Testataanpa iskelmän kuuntelijat

klassikkoo

kun täällä on näemmä ollut puhetta joskus legenda laulajista Olavi Virrasta ja onpas jopa Elviksestä ollut puhetta, tietysti nuo nimet tietää jokainen jopa klassisen piireissä mutta tiedättekö kuka on esim Jussi Björling tai Nicolai Gedda? älkää turvautuko googleen!

20

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi Björling on ainakin edesmennyt kuuluisa ruotsalainen tenori. Maailmanparhaaksi tenoriksikin sanottu. Nimestä voisi päätellä ,että hänellä oli jotain suomalaisia sukujuuria, mutta en tiedä siitä tarkemmin.
      Kaikki varmaan ovat kuulleet hänen komean tulkintansa joululaulusta " A helga nat (Oi jouluyö) ".

• sattuisko oikeaan

Oopperalaulajia taitavat olla. Olikos Gedda Italialainen tenori, Jussi taitaa olla matalampiääninen.

• yksy

Molemmat ovat aikanaan olleet upeita tenoreita. Björling on jo kuollut, mutta levytyksiä on varmaan jokainen kuullut. Vaan Gedda kävi Suomessakin konsertoimassa venäjänkielisen kuoron kanssa joitakin vuosia sitten. Ikämies hän on, mutta jo omana aikanaan hän oli pianissimolaulun "maailmanmestareita", ja oli se vieläkin nautittavaa.

Tämä pikaisesti ilman googlea. Kysyttävää?

• No just

No just???

• onnnnnn

valittu muistaakseni vuosituhannen laulajaksi v 1999! eli varmaan kertoo hänestä kaiken! tässä sarjassa paini muistaakseni kaikkien musiikkityylien edustajat yhtä aikaa jos en väärin muista.

Suosittelen jopa iskelmän kuuntelijoille tutustumaan kyseiseen ääneen ei jätä ketään kylmäksi. Jussi Björlin kuoli v 1960 alkoholin runtelemana valitettavasti, laulu uran hän aloitti jo 4 vuotiaana.

• sdfsfsfs
    • testikö..

Tämä palsta lienee kuitenkin enemmän iskelmämusiikin kuuntelijoille eli aika itsestään selvää ettei täällä tenorit ja baritonit ole välttämättä kovin tuttuja. Eri maailma, eri tyyli, ja pääasiassa eri kuuntelijakunta. Yleensäkkään jos pitää musiikista, lajista mistä hyvänsä, ei tarvitse olla historiantuntija osoittaakseen mitään - mitä sillä edes voi tai pitäisi osoittaa? Luulen että historian tietämys näistä on tärkeämpää lajin harrastajille, itse muusikoille.

• vielä se..

..että Elvistä ja Virtaa tuskin kukaan ihminen on voinut välttyä kuulemasta, sen verran enemmän heidän musiikkinsa on soinut radiossa kaikilla kanavilla kautta aikain, Geddaa tai Björlingiä sen sijaan on ollut helppo olla kuulematta suosituimmilla radioasemilla.

• ole pahasta
        vielä se.. kirjoitti:

..että Elvistä ja Virtaa tuskin kukaan ihminen on voinut välttyä kuulemasta, sen verran enemmän heidän musiikkinsa on soinut radiossa kaikilla kanavilla kautta aikain, Geddaa tai Björlingiä sen sijaan on ollut helppo olla kuulematta suosituimmilla radioasemilla.

iskelmän kuuntelijoillekkaan, saavat ainakin tutustua kunnon LAULAJAAN viihdetaitelijoiden ohessa, toki tosi hyvä laulajia on paljon silläkin saralla mutta Jussista puhuttaessa käytetään isoja kirjaimia.

• sivistynyttä?
        ole pahasta kirjoitti:

iskelmän kuuntelijoillekkaan, saavat ainakin tutustua kunnon LAULAJAAN viihdetaitelijoiden ohessa, toki tosi hyvä laulajia on paljon silläkin saralla mutta Jussista puhuttaessa käytetään isoja kirjaimia.

Vaikka klassisen musiiki ystävät yleensä niin ehkä tekevätkin niin en itse kyllä mittaa sivistyksen tasoa sillä että minkälaisesta musiikista pitää. Vielä nykyisinkin on ihmisissä sellaisia joiden mielestä on hirveen 'hienoa' ja 'sivistynyttä' kuunnella klassista musiikkia. Mutta kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse.
        Hyviä artisteja on molemmissa. Tyylisuuntia ei voi oikein verrata.

• idiootti
        sivistynyttä? kirjoitti:

Vaikka klassisen musiiki ystävät yleensä niin ehkä tekevätkin niin en itse kyllä mittaa sivistyksen tasoa sillä että minkälaisesta musiikista pitää. Vielä nykyisinkin on ihmisissä sellaisia joiden mielestä on hirveen 'hienoa' ja 'sivistynyttä' kuunnella klassista musiikkia. Mutta kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse.
        Hyviä artisteja on molemmissa. Tyylisuuntia ei voi oikein verrata.

vai mitä urputat??

