ruotsin valtakunnallinen

b-ruotsi

Onko vaikee? Oon kuullu et kuuntelu on ihan mahoton. Eniten mietityttää toi kulttuurintuntemus. Siinä kun kysytään yleensä ihan ihme juttuja. Jotain Islannin entisiä pressoja ja norjalaisia kuvanveistäjiä. Oliko tänä vuonna tollasia vaikeita kyssiä? Vai pelkkiä "missä legoland sijaistsee" tyylisiä helppoja? Entä noin muuten, oliko vaikee tekstinymmärtäminen tai rakenne?

Tarvin ysin tosta kokeesta! Muuten en varmaan pääse haluamaani lukioon... Auttakaa ees vähän, että tiedän pitääkö lukea jotain Islannin historiaa vai ihan vaan sanastoa!

27

13648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      ei ainakaan vielä tänä vuonna ole ollut ruotsin valtakunnallista, se on vasta ensiviikolla, että aika paha sanoa.

      ollaan kyllä harjoteltu joillan vanhoilla valtakunnallisilla kokeilla, mut musta ne puhuu pelkkää siansaksaa siinä kuunteluosiossa.

      ja joku aine mun mielestä myös siinä pitää kirjoittaa.. en sit tiiä.

      • b-ruotsi

        Ollaan mekin tehty noita vanhoja että tiedän kyllä mitä juttuja tulee. Mutta joku on varmaan tehny tänvuotisen kokeen, ois kiva vähän tietää että millaisia aiheita ja kysymyksiä tulee.


    • rocky4ever

      onko tullu mieleen, ett kui vaikee sit A2-ruottin valtakunnallinen on? voin sanoo, ett iha sairaan vaikee eli helpolla sä siitä kokeesta selviit, JOS yhtään ruottii osaat. ne kulttuuriosion kyssät on kyl iha yleissivistykseen kuuluvia juttuja, eikä siihe tarvita mtn täydellistä islannin historian tuntemusta. helpoiten kokeessa menestyy jos opettelee suomi-ruotsi-suomi -sanakirjan ulkoa.

      tsemppiä ^^

      • b-ruotsi

        Islannin historiaa tarvitsi ainakin parin vuoden takaisessa valtakunnallisessa. Siinä kysyttiin jotain Islannin entisiä presidenttejä, että ei mun mielestä kuulu yleissivistykseen. Ja sitte jotain norjalaisia taidemaalareita ja säveltäjiä.... siis apua, ei noita voi osata.

        Kuuntelu menee kyllä varmasti ihan hyvin, oon niin hyvä arvaamaan. Rakenneosio on ihan hepreaa mutta vielä ehtii oppimaan. Ainoo ongelma taitaakin olla toi kulttuuriosio. Siis onko joku tehny kokeen ja tietäis mitä siinä kulttuurissa kysytään?


    • ihan paskoja

      teille se kuuntelu on mahdotonta siansakaa mutta mä kyllä ymmärrän ihan hyvin

      • le3t

        joo kantsii varmaa wikipediasta lukea noita islannin juttuja ja sit vaan luette sanoja


    • b-ruotsi

      Ei kysyttykään mitään vaikeita... Nyt on 9½ tuloillaan... :DD

    • kulttuuri osa

      Mikä niistä ei kuulunut joukkoon? Kamalan vaikeita

    • tsiuh

      mitä siinä b-ruotsin valtakunnallisessa lopulta kysyttiin? mulla keskiviikkona se enkä tiedä mitä kannattais opetella, eli kertoisko joku mitä kielioppi osassa kysyttiin ?

    • hohoho

      turpakii! pakko ruotsi ok....ei missään nimessä

    • Al

      Eikös joku voisi kertoa mitä tän vuotisessa kokeessa on?

      • SherlockHóllmez

        Eihä, ihako tosi?


    • eqfqfeq

      Kuules kukaan ei tiedä mitä siinä on... kaikilla on se koe vasta tiistain

    • anonyymi000

      niinpä huomenna olis

    • qwaregrs

      joo mut ois kiva saada vinkkejä, koska meillä ei ainakaa oo sitä tiistaina :----) et jos joku haluaa auttaaa niin ois kyl jees :D

    • modjshjfihbjafrhjagm

      Se on kuulkaa kaikilla se koe samaan aikaan, ainakin meillä oli viime viikolla englannin valtakunnallinen niin siinä oli tarkka päivä ja aika milloin se pitää tehdä ja se on koko suomessa lähes samoihin aikoinhin tehtävä. Koe kesti kaksi tuntia ja se piti teettää muistaakseni 6.4.2011 klo:10-13?

    • easybeasyveasy

      Helppo oli! :P

    • Heittämällä lukioon!

      Ihan semmosta vaa, et me tehtiin aikasempia valtakunnallisia, ja ne oli helppoja. Sitte tehtiin enkku viikkoo ennen muita kouluja ja se koe oli 2010 vuoden koe. Aika myöhään oot alkanu tsempata jos numero määräytyy tästä kokeesta. Mulla edellisestä kokeesta 9½ eikä hätäpäivää kun olen huolehtinut koulunkäynnistäni. Onnee vaa numeron kalasteluun!!!

      • Heittämällä lukioon!

        Nii unohtu sanoo, et meillä on ruotsi vasta huomenna. Hyvin on tää koe juttu hoidettu, jos teillä oli jo tänää. Tai meidän koulun opettajat on vähä jälkeenjääneitä. Aika tod.näk. :)


    • möä

      Mitä siin valtsus sit oikee oli? ;D

      • Heittämällä lukioon!

        Aika paha sanoo, mut edelliset oli tosi helppoja :) rehellisesti vaa, niin hyvä tulee. Ei siitä numerosta voi iloita jos on luntannu/kyselly vastaukset :) Meillä musakokeessa koealue oli 1 monistesivu ja melkei koko luokka lunttas. Miä en ja sain 2-3 numeroo paremman vaikkei niitä käräytetty. OMAT AIVOT KUNNIAAN!!! :)


    • SVENSKAÄRINTEBRA

      MITÄ KYSYTÄÄN B-RUOTSIN VALTAKUNNALLISESSA 2011 ???

    • tyui1

      onko tietoa millainen vk oli 2013?

    • svenska.

      Minkälainen se on tänä vuonna?

    • Anonyymi

      Mitä 2024 ruotsin valtakunnallisessa oli?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe