Mikä lasta vaivaa.. leukemia???

-huolissaan

Pojan 6v. veriarvot eivät ole aivan normaalit. Hb normaalia korkeampi, leukosyytit vastaavasti alemmat ja maksa-arvotkin rajan yläpuolella. Ruoka ei hänelle oikein maistu ja valittaa usein huonoa oloa, ei kuumetta tai flunssaa. Mikähän pientä miestä vaivaa?? Tutkimuksiin mennään, mutta jotain tietoja kaipaisin heti! Epätietoisuus on kamalaa.. Kellään samakaltaisia veriarvoja tai oireita? Kokemuksia, kommentteja? Kiitos!

10

15195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi

      paljon parempi,jos oottelisit tuloksia.
      ei turhia veikkauksia.
      voihan tuo olla esim.anemia

      • +-+

        anemiassa kaikki arvot ikäänkuin lässähdä? Eli punasoluja pitäisi olla niukalti, eli hemoglobiinin pitäisi olla matalalla?


    • Arvailija

      Kyllä tosiaan kannattaa odotella tutkimustuloksia. Miksi epäilet juuri syöpää? Se on äärimmäisen harvinaista lapsilla. Käsittääkseni syövässä hemppari laskee.

      Korkea hemoglobiini ja jaksamattomuus voisi enemmänkin viitata hengitys- tai sydänsairauksiin - jos halutaan lähteä arvailemaan. Niissä happea ei riitä elimistölle riittävästi ja hemppari nousee, jotta olisi enemmän punasoluja happea kuljettamaan. Lisäksi maksaan isona elimenä kertyy liikaa verta, kun se ei kierrä kunnolla, jolloin maksa-arvot nousevat.

      Kyllä se selviää varmati ja paljon todennäköisempää on se, että koko homma on vain väliaikaista ja ei mitenkään vakavaa. Kuten huomaat, niin tuollaiset muutokset voisivat sopia oikeastaan vaikka mihin ja siksi niitä tarkempia tutkimuksia tehdään, jottei tarvitsisi arvailla!

      • kiinnittää huomiota

        elintapoihin. Lapselle mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa. Nykyinen runsaasti sokeria ja lisäaineita sisältävä lasten ravinto on täydellisen ala-arvoista! Miten usein poika juo limsaa, syö karkkeja, sipsejä, valmiseineksiä?
        Syökö hän nykykäsityksen mukaan syöpää aiheuttavaa margariinia tai rasvatonta maitoa, josta puuttuvat lapsen elimistölle välttämättömät rasvahapot?
        Eräs syy nykylasten oireiluun ovat myös palonestoaineet ja pintakäsittelyaineet, joilla sähköiset laitteet, tekstiilit ja usein lelutkin käsitellään. Yksivuotiaan verestä on löydetty seitsemänkertaiset palonestoainepitoisuudet hänen isäänsä verraten!
        Lapsi tarvitsee raitista ilmaa, ei iltakaudet tunkkaisessa huoneessa tietokoneen ja muiden sähkövehkeiden sähkösäteilyssä kököttämistä.
        Kun mietimme omaa lapsuuttamme, huomaamme miten järkyttävä ero on nykyisten lasten elämäntyylillä siihen aikaan kun ulkoilmassa telmittiin kaiket päivät!


      • jooopa
        kiinnittää huomiota kirjoitti:

        elintapoihin. Lapselle mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa. Nykyinen runsaasti sokeria ja lisäaineita sisältävä lasten ravinto on täydellisen ala-arvoista! Miten usein poika juo limsaa, syö karkkeja, sipsejä, valmiseineksiä?
        Syökö hän nykykäsityksen mukaan syöpää aiheuttavaa margariinia tai rasvatonta maitoa, josta puuttuvat lapsen elimistölle välttämättömät rasvahapot?
        Eräs syy nykylasten oireiluun ovat myös palonestoaineet ja pintakäsittelyaineet, joilla sähköiset laitteet, tekstiilit ja usein lelutkin käsitellään. Yksivuotiaan verestä on löydetty seitsemänkertaiset palonestoainepitoisuudet hänen isäänsä verraten!
        Lapsi tarvitsee raitista ilmaa, ei iltakaudet tunkkaisessa huoneessa tietokoneen ja muiden sähkövehkeiden sähkösäteilyssä kököttämistä.
        Kun mietimme omaa lapsuuttamme, huomaamme miten järkyttävä ero on nykyisten lasten elämäntyylillä siihen aikaan kun ulkoilmassa telmittiin kaiket päivät!

