Turvatarkastukset

you too

Eli miten nämä lentokentän turvatoimet käytännössä menee?
Mitä tehdään ensin: Mennään metallinpaljastimen ja tullin läpi ja pistetään laukut siihen liukuradalle?
VAI laitetaanko eka laukut ja sitten vasta mettallinpaljastimien läpi ja tullin läpi?

30

5496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sssssssssshh

että pysyttelet kotosalla. Tulli on ihan oma juttunsa, niillä on myös nettisivut joista voit käydä lukemassa mistä on kysymys. Lyhyesti: Se on sellainen valtion laitos joka kyttää sun viinaksia.

• Frio

On se jotenkin käsittämätöntä jos joku tekee aivan asiallisen kysymyksen, niin armoton v*****u alkaa välittömästi. Hei herätkää pahvit, joku voi tosiaankin tehdä elämänsä ensimmäistä lentomatkaa ja yrittää saada neuvoja täältä. Tuntuu että tällä palstalla kommentteja heittävät eivät ole käyneet edes sillä ensimmäisellä Turun piknik risteilylläkään. Että ottaa joskus pannuun ihmisten idioottimaisuus!!!!

• rajavartiot
        Frio kirjoitti:

On se jotenkin käsittämätöntä jos joku tekee aivan asiallisen kysymyksen, niin armoton v*****u alkaa välittömästi. Hei herätkää pahvit, joku voi tosiaankin tehdä elämänsä ensimmäistä lentomatkaa ja yrittää saada neuvoja täältä. Tuntuu että tällä palstalla kommentteja heittävät eivät ole käyneet edes sillä ensimmäisellä Turun piknik risteilylläkään. Että ottaa joskus pannuun ihmisten idioottimaisuus!!!!

"Tuntuu että tällä palstalla kommentteja heittävät eivät ole käyneet edes sillä ensimmäisellä Turun piknik risteilylläkään."

Kuinka niin, mistä sen mahtaa nähdä/voida lukea?? Jos et itse ole matkustellut niin eihän se tarkoita etteikö muut olisi...

• ???

Onko väliä??

• Turvatarkastus on lähtöselvityksen jälkeen ja siellä laitetaan hihnalle laukut ja takit ja kaikki irtoesineet taskuista. Sitten kävellään metallinpaljastin portin läpi ja tarvittaessa sinut tutkitaan käsin tai pienemmällä metallinpaljastimella jonka jälkeen otat kimpsut ja kampsut hihnalta (ellei turvatarkastaja halua tarkistaa laukkuasi) ja jatkat matkaa. Tulli on täysin eri asia ja Tullin kavereita et todennäköisesti edes näe missään.

• siinähän

tullimiehiä näy ? kerrotko kenelle sinä näytät sinun passisi ? siinä ne rajammemiehet ovatkin, eikö ?= tullitarkastus

• ja tulli...
        siinähän kirjoitti:

tullimiehiä näy ? kerrotko kenelle sinä näytät sinun passisi ? siinä ne rajammemiehet ovatkin, eikö ?= tullitarkastus

Nyt on käsitteet sekaisin pahemman kerran.. Käykää ensin peruskoulut loppuun,jookos! Passit tarkastaa Rajavartialaitos, ja tulli on ihan eri asia..

• mutta yleensä
        ja tulli... kirjoitti:

Nyt on käsitteet sekaisin pahemman kerran.. Käykää ensin peruskoulut loppuun,jookos! Passit tarkastaa Rajavartialaitos, ja tulli on ihan eri asia..

yleensä puhutaan kun on kysymys lentokentästä että tulli. Sillä oikeasti tarkoitetaan sitä maahantulo ja -lähtö tarkastusta. Kyllähän nyt kaikki tietää mikä on tulli mutta tässähän ei nyt ollut siitä kysymys kun vanjoja saksalaisia autoja ei tuoda lentäkentän kautta, että siitä vaan näsäviisas huumorimies sai nokilleen.

• Potaatti
        mutta yleensä kirjoitti:

yleensä puhutaan kun on kysymys lentokentästä että tulli. Sillä oikeasti tarkoitetaan sitä maahantulo ja -lähtö tarkastusta. Kyllähän nyt kaikki tietää mikä on tulli mutta tässähän ei nyt ollut siitä kysymys kun vanjoja saksalaisia autoja ei tuoda lentäkentän kautta, että siitä vaan näsäviisas huumorimies sai nokilleen.