• vaikka
        idiootti kirjoitti:

vai mitä urputat??

Oon ;D

• kannattaaa
        vaikka kirjoitti:

Oon ;D

olla ihan vaan koska ei tiedä mistä edes puhutaan, pitääkä sen kissanhännän aina tulla sekoittamaan soppaa ja vääntämään asioista sellaisia mitä ne ei todellisuudessa ole!

• vaikka niin
        kannattaaa kirjoitti:

olla ihan vaan koska ei tiedä mistä edes puhutaan, pitääkä sen kissanhännän aina tulla sekoittamaan soppaa ja vääntämään asioista sellaisia mitä ne ei todellisuudessa ole!

Sinähän sen kissana tiedät miten asiat on, jotenka hyvä on sitten.

• hyvääää
        vaikka niin kirjoitti:

Sinähän sen kissana tiedät miten asiat on, jotenka hyvä on sitten.

vappua vain ja toivotaan et saadaan nauttia auringosta ;) kissahan minä ja sä häntä?

• m.......
        idiootti kirjoitti:

vai mitä urputat??

Vai niin että näin sitä sivistystä jaellaan, onneks kuuntelet klassista jos sielt sit tarttus sullekkin sitä vähän. Tai sit käytöstavat ei oikee käy rinnan sen sun sivistyksen kans vaik nii luulis.

• keskustelun alkuun
        m....... kirjoitti:

Vai niin että näin sitä sivistystä jaellaan, onneks kuuntelet klassista jos sielt sit tarttus sullekkin sitä vähän. Tai sit käytöstavat ei oikee käy rinnan sen sun sivistyksen kans vaik nii luulis.

vastattiin

"Vaikka klassisen musiiki ystävät yleensä niin ehkä tekevätkin niin en itse kyllä mittaa sivistyksen tasoa sillä että minkälaisesta musiikista pitää. Vielä nykyisinkin on ihmisissä sellaisia joiden mielestä on hirveen 'hienoa' ja 'sivistynyttä' kuunnella klassista musiikkia. Mutta kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse.
        Hyviä artisteja on molemmissa. Tyylisuuntia ei voi oikein verrata"

mikä tässä oli niin loukkaavaa että pitää kritisoimaan? käsititkö kenties väärin? ja kyllä kuuntelen klassista ja myöskin iskelmää mutta täytyypä sanoa taa että osoitit oikeaksi sen asian että ei ole sellaista keskutelun aluetta etteikö joku olisi työntämässä omaa tyhmyyttään peliin väheksymällä jonkun toisen viatonta asiaa, oletko oikeasti tyhmä???

• m............
        keskustelun alkuun kirjoitti:

vastattiin

"Vaikka klassisen musiiki ystävät yleensä niin ehkä tekevätkin niin en itse kyllä mittaa sivistyksen tasoa sillä että minkälaisesta musiikista pitää. Vielä nykyisinkin on ihmisissä sellaisia joiden mielestä on hirveen 'hienoa' ja 'sivistynyttä' kuunnella klassista musiikkia. Mutta kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse.
        Hyviä artisteja on molemmissa. Tyylisuuntia ei voi oikein verrata"

mikä tässä oli niin loukkaavaa että pitää kritisoimaan? käsititkö kenties väärin? ja kyllä kuuntelen klassista ja myöskin iskelmää mutta täytyypä sanoa taa että osoitit oikeaksi sen asian että ei ole sellaista keskutelun aluetta etteikö joku olisi työntämässä omaa tyhmyyttään peliin väheksymällä jonkun toisen viatonta asiaa, oletko oikeasti tyhmä???

No tuos ei kyl mun mielestä ollut mitään loukkaavaa tai kritisoivaa tai väheksyvää ellet katso itse sit olevasi näitä 'Vielä nykyisinkin on ihmisissä jne..' -ihmisiä mistä tuos puhuttiin ;),kun ei tuos mun mielestä viitattu keskustelun aloittajaan millään lailla.

Sen sijaan mitä keskustelua se tollanen 'tyhmittely,urputtelu' jne.on?

• vastataann
        m............ kirjoitti:

No tuos ei kyl mun mielestä ollut mitään loukkaavaa tai kritisoivaa tai väheksyvää ellet katso itse sit olevasi näitä 'Vielä nykyisinkin on ihmisissä jne..' -ihmisiä mistä tuos puhuttiin ;),kun ei tuos mun mielestä viitattu keskustelun aloittajaan millään lailla.

Sen sijaan mitä keskustelua se tollanen 'tyhmittely,urputtelu' jne.on?

tyhmyydellä

• kuuntelija ja fani

Omistan lähes kaikki Jussin levyttämät kappaleet, hän on idolini. Herra Nikolaita olen jopa päässyt kuuntelemaan. Upeita molemmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3060
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1626
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      129
      1484
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1345
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      90
      1247
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1119
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1028
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      231
      969
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      950
    Aihe