Tänään putkahti postiluukusta taas kerran vakuutusmainos. Luvattiin bonusta ja edullista liikennevakuutusta ja 1000 €:n arvontaa kylkiäisenä.
Vakuutusmaksuihin menee sievoinen summa eläkkeestä: Liikennevakuutus/Kasko, Kotivakuutus, Tapaturmavakuutus, Matkavakuutus. Tulikohan tässä kaikki omani mainituiksi?
Mitä vakuutuksia Sinulla on? Koetko ne tarpeellisiksi? Oletko kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä?
Mitä mieltä vakuutuksista?
26
3702
Vastaukset
- reetta2
Samaten mietin liikennevakuutus/kaskon korkeita vuosimaksuja. Onko eri vakuutusyhtiöllä sama systeemi vai millä tavalla voisi saada autovakuutukset edullisimmin.
- Edgar Katz
...saman hintainen eri vakuutusyhtiöissä.
Kaskovakuutus on vapaaehtoinen ja niistä käsittääkseni vakuutusyhtiöt kilpailevat hinnalla ja ehkä joillakin muillakin etuuksilla. Edgar Katz kirjoitti:
...saman hintainen eri vakuutusyhtiöissä.
Kaskovakuutus on vapaaehtoinen ja niistä käsittääkseni vakuutusyhtiöt kilpailevat hinnalla ja ehkä joillakin muillakin etuuksilla.Hinta voi olla sama, mutta jos bonukset ei ole 60 %, saattaa joku vakuutusyhtiö antaa parikymmentä prossaa muuttopalkkiota. Kannattaa kysellä!
vaarivaari kirjoitti:
Hinta voi olla sama, mutta jos bonukset ei ole 60 %, saattaa joku vakuutusyhtiö antaa parikymmentä prossaa muuttopalkkiota. Kannattaa kysellä!
Parikymmentä prossaa eroa liikennevakuutusmaksuissa. Kiinnostaa todella!
Kerään omia bonuksiani vasta. Avioeron myötä menivät isältäni perimät 60%.
Kiitos tiedosta, vaarivaari! Parinkymmenen prossan muuttopalkkio kiinnostaa. Oma vakuutukseni on F:ssa. Olen keskittänyt sinne kaikki vakuutukseni. Olikohan viisasta?- a-woman1
Olen keskittänyt kaikki vakuutukset samaan yhtiöön, josta johtuen saan aika ison alennuksen vak.maksuista.
- Laritsa M
...itse kantamaan riskin. Itselläni on liikenne- ja kaskovakuutukset sekä kotivakuutus.
Liikennevakuutus on pakollinen ja sen takia tarpeellinen.
Kaskovakuutus on tarpeellinen, koska autolla sattuneet vahingot voivat olla niin suuret, että en pysty omistani niitä maksamaan. Samasta syystä kotivakuutus on tarpeellinen.
Esimerkkinä tarpeettomasta vakuutuksesta on matkatavaravakuutus. Ulkomaanmatkoille ei kannata raahata kalliita kameroita eikä kamelinkarvapalttoota. Kertakäyttökamera sekä sellainen vaatetus, josta varkaat eivät välitä, riittää. Jos ne varastetaan, pystyt ostamaan tilalle korvaavat.
Matkustajavakuutus sen sijaan on tarpeen. Jos menetät henkesi lomamatkalla, saavat omaisesi lennätettyä kalmosi kotimaahan haudattavaksi. Lento on kallis.
Tämmösiä ovat mielipiteeni vakuutuksista.- sitroen.
pakollinen liikennevakuutus on, kaskoa ei ole ollut koskaan sen 44 vuoden aikana kun auto on minulla ollut.
Rajoitettu kotivakuutus on suurella omavastuulla ex-vaimon metkujen varalta.
Venäjänmatkalle on pakko ottaa matkavakuutus, sanovat.
Tässä minun vakuutukseni.
