Keräsin syksyllä köynnös- ja kanariankrassin siemeniä tätä kesää varten. Kylvetäänkö ne suoraan maahan vai olisiko pitänyt/pitäisikö esikasvattaa sisällä.
Jos laitan ne nyt sisälle kasvamaan niin ehtiikö ne kasvaa kesäkuuhun mennessä liian honteloiksi.
Köynnöskrassin
3
649
Vastaukset
- ellit
Voihan ne esikasvattaakin,itse olen aina laittanut suoraan maahan ja hyvin ehtivät kukkiin.
- aika kauan
muistaakseni 3-4 viikkoa.
itse idätän sisällä ensin, kyllä se vähän nopeuttaa jos on oikein malttamaton ja krassihan kestää aika viileää säätä. sitä voi laittaa myöhemmin samaan puskaan muutaman siemenen lisää itämään, saa taas lisätuuheutta kun vanhat alkavat kulahtaa ja kukinta heikkenee.
muutenkin sitä kannattaa laittaa aika tiheästi kasvamaan jos haluaa rehevän. - montaa aikaa
aika kauan kirjoitti:
muistaakseni 3-4 viikkoa.
itse idätän sisällä ensin, kyllä se vähän nopeuttaa jos on oikein malttamaton ja krassihan kestää aika viileää säätä. sitä voi laittaa myöhemmin samaan puskaan muutaman siemenen lisää itämään, saa taas lisätuuheutta kun vanhat alkavat kulahtaa ja kukinta heikkenee.
muutenkin sitä kannattaa laittaa aika tiheästi kasvamaan jos haluaa rehevän.Vissiin viikko sitten laitoin taimet purkkiin, ja nyt on noin 20cm pitkiä köynnöskrasseja... Huh huh, pitää vissiin viedä parvelleelle ja peittää jos vielä lupaavat hallaöitä. Olen joskus laittanut suoraan maahan, ja hyvin ne silloinkin ehtii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891174Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.60950- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos76868Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta99812Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684