Metsikkö varjostaa osaa pihastani, niin etttei nurmikko viihdy siinä. Antakaa vinkkejä hyvistä, varjossa viihtyvistä maanpeitekasveista. Voin istuttaa osittain myös korkeampia kasveja, joten kaikki ehdotukset ovat tervetulleita.
Mitä nurmikon tilalle?
7
1788
Vastaukset
- minätässä
asvalttia, niin ei tarvitse muutamaan vuoteen ihmetellä.
- alkup.
niin kallista ja kovatöistä takapihaa en halua. Mahtais olla vaikea asvalttikoneiden kanssa sinne päästäkään.
- näistä
Voisit miettiä palloesikkoa (10-25 cm), pikkutalviota (5-20 cm) tai suikeroalpia (5 cm). Täältä löytyy hyvä valintaopas:
http://www.yhteishyva.net/puutarhamaailma/valintaopas/fi_FI/valintaopas/- alkup.
linkistä :)
- Kokeilun arvoinen
Mikäli kyseessä on vähäravinteinen alue, kannattaa harkita sen muuttamista kedoksi / niityksi. On jatkossa esim. nurmikkoon verrattuna helppohoitoisempi, ja myös luonnon kannalta hyvä = hyönteiset tykkäävät, ei tule ravinnevalumia, yms.
- sammalikko?
Vihreä jo keväästä, kun nurmi kauhean näköinen!
Helppo saada ja "hoitaa"!
Kaveriksi esim. sammaleinen muuri, mustikkaa, varjokasveja kuten varjoliljoja... - japanilaisen puutarhan luom...
Ihana varjoinen siimes... sammalta, kiviä, varjon kasveja...astinkivipolku kiemurtelemassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 19111569
- 585479
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462767- 402405
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131871Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441845Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut291704Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k121576Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61486Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421478