miten vanhempanne

eivät huomaa

että te ette syö ?
minun vanhemmat on heti kimpussa jos edes hieman vähennän syömistäni :/
huijaatteko heitä jotenkin ?

27

5956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkupii

      ne huomaavat. Tuputtavat ruokaa. "Ei ole nälkä." Käskevät silti syömään. Jos en halua syödä, otan leipää, en voitele, vien sen omaan huoneeseeni, panen pussiin ja laitan laatikkoon. Tai jos ottaa esim. pilttiä tai jogurttia voi sen kaataa vessanpyttyyn.

      • terve

        Haaskaaja!

        Jos on kerran idiootti, niin eikö silloin tee palveluksen kuihtumalla pois tästä maailmasta?


      • pikkupii
        terve kirjoitti:

        Haaskaaja!

        Jos on kerran idiootti, niin eikö silloin tee palveluksen kuihtumalla pois tästä maailmasta?

        Tiedän olevani haskaaja. Enkä piilota/heitä ruokaa pois kuin vain pakon edestä. Jos en muuten sitä voi välttää.


      • kysymys??
        pikkupii kirjoitti:

        Tiedän olevani haskaaja. Enkä piilota/heitä ruokaa pois kuin vain pakon edestä. Jos en muuten sitä voi välttää.

        Tuli tosta mieleen että jos et voi edes pilttiä syödä (jossa siis ei todellakaan oo paljon kaloreita) niin mitä muuta sitten syöt päivän aikana? Kai syöt silti jotain..? Vanhempasi on varmaan jo tosi epätoivoissaan ja huolissaan kun tyytyvät tarjoomaan sulle pelkkää pilttiä kun et ilmeisesti normaali ruokaa syö? En haluu syyllistää sua tällä, huolestuin vaan susta :/.


      • pikkupii
        kysymys?? kirjoitti:

        Tuli tosta mieleen että jos et voi edes pilttiä syödä (jossa siis ei todellakaan oo paljon kaloreita) niin mitä muuta sitten syöt päivän aikana? Kai syöt silti jotain..? Vanhempasi on varmaan jo tosi epätoivoissaan ja huolissaan kun tyytyvät tarjoomaan sulle pelkkää pilttiä kun et ilmeisesti normaali ruokaa syö? En haluu syyllistää sua tällä, huolestuin vaan susta :/.

        Syön ihan kunnon aamupalan joka päivä (n. 150 kaloria) ja lämmintäkin ruokaa, ainakin arkipäivisin. Välttelen enempi vain iltasyömistä. Enkä itse ole muuta kuin kerran heittänyt piltin pois.. Se oli vain esimerkki. Että kyllä kaloreita kertyy päivittäin lähemmäs 900. Ennen söin vähemmän, mutta olen nyt nostanut määrää, kun paino alkoi junnata paikoillaan, eikä enää laskenut. Että turhaa huolehdit :)


      • kysyy...
        pikkupii kirjoitti:

        Syön ihan kunnon aamupalan joka päivä (n. 150 kaloria) ja lämmintäkin ruokaa, ainakin arkipäivisin. Välttelen enempi vain iltasyömistä. Enkä itse ole muuta kuin kerran heittänyt piltin pois.. Se oli vain esimerkki. Että kyllä kaloreita kertyy päivittäin lähemmäs 900. Ennen söin vähemmän, mutta olen nyt nostanut määrää, kun paino alkoi junnata paikoillaan, eikä enää laskenut. Että turhaa huolehdit :)

        niin mitkä on sun mitat sitee ?


      • pikkupii
        kysyy... kirjoitti:

        niin mitkä on sun mitat sitee ?

        En ole varma. En ole käynyt muutamaan viikkoon vaa'alla. Mutta viimeksi olin 52/166. Liikaa vielä. Tiedä sitten onko kiloja lähtenyt vai tullut lisää..