No ehkä siellä peräkylän kuppilassa on sama puhutaanko tullista vai rajavartiolaitoksesta mutta kyllä ne on ihan eri asia ja hoitaa ihan eri hommia...Tullin läpi menet vasta siellä kohdemaassa tai Suomeen tullessasi. Turvatarkastus on joka kentällä ja joka lennolle mennessäsi, sen hoitaa Vantaalla Securitas ja rajavartiolaitos tsekkaa sun passin jos olet menossa ei-Schengen-alueelle tai tulossa sieltä. Siis siinä lyhyesti persukoululaisille ja muuten vaan typeryksille. Uskomattomat urpot täällä elvistelee "tiedoillaan".

• kerrotko
        Potaatti kirjoitti:

No ehkä siellä peräkylän kuppilassa on sama puhutaanko tullista vai rajavartiolaitoksesta mutta kyllä ne on ihan eri asia ja hoitaa ihan eri hommia...Tullin läpi menet vasta siellä kohdemaassa tai Suomeen tullessasi. Turvatarkastus on joka kentällä ja joka lennolle mennessäsi, sen hoitaa Vantaalla Securitas ja rajavartiolaitos tsekkaa sun passin jos olet menossa ei-Schengen-alueelle tai tulossa sieltä. Siis siinä lyhyesti persukoululaisille ja muuten vaan typeryksille. Uskomattomat urpot täällä elvistelee "tiedoillaan".

missä Vantaalla mennään tullin läpi kun tullaan suomeen ? ja sielläkö on tullimiehet, ei siis rajamme vartijat. Ja securitan miehet ei kuulu kentälle turvatarkastukseen ollenkaan, niitä näkee ihan muualla.

• läpi
        kerrotko kirjoitti:

missä Vantaalla mennään tullin läpi kun tullaan suomeen ? ja sielläkö on tullimiehet, ei siis rajamme vartijat. Ja securitan miehet ei kuulu kentälle turvatarkastukseen ollenkaan, niitä näkee ihan muualla.

Tullin läpi kuljetaan Helsinki-Vantaalla, kun tullaan Schengenalueen ulkopuolisista maista. Tulli sijaitsee välittömästi matkatavarahinojen jälkeen juuri ennen ulko-ovea.

• outsider
        kerrotko kirjoitti:

Miksi kaikkia asiallisia vastauksia pitää kyseenalaistaa? Ja ylipäätänsä itsestään selviä asioita.
        No tullin läpi joudut menemään, kun saavut EUn ulkopuoliselta lennolta, vaikkapa Norjasta. Eli tulohallissa 3. Ja on se Tulli tulohallissa 2, mutta siellä ovat enimmäkseen tummennetun lasiseinän takana, harvemmin näkyvillä.
        Ja kyllä Securitas hoitaa turvatarkastuksen Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Piste.

• Potaatti
        outsider kirjoitti:

Miksi kaikkia asiallisia vastauksia pitää kyseenalaistaa? Ja ylipäätänsä itsestään selviä asioita.
        No tullin läpi joudut menemään, kun saavut EUn ulkopuoliselta lennolta, vaikkapa Norjasta. Eli tulohallissa 3. Ja on se Tulli tulohallissa 2, mutta siellä ovat enimmäkseen tummennetun lasiseinän takana, harvemmin näkyvillä.
        Ja kyllä Securitas hoitaa turvatarkastuksen Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Piste.

ja millä perusteella tuo edellinen kyselijä on valinnut ne linjat kun ei ole huomannut koko tullia? Ihan vahingossa on varmaan kävellyt vihreää linjaa kun ei ole tullimies pysäyttänyt, hihiiii! Funny!

• Kake
        kerrotko kirjoitti:

Onko nää jotkut ikuisesti kännissä vai lääkityksellä? Ei kai toi provokaan voi olla? Kerro nyt hyvä ihminen kuka sen turvatarkastuksen hoitaa jos ei Securitas? Tulli ilmeisesti;)

• on niin jännäää
        Kake kirjoitti:

Onko nää jotkut ikuisesti kännissä vai lääkityksellä? Ei kai toi provokaan voi olla? Kerro nyt hyvä ihminen kuka sen turvatarkastuksen hoitaa jos ei Securitas? Tulli ilmeisesti;)

...niin tai Vinnairi...

• Ventti
        kerrotko kirjoitti:

Noniin elikkäs pitänee laittaa faktaa pöytään kun tuntuu olevan tiedot sekalaisia. Olen itse töissä helsinki-vantaan lentoasemalla. Securitas hoitaa todellakin turvatarkastukset meidän lentoasemallamme. Rajavartiolaitos suorittaa rajatarkastukset, jos lennät schengen-alueen ulkopuolelle. käytännössä euroopan ulkopuolelle, poisluettuna sveitsi, viro, latvia, liettua, brittein saaret.

• jarkko
        Ventti kirjoitti:

Noniin elikkäs pitänee laittaa faktaa pöytään kun tuntuu olevan tiedot sekalaisia. Olen itse töissä helsinki-vantaan lentoasemalla. Securitas hoitaa todellakin turvatarkastukset meidän lentoasemallamme. Rajavartiolaitos suorittaa rajatarkastukset, jos lennät schengen-alueen ulkopuolelle. käytännössä euroopan ulkopuolelle, poisluettuna sveitsi, viro, latvia, liettua, brittein saaret.

...Eli jos minä tulen vaikka Italiasta Suomeen, niin minun ei tarvitse tehdä muuta kuin tulla koneesta, ottaa laukut hihnalta, laittaa laukut ja takit tarkastushihnalle, kävellä metallinpaljastimien läpi, ottaa kamat ja kävellä ulos?

• TAAS!
        Ventti kirjoitti:

Turvatarkastukset hoitaa Helsinki-Vantaan lentoasemalla Finnairin tulli-poliisi, eli tuttavallisemmin tulli. Tiedän sen koska olen siellä töissä. Securitas taas työntää ostoskärryjä Citymarketissa ja Rajavartiolaitos Nuijamaalla.

• liippasi
        jarkko kirjoitti:

...Eli jos minä tulen vaikka Italiasta Suomeen, niin minun ei tarvitse tehdä muuta kuin tulla koneesta, ottaa laukut hihnalta, laittaa laukut ja takit tarkastushihnalle, kävellä metallinpaljastimien läpi, ottaa kamat ja kävellä ulos?

Lienetkö yksinkertainen? Miksi ihmeessä kulkisit metallinpaljastimien läpi kun tulet Suomeen? Turvatarkastus on vain lähteviä lentoja varten.

• yrittää...
        Ventti kirjoitti:

Ei kannata tällä palstalla kertoa, että työskentelee lentoasemalla/lentoyhtiössä/alalla. Koska silti joku onneton puupää väittää vastaan. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta.

• on?
        TAAS! kirjoitti:

Turvatarkastukset hoitaa Helsinki-Vantaan lentoasemalla Finnairin tulli-poliisi, eli tuttavallisemmin tulli. Tiedän sen koska olen siellä töissä. Securitas taas työntää ostoskärryjä Citymarketissa ja Rajavartiolaitos Nuijamaalla.

No kerropa sitten fiksuna poikana mikä ihmeessä on Finnairin tulli-poliisi?

• jarkko
        yrittää... kirjoitti:

Ei kannata tällä palstalla kertoa, että työskentelee lentoasemalla/lentoyhtiössä/alalla. Koska silti joku onneton puupää väittää vastaan. Eikä tämä ole ensimmäinen kerta.

Siis voiko joku ny kertoo niin kuin sillai a b c d jne.. miten toimitaan kentällä jos minä tulen eu maasta suomeen.

• ohjeet
        jarkko kirjoitti:

Siis voiko joku ny kertoo niin kuin sillai a b c d jne.. miten toimitaan kentällä jos minä tulen eu maasta suomeen.

Älä murehdi! Ei sinun tarvitse tehdä juurikaan mitään! Jos nyt sitten tulet vaikka Italiasta Helsinki-Vantaalle: a) Tulet koneesta ulos b) menet rullaportaat alakertaan (jos kone on tullut putkeen) c) menet lasiovien läpi tulohalliin (kopeissa ei istu enää passintarkastajia - koska EUn ulkopuoliset lennot tulevat nykyään eri tulohalliin) d) poimit matkatavarasi hihnalta e) kävelet ulos

JOS vieläkin epäilyttää niin seuraat vain muita matkustajia. Helsinki-Vantaa ei ole niin iso, että siellä voisi eksyä =) Ja EU lennon päätteeksi ei ole kuin yksi tie ulos, tuloaula 2. kautta...

• haaaaa
        ohjeet kirjoitti:

Älä murehdi! Ei sinun tarvitse tehdä juurikaan mitään! Jos nyt sitten tulet vaikka Italiasta Helsinki-Vantaalle: a) Tulet koneesta ulos b) menet rullaportaat alakertaan (jos kone on tullut putkeen) c) menet lasiovien läpi tulohalliin (kopeissa ei istu enää passintarkastajia - koska EUn ulkopuoliset lennot tulevat nykyään eri tulohalliin) d) poimit matkatavarasi hihnalta e) kävelet ulos

JOS vieläkin epäilyttää niin seuraat vain muita matkustajia. Helsinki-Vantaa ei ole niin iso, että siellä voisi eksyä =) Ja EU lennon päätteeksi ei ole kuin yksi tie ulos, tuloaula 2. kautta...

ei ole iso kenttä, mutta päivittäin siellä eksyy noin 100 matkustajaa!

• suuret
        haaaaa kirjoitti:

ei ole iso kenttä, mutta päivittäin siellä eksyy noin 100 matkustajaa!

...mahdollisuudet on että tulli tai joku tekee pistotarkastuksen et onko jotain kiellettyjä tuliaisia?

• tuo
        suuret kirjoitti:

...mahdollisuudet on että tulli tai joku tekee pistotarkastuksen et onko jotain kiellettyjä tuliaisia?

mitään laitonta niin ei tarvitse tullista paineita ottaa. Ja jos on tullattavaa niin punaiselle linjalle vaan maksamaan tullimaksut. Pistokokeita tekevät juuri niille, joiden naama paljastaa että on jotain laitonta mukana.

• mutta
        tuo kirjoitti:

mitään laitonta niin ei tarvitse tullista paineita ottaa. Ja jos on tullattavaa niin punaiselle linjalle vaan maksamaan tullimaksut. Pistokokeita tekevät juuri niille, joiden naama paljastaa että on jotain laitonta mukana.

..tässä ei nyt periaatteessa ole kyse laittomasta tavarasa.. oon meinaan espanjassa juuri nyt ja ajattelin että tuon täältä muutaman pullon alkoholia, mutta ne ovat siellä suomessa vielä kiellettyjä minulta.

• tälli
        mutta kirjoitti:

..tässä ei nyt periaatteessa ole kyse laittomasta tavarasa.. oon meinaan espanjassa juuri nyt ja ajattelin että tuon täältä muutaman pullon alkoholia, mutta ne ovat siellä suomessa vielä kiellettyjä minulta.

No mikäs se muu on kuin laiton tuonti jos et ole siihen oikeutettu. Tullin sedät on kouliintuneita, kiinnihän siinä kokematon jää.. virvokkeet menee valtion pikkujouluvarastoon ja sinulle jää muistkosi sakkolappu.

• hahaaaaa
        tälli kirjoitti:

No mikäs se muu on kuin laiton tuonti jos et ole siihen oikeutettu. Tullin sedät on kouliintuneita, kiinnihän siinä kokematon jää.. virvokkeet menee valtion pikkujouluvarastoon ja sinulle jää muistkosi sakkolappu.

..kävelin viime perjantaina viileästi ja normaalisti lentokoneesta autolle, laukussa 4 pulloa viinaa, eikä mitään ollut ongelmaa! Että aika helppoa on.

• minä vaan
        hahaaaaa kirjoitti:

..kävelin viime perjantaina viileästi ja normaalisti lentokoneesta autolle, laukussa 4 pulloa viinaa, eikä mitään ollut ongelmaa! Että aika helppoa on.

Moi sulle joka olet töissä tullissa!!

Olen ekaa kertaa menossa ulkomaille, ja mietin että jos on jotain metallia kropassa niin pitääkö olla joku lääkärintodistus mukana? entäs jos on esim. titaania hampaassa/hampaissa.. Ei siis ole teille jotka ette ymmärrä että joku ei tämmöisiä tiedä, joten ihan turha alkaa aukoo päätään... Kiitos sulle joka vastaat ilman turhia v...ja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      8293
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4541
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4323
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3952
    5. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      35
      3453
    6. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3440
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3358
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3123
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2851
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2624
    Aihe