Onko saumalaasteissa eroja,
kannattaako uskoa mainoksiin ja valita kallein.
Kaikki on tehty Kiilto tuotteilla,
joskin kokeilin
Lakan Betonin Saneerauslaastia yhdelle seinälle,
se tuntui käyttää paljon mielyttävämmältä,
Kiilloin Saneeraus/joustolaastiin verrattuna.
Kyseessä valkoinen laatta ja
valkoinen sauma, 4,5 mm.
Onko saumalaasteilla eroja
12
17539
Vastaukset
- on eroja
Olen töissä rauta kaupassa sisutuspuolen myyjänä ja myyn siis ko. tuotteita. Kyllä saumalaasteilla on eroja, mutta mielestäni kiillon edullinen saumalaasti on siltikin hyvää. Meillä sitä myydään 95 % eniten kaikista tuotteista. Ehkä saneerauslaastin valinnassa en valitsisi halvinta tuotetta, mutta saumalaastiksi valitsisin siltikin kiillon tuotteen. Suosittelen myös saumalaastin joukkoon sekoitettavaksi kiillon saumasuojan, joka pitää sauman puhtaampana, varsinkin kun on kyseessä valkoinen sauma. Hyvää kevättä teille ja remontoinnin iloa! =)
T: Jonna- Pro- fessional
Onkohan Jonna itse asentanut tuota Kiiltoa tai jotain OIKEAA saumalaastia että tietäisi eron, Kiilto on paskaa, sitä ostaa hiace-miehet ja yksityiset itsellleen kun eivät muusta ymmärrä, Mapei, Litokol, Ardex, ym ovat valovuosia edellä kehityksessä. Kiillon sauma on hidasta kuivumaan, aina ei kuivu ollenkaan, karkeaa, huokoista, imee vettä ja paskaa, jne.
Vältä aina tuotetta mitä myydään eniten, kansan syvät rivit on aina väärässä
- minä
Ei ole mapein ultracolorin voittanutta...
- AMMATTI-LAATOITTAJA
mutta ei sillä isoja neliöitä vitti tehdä...
- uuno.
Harkitse tuota jos väri mielyttää.
Kiillon saumauslaasti on "rapevaa ja likaantuu helposti,
siihen suositellaankin jotain sekoitusta.- kiilto ja pukkila
ovat täyttä paskaa,mapei,ardex ja lip ovat ammattimiehen valitsemia laatutuotteita.
- laattamies
kiilto ja pukkila kirjoitti:
ovat täyttä paskaa,mapei,ardex ja lip ovat ammattimiehen valitsemia laatutuotteita.
Koska cascon laastit ovat tiiviimpää tavaraa, ei niissä saa käyttää näitä saumanlisäaineita joilla parannetaan sauman tiiviyttä.
Työskentelyssä sen verran eroa,että avoin aika pienempi kuin esim.kiilto.
Tarkoittaa sitä, että pesu/puhdistus/sauman tiivistämisen voi alkaa käytännössä heti, kun olet sen puolitoista neliötä levittänyt. - Late
laattamies kirjoitti:
Koska cascon laastit ovat tiiviimpää tavaraa, ei niissä saa käyttää näitä saumanlisäaineita joilla parannetaan sauman tiiviyttä.
Työskentelyssä sen verran eroa,että avoin aika pienempi kuin esim.kiilto.
Tarkoittaa sitä, että pesu/puhdistus/sauman tiivistämisen voi alkaa käytännössä heti, kun olet sen puolitoista neliötä levittänyt.Saumalaasteissa on siis huomattavia eroja. Ja vaikka rautakaupan myyjä suosittelee kiiltoa,
se ei tarkoita sitä, että kiilto olisi millään
muotoa hyvä ratkaisu. Ja siinä vaiheessa kun siihen on sekoitettu saumasuoja, niin hinta pomppaa vähintäänkin kalleimpien saumalaastien hintatasolle.
MAPEIn vanha Ultracolor voitti vuonna 2005 tekniikan maailman testin saaden ainoana viisi tähteä. Seuraavana tuli Miran Supercolour neljällä tähdellä ja loput saivat kolmesta kahteen tähteä. Pääkriteerinä tuntui testissä olevan tiiveys ja sauma-aineen tasalaatuisuus ja kesto, jossa MAPEI oli ylivertainen. Miinuksena oli se, että rasvaliukoista likaa jäi sauma-aineen sisälle laboratoriotesteissä (pinnan tosin jäädessä puhtaaksi).
Jos tänäpäivänä lähtökohtaisesti pitää käyttää sauma-aineessa lisäaineita, on syytä miettiä tarkkaan kannattaako vaihtaa suosiolla merkkiä.
- Rakentajamies
Maxit Vetonit-sarjaa
- Remonttimies
Mapein uudistettu Ultracolor Plus on aivan huippu, se on bakteerisuojattu ja vettä ja likaa hylkivä. Ei tulisi mieleenikään laittaa asiakkaan laatoituksiin muuta sauma-ainetta, jos haluan että ovat tyytyväisiä vielä vuosienkin päästä. Valkoinenkin toimii seinissä hyvin, ei likastu! Ja saa muuten tehtyä myös kapeasaumaiset lasimosaiikit ja rektifioidut laatat. Tää uusi Plus-versio on vielä mukavampi työstää, vanha pakkasi kuivumaan vähän turhan rivakasti...
- NigAri.
"Mapein uudistettu Ultracolor Plus on aivan huippu",
että tuo vaatii ainakin 3-5 vuoden kokemuksen,
ja paikka on aivan lattianraja,
tai tiskipöydän ja laatoituksen väli.
Minulla on jotain tiskipöydällä,
on kuin uusi jo 5 vuotta, valkoinen.
Viime Joulunakin vieraat sanoivat että olen uudistanut saumauksen, jne.
Mutta merkistä en tiedä,
sen muistan kun laitoin todella löysää,
sitten laitoin valkoisen sähköjohdon painamaan saumaa ja laudan vielä päälle,
sekä vastakkaiseen seinään useita rimoja. - NigAri.
Kyllä tämä uusikin kuivuu liian nopeasti.
Eli ensin pitäisi antaa kuivua,15 min.
Sitten on 15 min aikaa pestä.
Yli puolen tunnin jälkeen pitää puhdistaa koneella ja karkealla sienellä.
Ja voin vakuuttaa että kiiltävistä laatoistakin lähtee se paras kiilto.
Lika ja kalkki tarttuu paremmin.
Laita puhdistetun laatan rinnalle uusia laattoja, eron kyllä näet.
Ja vaikka olisi himmeä laatta, kyllä ne helpommin likaantuu jatkossa.
Joten, vain asiakkaan laatoitukseen tätä,
ei omiin seiniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760