Pirelli P6000 asymmetrinen?

polpot

Nyt on pähkinä.

Ostin auton Saksasta. Siinä oli alla Pirellin P6000 nakit, 205/55/16 kokoa. Pintaa vielä 6-7mm. Ajattelin niillä vielä tämän kesän autoilla.

Vaan kun auto vetää ihan perkeleesti oikealle. Talvirenkailla menee kuin juna suoraan. Paineet olen katsonut kotimittarilla, 6 eri huoltoasemalla ja vielä kaverin mittarilla. Olen kokeillut eri paineita, nyt on 2.6 joka renkaassa. Ja edelleen vaan vetää oikealle. Kulumat on mielestäni renkaissa samat kummallakin puolella.

Vaan se renkaan kuviointi...Renkaiden kuviointi on about tämä:

--- ---
|S| |S|
|S| |S|
|S| |S|
--- ---

--- ---
|S| |S|
|S| |S|
|S| |S|
--- ---

Eli siis menee kiekuroina alavasemmalta yläoikealle. Tuntuu vähän kummalta! Eikö toisella puolella pitäisi olla peilikuvana kuviointi? Vaan kun renkaissa ei ainakaan ulkopuolella näy mitään "outside" merkintää eikä nuolia yms.! Maalaisjärkenki mukaan tuollainen rengassatsi ei voi kulkea ainakaan vähän kuluneena suoraan. Vai voiko!?

Jos renkaissa lukee vain sisäpuolella "inside", niin voipi olla että joku apina on vetänyt pakettiin 4 vasenta rengasta? Vettä sataa, selkä on rikki eikä viitsisi irroittaa rengasta tsekkausta varten. Kuka osaa helppiä?

Jos ei tänään ratkea niin huomenna ajetaan pajalle ja alle vaihtuu Continentailn PC2:t.

...keleen pirellit....

10

1188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dci19

      Itsellä on näissä Pirellin renkaissa ~3mm pintaa jäljellä. Rengas toimii hyvin ja on yllättävän hiljainen verrattuna esim. vastaavasti kuluneeseen Micheliniin. Sivupito tuntuu hurjalta eikä oikein tiedä miten auton rakenteet kestävät mahdollisissa ääritilanteissa.
      Seuraavaksi ajattelin kokeilla kehuttua Hankook K105.

      • polpot

        Jostain syystä hieno ASCII kuvani urituksista ei tullut palstalle ihan oikein.

        Siis pointti oli että renkaissa on "S" kuvio. Ja se kuvio on sama sekä vasemmalla että oikealla. Ja tuntuisi loogiselta että tällöin auto vetäisi oikealle. Kuten nyt käykin.

        Onko sinun Pirelleissä sama kuviointi? Vai onko vasemmalla puolla renkaat peilikuvat oikeasta puoliskosta?


    • Vetely ei johdu renkaan kuviosta.
      Itellä oli -99 Escortissa samat kumit, tosin koko oli 185/60x14".
      Muuten en tykännyt renkaista. Pintakovat ja jäykkärunkoiset. Asfalttipäällysteen poikkiraidat paukutteli ikävästi ja renkaat oli lisäksi meluisat.

      On mahdollista että renkaat ovat käytettynä laitettu myyntiauton alle ja olleet edellisessä autossa eri kulmassa / pyörinyt toisin päin.
      Voi olla myös epätasaisesti kulunut. Esim. etupyörät kuluneet sisäreunasta enemmän ja nyt on toinen rengas asennettu vanteelle väärinpäin elikkä toisella puolella on rengas joka kulunut sisäreunasta ja toisella puolella ulkoreunasta. Tällöin ainakin varmasti vetelee toiseen suuntaan.

      Vaihda nyt kokeeksi taka- ja etupyörien paikkaa.

