Eimille

kkll

Hyviä ehdotuksia kaivataan..Eimille toiseksi nimeksi

15

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Eimi: Adele, Adalmiina, Sofia, Juliska, Jolanda, Katriina, Ailiina, Alina, Jasmin...

• Sani

Eimi Annika
      Eimi Julia
      Eimi Sofia
      Eimi Maria
      Eimi Ilona
      Eimi Evanna
      Eimi Elina
      Eimi Elena
      Eimi Aliisa
      Eimi Amanda
      Eimi Kristiina
      Eimi Tuulia
      Eimi Johanna

• kerran se

Mariel, Eimi Mariel

• n.-jimi

Mikä ihmeen "nimi" Eimi on? Onko kyseessä tyttö vai poika?
      Kaikkea kanssa keksitään!

• miet ass

"Mikä ihmeen Eimi?" Ota jostain nimikirja käteen ja etsi tietoa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

• Auroora

Eimi on vanha suomalainen naisen nimi, annettu jo 1800-luvulla. Esimerkiksi Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelu on sangen hyödyllinen järjestelmä.

Otathan ensin hieman selvää asioista ennen kuin paljastat tyhmyytesi, n-j.

Eimin toiseksi nimeksi ehdotan toisia E-alkuisia:

Eimi Elviira
        Eimi Eleonoora
        Eimi Eerika
        Eimi Elisabet
        Eimi Eedit
        Eimi Ellen

• mmm
        miet ass kirjoitti:

"Mikä ihmeen Eimi?" Ota jostain nimikirja käteen ja etsi tietoa. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Siis onko Eimi suomalainen versio Amy-nimestä?

• miet ass
        mmm kirjoitti:

Siis onko Eimi suomalainen versio Amy-nimestä?

Itse asiassa itse veikkaisin taustan olevan jotakin sen suuntaista. Kuten Meimiäkin, Eimin "kulta-aika" on 1900-luvun alkupuolella. Meimi lienee myös amerikkalainen "tulokas". Eli paluumuuttajien mukana rantautunut nimi. Tämä on kuitenkin vain arvaus nimen alkuperästä, sillä saattaa olla aivan muukin alkuperä.

• Auroora
        miet ass kirjoitti:

Itse asiassa itse veikkaisin taustan olevan jotakin sen suuntaista. Kuten Meimiäkin, Eimin "kulta-aika" on 1900-luvun alkupuolella. Meimi lienee myös amerikkalainen "tulokas". Eli paluumuuttajien mukana rantautunut nimi. Tämä on kuitenkin vain arvaus nimen alkuperästä, sillä saattaa olla aivan muukin alkuperä.

...mutta onkohan Ameriikoissa ollut paljon Amy-nimisiä ihmisiä viime vuosisadan vaihteessa? Luulisi sen olevan modernimpi nimi.

Ainakin Eimiä on annettu Suomessa jo 1800-luvulla.

• miet ass
        Auroora kirjoitti:

...mutta onkohan Ameriikoissa ollut paljon Amy-nimisiä ihmisiä viime vuosisadan vaihteessa? Luulisi sen olevan modernimpi nimi.

Ei ainakaan väestörekisterikeskuksen mukaan.

• miet ass
        Auroora kirjoitti:

Ja on Amy-nimeä annettu Amerikassa jo kuitenkin vuosisadan vaihteessa. Vaikka huippuvuodet ovatkin vuosisadan puolivälissä, ei se silti "uusi" nimi ole.

• tietosi!
        Auroora kirjoitti:

Eimi on vanha suomalainen naisen nimi, annettu jo 1800-luvulla. Esimerkiksi Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelu on sangen hyödyllinen järjestelmä.

Otathan ensin hieman selvää asioista ennen kuin paljastat tyhmyytesi, n-j.

Eimin toiseksi nimeksi ehdotan toisia E-alkuisia:

Eimi Elviira
        Eimi Eleonoora
        Eimi Eerika
        Eimi Elisabet
        Eimi Eedit
        Eimi Ellen

"Eimi on vanha suomalainen naisen nimi, annettu jo 1800-luvulla. Esimerkiksi Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelu on sangen hyödyllinen järjestelmä."

Juuri kävin katsomassa tuolta nimipalvelusta. Ja sen mukaan ensimmäiset Eimit on nimetty 1900- jälkeen. Tosin silloin siellä oli muutama miespuolinenkin Eimi, mutta en muista oliko niitä jo 1800-luvulla.

• Auroora
        tietosi! kirjoitti:

"Eimi on vanha suomalainen naisen nimi, annettu jo 1800-luvulla. Esimerkiksi Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelu on sangen hyödyllinen järjestelmä."

Juuri kävin katsomassa tuolta nimipalvelusta. Ja sen mukaan ensimmäiset Eimit on nimetty 1900- jälkeen. Tosin silloin siellä oli muutama miespuolinenkin Eimi, mutta en muista oliko niitä jo 1800-luvulla.

Kappas vaan. Eimiä on todellakin annettu vasta 1900-luvulla. Myönnän virheen! Joskus olen nimen esiintyvyyden tarkistanut, mutta muistin väärin... *erittäin nolona*

Eniten nimeä on kuitenkin annettu vuosina 1900-1929, joten kohtuullisen vanha nimi on kyseessä vaikkei ihan Kalevalan tai Raamatun nimiin voikaan verrata. Nimimerkki Miet ass:in teoria Amyn suomennoksesta voisi siis pitää paikkansa, vaikkei voi sanoa kyseessä olevan mikään "uudisväännös".

• Liisa-Maria

Irmeli, Anneli, Hillevi, Anitta.

• Anonyymi

Eimi on märisevä akka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      165
      7365
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      614
      2698
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      50
      2013
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      114
      1491
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1395
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1224
    7. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      27
      1169
    8. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      71
      1157
    9. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      63
      1133
    10. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1071
    Aihe