Onko kukaan palstan lukijoista avannut pankkitiliä USAssa? Miten se toimii? Paljonko maksaa? Saatko jonkun kortin (minkä) samalla jolla voit nostaa automaateista yms.?
Olen muuttamassa väliaikaisesti jenkkeihin ja haluaisin avata tilin koska en halua a) laittaa ko. ajalla rahaa siellä omalle suomi-tililleni, b) lähettää rahaa postitse suomeen tai c) kannella rahoja taskussa enempää kuin tarvitsen. En myöskään mielelläni laittaisi rahaa kenenkään muunkaan tilille, esim. äitini tai veljeni.
Pankkitilin avaaminen?
44
4344
Vastaukset
- jos...
pankkitilin saat avattua kun sinulla on sosiaaliturvanumero, jonka saat, jos sinulla on tyolupa, green card tms.
- nello
tilin saat avattua vaikka sulla ei ole työlupaa. asuin jonkun aikaa sitten jenkeissä ja oli ihan normaali "savings account" johon oli sitten kortti jolla pystyinostaa rahaa. maksukorttia et saa.
nello kirjoitti:
tilin saat avattua vaikka sulla ei ole työlupaa. asuin jonkun aikaa sitten jenkeissä ja oli ihan normaali "savings account" johon oli sitten kortti jolla pystyinostaa rahaa. maksukorttia et saa.
kuinka se onnistui? jouduitko todistamaan jotain asioita heille osoitteen lisäksi, kuten työsopimusta, passia tai vastaavaa? paljonko tämä pankkitilin avaaminen maksoi ja missä pankissa asioit?
haluaisin siis ihan vaan pankkitilin johon voi laittaa rahaa (esim. kävelemällä pankkiin rahatukko kädessä tai tilisiirtona netissä) ja josta voi nostaa rahaa automaateista. en siis tarvitse mitään luottokorttia jolla voisin maksaa. - ja sillä saa
**** kirjoitti:
kuinka se onnistui? jouduitko todistamaan jotain asioita heille osoitteen lisäksi, kuten työsopimusta, passia tai vastaavaa? paljonko tämä pankkitilin avaaminen maksoi ja missä pankissa asioit?
haluaisin siis ihan vaan pankkitilin johon voi laittaa rahaa (esim. kävelemällä pankkiin rahatukko kädessä tai tilisiirtona netissä) ja josta voi nostaa rahaa automaateista. en siis tarvitse mitään luottokorttia jolla voisin maksaa.ja luottokortilla ei olisi tuotakaan ongelmaa, saisit rahaa suoraan automaatista ? miksi teet asian noin vaikeeksi. sitäpaitsi jenkit elävät vielä sekkien kanssa, ei niillä pankkikortteja ole käytössä, tiedoksi vaan. eikä rahaa nosteta pankista, sitä saa marketeista ja huoltoasemilta.
- pihalla kuin lumiukko
nello kirjoitti:
näistä pankkikortti hommista ihan pihalla, shekit toimii ja palkkakin tulee kerran kuussa shekkinä kotiin postin joukossa, milloin sininen tai keltainen kuori mutta ei sitä mihinkään tilille makseta, ei ainakaan minulle maksettu 4 vuoteen kun olin.
- .....
ja sillä saa kirjoitti:
ja luottokortilla ei olisi tuotakaan ongelmaa, saisit rahaa suoraan automaatista ? miksi teet asian noin vaikeeksi. sitäpaitsi jenkit elävät vielä sekkien kanssa, ei niillä pankkikortteja ole käytössä, tiedoksi vaan. eikä rahaa nosteta pankista, sitä saa marketeista ja huoltoasemilta.
no, voi tietysti olla. olen menossa kesäksi lastenhoitajaksi yksityisesti (alle 3kk, perhe pyysi tulemaan luokseen "ystävänä lomalle" eli ns. laittomasti) ja en voi vastaanottaa rahoja suomi-tililleni koska siitä tulisi ongelmia kun palaan suomeen ja tarvitsen opintotukea/asumistukea. postitse rahojen suomeen lähettäminen arveluttaa enkä myöskään halua tuottaa ongelmia vanhemmilleni/veljilleni laittamalla rahoja heidän tililleen, ja rahatukon/shekkien kanssa kulkeminen ei välttämättä ole paras idea joten jollekin tilille ne olisi hyvä laittaa.
ja kyseessä on melko hyväpalkkainen työ (tietysti joudun myös tekemään paljon töitä), ei siis ihan perinteinen aupair-homma josta saa vaikkapa taskurahaa 400dollaria kuussa... - usassa 30v
pihalla kuin lumiukko kirjoitti:
näistä pankkikortti hommista ihan pihalla, shekit toimii ja palkkakin tulee kerran kuussa shekkinä kotiin postin joukossa, milloin sininen tai keltainen kuori mutta ei sitä mihinkään tilille makseta, ei ainakaan minulle maksettu 4 vuoteen kun olin.
