Lääkäri näki että on reuma vaikkei vielä olekkaan reuman oireita.
äidilläni on nievelreuma, ja tädilläni, myös isoisoäidilläni ja äitini tädillä on nivelreumat.
Silmälääkäri näki minulla reuman
7
2017
Vastaukset
- Toope
...hän reuman näki silmistäsi?
- ....
eli iriitti (vai mikä se on)liittyy usein reumaan.
Myös minulta on silmälääkäri kysellyt, että onko ollut mitään nivelvaivoja. - tupu
.... kirjoitti:
Myös minulta on silmälääkäri kysellyt, että onko ollut mitään nivelvaivoja.tulehdus tuntuu? Siis onko kipuja? Onko näkö huonontunut? Aavistelitko jotain kun menit s-lääkärille vai oliko ihan rutiinitarkastus jossa huomasi? Kuinka hoidetaan?
- tulehdus
.... kirjoitti:
Myös minulta on silmälääkäri kysellyt, että onko ollut mitään nivelvaivoja.liittyy moneenkin sairauteen mm. sarkoidoosiin. Sinulla diagnoosia luultavasti auttoi suvussasi esiintyvä reuma...
- kyselijä
tulehdus kirjoitti:
liittyy moneenkin sairauteen mm. sarkoidoosiin. Sinulla diagnoosia luultavasti auttoi suvussasi esiintyvä reuma...
Menin vaan normaaliin näkötarkastukseen, koska näkö iän myötä heikentynyt ( 46v.)
Ei minulla silmissä sen kummemmin oireita ollut, eikä muutenkaan reumakipuja.
Eikä lääkäri tiennyt suvussani olevan nivelreumaa. - sitten,
kyselijä kirjoitti:
Menin vaan normaaliin näkötarkastukseen, koska näkö iän myötä heikentynyt ( 46v.)
Ei minulla silmissä sen kummemmin oireita ollut, eikä muutenkaan reumakipuja.
Eikä lääkäri tiennyt suvussani olevan nivelreumaa.miten hän pystyi näkemään tuosta silmätulehduksesta reuman... Iriittiä esiintyy monessa autoimmuunitaudissa.
- diagnosoiminen
sitten, kirjoitti:
miten hän pystyi näkemään tuosta silmätulehduksesta reuman... Iriittiä esiintyy monessa autoimmuunitaudissa.
Reuman diagnosoiminen on tosiaan himpun monimutkaisempi prosessi. Sukurasitus ja iriitti (tai muu silmätulehdus) ei siihen riitä, vaan tarvitaan ainakin nivelten yms. kliininen tutkimus lisäksi. Ja sen tekee reumatologi tai reumaan erikoistunut sisätautilääkäri. Silmälääkäri voi kyllä epäillä reumaattista sairautta, mutta ei diagnosoida sitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855