Onko teillä ilmennyt jotain negatiivisia muutoksia terveydessänne kun olette aloittaneet tyroksiinihoidon???
Minä
Minä
Turvaa tilisi vahvistamalla puhelinnumerosi. Voit silloin palauttaa unohtuneen salasanan tekstiviestillä.
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 13
Vanhimmat
lääkitystä takana, ei mitään negatiivista. tosin vielä pitää varmaan annosta nostaa ku olo vois olla parempikii vaikka paljo on oireita hävinnykkii.
Tuskin thyroxiinilla on juurikaan negatiivisia vaikutuksia, vaan pahimmat ongelmat ovat ne jos thyroxiinilla ei saavuteta sitä hyötyä, että vajaatoiminnan oireet saadaan poistettua.
jos aloitat liian suurella annostuksella, voi tulla negatiivisia oireta, jotka ovat samanlaisia kuin liikatoiminnassa. Minkälainen aloitusannostus sinulla on?
Kun aloitin tyroksiinihoidon niin, en tiedä että mistä se sitte oikeesti johtuu, mutta sen jälkeen ei kunnolla ole maha toiminut ja mua ainaki häiritsee kun harvoin enää palelee, ahdistaa kun on koko ajan kuuma. Lääkitykseni on kohdillaan, että liikatoimintaa tää ei oo kun arvotkin on lääkityksellä saatu kohdalleen (alussa oli liikatoiminnan oireita, mutta lääkitystä pienennettiin..). Niin, mulla tällainen kokemus. Aion siis lopettaa lääkityksen koska mainittavaa vaikutusta näillä ei ole ollut...
Täällä palstalla on joku provopelle. Lopetat lääkityksen kun arvot kunnossa? No, onnea matkaan! Tiedät kai hoitamattoman vajaatoiminnan terveydelliset vaikutukset?
No en mä kyllä mikään provopelle ole. Lääkäri sanoi mulle, että voin myös lopettaa kilpirauhaslääkityksen jos ei niillä terveydellistä vaikutusta ole ollut. Ja kun en ole huomannut mitään puoleen enkä toiseen niin kokeilen lopetella tämän lääkityksen. Ainahan sen voi aloitta uusiksi jos siltä näyttää. Seuraava verikoe on vasta vuoden kuluttua.. Et taida näistä asioista juuri tietää kun pelleksi haukut.
mitäs täälläsitten pelleilet?
Kilpirauhasen vajaatoiminnan hoito ei kyllä ole mitään leikkiä. Jos arvot on olleet selvästi vajaatoimintaa osoittavat, voi olla että et vain tunnista oireita.
KOElääkityksiäkin vai mitä..?
kun sulla nyt vielä on lääkitys päällä ja otettiin testi ja tulos oli normaali niin jos lopetat lääkkeen ja menet myöhemmin testeihin niin tulos ei ole enää normaali vaan on vajaatoimintaa. kannattas vähän ajatella ennenkuin lopetat...lääkehän ei ole kallis
vaikuttaako haluihin?
Haluista tiedä, mutta kykyhin kyllä.
no haluista en tiiä, mutta aisteihin kyllä, ainakin makuaisti reistannut samoin hajuaisti ajoittain
Tyroksiinin aloituksen jälkeen kun oma TSH laski nollille, alkoi tulla jalkapohjakipuja, silmät kuivuivat niin että silmätippoja kului tonni ja vatsa ei kestänyt sen sisältämää laktoosia ollenkaan. Osa vajaatoimintaoireista poistui, osa ei. Ei sopinut mulle.