Kyllahan taallakin palkat saa menemaan suoraa tilille useimmissa tyopaikoissa. Pankkikortit ja shekit ovat myos kaytossa, niilla viela moni maksaa ostoksensa. Me maksamme luottokortilla kaiken.
Taalla on ollut tapana maksaa shekeilla laskut postitse, mutta tamakin on jaamassa historiaan, kun tietokoneitten kaytto on tullut arkipaivaisemmaksi.
Anoppini kirjoittelee viela shekkeja, vaikka hankin viela vanhoilla paivillaan on oppinut surffailemaan netissa ;) - Näin se vaan on
pihalla kuin lumiukko kirjoitti:
Kyllä jenkeissä voi maksaa ihan miten vain. Suomen tapaan palkat maksetaan suoraan tilille mikä niin haluaa, laskut hoituvat automaattisesti suoraveloituksella jne. Jos välttämättä haluaa pelailla shekkien kanssa, niin kyllä sekin vaihtoehto on olemassa. Shekkien kanssa pelailevat lähinnä köyhät, joilla luottohistoria on niin päin vittua etteivät saa luottokorttia tai edes avattua tiliä pankissa. Kannattaisi ottaa hieman selvää asioista.
- Kokemusta
Näin se vaan on kirjoitti:
Kyllä jenkeissä voi maksaa ihan miten vain. Suomen tapaan palkat maksetaan suoraan tilille mikä niin haluaa, laskut hoituvat automaattisesti suoraveloituksella jne. Jos välttämättä haluaa pelailla shekkien kanssa, niin kyllä sekin vaihtoehto on olemassa. Shekkien kanssa pelailevat lähinnä köyhät, joilla luottohistoria on niin päin vittua etteivät saa luottokorttia tai edes avattua tiliä pankissa. Kannattaisi ottaa hieman selvää asioista.
Kolmisen vuotta sitten tilin avaamiseen täytyi olla verottajalta haettu Tax ID, jonka sai muutamassa päivässä. Se on samantapainen numerosarja kuin sikäläinen sotu -tunnus, mutta sitä ei saa käyttää sotu -tunnuksena... Tax ID:n sai - ainakin silloin - kuka vain, vaikkei työlupaa yms. ollutkaan.
Tilin yhteydessä tuli myös ns. Check Card, joka vastaa meikäläistä pankkikorttia, mutta oli Visa -tunnuksilla varustettu ja toimi kaikkialla maailmassa.
Suurimman osan laskuista sai muuten tuolloin maksettua netissä juuri tuolla kyseisellä kortilla. - ilman tiliä?
"Shekkien kanssa pelailevat lähinnä köyhät, joilla luottohistoria on niin päin vittua etteivät saa luottokorttia tai edes avattua tiliä pankissa."
Miten onnistuu saamaan shekkejä, jos ei saa avattua tiliä pankissa?? Mistä siis pankki veloittaa kirjoitetun shekin summan jos ei henkilön tililtä?? - minä vaan
ilman tiliä? kirjoitti:
"Shekkien kanssa pelailevat lähinnä köyhät, joilla luottohistoria on niin päin vittua etteivät saa luottokorttia tai edes avattua tiliä pankissa."
Miten onnistuu saamaan shekkejä, jos ei saa avattua tiliä pankissa?? Mistä siis pankki veloittaa kirjoitetun shekin summan jos ei henkilön tililtä??että sossu maksaa shekillä jonka marketit ja huoltamot vaihtaa rahaksi.
näin minä ainakin ymmärsin. - minä vaan
..... kirjoitti:
no, voi tietysti olla. olen menossa kesäksi lastenhoitajaksi yksityisesti (alle 3kk, perhe pyysi tulemaan luokseen "ystävänä lomalle" eli ns. laittomasti) ja en voi vastaanottaa rahoja suomi-tililleni koska siitä tulisi ongelmia kun palaan suomeen ja tarvitsen opintotukea/asumistukea. postitse rahojen suomeen lähettäminen arveluttaa enkä myöskään halua tuottaa ongelmia vanhemmilleni/veljilleni laittamalla rahoja heidän tililleen, ja rahatukon/shekkien kanssa kulkeminen ei välttämättä ole paras idea joten jollekin tilille ne olisi hyvä laittaa.
ja kyseessä on melko hyväpalkkainen työ (tietysti joudun myös tekemään paljon töitä), ei siis ihan perinteinen aupair-homma josta saa vaikkapa taskurahaa 400dollaria kuussa...oletko ajatellut loppuun asti ton homman.
400$ ehkä kuussa rahaa?? oletko ihan varma että on paljon??
ajatteleppa 400$ merkitystä seuraavassa hetkessä.
esim naapurit kusauttaa sut kun olet hommissa etpä pääse jenkkeihin enää koskaan jos olet kusahtanut pimeestä duunista.(kata kärkkäinen playboy)
no kerroit ystävä pohjalta eli kaikki tienestit vaan käteisenä taskuun siinä tapauksessa ei mitään pankki tilejä kannata harkita.
mutta sitten johon joku viisaampi vois vastata:
-menee jenkkeihin joutuu täyttää paperin johon merkataan rahat. mitä jos on rahaa enempi lähtiessä pitääkö todistella mistä tullut??
vai onko toi sääntö jos on yli 10 000$ rahaa pykälässä? - minä vaan
minä vaan kirjoitti:
oletko ajatellut loppuun asti ton homman.
400$ ehkä kuussa rahaa?? oletko ihan varma että on paljon??
ajatteleppa 400$ merkitystä seuraavassa hetkessä.
esim naapurit kusauttaa sut kun olet hommissa etpä pääse jenkkeihin enää koskaan jos olet kusahtanut pimeestä duunista.(kata kärkkäinen playboy)
no kerroit ystävä pohjalta eli kaikki tienestit vaan käteisenä taskuun siinä tapauksessa ei mitään pankki tilejä kannata harkita.
mutta sitten johon joku viisaampi vois vastata:
-menee jenkkeihin joutuu täyttää paperin johon merkataan rahat. mitä jos on rahaa enempi lähtiessä pitääkö todistella mistä tullut??
vai onko toi sääntö jos on yli 10 000$ rahaa pykälässä?niin tarkoitin kannattaako 400$ riskiä ottaa.
minä vaan kirjoitti:
niin tarkoitin kannattaako 400$ riskiä ottaa.
ilmaisin itseni heikosti tai et vaan muutoin ymmärtänyt tekstiäni... tarkoitin, että kyseessä on hyväpalkkainen normaali työ, eikä siis mikään perinteinen aupairtyö josta saa taskurahaa esimerkiksi 400uds/kk, saan siis huomattavasti enemmän. tuollaisen perusaupairin taskurahanhan pystyy hyvinkin kuljettamaan vaikka rahavyössä(osanhan siitä käyttää jo luonnollisesti maassa) mutta jos puhutaan suuremmista summista niin ei ole kiva kuljeksia ympäriinsä sellaisella pelolla että joku ryöstää ja vie koko kesän tienestit (jotka eivät tietenkään järisyttävän suuret ole koska kyseessä on ihan normaali työ eikä mitään ökyrikkaiden bisneksiä, mutta joilla opiskelija eläisi pitkälle seuraavaa vuotta).
- enya
Pankkisiirto pankista toiseen ei toimi jenkeissä. Esim. jos yrität tehdä rahansiirron pankin A tililtä (oma tili) panin B tilille (vaikkapa ystävän tili), ei onnistu. Pitää kirjoittaa shekki, antaa se ystävän kouraan, sitten menee vähintään viikko, ennenkuin rahat ovat oikeasti ystävän käytettävissä jne. Todella monimutkaista Suomen systeemeihin verrattuna.
Ja jenkeissä eivät shekeillä todellakaan puljaa vain köyhät. Olen tarpeeksi paljon katsellut esim. akateemisten ihmisten shekinkirjoitusta, ja näillä ihmisillä on kyllä luottokortit ja systeemit kunnossa. Shekkiä käytetään, koska muut keinot eivät usein toimi. - saa..
minä vaan kirjoitti:
että sossu maksaa shekillä jonka marketit ja huoltamot vaihtaa rahaksi.
näin minä ainakin ymmärsin.vain food stamps'eja eli ns. ruokakuponkeja, joilla voi ostaa ainoastaan ruokaa kaupasta. niitä ei vaihdeta rahaksi. köyhyyden raja menee siis siinä, että joku käyttää kyseisiä kuponkeja.
- maksaja
enya kirjoitti:
Pankkisiirto pankista toiseen ei toimi jenkeissä. Esim. jos yrität tehdä rahansiirron pankin A tililtä (oma tili) panin B tilille (vaikkapa ystävän tili), ei onnistu. Pitää kirjoittaa shekki, antaa se ystävän kouraan, sitten menee vähintään viikko, ennenkuin rahat ovat oikeasti ystävän käytettävissä jne. Todella monimutkaista Suomen systeemeihin verrattuna.