      • polpot

        Taidan kokeesi heittää Pirellit kuikkaan ja hakea huomenna kaupasta alle uuden Continentalit :D

        Hankala homma ostaa uusia renkaita. TM testaa ja voittajat löytyy. Silti melkein kaikkia renkaita kehutaan. Netistä kun etsit tietoa niin jokaista rengasta haukutaan ja kehutaan. Noista P6000:takin löytyy monta kaveria jotka väittävät ko. nakkeja maailman parhaiksi.

        Aikaisemmassa autossani oli EcoContactit. Joten ostetaan samaa merkkiä tähänkin autoon sitten.


      • Jamppa1
        polpot kirjoitti:

        Taidan kokeesi heittää Pirellit kuikkaan ja hakea huomenna kaupasta alle uuden Continentalit :D

        Hankala homma ostaa uusia renkaita. TM testaa ja voittajat löytyy. Silti melkein kaikkia renkaita kehutaan. Netistä kun etsit tietoa niin jokaista rengasta haukutaan ja kehutaan. Noista P6000:takin löytyy monta kaveria jotka väittävät ko. nakkeja maailman parhaiksi.

        Aikaisemmassa autossani oli EcoContactit. Joten ostetaan samaa merkkiä tähänkin autoon sitten.

        renkaissa on mitä suurimmalla todennäköisyydellä runkovika. Se on sillä puolella mihin vetää, joko edessä tai takana.

        Runkovian diagnosoi parhaiten vaihtamalla molemmat renkaat vasemmalta oikealle ja päinvastoin.

        P6000 ei ole asymmetrinen vaan symmetrinen. Ei voi asentaa väärin vanteelle eikä alle. Ihan asiallinen, joskin äänekäs rengas. Vanha malli, eikä parasta mitä pirelliltä löytyy. Contin uudet mallit on varmaan paremmat, tosin itse ottaisin P6 tai P7.


      • maan tapa
        Jamppa1 kirjoitti:

        renkaissa on mitä suurimmalla todennäköisyydellä runkovika. Se on sillä puolella mihin vetää, joko edessä tai takana.

        Runkovian diagnosoi parhaiten vaihtamalla molemmat renkaat vasemmalta oikealle ja päinvastoin.

        P6000 ei ole asymmetrinen vaan symmetrinen. Ei voi asentaa väärin vanteelle eikä alle. Ihan asiallinen, joskin äänekäs rengas. Vanha malli, eikä parasta mitä pirelliltä löytyy. Contin uudet mallit on varmaan paremmat, tosin itse ottaisin P6 tai P7.

        uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.

        Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.

        Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.


      • polpot
        maan tapa kirjoitti:

        uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.

        Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.

        Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.

        Tulihan se sieltä. Ostit kalliilla käytetyn suomicorollan ja nyt ahdistaa. Sen lisäksi että saksalaiset ruuvaavat kaikista autoista mittarit, niin nyt vaihtavat renkaatkin.

        Auto ostettu merkkiliikkeestä. Volvon alkuperäisillä aluvanteilla. Ja renkaissa 7 milliä varaa. Vanteiden kunto ihan sama mitä "suomalaisissakin".

        Aikaisempi autoni oli "suomi"Golffi. Sekin veti oikealle, oli paskat Dunlopin sportit alla. Mutta kenties siitäkin oli sakemanni käynyt yöllä vaihtamassa renkaat?

        Tai ehkä et ole tehnytkään paskoja autokauppoja. Olet itse suomijobbari? Piha täynnä vanhoja vaihtoautoja? Vaihtaisit tietty itsekin niistä renkaita keskenään, vaan kun kaikissa on jo huonot renkaat.


      • Jamppa1
        maan tapa kirjoitti:

        uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.

        Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.

        Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.

        ja hohhoh. Kyllä niitä runkovikoja tulee taatusti enemmän näillä suomen kärrypoluilla.


      • turkkilaiselta
        maan tapa kirjoitti:

        uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.

        Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.

        Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.

        ostais mitään muuta ku kebabia!?


    • aurauskulma

      Mulla on ollut useampi golvi ja jos ajan jonkun
      asfaltti reiän yli on melkovarmaa et pyöränkulma
      menee harituksen puolelle, ja reilu puoltaminen
      alkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe