joskin äänekäs rengas. Vanha malli, eikä parasta mitä pirelliltä löytyy. Contin uudet mallit on varmaan paremmat, tosin itse ottaisin P6 tai P7.uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla. - polpot
maan tapa kirjoitti:
uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.Tulihan se sieltä. Ostit kalliilla käytetyn suomicorollan ja nyt ahdistaa. Sen lisäksi että saksalaiset ruuvaavat kaikista autoista mittarit, niin nyt vaihtavat renkaatkin.
Auto ostettu merkkiliikkeestä. Volvon alkuperäisillä aluvanteilla. Ja renkaissa 7 milliä varaa. Vanteiden kunto ihan sama mitä "suomalaisissakin".
Aikaisempi autoni oli "suomi"Golffi. Sekin veti oikealle, oli paskat Dunlopin sportit alla. Mutta kenties siitäkin oli sakemanni käynyt yöllä vaihtamassa renkaat?
Tai ehkä et ole tehnytkään paskoja autokauppoja. Olet itse suomijobbari? Piha täynnä vanhoja vaihtoautoja? Vaihtaisit tietty itsekin niistä renkaita keskenään, vaan kun kaikissa on jo huonot renkaat. - Jamppa1
maan tapa kirjoitti:
uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.ja hohhoh. Kyllä niitä runkovikoja tulee taatusti enemmän näillä suomen kärrypoluilla.
- turkkilaiselta
maan tapa kirjoitti:
uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.ostais mitään muuta ku kebabia!?
- aurauskulma
Mulla on ollut useampi golvi ja jos ajan jonkun
asfaltti reiän yli on melkovarmaa et pyöränkulma
menee harituksen puolelle, ja reilu puoltaminen
alkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131208
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1181057- 130940
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten297755Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81676Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504