Ja jenkeissä eivät shekeillä todellakaan puljaa vain köyhät. Olen tarpeeksi paljon katsellut esim. akateemisten ihmisten shekinkirjoitusta, ja näillä ihmisillä on kyllä luottokortit ja systeemit kunnossa. Shekkiä käytetään, koska muut keinot eivät usein toimi.Pankkisiirto muuten toimii. Olen monesti siirtanyt rahaa aliurakoitsijoiden tilille suoraan pankin kautta, ja raha on ollut seuraavan pankkipaivan aamuna heidan tilillaan.
Jos tilille menossa menee yli viikko taytyy olla jotain pielessa,shekki on toisesta osavaltiosta tai kyseessa on tili joka on monesti maksuvaikeuksissa, silloin pankissa voidaan laittaa stop-maksulle ja odottaa jotta shekki hyvaksytaan maksajan pankin puolelta. - pyydä
*** kirjoitti:
ilmaisin itseni heikosti tai et vaan muutoin ymmärtänyt tekstiäni... tarkoitin, että kyseessä on hyväpalkkainen normaali työ, eikä siis mikään perinteinen aupairtyö josta saa taskurahaa esimerkiksi 400uds/kk, saan siis huomattavasti enemmän. tuollaisen perusaupairin taskurahanhan pystyy hyvinkin kuljettamaan vaikka rahavyössä(osanhan siitä käyttää jo luonnollisesti maassa) mutta jos puhutaan suuremmista summista niin ei ole kiva kuljeksia ympäriinsä sellaisella pelolla että joku ryöstää ja vie koko kesän tienestit (jotka eivät tietenkään järisyttävän suuret ole koska kyseessä on ihan normaali työ eikä mitään ökyrikkaiden bisneksiä, mutta joilla opiskelija eläisi pitkälle seuraavaa vuotta).
tätä perhettä avaamaan tilin pankkiin heidän nimellä ja sinulle käyttöoikeus tiliin eli saat kortin käyttöösi. silloin voit nostaa rahaa atm:stä tai maksaa sillä kaupoissa, ja sinun ei itse tarvitse huolehtia tilin avaamisesta pankkiin ja sen sulkemisesta, kun lähdet maasta.
tilin avaaminen ei sinänsä maksa mitään, mutta ei käy ihan passia näyttämälläkään, se enemmänkin herättää kysymyksiä miksi turistina haluat avata tilin. pankeissa seurataan kyllä tiukasti tilien avaamista, tarkoitusperiä ja rahaliikennettä muutenkin i.e. jos tilille tulee yht' äkkiä suuria summia rahaa tai sieltä nostetaan vastaavasti ulos. ja maassa laittomana työntekijänä et varmaankaan halua nimiäsi mihinkään papereihin, jotka olisivat todisteena siinä??
au pairin 400usd/kk (100/vko) on todellakin taskurahaa jenkeissä, ei siis tarvitse murehtia että tuosta summasta jäisi jotain säästöön tai kotiin tuotavaa. sinun tarvitsee siis ansaita todellakin paljon enemmän, jotta "palkasta" jäisi suomen tuliaisia. ja muista pyytää "palkka" perheeltä nimeomaan käteisenä - shekeistähän jää aina jäljet... - .....
pyydä kirjoitti:
tätä perhettä avaamaan tilin pankkiin heidän nimellä ja sinulle käyttöoikeus tiliin eli saat kortin käyttöösi. silloin voit nostaa rahaa atm:stä tai maksaa sillä kaupoissa, ja sinun ei itse tarvitse huolehtia tilin avaamisesta pankkiin ja sen sulkemisesta, kun lähdet maasta.
tilin avaaminen ei sinänsä maksa mitään, mutta ei käy ihan passia näyttämälläkään, se enemmänkin herättää kysymyksiä miksi turistina haluat avata tilin. pankeissa seurataan kyllä tiukasti tilien avaamista, tarkoitusperiä ja rahaliikennettä muutenkin i.e. jos tilille tulee yht' äkkiä suuria summia rahaa tai sieltä nostetaan vastaavasti ulos. ja maassa laittomana työntekijänä et varmaankaan halua nimiäsi mihinkään papereihin, jotka olisivat todisteena siinä??
au pairin 400usd/kk (100/vko) on todellakin taskurahaa jenkeissä, ei siis tarvitse murehtia että tuosta summasta jäisi jotain säästöön tai kotiin tuotavaa. sinun tarvitsee siis ansaita todellakin paljon enemmän, jotta "palkasta" jäisi suomen tuliaisia. ja muista pyytää "palkka" perheeltä nimeomaan käteisenä - shekeistähän jää aina jäljet...siis palkkani tulee olemaan yli 400usd/vko joten kun olen kuitenkin suomessa pääsääntöinen opiskelija, ja minulle jenkeissä maksetaan kaikki mahdollinen (majoitus, ruoat suurimmaksi osaksi jne), niin toivon pystyväni myös säästämään jonkin verran syksyn opiskeluja varten rahaa.
shekeistä jää toki jäljet ja siksi haluaisinkin palkan joko käteisenä tai tilille (nimenomaan jenkkitilille jos sellainen on tällaisessa tapauksessa mahdollista avata, muussa tapauksessa jäljet näkyy taas suomen tilillä -> ongelmat opintotukien yms. kanssa). käteinen kuulostaa helpoimmalta mutta siinä on juuri se ongelma että jouodun kantamaan rahat suomeen takataskussani jolloin ongelmaksi voi muodostua se että a) minut voidaan ryöstää tai b) joudun selvittämään tullissa mistä olen saanut rahat (koska minulla on selkeästi enemmän rahaa kuin silloin kun tulin maahan).
mikäli perhe avaa tilin, onko mahdollista siis että saan oman kortin jota voin käyttää suomessa (eli nostaa kaikki loput rahat suomeen palattuani jenkkitililtä ihan normaalista automaatista)? tuleeko kortti siis kuitenkin esim. perheen äidin nimiin (jolloin on pysty ostamaan suoraan kortilla mitään koska joudun mahdollisesti näyttämään henkkarini ostotilanteessa ja nimi on eri kuin perheen äidin)? pystyisin ilmeisesti kuitenkin nostamaan rahaa tililtä automaateista (ei todisteta henkilöllisyyttä) ja jos kortti katoaa, ei pysty helposti nostamaan rahoja tililtä kun ei ole salasanoja ja kortti voidaan kuolettaa. tällaisessa tapauksessahan pystyisin pyytämään palkan esimerkiksi puoliksi käteisenä ja puoliksi tilille (käteiset voisin käyttää jenkeissä ja loput tuoda suomeen ilman ongelmia ja sitten puolet nostaa tililtä kun olen suomessa) - kuulostaa todella hyvältä jos tämä toimii ja perhe suostuu eli heille ei tule ylimääräisiä kustannuksia tms. - buabuah:DDD
usassa 30v kirjoitti:
Kyllahan taallakin palkat saa menemaan suoraa tilille useimmissa tyopaikoissa. Pankkikortit ja shekit ovat myos kaytossa, niilla viela moni maksaa ostoksensa. Me maksamme luottokortilla kaiken.
Taalla on ollut tapana maksaa shekeilla laskut postitse, mutta tamakin on jaamassa historiaan, kun tietokoneitten kaytto on tullut arkipaivaisemmaksi.
Anoppini kirjoittelee viela shekkeja, vaikka hankin viela vanhoilla paivillaan on oppinut surffailemaan netissa ;)Säälittävää!!! Jenkit maailman takapajuisin syrjäisin tyhmin jälkeenjäänein kansa ikinä. Ei ihme että jenkkejä pidetään tyhminä. Shekeistä päätellen jenkit on noin 30 vuotta muuta maailmaa jäljessä kehityksessä.
- just
buabuah:DDD kirjoitti:
Säälittävää!!! Jenkit maailman takapajuisin syrjäisin tyhmin jälkeenjäänein kansa ikinä. Ei ihme että jenkkejä pidetään tyhminä. Shekeistä päätellen jenkit on noin 30 vuotta muuta maailmaa jäljessä kehityksessä.
sanoppa tuo Bill Gatesille, niin hän saa puolestaan nauraa all the way to the bank!! :DDD
Shekit tai ei, niin ei pelkkä suomen kansalaisuus tee sinusta vielä kovin kehittynyttä tai sivistynyttä!! - txvlx
enya kirjoitti:
Ja jenkeissä eivät shekeillä todellakaan puljaa vain köyhät. Olen tarpeeksi paljon katsellut esim. akateemisten ihmisten shekinkirjoitusta, ja näillä ihmisillä on kyllä luottokortit ja systeemit kunnossa. Shekkiä käytetään, koska muut keinot eivät usein toimi.Tottakai pankkisiirrot toimivat. Eihan siihen tarvitse muuta kuin ABA Routing Number ja tilinumero. Toimii ihan hyvin myos ulkomaille tai vaikkapa Suomesta USAan.
