Nyt on pähkinä.
Ostin auton Saksasta. Siinä oli alla Pirellin P6000 nakit, 205/55/16 kokoa. Pintaa vielä 6-7mm. Ajattelin niillä vielä tämän kesän autoilla.
Vaan kun auto vetää ihan perkeleesti oikealle. Talvirenkailla menee kuin juna suoraan. Paineet olen katsonut kotimittarilla, 6 eri huoltoasemalla ja vielä kaverin mittarilla. Olen kokeillut eri paineita, nyt on 2.6 joka renkaassa. Ja edelleen vaan vetää oikealle. Kulumat on mielestäni renkaissa samat kummallakin puolella.
Vaan se renkaan kuviointi...Renkaiden kuviointi on about tämä:
--- ---
|S| |S|
|S| |S|
|S| |S|
--- ---
--- ---
|S| |S|
|S| |S|
|S| |S|
--- ---
Eli siis menee kiekuroina alavasemmalta yläoikealle. Tuntuu vähän kummalta! Eikö toisella puolella pitäisi olla peilikuvana kuviointi? Vaan kun renkaissa ei ainakaan ulkopuolella näy mitään "outside" merkintää eikä nuolia yms.! Maalaisjärkenki mukaan tuollainen rengassatsi ei voi kulkea ainakaan vähän kuluneena suoraan. Vai voiko!?
Jos renkaissa lukee vain sisäpuolella "inside", niin voipi olla että joku apina on vetänyt pakettiin 4 vasenta rengasta? Vettä sataa, selkä on rikki eikä viitsisi irroittaa rengasta tsekkausta varten. Kuka osaa helppiä?
Jos ei tänään ratkea niin huomenna ajetaan pajalle ja alle vaihtuu Continentailn PC2:t.
...keleen pirellit....
Pirelli P6000 asymmetrinen?
10
1148
Vastaukset
- Dci19
Itsellä on näissä Pirellin renkaissa ~3mm pintaa jäljellä. Rengas toimii hyvin ja on yllättävän hiljainen verrattuna esim. vastaavasti kuluneeseen Micheliniin. Sivupito tuntuu hurjalta eikä oikein tiedä miten auton rakenteet kestävät mahdollisissa ääritilanteissa.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla kehuttua Hankook K105.- polpot
Jostain syystä hieno ASCII kuvani urituksista ei tullut palstalle ihan oikein.
Siis pointti oli että renkaissa on "S" kuvio. Ja se kuvio on sama sekä vasemmalla että oikealla. Ja tuntuisi loogiselta että tällöin auto vetäisi oikealle. Kuten nyt käykin.
Onko sinun Pirelleissä sama kuviointi? Vai onko vasemmalla puolla renkaat peilikuvat oikeasta puoliskosta?
Vetely ei johdu renkaan kuviosta.
Itellä oli -99 Escortissa samat kumit, tosin koko oli 185/60x14".
Muuten en tykännyt renkaista. Pintakovat ja jäykkärunkoiset. Asfalttipäällysteen poikkiraidat paukutteli ikävästi ja renkaat oli lisäksi meluisat.
On mahdollista että renkaat ovat käytettynä laitettu myyntiauton alle ja olleet edellisessä autossa eri kulmassa / pyörinyt toisin päin.
Voi olla myös epätasaisesti kulunut. Esim. etupyörät kuluneet sisäreunasta enemmän ja nyt on toinen rengas asennettu vanteelle väärinpäin elikkä toisella puolella on rengas joka kulunut sisäreunasta ja toisella puolella ulkoreunasta. Tällöin ainakin varmasti vetelee toiseen suuntaan.
Vaihda nyt kokeeksi taka- ja etupyörien paikkaa.- polpot
Taidan kokeesi heittää Pirellit kuikkaan ja hakea huomenna kaupasta alle uuden Continentalit :D
Hankala homma ostaa uusia renkaita. TM testaa ja voittajat löytyy. Silti melkein kaikkia renkaita kehutaan. Netistä kun etsit tietoa niin jokaista rengasta haukutaan ja kehutaan. Noista P6000:takin löytyy monta kaveria jotka väittävät ko. nakkeja maailman parhaiksi.
