Alla on pitkä ketju käsimatkatavaroiden painorajoista, mutta eikö ketään mietitytä mitä tapahtuu kun lähtöselvityksestä päästetään läpi 15 kiloisia käsimatkatavaroita ja sitten turbulenssissa ne liikkuvat hattuhyllyllä ja luukut avautuvat ja ne liian painavat laukut tappaa jonkun? Miksi ihmeessä te kiittelette niitä yhtiöitä jotka ei tarkista käsimatkatavaroita?
Käsimatkatavaran paino
13
7088
Vastaukset
- niitä tarkistaa?
Viimeisimmällä matkallani jolta tulin juuri tällä viikolla käytin Finnairia, American Airlinesia ja Jetblue:ta. Yhdelläkään lennolla ei mittailtu käsimatkatavaran painoa.
- näin on
mitailee, jos ei puntarilla niin silmillä. Ja on kyllä harvinaista ettei punnittu, Finnair tekee sen ainakin, siis aina.
- kysymykseen
Viimeksi Qantas kolme viikkoa sitten ja Austrian Airlines kaksi viikkoa sitten.
- ...
näin on kirjoitti:
mitailee, jos ei puntarilla niin silmillä. Ja on kyllä harvinaista ettei punnittu, Finnair tekee sen ainakin, siis aina.
Silmillä on vaikeata mitata painoa. Iso laukku voi olla kevyt, kun taas maitopurkin verran lyijyä painaa yli 10kg.
- mittaus
... kirjoitti:
Silmillä on vaikeata mitata painoa. Iso laukku voi olla kevyt, kun taas maitopurkin verran lyijyä painaa yli 10kg.
tapa millä laukkua kannetaan paljastaa sen painon. yhdyn kyllä ehdottomasti alkuperäisen viestin kirjoittajaan, sillä minusta on todella typerää tuoda mukanaan ylikiloja!
mikä hitto siinä on että jotain pahaa pitää tapahtua että ihmiset ymmärtävät turvallisuuden tärkeyden lennolla?! - arist0teles
kysymykseen kirjoitti:
Viimeksi Qantas kolme viikkoa sitten ja Austrian Airlines kaksi viikkoa sitten.
Otetaanpa esimerkki, ihan hatusta...vaikka Suomalaisten suosima Buda...
Helsingistä kun lähdetään niin kentältä löytyy muutamalle yhtiölle omat kenttävirkailijansa. Kaikille sinne lentäville ei omia löydy, joten silloin ostetaan se "palvelu" joltain. Eri lentoyhtiöillä on omia "sisäisiä ohjeita" painorajoituksistaan, joita noudatetaan aika tiukasta.
Eli Helsingistä suurin piirtein noin sinne Budaan..
Kun taas Budasta tullaan takaisin niin siellä päässä taitaakin olla niin että valtiollisen yhtiön työntekijöitä vilisee kentällä. Riippumatta siittä kenen operoima lento on niin KAIKKI laukut punnitaan. Oli sitten kyseessä Malev, Finski tai Bluu one!!!! Joten sama "kassi" ei välttämättä tulekkaan enään käsimatkatavaroissa takaisin..
Tämän olen itse kokenut, Blue1 esim. ei kovin jousta tuosta 8 kg painosta kun taas Finnair ei juurikaan puntaroi laukkuja (en tässä tarkoita että jompi kumpi olisi parempi lentoyhtiö).
Summa summarum... Mielipiteeni on seuraavanlainen, jokainen lentoyhtiö määrittelee itse säädöksensä ja meidän matkustajien on vain kunnioitettava niitä jos aiomme lentää. Jos jokin lentoyhtiö pitää liian tiukkaa linjaa niin ainahan voi kokeill ajotain toista yhtiötä. Ja loppujen lopuksihan on kyse vain meidän matkustajien turvallisuudesta, kukaan ei sääntöjä tee kiusatakseen matkustajia.
Ladukkaita lentoja kaikille - 8kg
arist0teles kirjoitti:
Otetaanpa esimerkki, ihan hatusta...vaikka Suomalaisten suosima Buda...
Helsingistä kun lähdetään niin kentältä löytyy muutamalle yhtiölle omat kenttävirkailijansa. Kaikille sinne lentäville ei omia löydy, joten silloin ostetaan se "palvelu" joltain. Eri lentoyhtiöillä on omia "sisäisiä ohjeita" painorajoituksistaan, joita noudatetaan aika tiukasta.
Eli Helsingistä suurin piirtein noin sinne Budaan..
Kun taas Budasta tullaan takaisin niin siellä päässä taitaakin olla niin että valtiollisen yhtiön työntekijöitä vilisee kentällä. Riippumatta siittä kenen operoima lento on niin KAIKKI laukut punnitaan. Oli sitten kyseessä Malev, Finski tai Bluu one!!!! Joten sama "kassi" ei välttämättä tulekkaan enään käsimatkatavaroissa takaisin..
Tämän olen itse kokenut, Blue1 esim. ei kovin jousta tuosta 8 kg painosta kun taas Finnair ei juurikaan puntaroi laukkuja (en tässä tarkoita että jompi kumpi olisi parempi lentoyhtiö).
Summa summarum... Mielipiteeni on seuraavanlainen, jokainen lentoyhtiö määrittelee itse säädöksensä ja meidän matkustajien on vain kunnioitettava niitä jos aiomme lentää. Jos jokin lentoyhtiö pitää liian tiukkaa linjaa niin ainahan voi kokeill ajotain toista yhtiötä. Ja loppujen lopuksihan on kyse vain meidän matkustajien turvallisuudesta, kukaan ei sääntöjä tee kiusatakseen matkustajia.
Ladukkaita lentoja kaikilleSilloin homma käy noloksi kun reppu painaa niin paljon ettei saa hattuhyllylle enää nostettua.. näin kävi joskus opiskeluaikoina kun kamaa oli muttei rahaa olevinaan ja yritti sitten survoa kaiken ylimääräisen käsimatkatavaroihin. Sen lisäksi vielä parit muovikassit ja käsilaukku.. nykyään moisella lastilla ei varmaan olisikaan enää mitään asiaa kyytiin.
- jos
näin on kirjoitti:
mitailee, jos ei puntarilla niin silmillä. Ja on kyllä harvinaista ettei punnittu, Finnair tekee sen ainakin, siis aina.
...jättää käsimatkatavarat tai osan käsimatkatavaroista jollekin tuttavalle siksi aikaa kun tekee lähtöselvityksen? Sitä on hankala virkailijan tarkkailla.
Painomääräykset ja niiden noudattaminen voivat olla myös pikemminkin virkailija-/kenttäkohtaisia kuin yhtiökohtaisia. Lentäessäni Air New Zealandilla virallisten ohjeiden mukaan ruumaan sai laittaa kaksi korkeintaan 32 kg painavaa laukkua. Kuitenkin mm. Christchurchin kentällä ei ruumaan laitettavia laukkuja yhtäkkiä saanutkaan olla kuin yksi. Käsimatkatavaroita ei punnittu missään vaiheessa. - kyydissä
jos kirjoitti:
...jättää käsimatkatavarat tai osan käsimatkatavaroista jollekin tuttavalle siksi aikaa kun tekee lähtöselvityksen? Sitä on hankala virkailijan tarkkailla.
Painomääräykset ja niiden noudattaminen voivat olla myös pikemminkin virkailija-/kenttäkohtaisia kuin yhtiökohtaisia. Lentäessäni Air New Zealandilla virallisten ohjeiden mukaan ruumaan sai laittaa kaksi korkeintaan 32 kg painavaa laukkua. Kuitenkin mm. Christchurchin kentällä ei ruumaan laitettavia laukkuja yhtäkkiä saanutkaan olla kuin yksi. Käsimatkatavaroita ei punnittu missään vaiheessa.Heh, voihan se reppu vaikka olla selässä, harvemmin se tsekkari sitä punnitsee, taikka "piilossa" tiskin alla.. Jos yhtiö haluaa olla tiukkana niin sehän mittauttaa laukut portilla ja ylisuuret kapsäkit lähtee ruumaan tai jäävät kentälle..
Joo Air New Zealand ei liikoja punnitse. Kotimaanlennolla ei myöskään ollut minkäänlaista turvatarkastusta, ei kamoille eikä matkustajille. Vaikka aika lintukodossa asuvatkin niin aika lailla ihmetytti nykyajan maailmassa..
- asasassa
aina n. 18-20 kg kun palaan välimereltä. Siis Yleensä 3 kpl 5 litran punaviinipakkauksia vähän muuta roinaa...hyvin on kone kestänyt
- kassi
Itseltäni ei ole koskaan taidettu käsimatkatavaraa punnita ja joitakin kertoja vuoteen lentäen reissaan. Olenpa joskus saanut tuoda rinkankin käsimatkatavarana ja painoi kuin synti. Tässä tapauksessa sen laukun voi sijoittaa edessä matkustavan penkin alle(kuten ohjeissa mainitaan!). Monesti käsimatkatavarani on virallisesti joko liian iso tai painava mutta kun en haluaisi sitä turhaan ruumaan laittaa(ainoa laukku reissussa) jos on tiukka koneen vaihto. Olen kyllä aina selkeästi kysynyt virkailijata saanko viedä koneeseen ja aina on vastaus ollut myöntävä. Ymmärrän kyllä vaaran jos painava laukku pitää sinne ylös punnertaa, mutta maalaisjärkeä tähänkin hommaan ja laittakaa ne laukut sinne edessäolevan tuolin alle!
- niskaanko
Jotenkin ihmetyttää tuo käsimatkatavaroiden paino, entäs koneeseen tilatut ostokset jotka siellä penkeillä odottaa penkin alle laittoa, ei niitä vissiin saa hattuhyllylle laittaa jos on painavia viinapulloja? Viimeksi lentoemäntä laittoi ennakkotilaus kassimme hattuhyllylle jossa oli 2 ltr viinaa 3 ltr viiniä,karkkia kilon verran, lisäksi hieman kosmetiikkaa, aikas painava oli tuo kassi sinne hattuhyllylle!
- jalkatilat oltava..
Kerro minulle miten "synnin painoinen rinkka" (=täysi?) sijoitetaan edellä istuvan penkin alle?? Ja missä meinaat vielä jalkasi pitää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803