Shekkien kirjoittelu on jaamassa taallakin historiaan. Kylla suurin osa maksuista hoidellaan muovilla. - jenkkilä
just kirjoitti:
sanoppa tuo Bill Gatesille, niin hän saa puolestaan nauraa all the way to the bank!! :DDD
Shekit tai ei, niin ei pelkkä suomen kansalaisuus tee sinusta vielä kovin kehittynyttä tai sivistynyttä!!tiesitkö että kännykät on jenkeissä uusin uutta ja varsinainen puhhenaihe esson baareissa. Heh, vuonna 2006. Uittu mikä junttila. Puhuisivat tosin lankapuhelimeen vielä vuosia ellei me oltais viety niille kännyköitä.
- sysadmin
jenkkilä kirjoitti:
tiesitkö että kännykät on jenkeissä uusin uutta ja varsinainen puhhenaihe esson baareissa. Heh, vuonna 2006. Uittu mikä junttila. Puhuisivat tosin lankapuhelimeen vielä vuosia ellei me oltais viety niille kännyköitä.
Kännykkä on amerikkalaisen Motorola insinöörin, Dr. Martin Cooperin vuonna 1973 keksimä. Nokia meni ja varasti keksinnön.
- tiedoksi
buabuah:DDD kirjoitti:
Säälittävää!!! Jenkit maailman takapajuisin syrjäisin tyhmin jälkeenjäänein kansa ikinä. Ei ihme että jenkkejä pidetään tyhminä. Shekeistä päätellen jenkit on noin 30 vuotta muuta maailmaa jäljessä kehityksessä.
Etta Suomi on niin takapajuinen maa, etta suuriltakaan firmoilta ei voi ostaa tavaraa Visalla. Vastaus oli:"Ei meilla ole sellaista valmiutta"!!!
- just
jenkkilä kirjoitti:
tiesitkö että kännykät on jenkeissä uusin uutta ja varsinainen puhhenaihe esson baareissa. Heh, vuonna 2006. Uittu mikä junttila. Puhuisivat tosin lankapuhelimeen vielä vuosia ellei me oltais viety niille kännyköitä.
ostin nimittäin ensimmäisen kännykän jenkeissä jo vuonna 1995. joten ikävä kyllä eivät ihan uusin keksintö ole sielläkään, paitsi ehkä sinulle, joka elät ilmeisesti vielä 90-lukua!!!
päivitä siis tietosi sen sijaan että istut siellä perähikiän esson baarissa ruikuttamassa... - kommentti
just kirjoitti:
Shekit tai ei, niin ei pelkkä suomen kansalaisuus tee sinusta vielä kovin kehittynyttä tai sivistynyttä!!tietokone sekä WWW ovat eurooppalaisia keksintöjä. Ei Bill Gatesia naurattas ilman eurooppalaisia...
- sekä gsm
sysadmin kirjoitti:
Kännykkä on amerikkalaisen Motorola insinöörin, Dr. Martin Cooperin vuonna 1973 keksimä. Nokia meni ja varasti keksinnön.
ovat eurooppalaisia keksintöjä.
- maksukortin
nello kirjoitti:
saa. luottokortissa on omat kommenverkkinsä, jos ei luottohistoriaa ole USAssa.
- se on
kommentti kirjoitti:
tietokone sekä WWW ovat eurooppalaisia keksintöjä. Ei Bill Gatesia naurattas ilman eurooppalaisia...
Tosin amerikkalaisen historiankirjootuksen mukaan Al Gore keksi www:n. Ne on helvetin tolloja kun luulevat että muualla maailmassa on ihan alkeellista ja niillä paras tekniikka mitän on eikä ne tajua että ne on itse just niitä jälkeenjääneitä
- avaaminen
Miten pankkitilin avaaminen ja luottohistoria mitenkään toisiinsa liittyy? eihän siinä pankki mitään menetä vaikka tenukepille tilin avaa, soosu laittaa sinne rahaa ja pankki ottaa tilinhoitomaksun päälät pois. tää on taas tätä amerikkalaista huonoa johtamistaitoa ja jälkeenjääneisyyttä
- visa
tiedoksi kirjoitti:
Etta Suomi on niin takapajuinen maa, etta suuriltakaan firmoilta ei voi ostaa tavaraa Visalla. Vastaus oli:"Ei meilla ole sellaista valmiutta"!!!
Tama minuakin on ihmetyttanyt pitkan aikaa. Postimyyntitilaukset ym. kayvat kovin hankaliksi kun ei voi maksaa Visalla. En ymmarra.
- the point?
kommentti kirjoitti:
tietokone sekä WWW ovat eurooppalaisia keksintöjä. Ei Bill Gatesia naurattas ilman eurooppalaisia...
kysymys ei ollutkaan siitä kuka on keksinyt tietokoneen, www:n tai kännykät vaan shekkien käytöstä jenkeissä.
lue buabuahin väite: shekkien käyttö on sama kuin takapajuinen syrjäisin tyhmin jälkeinjäänein kansa ikinä.
asiasta voi olla montaa mieltä, mutta jos näin on, bill gates ym. usa:n multimiljardöörit kirjoittelevat edelleenkin niitä shekkejään hymyssä suin eivätkä vaivaa ajatustakaan sille mitä "viisaat" suomi-pojat heistä tai usa:sta ylipäätään ovat mieltä. mutta niin tekisin minäkin, jos tilillä olisi yhtä monta numeroa... ja jos bill gates on kuitenkin onnistunut hyödyntämään sen mitä eurooppalaiset ensin keksivät, niin voiko häntä pitää silloin tyhmänä tai jälkeenjääneenä?
anyway, kyse oli tilin avaamisesta ja shekkien käytöstä... - kaytannollinen
the point? kirjoitti:
kysymys ei ollutkaan siitä kuka on keksinyt tietokoneen, www:n tai kännykät vaan shekkien käytöstä jenkeissä.
lue buabuahin väite: shekkien käyttö on sama kuin takapajuinen syrjäisin tyhmin jälkeinjäänein kansa ikinä.
asiasta voi olla montaa mieltä, mutta jos näin on, bill gates ym. usa:n multimiljardöörit kirjoittelevat edelleenkin niitä shekkejään hymyssä suin eivätkä vaivaa ajatustakaan sille mitä "viisaat" suomi-pojat heistä tai usa:sta ylipäätään ovat mieltä. mutta niin tekisin minäkin, jos tilillä olisi yhtä monta numeroa... ja jos bill gates on kuitenkin onnistunut hyödyntämään sen mitä eurooppalaiset ensin keksivät, niin voiko häntä pitää silloin tyhmänä tai jälkeenjääneenä?
anyway, kyse oli tilin avaamisesta ja shekkien käytöstä...Kayn paljon kaikenlaisissa nayttelyissa ja ostan niista usein jotakin. Aina ei ole satoja dollareita taskussa, silloin on helppo kirjoittaa shekki ja asia on silla selva.
- omistin
just kirjoitti:
ostin nimittäin ensimmäisen kännykän jenkeissä jo vuonna 1995. joten ikävä kyllä eivät ihan uusin keksintö ole sielläkään, paitsi ehkä sinulle, joka elät ilmeisesti vielä 90-lukua!!!
päivitä siis tietosi sen sijaan että istut siellä perähikiän esson baarissa ruikuttamassa...80-luvulla autopuhelimen, iso se oli mutta hyvin toimi
- luetettavuus
visa kirjoitti:
Tama minuakin on ihmetyttanyt pitkan aikaa. Postimyyntitilaukset ym. kayvat kovin hankaliksi kun ei voi maksaa Visalla. En ymmarra.
Hei haloo. Mietis vähän kump ion turvallisempi tapa maksaa visa visa vai Solo tunnukset. Nyrkkisääntö menee niin että kerran annta luottokortin tunnukset nettiin niin siellä ovat ja pysyy, firmat myy niitä tunnuksia eteenpäin jne
- visa
luetettavuus kirjoitti:
Hei haloo. Mietis vähän kump ion turvallisempi tapa maksaa visa visa vai Solo tunnukset. Nyrkkisääntö menee niin että kerran annta luottokortin tunnukset nettiin niin siellä ovat ja pysyy, firmat myy niitä tunnuksia eteenpäin jne
Perheessani on ollut luottokortti kaytossa jo 30 v taalla Usassa, Visa paaasiassa eika mitaan ongelmia ole ollut. Tunnen taalla ystavapiirissamme vain yhden henkilon joka ei uskalla tilata netista luottokortilla mitaan.
- olis
visa kirjoitti:
Perheessani on ollut luottokortti kaytossa jo 30 v taalla Usassa, Visa paaasiassa eika mitaan ongelmia ole ollut. Tunnen taalla ystavapiirissamme vain yhden henkilon joka ei uskalla tilata netista luottokortilla mitaan.
Mistäs ne jutu tulee että ei saa antaa visaansa pois silmistään hetkeksikään kaupassa ettei joku myyjä salaa kopsaa sitä. Tyhjästäkö legndat tulee, tuskin
- Sinulla
luetettavuus kirjoitti:
Lukihairio, vai oletko humalassa? Oletko koskaan kayttanyt Visaa? Jos numero joutuu vieraisiin kasiin, ei siita itselle mitaan vahinkoa tule. Solo tunnus on suomalaisten (5.5 miljoonaa) systeemi, miksi sita pitaisi koko maailman ottaa kaytantoon? On se hyva jostain Perahikialta laittaa muun maailman rahaliikenne uuteen uskoon.
- flman
ja sillä saa kirjoitti:
ja luottokortilla ei olisi tuotakaan ongelmaa, saisit rahaa suoraan automaatista ? miksi teet asian noin vaikeeksi. sitäpaitsi jenkit elävät vielä sekkien kanssa, ei niillä pankkikortteja ole käytössä, tiedoksi vaan. eikä rahaa nosteta pankista, sitä saa marketeista ja huoltoasemilta.
Kylla taalla USAssa on pankkikortit ihan kuin suomessakin - olleet vuosia. Pankkikortilla voi maksaa kaupoissa ja kayttaa automaatteja, laskut yleensa maksetaan shekeilla ellei halua suoraveloitusta.
- näitä vastauksia
..... kirjoitti:
siis palkkani tulee olemaan yli 400usd/vko joten kun olen kuitenkin suomessa pääsääntöinen opiskelija, ja minulle jenkeissä maksetaan kaikki mahdollinen (majoitus, ruoat suurimmaksi osaksi jne), niin toivon pystyväni myös säästämään jonkin verran syksyn opiskeluja varten rahaa.
shekeistä jää toki jäljet ja siksi haluaisinkin palkan joko käteisenä tai tilille (nimenomaan jenkkitilille jos sellainen on tällaisessa tapauksessa mahdollista avata, muussa tapauksessa jäljet näkyy taas suomen tilillä -> ongelmat opintotukien yms. kanssa). käteinen kuulostaa helpoimmalta mutta siinä on juuri se ongelma että jouodun kantamaan rahat suomeen takataskussani jolloin ongelmaksi voi muodostua se että a) minut voidaan ryöstää tai b) joudun selvittämään tullissa mistä olen saanut rahat (koska minulla on selkeästi enemmän rahaa kuin silloin kun tulin maahan).
mikäli perhe avaa tilin, onko mahdollista siis että saan oman kortin jota voin käyttää suomessa (eli nostaa kaikki loput rahat suomeen palattuani jenkkitililtä ihan normaalista automaatista)? tuleeko kortti siis kuitenkin esim. perheen äidin nimiin (jolloin on pysty ostamaan suoraan kortilla mitään koska joudun mahdollisesti näyttämään henkkarini ostotilanteessa ja nimi on eri kuin perheen äidin)? pystyisin ilmeisesti kuitenkin nostamaan rahaa tililtä automaateista (ei todisteta henkilöllisyyttä) ja jos kortti katoaa, ei pysty helposti nostamaan rahoja tililtä kun ei ole salasanoja ja kortti voidaan kuolettaa. tällaisessa tapauksessahan pystyisin pyytämään palkan esimerkiksi puoliksi käteisenä ja puoliksi tilille (käteiset voisin käyttää jenkeissä ja loput tuoda suomeen ilman ongelmia ja sitten puolet nostaa tililtä kun olen suomessa) - kuulostaa todella hyvältä jos tämä toimii ja perhe suostuu eli heille ei tule ylimääräisiä kustannuksia tms.Mikset lue tuolta alempaa kun joku oli just avannu tilin ja hyvin toimi
- itse lue
näitä vastauksia kirjoitti:
Mikset lue tuolta alempaa kun joku oli just avannu tilin ja hyvin toimi
päivämääriä milloin kysymykset ja vastaukset on kirjoitettu...
- Washington
Avasin tilin kolme viikkoa sitten Bank of Americaan. Tarvittiin 2 henkkaria (passi ja suomalainen ajokortti)ja tilille minimi summa oli $25. Joku vakituinen osoite täytyy pystyä kertomaan. Samalla saa pikapankkikortin ja viikon päästä postissa tuli checkcard eli maksukortti jolla voi maksaa kuten pankkikortilla ja nostaa pikapankista rahaa. Ekan pikapankkikortn voi tällöin hävittää. Samalla tuli sekit jos jossain ei kortti kelpaa eikä ole cashiä mukana. Tiliä avatessa voi myös valita ilmaisen nettipankkiyhteyden, mutta sitä varten tarvitaan sotu tai taxID. Tilin avaaminen pankissa kesti 25 minuuttia. Samaan tiliin kuuluu ns. kaksi puolta eli savings, jolle mkasetaan korkoa ja checking (käyttötili) jolla ei käyttörajoitusta mutta ei korkoakaan. Näiden puolien välillä voi sitten siirrellä rahaa. Pankeilla on erilaisia tilimuotoja riippuen mitä tarvii ja paljonko hilloo niillä pitää. Selvinnee sitten parhaiten pankissa
- nettipankki
yhteyden voit avata suoraan bank of american nettisivuilla, ilman mitään sotuja ja tax id:ta. käypä tsekkaamassa, jos kiinnostaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802