Aikaisemmassa autossani oli EcoContactit. Joten ostetaan samaa merkkiä tähänkin autoon sitten. - Jamppa1
polpot kirjoitti:
Taidan kokeesi heittää Pirellit kuikkaan ja hakea huomenna kaupasta alle uuden Continentalit :D
Hankala homma ostaa uusia renkaita. TM testaa ja voittajat löytyy. Silti melkein kaikkia renkaita kehutaan. Netistä kun etsit tietoa niin jokaista rengasta haukutaan ja kehutaan. Noista P6000:takin löytyy monta kaveria jotka väittävät ko. nakkeja maailman parhaiksi.
Aikaisemmassa autossani oli EcoContactit. Joten ostetaan samaa merkkiä tähänkin autoon sitten.renkaissa on mitä suurimmalla todennäköisyydellä runkovika. Se on sillä puolella mihin vetää, joko edessä tai takana.
Runkovian diagnosoi parhaiten vaihtamalla molemmat renkaat vasemmalta oikealle ja päinvastoin.
P6000 ei ole asymmetrinen vaan symmetrinen. Ei voi asentaa väärin vanteelle eikä alle. Ihan asiallinen, joskin äänekäs rengas. Vanha malli, eikä parasta mitä pirelliltä löytyy. Contin uudet mallit on varmaan paremmat, tosin itse ottaisin P6 tai P7. - maan tapa
Jamppa1 kirjoitti:
renkaissa on mitä suurimmalla todennäköisyydellä runkovika. Se on sillä puolella mihin vetää, joko edessä tai takana.
Runkovian diagnosoi parhaiten vaihtamalla molemmat renkaat vasemmalta oikealle ja päinvastoin.
P6000 ei ole asymmetrinen vaan symmetrinen. Ei voi asentaa väärin vanteelle eikä alle. Ihan asiallinen, joskin äänekäs rengas. Vanha malli, eikä parasta mitä pirelliltä löytyy. Contin uudet mallit on varmaan paremmat, tosin itse ottaisin P6 tai P7.uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla. - polpot
maan tapa kirjoitti:
uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.Tulihan se sieltä. Ostit kalliilla käytetyn suomicorollan ja nyt ahdistaa. Sen lisäksi että saksalaiset ruuvaavat kaikista autoista mittarit, niin nyt vaihtavat renkaatkin.
Auto ostettu merkkiliikkeestä. Volvon alkuperäisillä aluvanteilla. Ja renkaissa 7 milliä varaa. Vanteiden kunto ihan sama mitä "suomalaisissakin".
Aikaisempi autoni oli "suomi"Golffi. Sekin veti oikealle, oli paskat Dunlopin sportit alla. Mutta kenties siitäkin oli sakemanni käynyt yöllä vaihtamassa renkaat?
Tai ehkä et ole tehnytkään paskoja autokauppoja. Olet itse suomijobbari? Piha täynnä vanhoja vaihtoautoja? Vaihtaisit tietty itsekin niistä renkaita keskenään, vaan kun kaikissa on jo huonot renkaat. - Jamppa1
maan tapa kirjoitti:
uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.ja hohhoh. Kyllä niitä runkovikoja tulee taatusti enemmän näillä suomen kärrypoluilla.
- turkkilaiselta
maan tapa kirjoitti:
uudehkon dieselmersun saksasta tuonut työkaveri sai juuri pulittaa melkoisen summan uusista vanteista ja renkaista vaikka maksoi turkkilaiselle karvakädelle kunnon preemion auton alla olevista mesen omista aluista ja melkein uusista merkkirenkaista.
Siinä vain sattui käymään niin että ne alut ja renkaat sattuivat ilmeisesti olemaan jostain kolariautoista (autoista) peräisin ja pystyheittoa itse vanteissa oli niin pahasti että renkaatkin olivat kuluneet yhdestä kohdasta melkein laittomiksi mikä tietenkin huomattiin vasta Suomessa.
Saksassa on maan tapa heittää käytettyihin alle kaikki nurkkiin kertyneet vialliset renkaat ja vanteet ja luottaa siihen että sinisilmäinen suomipoika maksaa niistä täyden hinnan kun ei huomaa juttua koeajolla.ostais mitään muuta ku kebabia!?
- aurauskulma
Mulla on ollut useampi golvi ja jos ajan jonkun
asfaltti reiän yli on melkovarmaa et pyöränkulma
menee harituksen puolelle, ja reilu puoltaminen
alkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti24745339Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!3011223Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy20710873Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump369701Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla858518Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2236501Pirjo sanoi Esalle
Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok03210Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys282212- 361602
Koulu-uhkaus.
Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.261500