Mistä teidän alkoi?

Katjuska

Haluaisin tietää syynne anoreksiaan,eli
miksi sairastuitte?Yleensähän siihen on joku
syy miksi.Se voi olla myös vaikeaa parantua
siksi anoreksiasta koska jos ne ongelmat
jatkuu yhä mistä se sai alkunssa.Mä en
haukku ketään anoja enkä syömishäiriöisiä
koska tiedän kaikki syyt miksi se on niin
vaikeaa parantua.Mun anoreksia alko siitä
kun kotona oli väkivaltaa,koulukiusaamista,
muuten kiusaamista muualla,muutot,erot,
pelotelu,ahdistelu ja hyväksikäyttö.Ne
jatkuu yhä suurimmaks osaksi.pitäis jokaisen
syömishäiriöisen yrittää psykologin ja
muiden kanssa selvittää just lähtökohdat.
Selvittää myös että onko se periytyvää vai
muuta.Yksin ei usein voi anoreksiasta
selvitä siksi kannattaa hakea ajoissa apua!
Voimia muille!! Haleja!

11

1979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lissu

Mun alkoi siitä, kun tykkäsin pojasta, joka kertoman mukaan piti laihoista tytöistä. Oli tietty muitakin syitä, mutta toi oli suurin

• Noname

En itsekkään oo varma mistä se alkoi,mutta reilu vuosi sitten kun olin terkan tarkastuksessa nii huomasin et mun paino oli noussu 2 kiloo (2 kiloo lihonneena olin 44kg) edellis vuodesta.Tajusin muutenkin että olen kauhee läski ja päätin ruveta laihduttaan ja tarkkaileen syömisiäni.Eikä tää anoreksia mua mitenkää "haittaa",päinvastoin.

Kiitos terkka!Sun tarkastuksen avullas tajusin et oon läski ja "löysin" anoreksian :)

• Noname

Voin vain kuvitella minkälainen läski olisin nyt ellei terkka olisi silloin pitänyt tarkastustaan :)

• Katjuska
        Noname kirjoitti:

Voin vain kuvitella minkälainen läski olisin nyt ellei terkka olisi silloin pitänyt tarkastustaan :)

Mä tunnen itteni kans ihan helvetin läskiksi
        varsinkin mahasta.Syön aivan liikaa,paino ei
        putoo=(Syön kasvisruokaa vaan ja joskus
        karkkia vähän ja tummaa suklaata koska se on
        terveellistä.Kannattaa syödä paljon salaattia
        ja kasviksia jos ei muuta syö.Ei tuu ainakaan
        vitamiinin puutoksia eikä ne lihota.=)

• ....se....

...siitä alkoi kun parikin ex-poikaystävää huomautteli että en oo mikään pieni...painoin siis silloin noin 52kg ja pituutta oli 165, että sellainen läski.. Tuntuu joskus että pojat ovat hirveän yksinkertaisia kun kuvittelevat että kaikkien pitäisi näyttää samalta kuin hollywood-leffoissa ja sarjoissa olevat naiset...Mutta sittenpä tajusinkin että minähän se tyhmä olen kun olen sellaisten poikien kanssa tai edes vaivaan päätäni tuollaisella asialla...Mistähän sitä löytäisi sellaisen joka arvostaa jotain muutakin kuin pientä peppua ja isoja rintoja..

• Tamina

En tiedä, kuinka vanha olet, mutta ainakin aikuisiässä miehet alkavat arvostaa muodokkaita naisia. Ei toki kaikki, mutta ne jotka arvostavat ja ymmärtävät luonnollisuutta. Olen itse hyvin lanteikas ja kapea yläosastani, minulla suhteellisen pienet rinnat, olen normaali nainen, en lihava enkä laiha. Nuorena olin jo tämän kokoinen ja pienemmät poikaystäväni kasvoivat perästä. He saivat minut silloin tuntemaan itseni läskiksi, ja kärsinkin asiasta valtavasti. Myöhemmin olen saanut ihailevia kommentteja olemuksestani ja siitä, että olen naisellinen. Eräs miesystävistäni sanoi yksinkertaisesti rakastavansa takamustani.

Eli normaaleja miehiä on olemassa. Kunhan ne poikasista sellaiseksi kasvavat.

• hmmm

165 cm pitkä ja painoit 52 kg ja sua joku sanonu läskiks..hohhoijjaa.Mä oon sua viis cm pidempi ja painan 5 kg enemmän ja mua pojat sanoo kauheen laihaks.

