Peugeot 405 vuosimalli 96, mikä momentti aluvanteille kun tulivat mukana? 120nm?
Voinko laskea itse momentin, eli käytän avainta ja vaakaa kiristykseen..
Mikä se momentti nyt sitten on?
4
971
Vastaukset
- Tapani
Minulla 406:ssa aluvanteet (kesärenkaissa) 10 vuotta. Ikinä en ole momenttiavainta käyttänyt, vaan vetänyt käsivaralta sen verran kireälle, että piisaa. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt.
Jälkikiristys 100-150 km:n ajon jälkeen on joka tapauksessa ehdottoman suositeltavaa. olisi kun hankit momentti avaimen.
No se 120Nm on noin 12kiloa eli jos laitat 12kg painon (vääntövarren painoa ei huomioitu) tasan metrin päähän mutterin keskeltä tarkalleen samaan tasoon (eli jos vääntö tapahtuu esim. ylä viistosta niin tuo metri pitää kuitenkin olla takkatasosta mitattuna).
Onhan siinä askaresta joten suosittelen momenttiavainta.
Tähän viestiin vastaa tietysti joku pilkunnussija että kerroin on 9,81 eikä 10.- Saat vielä aukikin
käsin rengasavaimella (ilman mitään jatkovarsia) niin kireälle kuin saat. Kiristä uudelleen n. 100 km ajon jälkeen. Muuta ei tarvi.
- Olen
kiristänyt ruuvit kiinni, ja koskaan ei ole ollut tarvetta kiristää uudelleen. Aina on ollut muutama ruuvi tosi kireällä, kun on taas tullut vaihdon aika.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674144Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181732- 1171557
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991428Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601395- 521346
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981265- 451119
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341098