Vakuutusyhtiö ottaa vakuutusmaksua vastaan riskin ja saa henkilökunnalleen palkat ja osakkeenomistajilleen muhkeat osingot niistä rahoista, jotka jäävät kun maksutuloista vähennetään maksetut korvaukset.
Miksi minä en ottaisi samaa riskiä? - en ymmärrä
sitroen. kirjoitti:
pakollinen liikennevakuutus on, kaskoa ei ole ollut koskaan sen 44 vuoden aikana kun auto on minulla ollut.
Rajoitettu kotivakuutus on suurella omavastuulla ex-vaimon metkujen varalta.
Venäjänmatkalle on pakko ottaa matkavakuutus, sanovat.
Tässä minun vakuutukseni.
Vakuutusyhtiö ottaa vakuutusmaksua vastaan riskin ja saa henkilökunnalleen palkat ja osakkeenomistajilleen muhkeat osingot niistä rahoista, jotka jäävät kun maksutuloista vähennetään maksetut korvaukset.
Miksi minä en ottaisi samaa riskiä?Mitä metkuja ex voisi vielä aiheuttaa? Ei ole juolahtanut mieleenikään, että jotain voisi vielä keksiä. Erovaiheessa jouduin palkkaamaan metkujen vuoksi juristin, joka veloitti 20.000 mummun markkaa palveluistaan. Asiaan meni. Nyt olen omaisuuden arvon nousussa saanut tuon rahan moninkertaisesti takaisin.
Minulla on kotivakuutuksessa jonkinmoinen oikeusturvavakuutus. Olin ajatellut luopua siitä, mutta jos ex:n metkuja on vielä tulossa. Huh! Mitä ne voisivat olla, kun kerran kaikki on laillisesti hoidettu jo kymmenen vuotta sitten ? - sitroen.
en ymmärrä kirjoitti:
Mitä metkuja ex voisi vielä aiheuttaa? Ei ole juolahtanut mieleenikään, että jotain voisi vielä keksiä. Erovaiheessa jouduin palkkaamaan metkujen vuoksi juristin, joka veloitti 20.000 mummun markkaa palveluistaan. Asiaan meni. Nyt olen omaisuuden arvon nousussa saanut tuon rahan moninkertaisesti takaisin.
Minulla on kotivakuutuksessa jonkinmoinen oikeusturvavakuutus. Olin ajatellut luopua siitä, mutta jos ex:n metkuja on vielä tulossa. Huh! Mitä ne voisivat olla, kun kerran kaikki on laillisesti hoidettu jo kymmenen vuotta sitten ?on psykopaatti. Milloin tahansa voi tulla käräjäkutsu mistä tahansa asiasta. Hänen on helppo käräjöidä kun ei ole koskaan ollutkaan töissä ja valtio maksaa kaikki kulut.
Kiusasi lapsemme mielisairaalaan ja pahoin pelkään, että jotain on tulossa taas minullekin. On jatkunut jo kauan, tuskin loppuu koskaan. - M-orfeus
Vakuutusyhtiöt ovat niin ketkuja että en luota enkä pidä vakuutuksia kuin välttämättömät. Autolla on liikennevakuutus ja kasko ovat mutta ei muita. Kiinteistöyhtiöllä on vakuutus kiinteistön osalta kun asun rivitalossa. Irtaimistoa en vakuuta koska suurinosa on niin vanhaa että ei mikään vakuutus korvaa niistä mitään. Omavastuu kun kasvaa irtainten ikääntyessä. Jos on joku uudenmpi otan sen riskin ja maksan itse. Olen voittanut jo niinpaljon että voisin ostaa koko irtaimiston säästyneillä vakuutusmaksuilla. Mitään muita vakuutksia en pidä.
sitroen. kirjoitti:
on psykopaatti. Milloin tahansa voi tulla käräjäkutsu mistä tahansa asiasta. Hänen on helppo käräjöidä kun ei ole koskaan ollutkaan töissä ja valtio maksaa kaikki kulut.