Jos pojat sanoo sua noilla mitoilla läskis,niin saat sanoa heihei niille ! Ihan järkyttävää.
        Yleensä pojat eivät tykkää,jos tyttö on laiha..oon kuullu pariin kertaan,että niitä jopa oksettaa,jos tytöltä näkyy jotkut luut. S:

Ihme touhua.

• ???

Mun "alkoi" siitä kun rupesin miettimään isäpuoleni sanoja. Hän 3 vuoden ajan jaksoi mainita isosta mahastani.
      "Oot ihan makkaran näkönen!"
      "Monennellako kuulla oot?"
      "Napinlävet vaan venyy tuossa paidassa. Eikö kannattais liikkua."

Ei sitä vielä niin "pienenä" ajatellut mutta kun vanhemmaksi varttui ja kuunteli myös muiden läskiperse -kommentteja, niin alkoi jo vähän kyrsiä.
      Silloiset kaverinikin väänsivät aina vitsiä (ei tosin pelkästään minusta) ja minä tyttö otin ne niin itseeni että oli pakko laihduttaa.

Kun olin lihava. minua haukuttiin.
      Kun olin laihempi. Minua haukuttiin.
      Kun painoin enää 39 kiloa, minua haukuttiin läskiperseeksi. Olin 8. luokalla ja pituutta oli sentään 168.

tottakai silloin näin itseni läskinä ja ajattelin että pakko vielä laihduttaa. Mutta kun katson vanhoja valokuvia niin näen pienen hennon luisevan tytön.

Olen sitä mieltä että teini-ikäselle joka on normaalipainoinen, ei koskaan missään nimessä saisi sanoa että on läski/pulska/lihava! Kohat huomaa että siitä "läskistä" ei ole jäljellä kuin luut.
      Että vanhemmille vähän neuvoa tästä. Olen nähnyt niitä jotka haukkuvat lastaan koko ajan ja sitten ihmettelevät miksi lapsi on pakkoruokinnassa ja pahasti masentunut.

Parannuin vuosi sitten.

• annnnika

mulla ei alkanu kovin pahoista syistä..
      Mutta mulla meni poikaystävän kanssa poikki,kaveri asiat meni päin persettä,kotona meni hermot (suunnittelin monesti karkaamista tädin luo 4 tunnin päähän kodista),aloin viillellä,rupesin polttelemaan (en tykännyt siitä mutta en pystynyt lopettamaankaan. Ja eikö se ole niin että tupakka vie ruokahalun)
      mun piti mennä terapiaan sen viiltelyn ja anoreksian takia.. kävin terapiassa 5 kk. kahde viikoin välein.
      ensi kuussa on viimeinen kerta ja vahnemmatkin tulevat.. siellä katsotaan pitääkö minun vielä jatkaa sitä.

• Anonyymi

mun syömishäiriö alko mun kaksosesta. eli mulla on identtinen kaksonen ja se on vaihellu kumpi painaa enemmän ja kumpi taas vähemmän. yleensä se oli se mun kaksonen, joka paino vähemmän. mua haukuttii läskiks ku en käyttäny mitää paljastavii vaatteit mis ois näkyny mun keho, toisinku se mun kaksone vaik oikeesti meil oli ehk 1-4kg painoeroo vaa. laihuin koronaikan joku 4-6kg vaik en tehny mitää koska olin vaan kotona karanteenis ku kaikki muut perheenjäsenet sairasti koronan paitsi mä. sit mun paino taas nous ihan kunnolla ja aloin viiltelee sen takia ja näännytin itteeni mut mun paino vaa nous koska söin tosi usein herkkuja ja roskaruokaa. mun paino nous jostain 34 kilosta 45 kiloon. mul tuli sit terveystarkastus jossa painoin 44kg. sit tuli lääkärintarkastus parin kk jälkeen jossa painoin sitte 38kg ja siellä alettiin puhua mun painosta ja siitä että oonko tahalleen laihuttanu vai mitä, sanoin vaa et oon alkanu ulkoilee enemmän kavereiden kaa ja syömään vähemmän herkkuja. aloin pakottaa itteeni oksentamaan aina välillä ja vähensin mun syömistä ja aloin käymään puntarilla. ja käytin siis baggy vaatteita ettei mun ”laihuus” näkyis. tää sama jatkuu vieläkin, katotaa millo pääsen eroo

• Anonyymi

Mun sairastelu alkoi lapsuuden ylipainosta ja siitä jatkuvasta kiusaamisesta sekä terveydenhuollon henkilöiden ja vanhempien paasaamisesta... Hyvää ne tarkoitti, mutta Ana vei mennessään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. 148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe