Peugeot 405 vuosimalli 96, mikä momentti aluvanteille kun tulivat mukana? 120nm?
Voinko laskea itse momentin, eli käytän avainta ja vaakaa kiristykseen..
Mikä se momentti nyt sitten on?
4
971
Vastaukset
- Tapani
Minulla 406:ssa aluvanteet (kesärenkaissa) 10 vuotta. Ikinä en ole momenttiavainta käyttänyt, vaan vetänyt käsivaralta sen verran kireälle, että piisaa. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt.
Jälkikiristys 100-150 km:n ajon jälkeen on joka tapauksessa ehdottoman suositeltavaa. olisi kun hankit momentti avaimen.
No se 120Nm on noin 12kiloa eli jos laitat 12kg painon (vääntövarren painoa ei huomioitu) tasan metrin päähän mutterin keskeltä tarkalleen samaan tasoon (eli jos vääntö tapahtuu esim. ylä viistosta niin tuo metri pitää kuitenkin olla takkatasosta mitattuna).
Onhan siinä askaresta joten suosittelen momenttiavainta.
Tähän viestiin vastaa tietysti joku pilkunnussija että kerroin on 9,81 eikä 10.- Saat vielä aukikin
käsin rengasavaimella (ilman mitään jatkovarsia) niin kireälle kuin saat. Kiristä uudelleen n. 100 km ajon jälkeen. Muuta ei tarvi.
- Olen
kiristänyt ruuvit kiinni, ja koskaan ei ole ollut tarvetta kiristää uudelleen. Aina on ollut muutama ruuvi tosi kireällä, kun on taas tullut vaihdon aika.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271974
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?771334Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51933Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109863
- 73856