Kiusasi lapsemme mielisairaalaan ja pahoin pelkään, että jotain on tulossa taas minullekin. On jatkunut jo kauan, tuskin loppuu koskaan.Huh,huh! Enpä ole moista kuullut. Mitä turvaa kotivakuutuksesta voi saada? Tuossa tilanteessa, saako mitään?
Itselläni on käsitys, ettei kotivakuutus korvaa avioeroon liittyviä asioita. Olenkohan oikeilla vakuutuslinjoilla?- jemina
Frederiikka kirjoitti:
Huh,huh! Enpä ole moista kuullut. Mitä turvaa kotivakuutuksesta voi saada? Tuossa tilanteessa, saako mitään?
Itselläni on käsitys, ettei kotivakuutus korvaa avioeroon liittyviä asioita. Olenkohan oikeilla vakuutuslinjoilla?Kotivakuutukseen liittyy usein oikeusturvavakuutus, korvaa juristipalkkion omavastuun ylittävältä osalta. Jos itse nostaa kanteen pitää juttu kyllä voittaa muuten joutuu maksamaan viulut itse.
Minulla on kotivakuutuksen lisäksi enää vain liikennevakuutus ja Kasko, bonuksia on 60%, eli ei kilpailuttaminen juuri auta. Täysi Kasko on kyllä älyttömän kallis, osakaskollakin tulisi toimeen mutta omalla vakuutusyhtiöllä siihen ei kuulu ilkivaltavakuutusta. Alueella missä asun ilkivaltaa esiintyy tosi paljon, toistaiseksi kukaan ei vielä ole hyppinyt parkkipaikan autojen päällä eikä sytyttänyt niitä tuleen, sellaistakin on sattunut lähistöllä.
- Katleija-T
Kun mieheni kuoli, hankin ajokortin ja ostin uuden auton. Koin suurena etuna sen, että sain mieheni 60%:n bonukset siirtona omaan liikennevakuutukseeni.
Rajatun kotivakuutuksen isolla omavastuulla olen ottanut vasta 8 vuotta sitten. Nuo tv-palot ovat pelästyttäneet.
Otan vain henkilömatkavakuutuksen nykyään tällaisille tavanomaisille viikon matkoille.Työssä ollessani minulla oli jatkuva matkavakuutus, joka sisälsi myös matkatavaravakuutuksen. Eläkkeelle jäätyäni sanoin sen irti, koska vakuutusmaksut olivat mielestäni todella kalliit. Nyt otan matkavakuutuksen matkakohtaisesti.
Henkilömatkavakuutus on todella tarpeen. Siitä on omakohtaisia kokemuksia. Tässä yksi esimerkki:
Olin ystävättäreni kanssa lomamatkalla Turkissa 90-luvun lopulla. Ystävättäreni piti matkavakuutusta turhana. Lentokentällä sanoin hänelle, että ellet ota vakuutusta "jätän Sinut kentälle". Ylipuhuminen kesti pitkään, mutta sain työvoiton. Matkavakuutus otettiin.
Viimeisenä lomapäivänä ystävättäreni sai korkean kuumeen. Lentokoneen lähtöön oli enää muutama tunti ja kuumemittari näytti 40. Ystävättäreni oli kuumehoureissa ja minä kauhuissani. Miten selviydymme kotiin?
Saimme monien vaiheiden jälkeen hankituksi hotelliin yksityislääkärin, jonka palkkioista selvisimme matkavakuutuspapereita näyttämällä. Lääkkeet saimme myös hankituksi ilman valuuttaa. Sitähän on harvalla enää runsaasti jäljellä viimeisenä lomapäivänä. Kuume laski ja ystävättäreni saatiin lentokuntoon. Arvatkaapa, onko hänellä ollut tämän kokemuksen jälkeen matkavakuutus:)))
- päivittää
Itse päivitin liikennevakutuksen ja kaskon. Tippu puoleen. Kannattaa. On Kilpailua.
Miten se tehdään? Noin niin kuin käytännössä.
