Onko kukaan palstan lukijoista avannut pankkitiliä USAssa? Miten se toimii? Paljonko maksaa? Saatko jonkun kortin (minkä) samalla jolla voit nostaa automaateista yms. joka toimii myös paluun jälkeen suomessa? Vaatiiko pankki jonkinlaisia todistuksia mahdollisesti opiskelusta, työstä tai muusta vai riittääkö pankkitilin avaamisen selvitykseksi ainoastaan se, että on osoite maassa ja haluaa tilin?
Olen muuttamassa väliaikaisesti töihin jenkkeihin ja haluaisin avata tilin koska en halua a) laittaa ko. ajalla rahaa siellä omalle suomi-tililleni, b) lähettää rahaa postitse suomeen tai c) kannella rahoja taskussa enempää kuin tarvitsen. En myöskään mielelläni laittaisi rahaa kenenkään muunkaan tilille, esim. äitini tai veljeni.
pankkitilin avaaminen USAssa?
18
3256
Vastaukset
- $$$$
Helpoin tie: mene Citibankiin kysymään miten helpoiten onnistuu. Voivat varmasti järjestää niin että voit käyttää Citin kautta suomalaista tiliäsi myös perillä tai ainakin siirtää rahaa helposti.
Patriot actin takia mennyt vaikeammaksi mutta kyllä onnistuu. Täytyy olla SSN tai ITIN ja tämähän ei ole ongelma jos olet töihin menossa. Usein vaaditaan osoitteen todistaminen jollain kuukausi utility laskulla.
Visa Electron ym. debit cardeja löytyy. Shekkejä ei enää juuri tarvitse ellei ole vanhanaikainen landlord joka tahtoo vuokran shekillä.
Jotkut ovat kiertäneet kiristyneitä vaatimuksia ostamalla postilokerofirman jonka nimiin on sitten tili avattu, näitä Delawaren ja Nevadan firmoja. Jos olet bisneshenkinen ihminen tälläsen firman omistaminen voi tuottaa itsensä moninkertaisesti takaisin myöhemminkin, vuosikulut ovat pienet.- ....
onkin nyt se, että olen menossa kesäksi lastenhoitajaksi yksityisesti ja olen maassa paria päivää vajaa 3kk eli ajan, jonka voisin olla maassa turistina ilman mitään ongelmaa. työnantajani on pyytänyt että tulenkin heille "kylään ystävänä" ja olenkin miettinyt tätä mahdollisuutta välttääkseni työviisuminhakemisongelmat yms. toisaalta en voi myöskään pyytää heitä maksamaan palkkaani suomi-tililleni sillä se aiheuttaa ongelmia myöhemmin kun palaan taas syksyllä suomeen opiskelemaan ja haen opinto- ja asumistukea.
jos taas ilmoitan pankkiin työskenteleväni, saattaa sana kiiriä mahdollisesti muuallekin ja voi olla että joudun ongelmiin viranomaisten kanssa kun olen palaamassa suomeen sillä minullahan ei ole työlupaa.
olisiko ehdotuksia tai ideoita kuinka olisi viisainta toimia? - $$$$
.... kirjoitti:
onkin nyt se, että olen menossa kesäksi lastenhoitajaksi yksityisesti ja olen maassa paria päivää vajaa 3kk eli ajan, jonka voisin olla maassa turistina ilman mitään ongelmaa. työnantajani on pyytänyt että tulenkin heille "kylään ystävänä" ja olenkin miettinyt tätä mahdollisuutta välttääkseni työviisuminhakemisongelmat yms. toisaalta en voi myöskään pyytää heitä maksamaan palkkaani suomi-tililleni sillä se aiheuttaa ongelmia myöhemmin kun palaan taas syksyllä suomeen opiskelemaan ja haen opinto- ja asumistukea.
jos taas ilmoitan pankkiin työskenteleväni, saattaa sana kiiriä mahdollisesti muuallekin ja voi olla että joudun ongelmiin viranomaisten kanssa kun olen palaamassa suomeen sillä minullahan ei ole työlupaa.
olisiko ehdotuksia tai ideoita kuinka olisi viisainta toimia?Pimeät hommat hoidetaan yleensä käteisellä, ota mallia mehikolaisista.
- ...
$$$$ kirjoitti:
Pimeät hommat hoidetaan yleensä käteisellä, ota mallia mehikolaisista.
mutta eikös siinä tule ongelmia jos maahan mennessäni minulla on vähemmän rahaa kuin sieltä palatessani? käsittääkseni siis pitää täyttää jotain lappuja joissa kysytään mm. sitä missä meinaa yöpyä jne. en tiedä, en ole koskaan aikaisemmin ollut jenkeissä.
ja käteisellähän siis palkkani saan, mutta juuri tuo että kaikkea en pysty enkä halua maassa kuluttaa, niin kuinka voin tuoda rahat kotimaahani mahd. turvallisesti? - käyttää
... kirjoitti:
mutta eikös siinä tule ongelmia jos maahan mennessäni minulla on vähemmän rahaa kuin sieltä palatessani? käsittääkseni siis pitää täyttää jotain lappuja joissa kysytään mm. sitä missä meinaa yöpyä jne. en tiedä, en ole koskaan aikaisemmin ollut jenkeissä.
ja käteisellähän siis palkkani saan, mutta juuri tuo että kaikkea en pysty enkä halua maassa kuluttaa, niin kuinka voin tuoda rahat kotimaahani mahd. turvallisesti?PayPalia (paypal.com)? Jos sinulla ei ole luottokorttia, hanki se nyt. PayPal sallii sinun hyvin helposti tehdä maksuja kortillasi monen maan välillä. Voit lähettää maksun jollekin Suomessa, johon luotat. Heidän tarvitsee rekisteröityä PayPaliin. Tai voit kai lähettää rahaa omaan sähköpostiosoitteeseesi, ja sitten rekisteröidyt ja nostat rahat vasta kun palaat Suomeen. Käytä eri pankkitiliä PayPalin kanssa kuin se, jonka yhteydessä luottokorttisi on.
Toinen tapa lienee lähettää rahaa Western Unionin kautta (westernunion.com). Suomessa on useita agentteja, ympäri maata. Se on nopea ja helppo tapa sekin. - ......
käyttää kirjoitti:
PayPalia (paypal.com)? Jos sinulla ei ole luottokorttia, hanki se nyt. PayPal sallii sinun hyvin helposti tehdä maksuja kortillasi monen maan välillä. Voit lähettää maksun jollekin Suomessa, johon luotat. Heidän tarvitsee rekisteröityä PayPaliin. Tai voit kai lähettää rahaa omaan sähköpostiosoitteeseesi, ja sitten rekisteröidyt ja nostat rahat vasta kun palaat Suomeen. Käytä eri pankkitiliä PayPalin kanssa kuin se, jonka yhteydessä luottokorttisi on.
Toinen tapa lienee lähettää rahaa Western Unionin kautta (westernunion.com). Suomessa on useita agentteja, ympäri maata. Se on nopea ja helppo tapa sekin.näistä en ollut aikaisemmin kuullutkaan.
toisaalta ihmetyttää kyllä tuo paypal, kyllähän se jossain pankin tiedostoissa näkyy mitä eri tiljeä minulla on ja mistä olen rahaa ottanut tai laittanut vaikkakaan luottokortti ei olisi juuri sille käyttötililleni jota normaalisti käytän vaan esim. säästötilille. no, pitää vielä miettiä vaihtoehtoja. - olla nimi,
...... kirjoitti:
näistä en ollut aikaisemmin kuullutkaan.
toisaalta ihmetyttää kyllä tuo paypal, kyllähän se jossain pankin tiedostoissa näkyy mitä eri tiljeä minulla on ja mistä olen rahaa ottanut tai laittanut vaikkakaan luottokortti ei olisi juuri sille käyttötililleni jota normaalisti käytän vaan esim. säästötilille. no, pitää vielä miettiä vaihtoehtoja.jota Western Unionin suomalaisagentit käyttävät. Koko lista osoitteineen ja puhelinnumeroineen löytyy edellisestä verkko-osoitteesta.
PayPal ei ehkä ollut kovin hyvä ehdotus - en ajatellut loppuun asti: se on hyvä tapa tehdä maksuja ulkomaille/lta, mutta ensin tietysti täytyy olla se pankkitili, jolle rahaa laittaa. Ja sehän juuri oli kysymyksesi ydin - miten voisi pitää tilin 'yksityisenä' viranomaisilta. Western Union (Fexco) taitaa olla parempi vaihtoehto. - $$$$
... kirjoitti:
ja käteisellähän siis palkkani saan, mutta juuri tuo että kaikkea en pysty enkä halua maassa kuluttaa, niin kuinka voin tuoda rahat kotimaahani mahd. turvallisesti?Tuskin sinulle niin paljon rahaa maksetaan ettet voisi sitä käteisenä kantaa. USA:sta saat poistua rahojesi kanssa ihan rauhassa.
- ....
$$$$ kirjoitti:
Tuskin sinulle niin paljon rahaa maksetaan ettet voisi sitä käteisenä kantaa. USA:sta saat poistua rahojesi kanssa ihan rauhassa.
kuitenkin melko ikävältä ajatukselta että kuljettaisin useaa tuhatta dollaria taskussani viikon ajan ennen varsinaista suomeen paluuta, olen paluumatkalla pistäytymässä italiassa ja yövyn mm. hotelleissa ja hostelleissa. olisi mukavaa rentoutua eikä koko ajan vahtia rahojaan... (jotka ei välttämättä täyspäiväisesti työtä tekeville ole kovinkaan suuria summia mutta itse olen opiskelija ja ajatuskin siitä että minulta varastetaan rahat joilla voisin kustantaa opiskelijaelämääni suomessa hyvinkin pitkälle, kuulostaa todella ikävältä). mutta hyvä kuitenkin jos viranomaiset ei puutu rahamääriini, voin sitten myöhemmin päättää lähetänkö osan summasta vaikka kirjattuna kirjeenä suomeen etukäteen ja osan tuon mukanani.
- Moi sun
.... kirjoitti:
kuitenkin melko ikävältä ajatukselta että kuljettaisin useaa tuhatta dollaria taskussani viikon ajan ennen varsinaista suomeen paluuta, olen paluumatkalla pistäytymässä italiassa ja yövyn mm. hotelleissa ja hostelleissa. olisi mukavaa rentoutua eikä koko ajan vahtia rahojaan... (jotka ei välttämättä täyspäiväisesti työtä tekeville ole kovinkaan suuria summia mutta itse olen opiskelija ja ajatuskin siitä että minulta varastetaan rahat joilla voisin kustantaa opiskelijaelämääni suomessa hyvinkin pitkälle, kuulostaa todella ikävältä). mutta hyvä kuitenkin jos viranomaiset ei puutu rahamääriini, voin sitten myöhemmin päättää lähetänkö osan summasta vaikka kirjattuna kirjeenä suomeen etukäteen ja osan tuon mukanani.
Miksi et ota mukaan matkashekkeina rahaa kun tulet takaisn?turvallinen tapa pitaa vaikka koko summa mukana?Avaa us dollaritili suomessa senjalkeen.
- ....
Moi sun kirjoitti:
Miksi et ota mukaan matkashekkeina rahaa kun tulet takaisn?turvallinen tapa pitaa vaikka koko summa mukana?Avaa us dollaritili suomessa senjalkeen.
mikä on us dollaritili jonka voi avata suomessa? kuinka se toimii? mikäli vaihdan palkaksi saamiani shekkejä suomessa rahaksi, näkyy tämä kuitenkin käsittääkseni omalla tililläni ("olen saanut rahaa"), ainakin äitini näin sanoi, ja silloinhan shekit eivät käy. onko teillä erilaista tietoa?
- verottaja
.... kirjoitti:
mikä on us dollaritili jonka voi avata suomessa? kuinka se toimii? mikäli vaihdan palkaksi saamiani shekkejä suomessa rahaksi, näkyy tämä kuitenkin käsittääkseni omalla tililläni ("olen saanut rahaa"), ainakin äitini näin sanoi, ja silloinhan shekit eivät käy. onko teillä erilaista tietoa?
ei saisi tietää tuloistasi? Haluat palkkaa maksamatta verojasi, ja sitten haluat yhteiskunnalta apua opiskelussasi. Jos kaikki karttaisivat verojensa maksamista, kuka pitäisi yllä suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa? Mistä olet saanut päähäsi, että sinulla on erityisoikeus vain hyötyä toisten maksamista yhteiskunnan palveluista??
- jotka...
verottaja kirjoitti:
ei saisi tietää tuloistasi? Haluat palkkaa maksamatta verojasi, ja sitten haluat yhteiskunnalta apua opiskelussasi. Jos kaikki karttaisivat verojensa maksamista, kuka pitäisi yllä suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa? Mistä olet saanut päähäsi, että sinulla on erityisoikeus vain hyötyä toisten maksamista yhteiskunnan palveluista??
tekevät oikein, aina on niitä jotka tekevät väärin. toisella menee samaan hommaan hetki ja joku pakertaa sen kanssa tovin jos toisenkin - elämä ei aina ole tasapuolista kaikille. kyse ei nyt ollut siitä että olisin täällä kysynyt lupaa, mielipidettä tai hyväksyntää, tiedustelin ainoastaan kuinka voin avata usassa pankkitilin (ja millaisia papereita siihen vaaditaan) tai muutoin tuoda rahaa suomeen turvallisesti.
- tilin
jotka... kirjoitti:
tekevät oikein, aina on niitä jotka tekevät väärin. toisella menee samaan hommaan hetki ja joku pakertaa sen kanssa tovin jos toisenkin - elämä ei aina ole tasapuolista kaikille. kyse ei nyt ollut siitä että olisin täällä kysynyt lupaa, mielipidettä tai hyväksyntää, tiedustelin ainoastaan kuinka voin avata usassa pankkitilin (ja millaisia papereita siihen vaaditaan) tai muutoin tuoda rahaa suomeen turvallisesti.
avaamisessa ole ongelmia. samoin onnistuu kuin täälläkin. papereista tarvitset henkilöllisyystodistuksen eli tässä tapauksessa passin. tilinhoitokulut vaihtelevat pankeittain, esim bank of americassa 8 taalaa kuussa, jos ei ole tilillä...olikohan se 3000 taalaa. pankissa kysyvät kelle tilillä olevat rahat siirretään, jos sinulle tapahtuu jotain eli kuolet. ei sen ihmeempiä. kaikki selviää kyllä paikan päällä, ei kannata turhaa stressata. sillä pankkikortilla voit sitten maksella siellä kaupoissa kuten niillä shekeillä. kysyvät kyllä haluatko savings van checking accountin. älä tosiaan sen enempää sitä stressaa, kyllä se siitä.
- esitettyyn
jotka... kirjoitti:
kysymykseen voi odottaa kaikenlaisia vastauksia. Ja voi odottaa saavansa turpiinsa, jos kyselee, miten voisi parhaiten varastaa yhteiskunnalta, joka on holvannut ja hoivannut vauvasta asti, ja jonka apuun varmaan kysyjä aikoo turvata vielä elävuosiensa loppuun asti.
Sama kuin kysyisi, millaisia keinoja suositellaan murtovarkauden suorittamiseen! - minä
esitettyyn kirjoitti:
kysymykseen voi odottaa kaikenlaisia vastauksia. Ja voi odottaa saavansa turpiinsa, jos kyselee, miten voisi parhaiten varastaa yhteiskunnalta, joka on holvannut ja hoivannut vauvasta asti, ja jonka apuun varmaan kysyjä aikoo turvata vielä elävuosiensa loppuun asti.
Sama kuin kysyisi, millaisia keinoja suositellaan murtovarkauden suorittamiseen!Ymmärrän kyllä, ettet halua Italiassa kanniskella rahoja mukanasi, mutta eihän se amerikkalaisen tilin avaaminen asiaa muuttaisi. Ei amerikkalaisella debitkortilla voi Suomessa rahaa nostaa, vai voiko muka? Enpä ole koskaan yrittänytkään. Joka tapauksessa tilisiirto USA:sta Suomeen maksaa aika paljon, tuskin kannattaa muutaman tuhannen dollarin takia ja sama juttu vaikka nostaisitkin kortilla, jos sattuisi onnistumaan. Ja pitäisihän sun pystyä sulkemaan amerikkalainen tili ennenkuin lähdet maasta. Ja kyllä USA:ssa niin paljon rahaa menee, että en usko sulla olevan huolta, että lastenhoitajan palkasta jotain yli jäisi:)
- sattui
esitettyyn kirjoitti:
Sama kuin kysyisi, millaisia keinoja suositellaan murtovarkauden suorittamiseen!tulemaan; tarkoitin 'holhonnut' ja 'eläkevuosiensa'.
- Jykke
minä kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, ettet halua Italiassa kanniskella rahoja mukanasi, mutta eihän se amerikkalaisen tilin avaaminen asiaa muuttaisi. Ei amerikkalaisella debitkortilla voi Suomessa rahaa nostaa, vai voiko muka? Enpä ole koskaan yrittänytkään. Joka tapauksessa tilisiirto USA:sta Suomeen maksaa aika paljon, tuskin kannattaa muutaman tuhannen dollarin takia ja sama juttu vaikka nostaisitkin kortilla, jos sattuisi onnistumaan. Ja pitäisihän sun pystyä sulkemaan amerikkalainen tili ennenkuin lähdet maasta. Ja kyllä USA:ssa niin paljon rahaa menee, että en usko sulla olevan huolta, että lastenhoitajan palkasta jotain yli jäisi:)
Pannanpa pari oikaisua, kylla Suomessa voi nostaa rahaa Jenkkikortilla. Itsellani on Visa Electro ja homma hoituu. Rahan sirtaminen maksaa $45 / kerta, huolimatta summan suuruudesta (Bank of America)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752