Huulen

puutuminen

Apua, mulla on ollut alahuuli "puuduksissa" nyt kolmatta päivää.Torstaina alkoi ensin puutumisella, sitten tuli melko kova päänsärky, tai siis särky tuntui lähinnä oikella puolella takaraivossa. Särky meni sitten päivässä ohi kun otin särkylääkettä, mutta tuo puutuminen jäi. Voiko olla ms-tautia? Kertokaa, olkaa kilttejä.

6

17005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ms-epäilty

monesta muustakin taudista kysymys. Mulla itsellä kaikki alkoi kielen puutumisella, josta se levisi huuleen, leukaan ja vähän poskeenkin. Muita oireita ei ole ja mulla epäillään ms:ää magneettikuvien perusteella. Selkäydinpunktion tuloksia odotan kauhulla. Toivottavasti se tulos muuttaa mun diagnoosin joksikin vähemmän vakavaksi.

Toivottavasti saat muitakin vastauksia tähän mieltäsi askarruttavaan asiaan. Oireita on niiin paaaljon erilaisia.

• Eikä vakavampaa

Migreenissähän ja niskojen jumissa puutuu toiselta puolelta naama tai sitten vain osa naamasta. Minulla oli kielenkin puutumista sekä suupielen.

• ms-epäilty
        Eikä vakavampaa kirjoitti:

Migreenissähän ja niskojen jumissa puutuu toiselta puolelta naama tai sitten vain osa naamasta. Minulla oli kielenkin puutumista sekä suupielen.

kun valotit tuotakin puolta asiasta, eli otit puheeksi migreenin ja niskajumin. Migreeniä mulla ei ole, mutta niskajumi voisi olla kohdallani kyllä mahdollinen. Mutta toisaalta, tätä puutumista on kestänyt jo lähes 7 viikkoa ja magneettikuvissakin oli jotain muutoksia, eli siinä mielessä en jaksa uskoa, että kysymys olisi niskajumista (toivon tietysti, että olisi). Kauanko sulla kesti tuo puutuminen? Ja onko sulla migreeni vai niskajumi vai molemmat?

Mun tilanne on nyt se, että kieli ja huuli eivät ole enää puutuneet, ainoastaan suupieli, leuka ja vähän poski.

• pet

Jos huulen puutuminen on tosiaan sun ainoa oireesi, eikä se ole tuon kauempaa kestänyt, ei ehkä kannata vielä hirveää MS paniikkia ottaa. Jos yhtään lohduttaa, niin ainakaan mulla, nää hermoperäiset säryt, ei ihan buranalla lähde, joten mene ihan rauhassa lääkäriin...

-Tämä tosin on vaan mun mielipiteeni-

• Ketjun aloittaja

Puutumiseni syy selvisi,sain lähetteen neurolle ja sain ms-diagnoosin, likvori ja mri puolsivat ms:ää. Että näin.

• kesätyttö
        Ketjun aloittaja kirjoitti:

Puutumiseni syy selvisi,sain lähetteen neurolle ja sain ms-diagnoosin, likvori ja mri puolsivat ms:ää. Että näin.

mä sain diaknoosin kaksi vuotta sitten ja oon pärjänny ihan hyvin,kaksi pahenemisvaihettakin on ollu ja lääkityksenkin olen aloittanu ,välillä ei muista koko ms. mun ekat oireet oli näköhermontulehdus joka oli aika raju kun molemmat silmät oli kun sumussa.,kun sairastuin en tienny ms mitään. jaksamista alku aina hankalaa muistan kun olin itsekkin ihan maassa ajattelin vain ms. sit kun menin ensitieto kurssille ajatukset selkis. suosittelen hyvää kesää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17303
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      5122
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      301
      2823
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      155
      2169
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      33
      1963
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      23
      1717
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      140
      1678
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      409
      1606
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1487
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      14
      1379
    Aihe