Heitin tämän aiheen lonkalta keskusteluaiheeksi, koska vakuutusasiat ovat alkaneet askarruttamaan. Maksanko turhaan?
Kiitos, mielipiteistä, kokemuksista!- päivittää
Frederiikka kirjoitti:
Miten se tehdään? Noin niin kuin käytännössä.
Heitin tämän aiheen lonkalta keskusteluaiheeksi, koska vakuutusasiat ovat alkaneet askarruttamaan. Maksanko turhaan?
Kiitos, mielipiteistä, kokemuksista!Ainakin Pohjolalla on laskuri mihin syöttää tietonsa. Näkee paljonko maksaa liikaa. Jos on alle 15000€ maksava ropponen, on maksut pienet. Soitto palvelunumeroon ja asia korjataan!
Nykyään poonuksiakin jaetaan heti kaikille.
- että pidin pienen kisan
missä yhtiössä on nätimmät tytöt
konttorissa, Pohjolassa on,
muissa oli rupisia rupukoita- MUMMELI1
Onneksi on pakolliset vakuutukset muuten niitä ei tulisi ehkä otetuksi. Itse olen tapaturma eläkkellä ja saan tapaturma eläkettä,ansionmenetys korvausta,haittakorvausta,vaatekorvausta,lääke kulu ym.kuntoutukset ylimääräiset kodinhoito kulut ja mitä kaikkea lieneekään ,niin että olen ihan vakuutus yhtiön elätti .Tosin terve en olekaan ,mutta jos vahinko olisi sattunut vapaa-ajalla vakuutusta ei olisi ollut ja tappelisin Kelan ja kaupungin kanssa kaikesta.
myöskin olimme tässä sen jälkeen hirvikolarissa ja saimme kaikkiin menetyksiin hyvin korvaukset.
Maksamme perheessä pakolliset vakuutukset ja kotivakuutuksen sekä jonkinmoisen kaskon.
Iso raha tietysti menee niihinkin.
- ~olennainen~
silloin kun jotain vahinkoa tapahtuu, olen ajanut kolarin uudella autolla ja jos mulla ei olis ollut superkaskoa, olis tullu aika kalliiksi.
Olin syyllinen ja vastapuoli sai korvauksen liikennevakuutuksesta, vakuutusyhtiö lunasti mun auton ja sain ostaa uuden.
Henkilövahinkoja ei onneksi tullut. - angi
Nyt puhaltaa uudet tuulet kun satuin itse saamaan tässä hiljattain korvauksen vahingosta joka ei tullut kellokaulassa. Niin vain kävi että sain oikein hyvän korvauksen, sekä lisää on tulossa vuoden kahden kuluttua, jos vaiva ei ole parantunut.
Usein kuulee, että vakuutusyhtiöiden kanssa saa tapella korvauksista. Omat kokemukseni ovat kyllä ihan myönteisiä.
Isäni oli ottanut minulle lapsena sairausvakuutuksen. Opiskeluaikoinani 60-luvulla jouduin leikkaukseen. Siitä toipuminen kesti viikkoja. Tuntui mahtavalta saada päivärahaa sairasloman aikana. Opiskelijallahan ei tuloja ollut, joten sairaspäiväraha oli kuin lahja. Tämä vakuutus oli vakuutusyhtiölle kaikkea muuta kuin edullinen. Se lopetettiin, kun vakuutusyhtiö teki tarjouksen kertakaikkisesta korvauksesta. Ihan mukava summa sekin oli opiskelijan kukkarossa.
Kotivakuutuksesta olen saanut kerran korvauksen 70-luvulla hammashoitoon. Pikku-poikani istui sylissäni aamukahvia juodessa. Vahingossa hän heilautti kättään niin, että se osui huulillani olleesseen kahvikuppiin. Sen seurauksena etuhampaani lohkesi pahasti. Kotivakuutus korvasi hammashoidon kulut.