    • rutimiina

      ..ainakaan minun ympärilläni (tarkoitan lähinnä avomiestäni) ei yleensä huomaa vaikka olisin koko päivän syömättä, on niin helppo sanoa että "joo, mä söin jo ennen kun tulit kotiin"

      mulla tosin on lähinnä jotain bulimiaoireita.. mutta tämä aamupäivän paastoaminen kuuluu valitettavasti asiaan (en ole millään lailla ylpeä siitä) ja silloinhan mies ei ole näkemässä mitä minä syön, tai pikemminkin mitä jätän syömättä.

      ja iltasyömisten kanssa on helppo ketkutella,
      ottaa vaan lautasen täyteen salaattia ja heittää sekaan hiukan raejuustoa ja ottaa leivät lautasen viereen valmiiksi, mutta ei sitten syökään niitä vaan laittaa takasin pakettiin (minä en raski haaskata ;) )

      typerää ja lapsellista, mutta ei se vaikeaa ole.

      ja aina on helppo vedota näihin
      -ei ole nälkä
      -mä söin aikaisemmin niin paljon ettei mahdu vielä mitään
      -ajattelin syödä tänään vähän kevyemmin niin tehdään huomenna sitten jotain "hyvää ruokaa"
      -mä syön myöhemmin
      -hei mitä kello on? (=ts. vaihdan puheenaihetta)

      • noi on kyllä aika

        kätsyjä noi ei oo nälkä hommat.
        mutta ei kauaa :/
        muo aina vituttaa kun porukat nyhjöö koko ajan himassa ja patistaa syömään.........


      • Mii vain <3
        noi on kyllä aika kirjoitti:

        kätsyjä noi ei oo nälkä hommat.
        mutta ei kauaa :/
        muo aina vituttaa kun porukat nyhjöö koko ajan himassa ja patistaa syömään.........

        Mun vanhemmat ei paljon vahdi syömisiäni koska meillä on lapsia niin paljon että eivät ehdi(onneksi)katsoa mun syömisiäni :)
        Kyl mä silti syön vihanneksii ja juon vettä sekä mehuu sillä en haluu sairaalakuntoon.


      • mäkin syön
        Mii vain <3 kirjoitti:

        Mun vanhemmat ei paljon vahdi syömisiäni koska meillä on lapsia niin paljon että eivät ehdi(onneksi)katsoa mun syömisiäni :)
        Kyl mä silti syön vihanneksii ja juon vettä sekä mehuu sillä en haluu sairaalakuntoon.

        kasviksia ja sellasta.
        mutta haluisin silti pysyä tossa alle 500 mutta kun porukat vanhtii koko ajan niin on pakko syödä.
        miten mä pystyn olee syömättä ? :/


    • miisuska

      Minun on ainakin helppoa olla syömättä ilman että vanhempani huomaavat. Olen pitänyt jopa parin viikon paastojakin joskus.

      Vanhempani menevät aamulla töihin ja palaavat vasta neljän jälkeen iltapäivällä. Usein vasta silloin kun itse olen jo lähtenyt harkkoihin.

      En syö aamupalaa. Vanhempani ovat jo lähteneet töihin kun herään. En syö koulussa. Lähden vaikkapa kävelylle ruokatuntien ajaksi. En syö koulun jälkeen. Ja illalla harkkojen jälkeen vanhempani katsovat TV:tä ja ovat tehneet ruokaa aikaisemmin päivällä. Kun he käskevät minun mennä syömään, menen keittiöön ja vain "likaan" lautasen ja muut ruokailuvälineet. Kolistelen kaappeja ja kilistelen laseja. Avaan jääkaapin ovea. Rapisutan leipäpussia. Kuvittelen tekeväni itselleni vaikka voileivän.

      Tuo oli siis esimerkki paastopäivistäni. Muulloin syön ainoastaan silloin kun muut ovat näkemässä.

    • mittään älyä!

      Äiti on jo tottunut 2. luokasta asti etten syö aamupalaa. Siinä ei ole ongelmaa.
      Kolussa syön näkkärin (ilman rasvaa sun muuta) ettei maha murise.
      Koulun jälkeen en mitään.
      Kun äiti tulee töistä niin hippasen ulos ja tulen yhdeksän aikoihin jolloin ei tarvitse enää syödä mitään, koska tein äitille selväksi 5. luokalla että en syö kuuden jälkeen. kyllä siihen porukat tottuu. Ja jos kyselee niin sitten vain sanon että "Joo kävin hesellä syömässä..." tai jotain muuta....

      Viikonloput on tietysti vaikeampia. Silloin ei auta muu kuin oksentaa. Ei äitini kyllä tuputa ruokaa, mutta parempi syödä edes vähän ettei epäilykset herää.

      Ei ole vaikeaa, ellei ole ylihuolehtivat porukat. Kai ne kuvittelee että 15-vuotias osaa syödä ihan ilman valvontaakin.

    • ökök

      mulla itelläni on bulimia...mä en oksenna vaan liikun ahmimisen jälkeen.no mun vanhemmat kyllä sanoo että mun pitäs syödä jne.mut sanon että oon syöny jo koulussa tai jotain.vaiks en oikeesti oo.haluaisin tästä valehtelusta eroon,mut en voi kuvitellakaan että sanoisin vanhemmilleni että joo mä sairastan bulimiaa...

      • bulimikko&ex-ana

        Ei toi kyllä bulimialta kuulosta ku et kerran oksentele.Enemmänki BED.


      • daddafo
        bulimikko&ex-ana kirjoitti:

        Ei toi kyllä bulimialta kuulosta ku et kerran oksentele.Enemmänki BED.

        ei tarvitse oksentaa. Kyse on bulimiasta silloin, kun yritetään kompensoida ahmittuja ruokia joillakin keinoilla, kuten juuri liikunnan harrastaminen siksi että kalorit on kulutettava, laksat, paastot tai oksentaminen tai kaikki nämä yhteensä. Bediläiset vaan ahmii mut ei yleensä pahemmin kompensoi bulimikkoihin verrattuna.


    • teillä

      helppoa.mulla ne on aina kotona.
      typerää.ja oksentamaan en rupea.
      lautasten likaamista harrastan juu,mutta se ongelma on että ne ihmettelee että miksi kattila on silti yhä täynnä ruokaa......

    • vanhempani

      ovat kamalia !!!
      ne pakottaa mut syömään !
      ja jos en suö ne kuiskuttelee heti jotain että "tiina ei taaskaan syöny"....
      mun on aina pakko syödä jotain :/

      • Anonyymi

        Mun vanhemmat on aina kotona ha pakottaa mut syömään ihan sika rasitavaa


    • minä vaan

      Voi hitto voiko olla nuin palikkaa porukkaa! siis mä en ikinä valehtelis mun vanhemmille,ne sentään ajattelee vain mun parasta ja kannustaa parantumaan, ollaan tehty sopimus että valinnat syömisen suhteen teen minä itse,jos paino ei niillä nouse niin sit on pakko puuttua,ei ne heitteille jättäis. Ja kyllä ne huomaa jos ette syö, eiks vanhempien tehtävä oo pitää teidät hengissä? Kyllä muakin loukkais jos väännän hiki päässä raskaan työpäivän jälkeen lapselle ruuan joka ei sit kelpaa eikä syödä tai kipataan pönttöön,sinne meni gourmee herkut viemäristä alas.

      • Mi@

        Mun eivät.


      • että on vaikeeta syödä
        Mi@ kirjoitti:

        Mun eivät.

        mullakin oli ennen anoreksia, se alkoi siitä kun olin joskus seiskamn alussa ihan ylipainoinen ja aloin laihduttaa ennen yläasteelle menoa. kuitenkin se riistäytyi käsistä, ja pian oltiin kaikenlaisissa painotarkkailuissa... :/ nyt oon normaali painoinen ja voin hyvin, mut välillä tulee sellanen olo, et nyt mä lihon, en syö tota! mut sit ajattelen että kaikki mun ystävät tykkää musta tällaisena, eikä kukaan kato mun ulkonäköä, vaan luonnetta!! mun mielestä kannattais tunnustaa itselleen että ion sairas, ja yrittää parantua! KOSKA USKOKAA MUA, TERVEENÄ ITSETUNTOKIN PARANEE, JA VOI MUUTENKIN PAREMMIN!!