        Sinäkö se oot? mene nyt mäkeen viisastelemasta.
        Mites jos lapset nykyäänkin telmisivät kaiket päivät ulkoilmassa? Mites nuo ilmansaasteet?
        Toki minäkin yritän lapselleni syöttää terveellistä ruokaa ja olen jopa jonkin verran lisäainekammoinen. En kuitenkaan menisi syyttelemmnä vääristä elintavoista ja puhumaan syöpää aiheuttavista margariineista. Sitä paitsi mene jollekkin yleiselle terveyspalstalle viisastelemaan. tällä et näköjään pysty antamaan akuuttia vertaistukea etkä keskusteluapua kenellekkään. Hei hei.


      • ja hyviä neuvoja
        kiinnittää huomiota kirjoitti:

        elintapoihin. Lapselle mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa. Nykyinen runsaasti sokeria ja lisäaineita sisältävä lasten ravinto on täydellisen ala-arvoista! Miten usein poika juo limsaa, syö karkkeja, sipsejä, valmiseineksiä?
        Syökö hän nykykäsityksen mukaan syöpää aiheuttavaa margariinia tai rasvatonta maitoa, josta puuttuvat lapsen elimistölle välttämättömät rasvahapot?
        Eräs syy nykylasten oireiluun ovat myös palonestoaineet ja pintakäsittelyaineet, joilla sähköiset laitteet, tekstiilit ja usein lelutkin käsitellään. Yksivuotiaan verestä on löydetty seitsemänkertaiset palonestoainepitoisuudet hänen isäänsä verraten!
        Lapsi tarvitsee raitista ilmaa, ei iltakaudet tunkkaisessa huoneessa tietokoneen ja muiden sähkövehkeiden sähkösäteilyssä kököttämistä.
        Kun mietimme omaa lapsuuttamme, huomaamme miten järkyttävä ero on nykyisten lasten elämäntyylillä siihen aikaan kun ulkoilmassa telmittiin kaiket päivät!

        kiitos sinulle,
        ihan oikeasta asiasta puhuit.

        ymmärrän että äidillä on huoli lapsesta. Ehkä hän siksi niin tiuskaisi viestistäsi. Jonain toisena hetkenä tulisi ehkä toisenlainen palaute.

        Jokainen vanhempi toivottavasti on tietoinen ja kiinnittää huomiota mainitsemiisi asioihin lapsen elinympäristössä! Ymmärrän että on varmaan ahdistavampaa olla vanhempanakin kuin ennen. Uhkia on tuhatkertaisesti entiseen maailmaan verrattuna, jossa minäkin, 50-luvun lapsi sain elää onnellista lapsuutta.


    • sen kokenut

      Eipä tuo mun käsityksen mukaan ainakaan yhtään leukemialta kuulosta. Itse olen leukemian sairastanut ja kun sairauteni todettiin niin leukosyytit olivat todella korkealla eikä matalalla. Leukosyytit pitäisi muistaakseni olla noin 3-10. Minulla oli silloin peräti 340!
      Mutta turha arvailla mikä mahtaa olla syynä. Tuskin se mitään vakavaa on, mutta lääkärissähän se selviää.

    • guru

      tyypillistä niinkuin itselläni oli nuoruudessani.kalanmaksa öljy ja lujasti rautavalmisteita. luulisi auttavan.silloin kun itse olin nuori ei ymmärretty kalanmaksan suurta vaikutusta.suosittelen.

      • takuulla

        mitään rautavalmisteita jos ja kun Hb on jo korkealla!


    • guru

      tähän kun sanoit leukosyyttien olevan normaalia suuremmat tuo ilmoittaisi jostain tulehduksesta ,kannattaisi katsoa olisiko joitain avo ruhjeita tai muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe