Aikaisemmin oli keskustelua nauravasta koirasta.
Mutta meidän koira röhkii :) (pienehkö terrieri), ja herättää yleistä hilpeyttä ihmisten joukossa.
Röhkimiseen liittyy usein innostuessaan inisevää ähinää.
Mitkä muut rodut röhkivät? Mopsi taitaa jotain sen suuntaista tuhinaa pitää?
Tämä on röhkinyt koko ikänsä (8 vuotta) eikä sillä mitään keuhkotautia siis ole. Silti jotkin ihmiset tulevat kommentoimaan koirani kärsivän "ylipainosta" (mitä sillä ei TODELLAKAAN ole), vaikka se on rotumääritelmäänsä hoikempi.
röhkivä koira
7
1543
Vastaukset
- joukku
Voi olla että koira kärsii nenäpunkeista.Itse koirani myös röhkii ja vetää silleen oudosti henkeä.Joillain koirilla nenäpunkki voi olla sen koko ikänsä oireilematta.
- Vesa
Köhimistä ja röhkintää saattaa aiheuttaa myös koiran nielussa olevan muodostumat tai ongelmat kitarisoissa. Toinen koirani kärsi kovasta kuorsauksesta ja köhimisestä vuoden ennenkuin eläinlääkärissä laserilla hiottiin kurkku ja leikattiin kitarisoja --> sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmaa.
Ainakin Staffit pitävät kyllä niin kummalista ääntä että jos ei näkisi niin luulisi paikalla olevan pienen ja kiihkeän possun...(ei millään pahalla staffeja kohtaan). Yleisesti myös ruttuturpaiset rodut (bokserit, mopsit yms. )ainakin minun kokemuksien perusteella ääntelevät välillä vähintäänkin persoonallisesti...:-)- porsas
tuliskohan tää teksti näkyviin nyt...
Siis sitä olin sanomassa, että se ei välttämättä ole rotukothaista, että röhkiikö piski vai ei. Meidän el.lääkärin vastaanotolla käy välillä tietyt yksilöt, joiden röhkinästä ja pöhkinästä jo kuulee toiseen huoneeseen, kuka on paikalla. Eikä niillä ole punkkeja kuonossa sen enempää kuin muutakaan ongelmaa. Ehkä ne on oppineet sen röhkimisen jostain? :)
- Sarah
meidän koiralla on sama juttu kun se haistaa joitain hyvää se alkaa röhkiä
Meidän koira on labradorinnoutaja ja hyvin laiha - ääntelevä..
jos olet tarkastattanut koirasi lääkärillä eikä sillä ole mitään elimellistä vikaa niin anna koirasi vaan röhkiä. Mulla on super coctail koira joka on ihan pystykorvan näköinen, ja sillä on äänivalikoima suurinpiirtein kissasta sikaan eikä häiritse ollenkaan. Antaa kaikkien koirien "röhkiä" vaan!
- toller89
Mun koira (novascotiannoutaja) röhkii myös. Ja se on tyypillistä noutajilla. Elikkä ei mitään vaarallista... Ja se röhkii vain kun se tykkää jostain asiasta. esim. kun annetaan ruokaa, viedään lenkille....yms. Kyllä ne mopsitkin ''tuhisevat'' muttei samalla tavalla kuin mun koira:)
T: toller 13 vuotta:)- chihu
Ja meidän chihuahua röhkii tosi paljon. Hän myös kuorsaa. Tälle rodulle on tyypillistä myös "astmakohtaukset", joita saavat liikaa innostuessaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803