Vapaa-ajan tapaturmavakuutuksesta olen saanut myös korvausta 80-luvulla. Kaaduin jalkakäytävällä, joka oli kyllä hiekoitettu, mutta jää ja sen päällä oleva vesi eivät liukastumista estäneet. Nivelsiteet rikkoutuivat pahasti ja olin sairaslomalla kolmisen kuukautta. Sain päivärahaa, korvausta lääkärinpalkkioista, tutkimuksista ja matkoista.
Korvaukset olivat tuntuva apu asuntovelkaiselle. Tuntui kuin olisin "rikastunut":).
Matkavakuutus on korvannut kerran silmälasini. Olin lomamatkalla Kosilla. Eräänä iltana toinen turisti törmäsi minuun kadun kulmauksessa ja silmälasini menivät rikki. Onneksi oli mukana varalasit, ettei lomani mennyt pilalle. Suomeen palattuani täyttelin sitten vakuutusyhtiölle lomakkeita. Sain myönteisen päätöksen uusien silmälasien hankintaan.
Joten ihan myönteisiä ovat omat kokemukseni vakuutuskorvauksista. Onko päinvastaisia kokemuksia?- tapani --
Saatiin aikanaan karvas kokemus kotivakuutuksen puuttumisesta, kun kotona sattui vesivahinko; ei haluttu maksaa alakerran asukkaan vaatimaa korvausta kokonaisuudessaan ja hän vei asian kotivakuutuksensa perusteella oikeuteen. Maksamistahan siinä saatiin melko tavalla.
Sitten on ollut täysi kotivakuutus. Autolla on myös kasko- ja liikennevakuutukset.
Innostuttiin taannoin kyselemään samoille kohteille tarjouksia eri vakuutusyhtiöiltä.
Hintaeroja oli ja oli eroja ehdoissa. Päädyttiin yhtiön vaihtamiseen.
Se käy helpolla. Samalla kun otetaan uusi vakuutus, uuden yhtiön antamalla lomakkeella irtisanotaan vanha vakuutus ja uusi yhtiö hoitaakin loput. Vanha yhtiö palauttaa ylimääräiset vakuutusmaksut.
Liikennevakuutuksen yhtiön muuttaminen edellyttää uuden rekisteriotteen hankkimista, mutta sen saa katsastusasemalta muutamaan minuuttiin kymmenellä eurolla. - M75*
Aikanaan huolimattomuuttani tulimme ottaneeksi ainoastaan pakolliset palo- ja autovakuutukset. Päätin myöhemmin palata asiaan ja tehdä lisäykset. Varmuudeksi avasin kuitenkin lisäksi tavallisen pankkitilin tallettaakseni sille säännöllisesti ikäänkuin "vakuutusmaksuja". Niin teinkin. Aikaa kului kunnes huomasin tilille kertyneen sievoisen summan. Voisin tiukan paikan tullen rahoittaa melkoisen remontin tai ostaa uuden auton.
Hasardi homma tällainen "vakuutus" on, mutta kohdallamme se onnistui. Niin että käy se näinkin. Maksan edelleen kuukausittain näitä "vakuutusmaksuja".- igbt
oo ollu muita kuin pakollinen palovakuutus, oli kuitenkin hyvä olemassa ku salama iski tupaan ja mulle jäi vain yöpaita päälle.
Säästörahat olis inflaatio syöny jos olisin ne pankissa pitäny.
Aikansa kutakin - vakuutuksistakin! Vinkkejä sain ja niistä kiitän.
Keskittäminen kannattaa. Samoin vakuutusyhtiöiden kilpailuttaminen - vakuutusten päivittäminen. Eikä bonuksiakaan pidä unohtaa. Mukava eläkelisä Plussalla, YkkösBonuksella, S-kortilla. Indeksikorotukset kun ovat mitä ovat eläkkeessä.
Mikä on turha vakuutus? Sitä kannattaa miettiä.
Turvallista elämää - vakuutuksin tai ilman!
Toivoo
Frederiikka
§(*:*)§
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849