      • ana?
        että on vaikeeta syödä kirjoitti:

        mullakin oli ennen anoreksia, se alkoi siitä kun olin joskus seiskamn alussa ihan ylipainoinen ja aloin laihduttaa ennen yläasteelle menoa. kuitenkin se riistäytyi käsistä, ja pian oltiin kaikenlaisissa painotarkkailuissa... :/ nyt oon normaali painoinen ja voin hyvin, mut välillä tulee sellanen olo, et nyt mä lihon, en syö tota! mut sit ajattelen että kaikki mun ystävät tykkää musta tällaisena, eikä kukaan kato mun ulkonäköä, vaan luonnetta!! mun mielestä kannattais tunnustaa itselleen että ion sairas, ja yrittää parantua! KOSKA USKOKAA MUA, TERVEENÄ ITSETUNTOKIN PARANEE, JA VOI MUUTENKIN PAREMMIN!!

        Muistan kuinka itsekin elin vajaa kolme vuotta sitten tuota ahdistavaa elämää, valehteluja syömisistä ja ruoan kätkemisiä, sairasta! Onneksi olen kuitenkin toipunut hyvin(lue:lähes entiselleni) ja voin elää normaalia elämää.
        Myös ihmetytti se, kun eräs antoi ymmärtää, ettei ole mitään huolestuttavaa, jos syö päivässä 900 kcal:a. Olen kyllä aivan eri mieltä! Sehän on korkeintaan puolet päivittäisestä energian tarpeesta! Itse syön päivittäin ainakin 2000 kaloria ja liikunnallisina päivinä enemmän! Silti mitat 172/47. Ja paino ei ole kyllä aikoihin noussut, joskus jopa laskenut! Mietin vain, että tuollainen jatkuva laihdutus pistää aineen vaihdunnan varmasti sekaisin, eikä ihme jos paino ei tipu! Jos tuntuu, että maha ja reidet lyllyy, suosittelisin hankkimaan jonkun kehoa kiinteyttävän ja kaloreita polttavan harrastuksen , ettei tarvitsisi syömistä pelätä! Itseäni ainakin auttoi paranemaan, kun sain aloittaa liikunta harrastuksen. Kunto koheni ja mieli virkeni!


    • Anonyymi

      siis mun vanhemmat tyrkyttää mulle koko ajan ruokaa mut meen aina ruuan aamupalan tai iltapalan jälkeen vessaan oksentaa niin ainaki lähtee jotain niistä kaloreista voitteko auttaa haluisin jotenkin olla syömättä mutta en voi kun vanhemmat huomaa

    • Anonyymi

      mua oikeesti ärsyttää!! Mun äiti on kokoajan mun kimpussa että mitä mä syön kun se sai tietää etten oo syöny hyvin moniin kuukauksiin,niin se on kokoajan mun kimpussa:/ ennen vielä toimi tuo että joo olen syönyt,kun äiti on tullut töistä,koska hän tulee vasta illalla mutta nyt se ei enään auta:((
      Se myös uhkailee mua että joudun sairaalaan jos en syö tai johonkin tiputukseen! mä en oo todellakaan niin huonossa kunnossa. Mutta joo on kyllä aika vaikeeta:(

      • Anonyymi

        no jos jatkat syömättömyyttä niin kyllä se sairaala sitten kutsuu kun tarpeeksi aikaa on kulunut ja kiloja tippunut.Koska jos ei syö niin laihtuu kyllä.


    • Anonyymi

      Oon helposti kaikki arkipäivät syömättä, eikä vanhemmat huomaa mitään.

      Aamupalan aikaan vaa pyörin keittiössä ja kokkaan jotain, minkä sitten heitän roskiin. Kukaan ei huomaa.

      Lounaqn jätän koulussa väliin ja käyn kävelyllä.

      Päivällisaikaan en ole kotona harrastusten takia, joten vain väitän laittavani itselleni ruokaa, vaikka se todellisuudessa menee taas roskiin.

      Iltapalalla on helppo sanoa ettei ole nälkä, kun mukamas juuri söi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5022
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      16
      2332
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      42
      1553
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe