Kuinka kylmänarka sipuli on, eli milloinka sen aikaisintaan voi istuttaa? Nyt routa on kymmenen sentin syvyydessä. Jos laitan istukkaat tuonne kylmään velliin eloperäisen katteen alle, niin mahtaakohan siitä tulla mitään?
Tahtoisin nimittäin mahdollisimman varhaista sipulia. Vinkkejä, neuvoa, kokemuksia, kiitos.
Sipulin istutus
4
15798
Vastaukset
- sipulimaalla
Kyllähän ne tietty laittaa voi, mutta ei siitä ole kauheesti hyötyä. Kokemukseni mukaan kasvu alkaa kunnolla vasta kun maa ja ilma on tarpeeksi lämmin, eli myöhemmin laitetut sipulit on saavuttaneet aiemmin laitetut kasvussa aika nopeesti...
- Kepa
parasta vetää tulevan sipulimaan paikalle musta muovi maata lämmittämään? Voisin tietenkin hankkia asiasta omiakin kokemuksia ja istuttaa sipuleita useaan otteeseen kevään edistyessä.
Mitä ne sipulit ovat, joita kylvetään siemenistä syksyllä, ja jotka kevään tullen alkavat nopeasti kasvaa? Käytetään siis tuoreena. Ostin myös jotain siemeniä, joita ohjeen mukaan kannattaa kylvää kesällä aina parin viikon välein, mitähän ne ovat?
Etsiskelen sellaista sipulinkasvatustapaa, joka alkaisi tuottaa satoa jo aikaisin kesällä. Meillä nimittäin asuu useampi sipulifanaatikko ;).
- Ammattiviljelijä
Sipuli ei ole ollenkaan kylmänarka. Ammattiviljelyssä nippusipuleiksi tarkoitetut on jo istutettu aikoja sitten. Harso vaan päälle ja vaikka mitään ei näytä tapahtuvan, niin istukas kasvattaa vahvan juuriston ja kun ilmat lämpenee,niin hujahtaa hetkessä 20cm naattia. Todella aikaista saat kun kasvatat sitä vaikka sisällä pieniä määriä.
- harso
Jos kasvatat niitä myös talven varalle niin kylmään maahan istutetut rupeavat tekemään kukkavarsia helpommin .Ne sipulit ei sitten ole siihen sopivia. Harso vaan tulevan istutuspaikan ylle niin se jouduttaa maan lämpenemistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291313
- 99833
- 75650
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11481ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40454Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m149408Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30387Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368