Tarkoitukseani olisi hankkia Buster XS-vene. Kertokaa veneen ominaisuuksista ja onko varteenotettavaa kilpailijaa? Veneilen harvakseltaan keskisuomessa.
Ps. Myynissä kellään?
Buster XS
7
4505
Vastaukset
- tuntematon
Minusta kaikki noin 4 metriä pitkät lasikuituveneet ovat varteen otettavia kilpailijoita.
- kilpailija
Buster veneille on VAIN yksi yksi kilpailija eli FASTER molemmat on erinomaisen hyviä,kestäviä ja helppohoitoisia veneitä.
Kyllä nuo alumiini veneet on aivan omassa luokassaan vastaavan kokoisiin lasikuituveneisiin verrattuna, siis paljon parempia aivan joka suhteessa!
Kokemusta molemmista, on makuasia kummasta tykkää ajo-ominaisuudet on ehkäpä hieman paremmat Fasterissa on siis pehmoisempi ja ajela kovassa kelissä.- Mereilijä rannikolta
Taas palstan "asiantuntijat" luulevat alumiinin olevan autuus.
Fastereista vertailukelpoinen XS:lle on lähinnä Faster 375, jota huonompaa lasikuituvenettä taas saa hakea. - hmmm
Mereilijä rannikolta kirjoitti:
Taas palstan "asiantuntijat" luulevat alumiinin olevan autuus.
Fastereista vertailukelpoinen XS:lle on lähinnä Faster 375, jota huonompaa lasikuituvenettä taas saa hakea.Alumiiniveneellä on kyllä kiistattomat edut verrattuna
lasikuitupaatteihin.
(riippuu tietysti käyttötarkoituksesta)
Huoltovapaita...eikä tarvitse pelätä kolhuja rantautuessa. - silveristi
Eikös silveri ole busterin kilpailija??
- tuntematon
hmmm kirjoitti:
Alumiiniveneellä on kyllä kiistattomat edut verrattuna
lasikuitupaatteihin.
(riippuu tietysti käyttötarkoituksesta)
Huoltovapaita...eikä tarvitse pelätä kolhuja rantautuessa.Aluintoilijat jaksavat höpöttää tuosta rantautumisen helppoudesta. Monivuotisen lasikuituvenekokemuksen mukaan se on muoviveneellä aivan yhtä helppoa ja aluvene tulee aivan yhtä pahan näköiseksi kiviin kolhittaessa kuin lasikuitukin, vammat ovat vaan eri tyyppisiä. (Auton korit ovat terästä ja muoto muuttuu niissäkin.) Moottori määrittelee molemmissa veneissä kivikon jossa voi ajella, sillä se leviää ensimmäiseksi. Paras rantautumisvene on ABS-vene, ei kivet jätä edes naarmuja.
Jos joku veneilee satunnaisesti, jolla ymmärrän enintään 1 kertaa viikossa, ehtii hän rantautuessaan katsoa mihin veneen laittaa. Tällöin on turha maksaa Busterista alumiinilisää koska mukavamman ja paremmin veneenä toimivan aluksen saa muovista valmistettuna. Tosin on myönnettävä, että uudet Busteri-tyypit ovat jo melko venemäisiä verrattuna edellisen sukupolven malleihin.
- hydratech
Katsotaanpa faktoja ikuisen "mä tykkään siitä enkä tykkää tuosta" -keskustelun jatkoksi.
Olen kiinteästi Buster XS:n kanssa touhuava venealan ammattilainen ja tunnen veneen erittäin hyvin siltä pohjalta. XS:n huonoja puolia ovat hinta ja mahdollisesti irtoilevat penkin solumuovit.
Hyviä puolia ovat keveys (vertaa mihin tahansa muuhun samankokoiseen), kestävyys, ajo-ominaisuudet ja ympäristöystävällisyys (lähes kaikki komponentit ovat kierrätettäviä).
Jotkut väittävät ABS -venettä kestävämmäksi, mutta totuus on että kestomuoviveneet notkuvat ja hötkyvät kuin huonosti keitetty makaroni. Naarmut syntyvät joka veneeseen samalla tavalla, joskin lujitemuovivene ei kestä kävelyvauhtia kummosempaa osumaa ja lasikuiturutto on saanut alkunsa...
Itse osaat parhaiten valita. Jos olet valmis maksamaan hiukan enemmän, niin saat varmasti vastinetta rahoillesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758